Café

49351 inlägg · 1044 ämnen

Vad äter och dricker ni i kväll då?

« · 892444 Till forumet

Sv: Vad äter och dricker ni i kväll då?
65selander: Usch Marmite. Hade förträngt den produkten. Den fanns i Singapore minns jag när jag växte upp till den ståtliga man jag numera är.
Kommentera

NuMo: Vaddå? Hur man på bästa sätt bjuder på ett fylleslag (med cigaretter, då?), utan att tänka på vilka konsekvenser det kan få? Känsla för feeling är det nog fortfarande bara Arne Hegerfors som haft. Någonsin.
Kommentera

NuMo: Jag var och tittade där dom gör Norrlands Guld numera.
dvs. Wårbybryggerier i Stockholm.
Det står Norrlands Guld över hela väggen ut mot E4a

www.spendrups.se/lib/ProductViewDetails.aspx?id=66&ProductId=117
Kommentera

Helg Ernest: Wårby ägde bryggeriet i sollefteå tidigare. På den tiden kunde man tydligt se utsikten från T3 på bilden på burkarna. Numera går det ju inte att gissa varifrån grundbilden kommer ifrån. Det har blivit så stiliserat.

www.tradera.com/WARBY_4_st_-auktion-45316092

www.tradera.com/Norrland_guld_ljust_ol_II_Warby-auktion-43345230

Utsikten på vykort.

www.tradera.com/Vykort_Solleftea_Utsikt_fran_Norrlands_Trangkars_park-auktion-44300910

kul länk: fabriken.akestamholst.se/akestamholst/2007/01/ntligen_premir.html
Kommentera

NuMo: Sollefteå får mig osökt att tänka på en fantastiskt komiker som tyvärr inte finns med oss längre, Henning Lundström tillika Amos Persson.

På bifogad länk finns en del alster som han producerat.
Kommentera

250kg kärlek: Amos hade aldrig några problem med att surströmmingen tog slut, han körde med surmört.
Kommentera

NuMo: Tyckte väl jag kände igen mig.
Låg på T3 80-81. Då var Shalen Överfurir i närskyddstroppen och inte bilhandlare. Forsmonöjet, hette det väl? Låg där även hela sommaren.
Riktigt trevligt. Men som vi sa, en gata mellan 2 regementen.
Var bla. och tittade på Eldkvarn på Orren. Fast vi funderade vilka de var som stod och gapa och skrek på scen. We where only there for the beer.
Kommentera

NuMo: Du kan trösta dig med att den säsonen hölj jag på MoDo, har för övrigt det broderade klubbmärket kvar.
Det var ju 50/50 Norrlänningar /Göteborgare och det stora slagen var ju mellan MoDo och Frölunda. Patriot som man är höll man på Norrland. ( c :
Kommentera

Helg Ernest: Men vaf-n.. den säsongen gick ju vi upp i ES igen, och du går och håller på MoDo? ;-)
Kommentera

Dream Team: överskatta inte MoDoiternas simultankapacitet: 
"att gå och hålla på MoDo"...
(dom fixar säkert en sak i taget!)
Kommentera

Dream Team: Det bara vart så. Det var ju 2 läger.
Då måste man ju ansluta sig till det minst onda, eller hur?

Det var vi mot "Sillstrypar jävlarna". Som vi sa.
Kommentera

Helg Ernest: Vaddå det minsta onda? Personligen föredrar jag en go gubbe framför en sur norrlänning ifrån Övik.
Kommentera

Uno Gordon: Du har inte förstått detta! Det var igentligen inte hockey det handlade om. De var vi mot dom på alla fronter.
Vi var 50% som kom från Huddik i syd, Järpen i Väst, Ö-vik i Norr och Sundsvall/Timrå i Öst. Så vi hade inte så mycket att välja på än just MoDo som krigade mot Frölunda. Det var ett "prestige krig" mot Bohuslänningarna
Kommentera

Jag älskar mat. Att hitta nya kombinationer i matlagning där man når helt nya höjder är nästan lika bra som sex. Senast i raden nytestade saker provade jag grekisk yoghurt från Lindahls mejeri. Detta lilla mejeri har berikat oss med turkisk yoghurt under ett par år men har nu funnit fler produkter som höjer kvaliteén på maten. Jag provade grekisk yoghurt i går och det var riktigt jäkla bra. En yoghurt där jag blandade lite kryddor (salladskrydda och citronpeppar) samt att jag balanserade syran med lite sirap. Vilken succé.

Det kan med fördel ätas med allt, sallad, kött, you name it. Viktigt bara att man låter yoghurten vara kall, då bryter det som bäst.

Vidare måste jag slå ett slag för Sharwood´s Bengal spice mango chutney. Maken till bättre smaksättare till sallad har världen antagligen aldrig skådat.

Fyll gärna på med fler tips hur man gör en god middag, lunch, frukost. Som nicket antyder älskar jag mat.
Kommentera

250kg kärlek: Som din tillfälliga dietist vill jag att du behåller din vikt, 250, men byter enhet från kilogram till libras (pound). Då går du ner till 113 400 gram. Yoghurt låter som en bra början. Gå dock aldrig på ishockey. Stig-Olof "Olle" Westerlind har konstaterat att man blir tjock av ishockey.
Vi väntar spänt på ett inlägg från westerlind...
Kommentera

20 Lindgren: Men om han vill komma med i Guinness rekordbok så borde han se till att ända enhet till Stones. Då hamnar han på ca 1600 kg.
Kommentera

250kg kärlek: Så här i grilltider vill jag slå ett slag för en kall sås som jag och sambon brukar göra. Den passar såväl till kyckling som fläsk eller nötkött.

Tag 3 dl gräddfil och 150-200g fetaost. Blanda detta med exempelvis stavmixer till önskad konsistens (inte för fint - något "klumpigt"). Krydda med exempelvis italiensk salladskrydda, örtsalt eller dyligt. Själv använder vi en kryddblandning från Juni´s som heter Persilado och rekommenderas.

Smaklig måltid!
Kommentera

nyz: Funderade på fisk ikväll men jag hade svårt att välja eller om det var för att jag fick kväljningar...
Kommentera

« · 892444