Café

49482 inlägg · 1044 ämnen

Vetgirig.nu

« · 954593 · » Till forumet

Sv: Vetgirig.nu
Wayne Gresky:
För övrigt funderar jag på att dra mig tillbaka obesegrad.
Kommentera

Wayne Gresky:
Ingen fara. Jag kan komma hem till dig.
Kommentera

Metal Guru: Jag är ytterst förkyld för tillfället så jag skickar en slängkyss istället så att du inte blir smittad.
Kommentera

El Maco: Helt klart en värdig vinnare! Grattis M.Guru!

Jag hoppas att de flesta tyckte att det var kul och har lust att vara med igen. Förhoppningsvis kan vi få med några till så vi iaf får 4 st i de flesta grupperna.
Kommentera

Tack, El Maco:
Just stenöknen plumpade jag. Annars kommer jag inte ihåg en endaste fråga, utan är just nu helt tom på kunskap.

Detta var väl också ett omen till hur det går i kvällens match - tre poäng till dalalaget?

Wayne. Om du vill kan jag raka bort en kvadrat ur tomteskägget, där du kan placera dina heta, fuktiga läppar...
Kommentera

El Maco:

Bara att ta o gratulera till M Guru ;) Stark jobbat :)
Kommentera

Fyrfaldigt leve till Hockeysnacks mest allmänbildade frågesportare Metal Guru - segrare i HS-Cupen 2007! Hurra, hurra, hurra, hurra!

M Guru sopade mattan med undertecknad i finalen och hade full koll på stenöknar och annat. Nog för att jag hade lite smutsig skärm, sneda tangenter och dålig uppkoppling samt rejäl otur men jag är inte den som skyller ifrån mig.

Tack Wayne Gresky för föredömligt arrangemang. Du får vara blomsterflicka och kindpussa Gurun.
Kommentera

El Maco:
Jaha. Det var den gången min hund fick svara.
Men hon löpte just då, så hennes koncentration var nån annanstans. Förmodligen hos jyckarna som ylade ute på gatan.
Kommentera

Metal Guru: ligger du runt tian blir det omspel. Fixar vetgirig.nu det? Eller så går vi på vårt inbördes facit i Duellen där jag är fullkomligt överlägsen och vunnit varenda duell vi haft.
Kommentera

El Maco:
Var ska jag lägga mig på mina sex rätt?
Under tio eller femton sekunder?
Kommentera

Metal Guru: Så jävla enkelt. Lika bra att du ger upp...
Kommentera

Metal Guru:

Hehe!
Om du svarar så lär du ju få veta det ;-)
Kommentera

El Maco:
Gick det bra?
Kommentera

Salle:
Du pratar om olika tävlingar.
I serien arbetar jag för att ge er andra lite handicap, för att få spänning till slutvarvet.

Mot El Maco är det man mot man, bringa mot bringa, face to face, öga mot öga - och i det långa loppet vem som är vekast i bluffstopp.
Kommentera

Metal Guru: Medans du efter 3:e raka förlusten måste ju passa dig så du inte åker ur. :-)
Kommentera

El Maco:
Än finns tid för dig att dra dig ur tävlingen med hedern i behåll.
Kommentera

Metal Guru: There can only be one
Kommentera

Metal Guru: Jag är skitglad......

*gnisslar tänder och håller på att explodera* :-)
Kommentera

El Maco:
Som ur-MIKare och en av kärnspelarna så har jag långtidskontrakt. Simons lär inte släppa mig för allt smör i HV71. Så jag blir nog kvar i Mora även nästa säsong.

Inte kan vi låta en Icke-Hockeysnackare vinna en HS-liga..?
Jag ger dig understöd, om du skulle plumpa.
Kommentera

Huge:
Du borde vara glad.
Du har ju grejat Brynäs målsättning, och blivit sämst fyra! ;0)
Kommentera

El Maco: Ja, det verkar som att jag har bäst koll av Brynäsarna när det gäller det här med frågesport.
Förutom när det gäller hockeyn alltså... ;-)
Kommentera

Huge: ur tid är leden. Dock kan du åberopa ditt fina resultat nästa gång du har merparten av övriga Brynäsare mot dig, du spöade dem alla (som ställde upp). Antar att Guru spelar i Brynäs också nästa säsong, det brukar ju högpresterande MIK:are göra?

Eftersom jag är up against en ickehockeysnackare om jag förstått det rätt så kan jag passa på att meddela att min tid försämras när jag som nu sitter vid en laptop med styrpinne och litet tangetbord jämfört med när jag har tillgång till riktig mus och tangentbord. Säkert två-tre sekunder... (sedär, bortförklaringen redan på plats)
Kommentera

El Maco: Får skylla mig själv. Läste inte hela sista frågan och upptäckte det rätta svaret först när jag tryckt iväg det felaktiga... :-(

AVSKAFFA TIDSVINSTMÖJLIGHETEN - NU!!!! ;-))
Kommentera

El Maco:
Jag vann på tid. Såg ni! Jag vann på TID!!!
Kommentera

Metal Guru: Grattis till finalplatsen i HS-cupen! Hårt mot Huge.

