Café

49385 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 949345 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Då är HS-ligans sista omgång snart slut. Några matcher återstår.

Tänkte starta upp en ny säsong på måndag. Ni som är med nu blir automatiskt anmälda till nästa säsong. Vill du INTE vara med så skicka ett brev här på HS till mig.

Nybörjare anmäler sig på adressen:
www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=4846&left=1

Du med lite mer rutin anmäler dig på adressen:

Du som anser dig kunna allting anmäler dig på adressen:

Alla är välkomna!
Kommentera

Grattis till uppflyttningen Stigsson , det var den där J-A sekunden i matchen mellan som kanske avgjorde till din fördel .
Nu kan jag lugnt gå ut och fixa en noll poängare i min sista match , för den har ingen betydelse för varken upp eller nedflyttning .
Kommentera

Gidde: Och jag sitter och är orolig för att Alisandali ska vinna sista matchen och gå om mig så jag missar uppflyttningen när jag inser att han inte gå om eftersom man vid lika poäng räknar flest antal rätt. :-)
Stigsson är klar för div 1, jippi.
Kommentera

Metal Guru:

Och där fick mattias ta hissen ner!
Tur att han är van! ;-)
Kommentera

Sorry, mattias - 74:
Jag försökte straffa ut mig på för lång tid.
Kommentera

Nu du mattias - 74: ska jag avgöra sista matchen.
Kommentera

mattias - 74: Jag tänker fel, det verkar som så. Måste finkalibrera hjärnan, kanske med en personalfest eller så.
Kommentera

Paddan:

Jag har som mål att vinna över alisandali och det räcker så, allt annat är bara en bonus =)
Kommentera

mattias - 74: Själv har jag gått in för att vara sämst när det Gällö... som sann medgångssupporter här uppe i snögnistrande Krokom.
Kommentera

Frisco: Gör du det.Det är du värd!
Kommentera

Nej. Man kanske ska äta lite champinjoner?
Kommentera

Metal Guru:

Jag dopar mig bara i stora mästerskap.
Kommentera

Wayne Gresky: Enligt den rätt okända regeln 3 A, så kommer detta att utredas. Det mesta talar för att samtliga andra i min liga kommer att uteslutas och att totalsegern går till undertecknad.

Mer info kommer i ämnet så fort något är beslutat.
Kommentera

Gidde: Jag vet inte vad jag tänkte på, men båda kommer för Poffa vid oavgjort. Poffa ser rökt ut, enda hoppet hade varit wo-wo men iom att Mattias svarat så är det kört.
Kommentera

Metal Guru:

Poffa behöver också en dopingskandal ser det ut som...
Kommentera

Jag kan göra en undersida för vetgirig, om jag får vara en tillfällig moderator här. Sedan kan ni underhålla sidan.
Kommentera

Gidde:
Jag klarar mig kvar med 1-1.
Mattias behöver en dopingskandal, för att klara sig med kryss.
Kommentera

Wayne Gresky:

Förklara gärna för mig hur båda ska kunna klara sig kvar?!

;-)
Kommentera

Gidde: Endast en match återstår i div 1 och den handlar om vem som ska åka ned. Vi har ett klassiskt Sverige-Danmark-2004-läge. 2-2 och båda klarar sig kvar. Spännande!
Kommentera

Gidde:

Grattis Frisco, och tack för hjälpen! ;-)
Kommentera

Metal Guru:

Hehe, den var bra!! ;-)
Kommentera

Portello: Ja det var en bra skalp. Skulle gissa att jag missar uppflyttning iaf. Det är bara att hoppas på att konkurrenternas motståndare överträffar sig själva. Annars är det bara att ta nya tag nästa säsong. När börjar den?
Kommentera

mattias - 74:
Ingen kontakt med Internet.
Kommentera

Metal Guru:

Modem ??
Kommentera

mattias - 74:
Jag kan inte spela med den här datorn.
Kommentera

Metal Guru:

Du spelar nu. Basta :)
Kommentera

Gidde:
Jag har också satt min (välförtjänta) plats i Div1 under hasardliknande former för en utlandsresa. Vi får se om jag lyckas betvinga mattias, i en direkt avgörande match om KS eller inte.

