Café

49482 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 950157 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Gidde: Här är ännu en som borde kunna joina...

(Klicka på länken och njut! UTAN sexannonser...)
Kommentera

Gidde: En plats kvar i geografiligans div 6, sen är det sjuan som gäller!
Kommentera

Metal Guru:

Här har vi en till som borde joina Geografi-ligan samt cupen!! ;-)

(Klicka på länken och njut!)
Kommentera

Huge:

Håller med dig. 2 minuter räker gott och väl, precis som Wanye påpeka det finns också skrivar frågor vilket tar längre tid och folk läser olika snabbt, men den smällen får man väl ta om inte annat så lär man sig läsa snabbt :)

Men som sagt Frisco du avgör i slutändan :)
Kommentera

othan:

Klicka på undersidan vetgirig.nu här till höger, där står all info...

Du missade säkert bara att hela ligan byttes ut, eftersom det inte gick att ändra typ av liga till en rak på ett enkelt sätt.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag hänger på. Start den 25:e tydligen.
Kommentera

Hur blir man medlem i hs-ligan? var medlem där förut men när säsongen tog slut fick jag inga mer mail.
Kommentera

Wayne Gresky:

Hehe, jag kan inte ens hålla räkningen på hur många ligor jag är med i längre..

Bara kul med 4-5 matcher varje dag! :)
Kommentera

Känns som om man dras in i fler och fler tävlingar.
Nu har jag signat upp mig i den stora geografi-cupen med 232 anmälda deltagare i detta nu.

www.vetgirig.nu/qleague.php?lid=2431
Kommentera

knaskamilla: Eftersom Poffas grupp inte var avgjord då inlägget skrevs. Nu gratulerar vi Poffa som snodde åt sig den näst sista slutspelsplatsen. Han är den som möter El Maco i åttondelen. Bisterfinnen möter i sin tur Alisandali.
Kommentera

Wayne Gresky:

Varför måste ElMaco möta tre motståndare i sin åttondelsfinal?
Kommentera

Frisco: "Maxtiden är ju två minuter i ligan och tre minuter i cupen , det är en halv minut per fråga .
Och den ska inte ändras ."

Alisandalis förslag och jag tycker det låter rätt så bra.
Vid kryss så delar man helt enkelt på poängen, oavsett hur länge man tänkt. Tycker isf att tidsdifferensförlusterna känns värre än att ev ha torskat mot nån som man misstänker googlar.
Även om du skulle hinna googla så får man väl ta den smällen eftersom det i det långa loppet inte kan ha så stor betydelse.
Dessutom kan man ju undra vad det är för folk som sitter och googlar i såna här sammanhang.
Tycker man att det känns Ok att lura andra och framförallt sig själv så må det väl vara hänt.

I övrigt känns även det nuvarande upplägget helt Ok, så du får bestämma.
Kommentera

Den här geografiligan var kul!
Helt fantastiskt att få en fråga om sitt engelska favoritlag så där i första matchen...Då svider inte ens förlusten borta mot Bristol City igår lika mycket. :)
Kommentera

Gidde: Det får du! Ju fler desto roligare. Det är ju lite fjuttigt när det bara är 3 i varje grupp. Själv siktar jag på att vara som Tyskland och börja lite lugnt i gruppspelet och sedan öka takten, men den taktiken kan ju skita sig redan på fredag...
Kommentera

Stigsson:

Jodå, jag har hittat länken under undersidan vetgirig.nu här till höger.

Men det går ju inte att anmäla sig nu, men jag är gärna med nästa "säsong"
Kommentera

Wayne Gresky:

Undrar bara vad det är jag missat för Cup?
Den kanske startade under min utlandsresa?
Kommentera

Det drar ihop sig inför slutspelet i HS-cupen. Undertecknad är kvar i turneringen med minsta möjliga marginal.

Åttondelsfinalerna ser ut som följer:
PontusWe vs difzi
Wayne_Gresky vs JimmyJoe
Salle00 vs Paddan/ultraXLZ
Jonyvela vs MGuru
SuperElMaco vs Alisandali/Herminatorn/Poffa
elbistrofinno vs Alisandali/Herminatorn
knaskamilla vs Aemm
PAW vs Stigsson2
Kommentera

Stigsson:
Ämnet geografi är bra mycket mer är rena kartfrågor.
Kommentera

Metal Guru: Nu var det kanske inte så hemskt mycket geografi i dom frågorna jag fick. Bara ett land eller stad nämns i frågan så räknas det tydligen som geografi?
Kommentera

Nu har man sparkat igång även Div6 i Geografi Leuge, divisionen där en hoper HS:are huserar.
Kommentera

Wayne Gresky:
Jag tycker att det är bra som det är.
Även om jag nog skulle tjäna på en förändring enligt det föreslagna.
Kommentera

Frisco: Jag tycker att det är kul att matcher kan sluta oavgjort också, det tillför en dimension. Om två minuter räcker beror ju helt på vad det är för frågor. Är det skrivfrågor med lång text krävs mycket längre tid än korta kryssfrågor. Rätt praktiskt att samma regler gäller i de flesta tävlingar också, så man slipper fundera på vad som gäller.
Kommentera

westerlind:

Mycket konstigt som sagt, för det är ju inte speciellt tunga sidor som laddas.
Men jag har hört flera som har samma bekymmer, så det existerar faktiskt, det är inte bara en dåligt bortförklaring av dig Olle...

Synd är det i vilket fall...
Kommentera

Frisco: Jag antar att du hade mig i tankarna med ditt förslag, men jag tror som de andra att det ska vara korta svarstider: blir ju sk-tenkelt att få alla rätt med hjälp av Google annars.