Själv biter jag på naglarna i väntan på min motståndares drag.
Kommentera

Ur Geografi Leuge kommer nog fler än väntat flyttas upp ur Div6 och 7, eftersom två gossar galopperat i Div5, och ligger farligt nära rött kort.
Kommentera

Äh, vafaan, snabb som jag är råkade jag trycka två gånger på Enter och tydligen räknar då Vetgirig det som att jag svarat på två frågor. Oturligt nog var det andra svaret inte rätt.
Kommentera

Metal Guru:

6 frågor lätt kul, ju mer frågor ju roligare blir det, fast då kanske jag ska svara på de på morgnarna så ja kanske vinner ;P
Kommentera

...roligare med geografi då, femman nästa!
Kommentera

Frisco: Skitcup! Vem bryr sig? ;)
Kommentera

Metal Guru: apropå lite spill får man räkna med
Kommentera

Metal Guru:

Ah, så vi träffades redan på den tiden!!
Inte visste jag att det var du som hängde över min axel då!

;-)
Kommentera

LL:
Konfigurera är väl onödigt när man kan skriva ASCII med Keypaden.

OT:
För en femton-tjugo år se'n såg jag en legendarisk programmerare sitta och korrigera ett program från en VAX-terminal. Tangentbordet krånglade dock för honom, förmodligen för att någon tidigare hade spillt sockrat kaffe i det - och han spottade och svor, eftersom korrigeringen var av vikt och bums.

Plötsligt fick han nog, ställde om sessionen i ASCII-läge och började hamra in programkoden med 127bittars ASCII...
Det var tungt.
Kommentera

LL: Lite spill får man räkna med
Kommentera

LL: De som svarade ja kan nog inte Grekiska.
Kommentera

Poffa: delar av den syns, men två av bokstäverna blev en massa brädgårdar och siffror på min skärm.
Kommentera

El Maco: Jag ser den också.
Kommentera

LL: Jag ser din fina grekiska
Kommentera

LL: Det var rena grekiskan för mig. Grattis.
Kommentera

LL: skriva gick bra, men få det publicerat på Hockeysnack var värre...
Kommentera

knaskamilla: ja, eller så går man in och konfigurerar datorn så att den tycker att du har ett svenskt tangentbord. Bara för att det inte står åäö på tangenterna betyder inte det att du inte kan skriva åäö med tangentbordet. Det finns tex inga grekiska bokstäver på mitt tangentbord, men det går utmärkt att skriva grekiska ändå:

αβγδεζηθικλμνξοπρστυφχψω
Kommentera

knaskamilla:

Japp, det kan du lita på!!!

Ööööhhh...
Kommentera

Gidde:

För i en liv och död-situation kopierar och klistrar du in å:n, ä:n och ö:n? =D
Kommentera

knaskamilla:

Jodå, det vet jag också :)

Men jag brukar klara mig med de koder jag har i huvudet, men just då var dom som bortblåsta, förmodligen för mycket Singha dagen innan.

Sedan var det ju inte direkt en liv-och-död situation heller ;-)
Kommentera

Gidde:

Tips: Om man behöver använda svenska bokstäver i ett land där de inte finns på tangentbordet kan man gå in på en svensk sida och kopiera den bokstav man behöver, för att sedan klistra in den där man behöver använda den. Lite tidskrävande, men ska man tävla på Vetgirig kan man kanske förbereda genom att redan ha hittat en sida med många öööö, ääää och åååå på innan man börjar.
Kommentera

Wayne Gresky: Hyfsad tippning av mig i HS-cupen. Fast inte alla rätt:(
Kommentera

Poffa:
Är inte det samma sak?
Lustkänslan att vinna efter en svettframkallande insats är ju detsamma som att luta sig tillbaka mot kudden med en nytänd imaginär cigarett i mungipan.
Kommentera

Metal Guru:

Jag är med på det!

Finns några ligor där jag är med som har 7 frågor också.
Kul med frågor, och mer utslagsgivande ju flera det är! :)

Poffa:
Då kanske dina chanser ökar? ;-)
Kommentera

Metal Guru: Så nu ska den handla om sport och sex, eller?
Kommentera

Gidde:
Jag rasade inte ur några. (Även om det var på gärsgårn med HS-ligan.)
Jag undvek bara att avancera...

Btw,
Jag har funderat lite på frågeställningen om utveckling av HS-ligan (även om den är uppstartad nu). Jag är numera för en utökning av antal frågor till sex.
Kommentera

« · 954593 · »