Db_04: Ja det ska väll till aftonblaskan för kalla nån nhl back när han snittat 3,5 match av 82 sett på 9 säsonger .... det tycker jag jag visar han är stor och stabil NHL back det , stark jobbat aftonblaskan man blir ju såååååå förvånad
Förre Djurgårdsspelaren i Anders Myrvold har gripits för innehav av kokain.
En av Norges mest meriterade ishockeyspelare, NHL-backen Anders Myrvold, greps natten till onsdagen på nattklubben Odeon i centrala Oslo. Myrvold, med förflutet i de svenska klubbarna AIK, Djurgården och Färjestad, fördes omgående till polisstationen och satt i arrest i tio timmar innan han skrev på en bötesdom, betalade 30.000 kronor i böter och frisläpptes.
Frölunda Hockey Club har i dag kommit överens med den 23-årige backen Johnny Oduya om ett ettårskontrakt. Johnny Oduya kommer närmast från Djurgården. På måndag tränar han första gången med Frölunda Indians.
- Vi saknade en back i laget men med Oduyas autograf på kontraktet har vi nu en komplett, stark, stabil, spelskicklig och utvecklingsbar backbesättning som passar vårt spelsätt väldigt bra, säger Christer Kellgren, sportchef i Frölunda Hockey Club
mr big: Sista platsen tror jag nog DIF kan undvika men med dagens trupp verkar dom iaf inte bli nått att räkna med i toppen. Men vi får väll se när det är slut DIF brukar ha en förmåga att alltid hamna på övre halvan,.
Anders i Budum: Johnny utför det han blir ålagd att göra, dvs blir han beordrad att gå ut och "plocka" en spelare sp gör han det. Har inget med empati eller föredömme att göra.
fd skuggan: Odoya är inte något föredömme på isen. Han saknar empati och borde inse att hockey är mer än fjantiga påhopp som genererar till disciplinnämnden. Fram för mer fysisk, ren och ärlig hockey!
Frasse: Hoppas mest på Oduya som var en av mina favoritspelare förra säsongen. Kronwall var duktig men gjorde alldeles för många enkla misstag. Oduya var säkerheten personifierad.
Det ska bli spännande att följa laget, även om det kommer ta ett tag att få den riktiga "DIF-känslan" med 16 (!) spelare från förra säsongen borta. (inkl. NHL-lån iofs)
fd skuggan: Hur lustig det än låter så har varken Staffan eller Johnny helt sagt NEJ till Djurgården utan man håller dörren öppen fram tills dess att man fått det/de kontrakt over there som man hoppas på.
Tillsvidare så söker Djurgården ersättare på andra håll och det är "Espen pengarna" man tänker sätta sprätt på.
Då har man delat ut tröjnummer till dom nya i DIF-truppen. André Mattson har nu nr 4, vilket innebär att Staffan Kronwall definitivt är förlorad inför kommande säsong.
Bra eller anus?
Vi får väl se, men Kronwalls senaste säsong kunde vi varit utan...
DIForever: Astronomisk skillnad är det självklart inte, men han har inte samma försvar framför sig som i finska ligan. Kolla bara på Dunham som skulle ta Skellefteå till Elitserien, men floppade... Timrås finska målvakt Oksa eller vad han heter är även han oprövad så vi får helt enkelt se vad dom går för... Jag dömmer inte ut Lassila men vänta med att hissa honom till höjderna.
En sådan astronomisk stor skillnad är det väl ändå inte på Elitserien och finska SM-liiga? Tror inte att han kommer att ha speciellt svårt att anpassa sig till spelet här.
Ja, speciellt vår förstemålvakt är riktigt usel... en av Finlands största målvaktstalanger på länge. Backuppsättningen kan jag hålla med om att den inte ser så bred ut, får hoppas att Oduya och Kronwall stannar. På forwardssidan finns ju Thoresen, som säkert kommer att vara ännu bättre den här säsongen, kanske Robert Nilsson äntligen får sitt stora genombrott? En (minst) ny forward skulle inte vara fel. Hockey är dessutom ett lagspel, så det behövs inga stora stjärnor för att vinna.
Håller med eltifoso om att det ser lite tveksamt för Brynäs del.
83 Liljegren: Du avser Lassila som var en av de bästa i Finska ligan ifjol? Vi får väl se, jag skulle bli oerhört förvånad om inte DIF är i slutspel denna säsongen också. Jag är mer fundersam över Brynäs
eltifoso: Det är ju bara att kolla på deras laguppställning, klart man inte kan gå enbart efter pappret men med de målvakterna de har, den klena backuppsättningen med floppen Björck och den tunna forwardsuppsättningen lär dom inte plocka många pinnar.
83 Liljegren: Hur kan du döma ett lag som inte ens spelat en träningsmatch, att tippa en tabell utifrån spelare på pappret funkar inte, då hade inte HV missat slutspel förra säsongen.
Jodå, på något vis klarar sig Djurgården alltid till slutspel. Det har de gjort nu i, jag kommer inte ihåg hur många säsonger i rad. Rekord är det i alla fall.