Jag får helt enkelt försöka skaffa en dator som är byggd efter Berlinmurens fall.

Skumt ändå att det är så segt på "vetgirig.nu". Här och på andra webbsidor märker jag bara 1-2 sekunders fördröjning, medan det oftast är 20-30 sekunder på vetgirig - oavsett Firefox eller Explorer. Är bara expressen.se som är lika långsam annars.
Kommentera

Frisco:

Instämmer!

På två minuter hinner man nog googla åtminstone två frågor!

Om 10 sekunderstiden tas bort så röstar jag för max 1.30 på 4 frågor.
Är med i en annan liga där det är 30 sekunder för 3 frågor, det är grejor det! :)
Kommentera

Alisandali: Skulle 10 sekunderstiden för oavgjort ändras uppåt så tyckaer jag att maxtiden ska ändras nedåt. 2 minuter är alldeles för lång tid på 4 frågor tycker jag. Men det är min personliga uppfattning.
Kommentera

Stigsson: Maxtiden är ju två minuter i ligan och tre minuter i cupen , det är en halv minut per fråga .
Och den ska inte ändras .
Kommentera

Alisandali: Nog ska en maxtid vara med för att man inte ska kunna sitta en hel dag och slå upp de korrekta svaren annars håller jag med Alisandali att 3-3 är 3-3 när det gäller att fördela poängen.
Kommentera

Frisco: Det handlar väl om vem som vet mest (Vetgirig) , inte om vem som är snabbast (Snabbgirig).

För min del så gör det inget om du slopar tiden helt , blir det 3-3 så är det en poäng var .
Kommentera

Frisco:

Mg kvittar det, men egentligen tycker jag nog att man bör premieras om man svarar snabbt och inte utnyttjar hela tiden, hela tiden! :)

Hejsan D_T!
Kommentera

Poffa: Jag bestämmer. Men det vore kul att veta alla andras åsikter innan jag sätter differensen på 0 sekunder.
Kommentera

Frisco:

Lustigt att just du skulle lyfta frågan. Samma status på datorn fortfarande? Jag kan tänka mig att ändra tidsdiffen som krävs för seger vid samma antal rätt till en längre sådan. Själv brukar jag ägna mig åt att äta frukost samtidigt som jag tävlar, det innebär ju att jag är lite långsammare än någon som inte gör det...
Kommentera

Frisco: Du är ledaren. Vi andra är bara drönare som gör som du säger. :-)

Låt det vara på 10, vi loosers med långsamma datorer får helt enkelt kämpa lite hårdare.
Kommentera

Hej alla deltagare i HS-ligan.

Datorer beter sig olika när man tävlar på Vetgirig. En del datorer är fruktansvärt långsamma, andra väldigt snabba. Detta innebär orättvisa. Ska vi leva med denna orättvisa eller ska vi föröska göra något åt det hela?

Man kan tex. ändra "Tidsdiff. (s.) som krävs för seger vid samma antal rätt" Den är just nu som ni vet satt på 10 sekunder. Går att ändra till allt mellan 0 och 120.

Nån som har nåt att säga i frågan?
Kommentera

westerlind: Märkligt nog så känns min dator på arbetsrummet långsammare än en ABC80, men konstigt nog har jag snabbare svarstider när jag försöker verka klyftig där än när jag sitter hemma vid min bärbara dator. Tror du det saknas skalövningar, att det är därför det går så dåligt för mig?
Kommentera

Gidde: Skulle inte förvåna mig om så var fallet :-)
Kommentera

westerlind: Det kanske inte fanns så många stater på den tiden? Det var väl mest kolonier i din ungdom?
Kommentera

Huge:
Går inte, hinner varken äta eller sova om jag ska vara med. (har redan hoppat av Friscos skojiga frågelekar): Min ABC 80 toppar i ett svar i minuten, tog nästan en timme bara att svara på Afrika.
Kommentera

Bissett19: HAHAHA.
Kommentera

Bissett19:

Det måste det göra!
Jag var på en affär i Leksand i somras, och där jobbade en färgad kille.
Han cyklade till jobbet i alla fall!

*hmmm*
Kommentera

mattias - 74:

Ligger inte det i Afrika?
Kommentera

Huge:

Tror jag skippar Afrika, såg första bilden sedan sket jag i det. Geografi är inte min starka sida iaf inte afrikansk geografi. Räcker det inte med att hitta till Leksand ??
Kommentera

70 Rodrigues:

Han kan vara DJ's pappa om han vill ;-)
Kommentera

Huge: Shit, hur jävla gammal är du egentligen :-)
Kommentera

westerlind: Fan, inte visste jag att du var så bildad?
Anmäl dig nu på momangen så blir det ett riktigt getingbo i div6.

Första färgteve-sändningen jag såg var OS i Mexico 1968.
En kompis hade fått färgteve och det var nåt i hästväg på den tiden.
Vi satt och kollade på testbilden i en halvtimme, så fascinerande var det.
Och det är bara 40 år sen.... :-)
Kommentera

Huge: 54% på Afrika.
Skapligt, men jag trodde jag kunde mer. På slutet fick alla heta "Mali". Utom Mali förstås.

Konstigt, ungefär vid den tiden färg-teven kom kunde jag alla stater i Afrika...
Kommentera

Gidde: Trams, min kaktus specialområden är litteraturhistoria, film, progg, golfregler och fransk grammatik. Geografin sköter jag själv.
Kommentera

Huge:

Lugn, det var hans kaktus som kände sig som hemma! ;-)
Kommentera

Wayne Gresky: Tur att det finns fler världsdelar... ;-)

73% är djävligt bra, måste jag säga.
Kommentera

« · 950157 · »