Café

49430 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 934645 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Kom igen nu!!
Måste ju puffa lite för Friscos tävling, nu när han lägger ner sådant jobb på detta:

--klipp--

16 pers anmälda till nya HS-ligan. Eftersom alla utom 2 läst mailet med instruktioner lägger jag nu ut länken så att alla kan anmäla sig.

Korta instruktioner:

1)
Logga först in på Er användare på www.vetgirig.nu
Har ni ingen användare så skapa en.

2)
Gå in på denna följande länk och joina ligan HS-ligan:
www.vetgirig.nu/qleague.php?li ... lid=4846&left=1

Välkomna!
Frisco @ Nygatan Idag kl. 08:29

--klipp--
Kommentera

Alla: Det verkar som att ni kommer på lösningen tillsammans.

Jag tror att det med att man kan tävla utan att regga en användare är det som ställer till bersvär.

Nu måste alla som är med i vår liga vara reggade. Allt för att felaktigheter icke ska förekomma.

Och Fruitdrop är nog Linnea det.
Kommentera

Gidde: Faktiskt inte! :)
Kommentera

Wayne Gresky:

Hehe, kul att titeln på fönstret var rätt i alla fall!
Är det din egen sida eller?
Kommentera

Gidde:

Det finns bara en Wayne Gresky!

...och jag har tydligen en gata uppkallad efter mig i Edmonton. Tyvärr verkar de ha skrivit fel på vägskylten. Jag ska maila och klaga...

travel.webshots.com/photo/1049679858039799936thEETH
Kommentera

knaskamilla:

Rappa på nu, innan någon annan tar detta nick!

-klipp-

Medlem 'knaskamilla' saknas !

-klipp-

;-)
Kommentera

Huge:

--klipp--

Nyheter
Över 80.000 medlemmar på vetgirig.nu
2007-09-20
Vår populära sida för frågesport - vetgirig.nu - har nu passerat nyckelvärdena:
- Över 80.000 medlemmar
- Över 100.000 frågor
- Över 4.000 olika ämnen!

--klipp--

Som sagt, inte så konstigt kanske?
Kommentera

knaskamilla: Det är ju en jävligt stor site med många medlemmar så att ens nick är upptaget är iofs kanske inte så konstigt, men nog låter det skumt...
Kommentera

knaskamilla:

Det är nog så att det finns flera här i världen som är KNASiga, flera som kallas Gidde osv...

Trots att vi alla känner oss så unika! :)
Kommentera

knaskamilla:

Man kan tävla utan att vara reggad, men jag tycker det är underligt att det funkar om nicket ändå redan finns i deras register.

Men så är det i alla fall, jag har tävlat under nicket Gidde också, men den som är reggad som det på siten är inte jag.

Så jag fick vackert byta nick, inte kul alls...
Kommentera

Huge:

Men seriöst. Är det inte jävligt skumt om typ alla våra nick är reggade redan?
Kommentera

Gidde:

Jaha, så vi var inte ens registrerade sist vi tävlade? Det skulle kunna förklara varför de inte skickar något mail till mig trots att jag anger min mailadress. Jag tänker att de borde klara av att göra det, med tanke på att de ju mailat varenda gång det varit match i förra ligan...
Kommentera

knaskamilla: Då måste du väl isf registrera om dig som helt ny medlem och försöka hitta nåt nick som inte redan är upptaget?
Jag fick nyss info från Gidde om att jag själv skulle ha registrerat mig som "Huge" redan 2006 och att min senaste inloggning skulle har varit i mars 2007.
Inte en siffra rätt så nicket var alltså redan upptaget när jag anmälde mig till HS-ligan senast.
Men tydligen så gick det att använda ett parallellt nick där sas, iom att HS-ligan räknades som en separat site, eller nåt.
Så har iaf jag uppfattat det hela.
Frisco får väl titta in och kasta lite ljus över det hela...
Kommentera

knaskamilla:

Detta är knappast du va?

Knas

Senaste inloggning: 2007-01-13

Om det är en annan person som reggat sig som knas så är det ju även förmodligen en helt annan email-adress, och därför funkar det inte för dig att få lösenordet skickat till dig.

Tycker det är lite märkligt att man kan tävla utan att ha reggat sig, men så är det i alla fall. Så flera av de som var med förra omgången gjorde det utan att ha en användare på vetgirig.nu, och nu när dom ska regga sig så blir dom förvånade över att det inte går.

Välj ett annat namn, det fick jag som sagt också göra...
Inte kul, men tyvärr nödvändigt...
Kommentera

Huge:

Och jag lyckas inte ens logga in på den där sidan. Har testat med knas och alla möjliga lösenord jag kan tänka mig att jag skulle kunna använda, men icke. Har testat att fylla i min mailadress för att få lösenordet skickat till mig, men inga mail får jag.
Kommentera

Gidde: Ja, och jag kunde inte använda mitt vanliga nick (Huge) trots att det gick bra senast.
Nu heter jag PAW istället... :-/
Kommentera

Metal Guru:

Eftersom han skickade ut länken endast till de som skulle kunna anmäla sig, så är jag rätt säker på att han vet att det är rätt personer, men kanske inte direkt vem som är vem.

