Se upp alla stockholmare, vid pass 20.00 kan det bli farligt.
http://www.canalplus.se/image.ashx?guid=f7ee8355-dcd9-4448-a29e-9058162280b9&format=28
Berka:
Nån som har sett Johan Falk filmerna som börjar ikväll på TV 4 , är det värt att sitta oppe och se dom?
Salle:
Missa nu för guds skull inte I En Annan Del Av Köping klockan 2030 på TV 4.
Poffa: Ja den dokumentären får en verkligen att fundera lite extra.
Som tur är inte Michael Moore inblandad.
I februari 2009 var jag och en polare i New York i en vecka, för att för första gången uppleva staden och allt kring den. New York har mängder med sevärdheter och man hann definitivt inte med dem alla.
Det som berörde mig mest var tveklöst att besöka det enkla, men ändå så känslomässiga museum som finns i direkt anslutning till Ground Zero. Jag gick från museumet med tårar i ögonen, liksom de allra flesta andra.
Varför babblar jag då om detta? Jo, jag har under helgerna sett en TV-film på TV4 Fakta som heter "102 minuter som förändrade världen". Jag rekommenderar er alla att se den, om ni får chansen.
Nu klockan 21 börjar en serie på TV 4 om ett gäng ungdomar som har hamnat snett i livet .
Dom skall testa på frivilligt hur det är att sitta i fängelse. verkar jäkligt intressant.
scim:
Jag borde kanske lagt mitt första inlägg i den här debatten i allmän skriv vad du vill tråden men eftersom det är ett bra tv program så hamnade den där, tur att vi har trådpoliser som Stigsson som påpekar sådant här :)
Enligt vad jag fått veta är det inte mer krångligt att få fram laktosfri mjölk än det är att få fram traditionell mjölk. I finland där nära 70% av befolkningen är laktosintolerant kostar den laktosfria mjölken detsamma som vanlig mjölk.
Tillgången finns eftersom mjölken framställs på samma sätt som vanlig mjölk med undantaget att mjölksockret tas bort (en process som inte är speciellt avancerat). Efterfrågan är enorm i Sverige. Med dagens teknik att diagnostisera laktosintoleranta kommer allt fler att välja annan mjölk än den vanliga. Jag minns hur Valios säljare (Valio var i princip ensam om laktosfria produkter fram till för ett par år sedan) berättade hur dyrt det var att ta fram denna mjölk och hur liten volym det handlade om i Sverige. I takt med den explosion som skett under senare år så borde priset kunna sjunka, men icke. Inte förrän Arla klev in på marknaden, de tog fram en lika bra produkt som den Valio hade, som var betydligt billigare. Vad hände? Jo Valio tappade 40-50% marknadsandel på mjölkförsäljningen och ganska snart sänktes priset på deras mjölk...
Däremot är priset fortfarande på tok för dyrt. Och subventionerar staten vanlig mjölk så tycker jag att det är alldeles uppenbart att man ska göra detsamma när det gäller laktosfri mjölk. Å andra sidan kanske det redan sker då laktosfri mjölk framställs av vanlig mjölk?!
250kg kärlek:
Som Frella vad inne på så äter vi ute också och det är rätt så ofta iaf 1 gång i månaden men man kan unna sig sådant när man inte har sådana stora utgifter f.ö. Båda tjänar bra och jag är rätt nöjd med livet faktikst måste jag säga. Lönesamtal snart, få se vad chefen säger :)