1600 idag på TV1 så kan ni se Ådalen 31, om ni inte sitter och pressar i inlandets sista snödriva.
På Comedy Central så går originalet till Grillad med Flavor Flav/Public Enemy på stolen. Programmet är från 2007.
Poffa: Vi härinne var väl rätt ense om att de var lite feg "grillning" men...
knaskamilla: Länka till en utskrift. Jösses.
I övrigt, det var lite för mycket hån mellan komikerna i Grillad för att det skulle bli något flyt. Men det fanns en hel del underbart roliga skämt och jag kommer nog se det om jag har chansen.
Hehe, ännu en mycket bra föreläsning.
Nog ser man dagligen hur skolan sorterar ut mäsnniskor och dödar kreativitet. Alla ska stöpas i samma form och sitta lugnt och fint i klassrummet.
Själv tycker jag att man läser åt helvete för mycket matte. Visst, plus, minus, delat och gånger är viktigt att kunna, lite procent och elementär geometri. Men frågan är varför man ska plåga sig med 7-8 timmar matte genom hela skolgången, från sexårs till gymnasiet.
Jag tycker det är 1800-talskunskaper. Jag håller nog inte med denne Robinson om att Matte har högst status, åtminstone inte i Sverige. Jag tycker det verkar som att folk börjar förstå att det räcker att kunna räkna. Alla ska inte konstruera broar.
Ett trevligt klipp var det…