Men eftersom du nu vet att AGF är jag, och alla andra heter någorlunda rätt namn, så bör Fruitdrops vara antingen Linnea eller rusTIK.

Jag gissar på Linnea ;-)
Kommentera

Gidde:
Jag hoppas att Frisco vet vilka som står bakom alla namn, åtminstone i Div1 - eftersom vi kvalificerade oss dit.
Kommentera

Metal Guru:

Tror knappast Frisco vet vilka som står bakom alla namn.

shpl99 verkar ju dragit sig ur innan starten, så den försvinner nog när tävlingen drar igång. Förmodligen flyttas då någon upp från Div 2 direkt, så att wo-matcher undviks.

Det är ju en massa konstiga namn med i den där tävlingen, och inte alla synkar med det nick som används här.

Jag heter t.ex AGF där, eftersom Gidde var upptaget... :'(
Kommentera

Frisco:
vilka är Fruitdrop och shpl99?
Kommentera

16 pers anmälda till nya HS-ligan. Eftersom alla utom 2 läst mailet med instruktioner lägger jag nu ut länken så att alla kan anmäla sig.

Korta instruktiner:

1)
Logga först in på Er användare på www.vetgirig.nu
Har ni ingen användare så skapa en.

2)
Gå in på denna följande länk och joina ligan HS-ligan:
www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4846&left=1

Välkomna!
Kommentera

Metal Guru:
kombatatanten = vinylskiva, hack.
Kommentera

Wayne Gresky:
Gurun fick poängavdrag efter att i den omgångens toppmatch lyckats få noll rätta svar efter tekniska problem i form av svåra frågor och hackande server. Sportsligt sett lämnade då kombatatanten walk over, varför matchen vanns av Guru med en intjänad poäng.

Paddan hade likartade problem under en annan omgång. Gurun visade då storsint sportslighet, genom att lägga sig med 2-2 i avslutningsmatchen dem emellan. Denna seger förde dock inte upp Paddan i högsta divisionen, varför segern endast var av akademiskt intresse.
Kommentera

Portello:
Stöt gärna ihop med MGuru på duellen, den är ruggarns kul. Testosteronet får rinna till i en helt ofarlig form.
Kommentera

Salle: Alla ska ha chansen att anmäla sig först. Får se när det blir?
Kommentera

Salle: Blir det inte som förrut då att man kan hoppa med när man vill i lägsta divisionen framöver?
Kommentera

Frisco: Ungefär beräknar du att ligan drar igång? Och, inte för att det berör mig men, finns det nån deadline för nyanmälningar?
Kommentera

Nu är de som står på tur att joina ligan informerade här på HS.
De har kvällen på sig. Imorgon kommer jag att låta resterande anmäla sig till den nya HS-ligan som förhoppningsvis ska rulla på ett tag framöver utan jobbiga nyregistreringar.

Alla som ska vara med ska först reistrera en användare på www.vetgirig.nu.
Det kan ni göra redan nu om ni vill.

/ / Frisco
Kommentera

Wayne Gresky:

Poängavdrag?

Om du tänker på 15 poäng med 8 vinster så beror det på att man bara får 1 poäng om man vinner en match med 0-0.

Det kan man göra på två olika sätt.
1. Båda svara 0 rätt, men en av dom är 10 sekunder eller mer före den andra i tid.
2. En svarar 0 rätt, och den andra lämnar w.o, dvs svarar inte på frågorna i tid.

I båda dessa fall så får vinnaren bara 1 poäng istf 2, och det tycker jag är rätt! Man ska inte ens få det om man inte kan en enda fråga faktiskt!

Själv har jag två nollpoängare fastän jag svarat full pott i en annan liga, urk!
Kommentera

Wayne Gresky: Bra fråga. Nästa fråga. :-)
Kommentera

Salle: Varför fick Gurun sitt poängavdrag? Uppgjorda matcher? Konkurs? Galna fans som stormat planen?
Kommentera

Wayne Gresky: Nä det var en brokig skara.