Men jag spelar först ikväll...
Kommentera

Thailandsresan var underbar, men den kan kosta mig platsen i högsta divisionen i HS-ligan!

Hoppas vinsten idag mot Poffa räcker för att hålla mig kvar, skulle vara surt att åka ur faktiskt..

Kul med snö förresten, snacka om kontrast! ;-)
Kommentera

Var ju just typiskt att man ska torska i sista omgången.Men grattis till vinsten Wayne.
Kommentera

El Maco: Match imorgon.
Kommentera

Hmmm, får jag inte möta bistrofinno eller har jag bara inte fått någon kallelse? Eller räcker det att vi båda vann våra första matcher och är vidare, ingen inbördes uppgörelse?
Kommentera

Metal Guru: Det ska till att alla resultat går min väg för att det ska inträffa. Lite fler sportfrågor skulle hur som helst inte skada. Kamilla utmanade mig att göra en egen kategori och så kan det bli.

Ibland är det kul med frågesport, som när jag som 9:e och avgörande fråga i duellen fick en tom rad att fylla i den som avgjorde VM-finalen -90.
Kommentera

slumpen, Wayne Gresky:

Samtidigt fick du ju då slå JimmyJoe, och på så sätt förbättra chanserna till avancemang.
Kommentera

Att hävda annat än att utbudet av sportfrågor är litet är trams. Jag tror jag fick frågan om damernas trestegsrekord för 4:e - 5:e gången nu!
Kommentera

Dream Team:

Men åh. Du skrev ju att det hade diskuterats tidigare. Fel ordval, med andra ord.

Det låter mer som att han säger "fräckhes" med lite läspande s än "fräckis", tycker jag, därför jag alltid har hört fräckhet. Kanske man måste ringa och fråga honom vad han egentligen sa?
Kommentera

knaskamilla: Ja, "fräckis" på stockholmska borde väl bli nåt i stil med "freckis".

Nej, det var alltså inget debattforum som jag länkde ifrån Det var ju bara en frågeställning med den aktuella frågan som tema. Dock så har du helt rätt enligt den här sajten...
Kommentera

Dream Team:

Men håll med om att det låter bättre med fräckhet. (Och att om han säger fräckis så säger han fräckes.)

Jag såg ingen diskussion i din länk, var det på en annan sida på forumet eller något?
Kommentera

knaskamilla: Nej, Ankan säger allt "Vilken fräckis, de é inte klokt", med tydlig Sthlms-accent.

På tal om det så har just denna kommentar diskuterats tidigare på andra håll. (se länk)
Kommentera

LL:

Eller hur...är det kanske fräckhet han säger ändå? Kan det vara alla andra som hör galet, och inte jag?
Kommentera

Metal Guru: jag har i alla år hört "fräckis", men nu blir jag osäker. Fan vet om det inte är "fräckhet" han säger trots allt?
Kommentera

knaskamilla:
Jag hör fräckhet.

Men huruvuda det är bisittare eller kommentators-ord lägger jag mig icke i.
Kommentera

Wayne Gresky:

Jaha, NU förstår jag. Det låter i alla fall mycket bättre om man tänker att han säger fräckhet än om man tänker att han säger fräckis, så jag fortsätter nog att höra det jag hör.
Kommentera

knaskamilla: Du måste vara lärare eller lantmätare.
Kommentera

knaskamilla: Alltså först sägar Ankan det om fräckisen, sen säger Arne det om Sterner. Frågan är vem som är kommentator i matchen. :)
Kommentera

Wayne Gresky:

Nä, det där med Sterner kommer senare. Det är jag ganska säker på. Fast nu har du kanske lyssnat på klippet och hört att du har rätt...jag orkar inte kolla igen.
Kommentera

knaskamilla:

Ni har alla fel!

"Så där kunde Ulf Sterner göra på sin tid" är det första kommentatorn (Arne) säger efter straffen. "Vilken fräckis" sägs av bisittaren/ experten (Ankan).
Kommentera

Poffa:

Vad var det för fråga?
Kommentera

knaskamilla: Duger falukorv?
Kommentera

Poffa:

Ja, särskilt om du mutar henne med något ätbart.
Kommentera

knaskamilla: Be då Kira lyssna så kommer hon hålla med mig. :-)
Kommentera

« · 949345 · »