Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 56755 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: skäms på er
Jag tycker det är dåligt av DIF att skylla ifrån sig och säga att man inte visste om regeln om 3 icke EU-medbogare i laget. Och sen inte veta vilket land sina spelare är medbogare i är väldigt svagt borde inte namnet ha gett dom en ledtråd om att han kanske inte är svenskmedborgare, näe skäpning
Kommentera

Ja det är ju klantigt att inte kolla upp sådant här ordentligt! Nu försvann ju chansen att ta den viktiga andraplatsen. Då blir vägen en aning svårare till guldet, vilket troligen FBK tar iallafall. Djurgårn har försvagats rejält inför den här säsongen och har inte alls samma slagkraft som ifjol.
Kommentera

Sorgligt som sagt av styrelsen men på något sätt känns detta rätt typiskt för denna säsong! Själv har jag varit mindre intreserad än på länge av Elitserien likväl som förra var mycket intressant. Detta har inte med att göra hur vida det har gått bra eller inte, har diskuterat detta med flertalet Brynäsare som tyckt liknande.

Har svårt att peka på vad som gör denna säsong blek men det kan ha många saker inblandade ... profilbrist
(förlorade bla. Rehnberg, Challe, Christian Berglund som jag tyckte var en profil mfl. på grund av skador), men det kan ha flera aspekter inblandade...bristande publikintresse (dom får säga att det är publikrekord om dom vill, det är ändå rätt tomt & tyst på läktarna när jag ser hockey live eller på tv!)

Det som känns skrämmande nu är att jag inte riktigt bryr mig om poängförlusten före vare sig lag, ska fortfarande bli skoj att gå på hockey nästa ggn då det är BIF - DIF men känns inte att jag är lika engagerad som förra året vid denna tidpunkt!
Kommentera

Mkt klantigt gjort av DIF-ledningen, helt klart, men ngn
konspirationsteori har jag svårt att tro på, även om ett lag i
DIF:s situation (redan klara för slutspel) skulle kunna utnyttja
densamma till att gynna ngt annat lag. Lutar det inte mer åt att det är ngn SSK:are som ägnat sig åt grävande journalistik och
kommit upp med ett riktigt guldkorn (för SSK:s räkning)? ;-)
Jo-ho Jo-hej har väl också lite skuld i det hela.
Karln kunde väl ha kläckt ur sig att han tillhör Nippons söner när han kom från M/B men man ska kanske inte lasta honom alltför
hårt. Ansvaret bör ligga helt på DIF-ledningen. Kan tänka mig att
det kommer att inläggas protester från främst Brynäs, Luleå och
LHC. Till vilken nytta återstår att se men försöka duger....
Kommentera

skäms på er
Det här var illa, till och med mycket illa, inte bara förlorar ni poäng , det drar med sig saker också för oss, det vore ju synd om inte detta kunde avgöras på isen eller hur ??
För inte älskar ni väl AIK ???
Kommentera

Sv: 10 poängs avdrag!!!
Helt plötsligt har VF och Malmö fått något att spela för. Nu får Djurgården visa klass under slutspurten för att reparera för klantigheterna. Ska hemmaplansfördelen tappas pga detta??
Kommentera

Sv: 10 poängs avdrag!!!
Proffsigt. Suck.
Kommentera

10 poängs avdrag!!!
Djurgården får 10 poängs avdrag, för att dom använt för många icke eu spelare. Läs mera på www.hockeymagasinet.com
Detta innebär att djurgården BARA har 1 poäng ner till 5:e platsen.
Jag måste få säga att det är slarvigt av djurgården att agera så.
Det ändrar inte några placeringar i tabellen, men SSK, FBK och AIK får 3 poäng "extra" sedan blir djurgården av med en poäng i mötet mot HV, där dom förlorade på straffar. Sammtliga matcher skrivs till 0-5, alltså 0-20 i målskillnad för djurgården.
Kommentera

Sv: Dif i OS
Scim

Sant, Naumov(s) hade ingen lysande afton men samtidigt gjorde han en del kalaslägen vid 3-6 där det definitivt kunde avgjorts. Men är det någon som förståt om Irbe kommer eller om han är så less som det sas på tv?

Känns ju lite tufft att Naumov har på sig sin klubblagshjälm! Han verkar trivas som Dif'are *hehe*

Som tidigare sagt är jag helnöjd över att jag vände på dygnet och såg matchen. Rolig match om inte välspelad.
Kommentera

Det där namn-syndromet känns igen på fler Letter som spelar i Sverige:

Beliavski - Beliavskis
Semjonov - Semjonovs

Jag tror det bara är SSK, som fått till "Pantelejevs" riktigt...

