Portello: Måste säga att jag faktiskt är mer än nöjd så här långt. Inte sedan guldåren 00-01 så har man legat så här långt fram med värvningsarbetet så här tidigt under "silly season".
När man dessutom har lyckats knyta J-18 landslagsbacken Dennis Persson till sig så ser det åtminstone på backsidan riktigt bra ut.
Djurgården lyfter upp två stycken juniorer under sommaren. Christoffer From-Björk och Andreas Engqvist får chansen att spela till sig ett A-lags kontrakt, på liknande sätt som man i fjol gjorde med Patric Hörnqvist,Alexander Ribbenstrand och Christofer Löfberg
Även Christoffer From-Björk var med och tränade med A-laget under sommaren ifjol men lyckades att bevisa att han förtjänade en A-lags plats, bättre lycka i år får vi hoppas.
Djurgården vill dessutom skriva A-lags kontrak med lovande målvakten Stefan Ridderwall, men man räknar med att låna ut honom till en Allsvensk klubb (talas om Almtuna) för att han skall få prova på seniorspel.
90 Ludde: Hmm, du vill alltså ha en LLA med större publikkapacitet och annan form (rund?), eller ett Hovet med ett halvt etage till. Den senare borde väl i sådana fall bara vara knappt ett tusental åskådare mindre än Globen.
Projta: gå in på länken och kolla. kanske någt i detta stuk skulle kunna vara en lösning. fast med större pubblik kapacitet och annan form behöver ju inte exakt se ut som löfbergs lila!!
Projta: mmm .... men kolla på löfbergs lila arena uppe i karlstad... typ en sådan här nere i stockholms området..... visst globen e härlig men alldeles för stor.. man kanske skulle kunna bygga som hovet fast ett halvt etage till
90 Ludde: Absolut det blir mkr mera drag, men frågan är om inte det blir färre borta suportrar. jag tror dom hällre går på Globen än nån sliten Hovet om man säger så.
Bofors backen Fredrik Ericsson har skrivit på ett 2-års kontrakt med Djurgården. Fredrik som är fostrad i solna aik är Mesta Mästarnas 5 nyförvärv inför nästa säsong.
90 Ludde: Ursäkta mej men vart har Frölunda sin mindre ishall? Hoppas verkligen inte du menar Borgen för den är ju från stenålden o knappast Frölundas heller för den delen.
Varför tycker en leksing att det är så roligt att han är tillbaka, om jag får fråga?
Han kallas för "Fimpen", ingenting annat.