Division 1

Slutställning

Pl.MedlemsnamnOmgVOFAnt. rättTidPoäng

1Salle9711278:0815
2Poffa97022410:1914
3Frisco9612286:3613
4rackham9612267:1513
5Linnea96032311:5112
6AGF9513226:3211

7Cyklob92161111:335
8bisterfinnen9117515:173
9Westerlind91081916:392
10Morgana7007014:00--

Division 2:1

Slutställning

1MGuru98012313:0915
2rusTIK95132312:0711

3bafucin9423248:2910
4Lumber9414229:169
5Davve179414218:129
6mattias9414187:50--

7Huge94052213:398
8Paddan9405188:308
9Alisandali9306168:506
10AM92071311:184

Division 2:2

Slutställning

1DreamTeam98012415:3816
2keken19702226:0114

3frede9612228:1212
4Portello9504207:5510
5EttuBrute95131810:2110
6supertrott9405159:428

7knas9405117:478
8difzi92071011:184
9CeJi9108910:162
10Bissett199009018:000

Sen var det 4st div 3 med 2 deltagare vardera. Dessa 8 var:
Stigsson, Herminator, tubest, Beezer, birdy, MrAgony, tikaren och Hawerchuk.

Dessa ligorna är väl inte riktigt representativa då många hade problem att logga in odyl.  Därför har vissa tom -- i resultat. Men det skall väl bli bättre nu.
Kommentera

Salle: Vi får väl se om jag kliver upp i högsta och dominerar om ett par säsonger då.

Vilka andra var med egentligen? Bara tikare?
Kommentera

Wayne Gresky: Vettigt motstånd är väl tveksamt då undertecknad lyckades vinna 1:a omgången. Men det kan ju vara kul ändå.
Kommentera

Portello: Jag undrar om det finns något vettigt motstånd här, men man får väl undersöka saken.
Kommentera

Gidde: Själv är jag mest förtjust i duellen.Som jag skrev tidigare i den här tråden är det otroligt beroendeframkallande.

Och som sagt, utmana mig gärna.Mitt nick är JimmyJoe
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag är med i några andra tävlingar på den där siten också, där en är en snabbtävling med 3 frågor varje dag. Tiden för dessa frågor är 30 sekunder!!

Fuska?
Nej, det går som sagt knappast! :)
Kommentera

Salle: Tack för de svaren, det ökar ju trovärdigheten lite. :)
Ska se om man kliver in i div III och krossar lite...
Kommentera

Wayne Gresky: Självklart kan man det. Om man bara vet frågorna.

Dom slumpas nämligen fram från alla de frågor som finns på sajten. Och det är några stycken om man säger så.
Kommentera

Wayne Gresky: Iom att du måste besvara fyra frågor på två minuter har du ju exakt 30 sekunder på dig per fråga. Den tiden räcker nog inte till att både leta svaret och lämna svar. Relativt ofta handlar det ju dessutom om att svaret ska skrivas, alltså inte att du bara behöver klicka i ett alternativ. Så den korta tid du har på dig räcker knappt till.
Kommentera

Wayne Gresky: Du har en maxgräns på 2 minuter vilket gör att det är mycket svårt att hinna med att fuska så att du tjänar något på det.
Kommentera

Frisco:

En fråga från en som inte har varit med:

Går det inte att fuska och leta reda på svaren?
Kommentera

Stigsson: Bra förklaring av Gidde.

Väntar för tillfället på rusTIK som haft flera dagar på sig att anmäla sig till högsta ligan.

Han får till ikväll på sig. Sen släpper vi på div 2.

Efter det ger jag ut länken och det blir fritt fram för anmälningar.
Kommentera

epa:

Det kommer nog en länk i den här tråden vad det lider.

Men först måste ju de andra få anmäla sig, så att alla hamnar i rätt division enligt mitt inlägg alldeles här under..
Kommentera

Frisco: Hur anmäler jag mej till ligan då?
Kommentera

Stigsson:

Så snart alla inblandade är anmälda till sina respektive divisioner, eftersom ligan läggs om till den rak liga istf en pyramidformad.

På det viset så kommer det att bli fler deltagare även i de lägre divisionerna, vilket ju gör det roligare för flera.

Detta gick inte att åstadkomma utan att skapa en ny liga, så just nu håller Frisco på att meddela dessa deltagare. Dom måste anmäla sig till ligan i "rätt" ordning, för annars kommer en som hör hemma i Division 3 (utifrån förra säsongens ranking) att hamna i Div 1 om dom anmäler sig före den som egentligen hör hemma där.

Hoppas du förstår min luddiga förklaring.

Dessutom vet jag att Frisco väntar på sin dator, eftersom den varit på ett Tysklandsbesök. Just nu kan han bara vara online på arbetstid ;-)
Kommentera

Frisco: När startar den nya serien?
Kommentera

Gidde: Jag bugar ödmjukt och mottar hyllningarna från pöbeln.

[bild]www.hockeysnack.com/medlem/Salle/filarkiv.php?showfile=humble.jpg[/bild]
Kommentera

Metal Guru:

Hur menar du nu?

Grattis till segern i 2:1 förresten, nu får vi mötas nästa säsong! :)
Kommentera

Gidde:
Jag tycker det var taskigt att inte få vara med och slåss om någon seger av vetgirig.nu.
Kommentera

« · 934645 · »