Frasse: Visst finns det all anledning att vara optimistisk inför den stundande säsongen. Hoppas att profiler som Ekman, "Marre", Espen och Marcus Nilson kan locka den svårflörtade stockholmspubliken till Globen/Hovet.
Härligt att alla matcher på Hovet spelas med flamfria tröjor!
Tänkte att det kunde vara på sin plats att dra igång en tråd för den kommande säsongen. Dert ät med tillförsikt som man ser fram emot premiären mot SSK på tisdag.
Du har väl inte missat att det på supportersajten www.tikare.se (Timrå IK Supporterklubbs officiella hemsida) nu finns en intressant intervju med eran chefstränare Niklas Wikegård.
In och läs vad han har att säga.
Dessutom finns det en artikel i gårdagens Expressen/GT där Mattias Eriksson skriver en artikel "Niklas Wikegård kräver Hardys avgång" prefererar till min exklusiva pratstund med Niklas nere i de Schweiziska alperna.
Trots att jag inte själv är Djurgårdare så hoppas jag ni tycker att jag fått fram en rak, rättvis och nyanserad bild av eran tränare.
Oscar: Djurgården har inte inlett några förhandlingar med Marcus Ragnarsson. Man har i och med värvningen av marre spikat truppen. Min gissning är att Ragge dyker upp i SSK alternativt Brynäs.
Ett flertal skribenter på difhockeys gästbok med "säkra källor" hävdar att DIF är mycket nära att komma överens med Marcus Ragnarsson. Någon här som vet mer?
Oscar: backförstärkningen räcker, även om de nya tröjorna är fulla, beror de inte på tröjorna utan på spelarna hur matchen blir, t.ex. ssk,fbk,mik har värre tröjor än oss, tycker jag i alla fall.
difzi: Ja, Marre är vår bästa värvning hittills! Får vi nu bara en backförstärkning och nya matchtröjor (utan flammor) kan den kommande säsongen bli riktigt trevlig.
Hur kunde vi fölora mot Trångsund, våra j20:or é väl bra? Men Trångsund?! De går inte förlora mot de, för de andra är det ett helt under att arenan inte rasande in..
difzi: Vi har ju lirat dåligt i Sthlm några år nu, vet inte varför riktigt. Förr var ju matcherna riktigt bra mellan BIF-DIF. Minns en klassiker från 80-talet som slutade 8-8 (brynäs hade 5-1 efter 1:a perioden).
ClaesW: Det kan bli ett fint drag på hovet, har inte varit där så ofta, men sist jag var där va de rätt bra drag och så var det mot Brynäs, om ni bjuder upp på bra motsånd så blir det livat ska du se ;D
Danne_L: Det var naturligtvis inte OK, men med 6 spelare borta och storspel av målisen så är det inte mycket at göra åt. FBK-matchen var den viktiga och den tog vi hem...
Absolut inte. Men att förlora mot ett lag som Storhamar, det skall man inte ens göra under försäsongen. Men visst, ni Djurgårdare får ju själva värdera era insatser och tycker ni det är okey så är det väl det.
...slutade 2-0 till DIF enligt mina uppgifter. Ta det lugnt nu. Efter torsk mot Storhamar snackas det om att "träningsmatcher betyder inte ett skit" ! Så sant, så sant, men lite kan man väl få njuta;-)
Inga stora växlar ska dras på det här, men visst, dom ville väl vinna lika mycket som DIF. Framförallt med tanke på att dom spelade i Värmland. När serien sätter igång kommer iallafall allt vändas upponer då ES invaderas av NHL-proffs på semester. Jag tycker det är dingdong hela grejen, men säkert bra för publiken.
Målvakter
39 Björn Bjurling
(30 Rolf Wanhainen)
Förstafemman
33 Daniel Fernholm
37 Rikard Franzén
17 Marcus Nilson
21 Espen Knutsen
23 Fredrik Bremberg
Andrafemman
26 Mika Strömberg
34 Daniel Tjärnqvist