Tillfälligheter?

Naumov var föresten rätt bedrövlig inatt!
Kommentera

Pardavy har lyft sig i landslaget, det står ju klart. oerhört skoj, för oss, då kanske han är uppe i varv lagom till slutspel. :-)

Såg Lettland-Slovakien i natt. Kanonskoj match, fart, fläkt, oförutsägbart och massor med mål! Ingen risk att somna, direkt. Nästan som handboll...

Måste undersöka varför Naumov inte har något S i Sverige, utgår ifrån att namnet är rättstavat på Lettlandströjan såklart. Hur svårt kan det vara att stava rätt?

Nu är Slovakien borta och Lettland har chans att kvala in i 'riktiga' OS. Fan vad skoj! Jag rådiggar Lettland, de är underbara. Tuta och kör, liksom. Ja, förutom att det tog dem minuter innan de sköt när de hade läge framför mål...

Såg ni Pardavys skott i krysset på Naumov? He, he, he. PANG. Glöm nu inte hur du gjorde, Pardavy!

Förresten, jänkarna verkade gilla Naumovs hjälm. Kändes finfint att se sitt DIF-märket inzoomat vid hart när varje avblåsning. :-)
Kommentera

Arthur Dent:
Jag håller med om de du sa om "Paddan" (Pardavy) jag såg dom två första perioderna. O jävlar vad han kämpade, har han spelat så där bra i DIF på hela säsongen?...
Kommentera

Dif i OS
Satt och tittade på båda matcherna i natt där Slovakien fick smörj av Tyskland och där Lettland vann (rättvist) mot Österrike. I den förstnämnda matchen så blev jag glatt överraskad över ”våran” Pardavy. Positivt alltså. Han slet framförallt på ett sätt som jag sällan sett honom göra i Dif. Sedan över till Lettland – Österrike…

Där fanns ju Trattnig och Naumov och visst, jag lär säga att jag gillat Trattnig under hela säsongen (förutom alla onödiga utvisningar), men även han visade framfötterna och gjorde ett mål + slet väldans. Grattis till honom, och även till Naumov eller Naumovs som det nu stod på hans tröja. För det kan väl seriöst inte finnas en enda tanke på att ploppa in Osten i målet efter OS?

Nåväl om Naumov lär jag säga att inget av målen såg otagbart ut men att förutom dessa så får han ju för sig att göra riktiga fantomräddningar. Tyckte även att av dom lagen jag såg, så fastnade jag lite för Lettland som kör på taktiken ”tok-åk” och hoppas på det bästa :)
Kommentera

Sv: Just by the way...
DIF......
hoppas naturligtvis att vi ska ta gulddet i år oxå.....
lycka till ni har gjort det förr[4EVVER]}
Kommentera

^^DIFferent

Onsdag 20 feb MoDo - DIF i Östersund
Kommentera

"Iskallt av Kenta att sätta in Jiro". Knappast, va. Hade han varit iskall hade Jiro stått redan för tre matcher sedan! Nu har vi slarvat bort tre matcher - poff. Tack och lov för uppehåll. Sedan är Naumov tillbaka och fan ta Kenta om Osten petar honom!

Nån som vet var DIF spelar nu under uppehållet? Rykten säger Östersund, nån som vet?
Kommentera

Peter Lindelöf har faktiskt spelat i samma klubb som jag spelade i när jag spelade.....de vaa innan han gick till M/B
Kommentera

...någon som vet vart öknamnet "Fimpen" kommer ifrån btw? :)
Kommentera

Jo, jag läste någonstans att Osten inte ville ta straffarna (haha). Visst, jätteskoj med Lindelöfs första elitseriemål. Jag tyckte Eklund skötte sig riktigt bra också. Lovar gott inför framtiden :)
Kommentera

Jag skulle tro att det var Ostens idé... Han vet ju vad han kan göra åt straffar (=ingenting) och sämre än så kunde det ju hur som helst inte bli. Enda risken man spelade med var Jiro´s självförtroende.
Kommentera

Iskallt av Kenta att sätta in Jiro, men vilken hjälte han blev. Räddar tre straffar bara så där.

FORZA DIF
Kommentera

Otroligt oväntat av Kenta att göra så. Jag är så glad för det....
Kommentera

Just by the way...
Otroligt rätt att kasta in Nihei under straffarna. Tack för den extrapinnen.
Kommentera

Nåja...
Hellre två pinnar än noll... men Osten, suck. Känns som uppehållet kommer rätt lägligt. Kul att PL fick en puck med sig hem.
Kommentera

Sv: Spänning...
Gone: Måste säga att jag blir lite avundsjuk på dig...Jag tycker dom där grabbarna visar en otrolig inställning...och så 14000 på läktaren..Härligt..!
Kommentera

Spänning...
Serielunk i all ära... Kom precis hem från handbollen (som är en sport jag inte bryr mig alltför mycket om) och har fortfarande gåshud. Helt sjukt spännande.
Kommentera

Sv: Djurgården...
Tellan har sagt att det skulle vara skit kul att komma tillbaka till mästarlaget djurgården...
Kommentera

Sv: Suck
Kan nog inte hålla med dig där. DIF är som starkast i slutspelet och jag ser bara att HV, FBK har chansen att slå dem. Visst har de andra lagen oxå en chans men det är ju vad jag tror så...
DIF mot final!
Kommentera

Sv: Suck
DIF åker ut i kvartsfinalen oavsett vilka ni möter
Kommentera

Suck
Förbannade brödgäng! Ta lite poäng under säsongen istället så ni slipper spela skiten ur er (när ni möter oss) fram emot slutklämmen. Well well, vi vet ju alla vilka som är bäst, dessutom svider det inte lika mycket när man är berusad... Grattis lhc, bra kämpat.
Kommentera

Tellan har själv sagt att han helst stannar kvar i Kanada.
Kommentera

sm guld
klart att vi tar sm guld
Kommentera

Clabbe Tellqvist tränar inte med DIF. Han gjorde det under någon vecka kring jul när han var hemma i Sverige men nu är han tillbaka i Kanada och vad jag vet så var han andremålis i den senaste matchen dom spelade den 30/1.....
Kommentera

kanske inte sm guld.
Det kanske inte blir sm guld i år. Men jag tror att vi kommer att kriga i finalen eller väldigt nära finalen.
Kommentera

men det sägs ju att han tränar med DIF... bara toronto släpper honom så....
Kommentera

Ajdå! Inte förrän Tellan är tillbaka? Då kan det dröja....
Kommentera

Djurgården...
Har just nu en formsvacka.... men när Musse och Tellan kommer tillbaka kommer dom att regera..!!
Kommentera

Sv: LHC-dif
Jo, en hel del får man stå ut med! Men det löser sig Gone...Allt kommer att bli bra. Vi är ju trots allt från Stockholm ju ;-)
Kommentera

Intressant ändå att vi blir hånade av en frölundatös. Trots att de vann mot linköping (imponerande...) så har faktiskt frölunda skrapat ihop den fantastiska summan av noll (0) poäng mot oss. Så knip igen tack.
Kommentera

Sv: Grattis!
DIF verkar vinna när de tycker,,,eller tog ni ut er helt mot FBK??
Kommentera

Du har rätt! Varför bry sig om vad en jänta från Gbg säger. Jag ska ignorera henne i fortsättningen. Man får gratulera till vinsten. Den var rättvis. Dif såg ut som dom inte visste åt vilket håll dom skulle åka :(
Kommentera

Nu flickor ska vi vara snälla med varann, TIK vann ju igår :)

Jag får ta tillbaka mitt grattis o gratta mig själv: Grattis! Tack det behövde vi, mer av den varan tack!! :)
Kommentera

Att kalla Stockholmare för dryga och själv gå in på deras gästbok och skriva saker som du gör är inte speciellt smart. Har du hört talas om ett uttryck som går "man ska inte kasta sten i glashus"? Fundera på den.....
Kommentera

sthlm:are har en tendens att vara dryga som fan...men men, du kan ju vara ett undantag...=)...men ni har ändå gjort bort er...ursäkta den matchen om ni kan...haha
Kommentera

rådbjer:
Förstod att vi skulle få äta upp våra negotips..Grattis Timrå IK..svamp mellan tårna, jo ja tackar ja den måste ha spridits sig ikväll då.......
Kommentera

Vem har påstått att allt blir bra för att man är från Stockholm vännen?
Kommentera

hahahahahaa....nu har ni allt gjort bort er...allt blir inte bra bara för att man e från sthlm. nu vet ni det! Ha de
Kommentera

Cluben LHC:
Så du tycker att Frölunda är ett tråkigt skitlag? Vad är ni då eftersom vi VANN med 5-1? Ni måste vara helt värdelösa då, eller?.
Kommentera

rådbjer: Mera svamp mellan tårna tack.
Kommentera

Så jävla skönt med match mot Djurgården igen, det är de överlägset bästa matcherna att titta på - inget snack. Även ifall LHC jämt får tokstryk på hemmaplan så skulle det vara roligare med DIF i derbygruppen och tre hemamatcher, istället för tråkiga skitlag som Timrå, Luleå, Malmö, Frölunda och AIK.
Kommentera

« · 56755 · »