Asså, jag tycker du ska lugna ner dej, bara för att VF vann över DIF med 3-0 så tror du att Frölunda är bäst i världen o kommer att krossa alla lag i slutspelet i fortsättningen, jag har hört att DIF förde hela matchen i Scandinavium men att det vaa VF som gjorde målen. VF kommer INTE krossa DIF imorron. Om dom vinner (vilket jag ej tror) så kommer dom INTE vinna lätt.
Du Gone! Jag jublar när vi krossar Djurgården skansen if! Fan vad jag hatar Djurgården! E ej en goa gubbar support! Vi kommer att krossa er Imorgon"! ForZa frölunda!
Gone>> Djurgården behöver inte vinna i Göteborg, men dom var jävligt skakade igår. VF-spelarna skrattade ju bara åt dom när dom skulle fram efter matchen och tuffa sig inför nästa match. Frölunda vinner imån, lita på det du. Eftersom att dom vinner imån står det 3-0 efter tisdagens match av bara farten. När det väl är 3-0 har dif inte en chans. FRÖLUNDA VINNER MED FYRA RAKA!!!
carna: Du vet hur ett slutspel funkar va? Gör inte ner dig totalt för att ni vunnit _en_ match. Vinner ni tre till, då kan ni jubla, för då har ni gjort något bra. Du bör kanske tänka på att DIF inte behöver vinna i göteborg för att gå vidare...
Hahaha Vi Vann Forza frölunda! Ni stockholmare kunde inte ens göra mål på Petter som var kung i frölunda! Fan Vad gött vi vann! Eran målvakt va lite darrig när Timmy Pettersson sköt sönder eran målvakt! 2-0 Målet var oxå en tabbe! 3-0 Målet va oxå en tabbe! Forza frölunda! Vi vann! Ni kommer inte att vinna på söndag i alla fall! 3-0 Forza frölunda! Petter i Måler remma ramma vrålet!
Djurgårn e inte dåliga (dom e alla fall bättre än LHC).....jag tror dom har en bra chans i slutspelet, dom har ju spelat en del bra matcher på slutet av grundserien.
såklart att d.i.f. vinner över frölunda..och de andra lagen i slutspelet och ända fram till sm-guld kommer det att gå, och mästarna kommer att ta sitt 17 sm-guld
Det känns bra att DIF fick VF i kvarten eftersom dom vunnit alla matcher mot indianerna. Jag tror det inte hade spelat nån roll om Djurgår'n hade fått MIF i kvartsfinal, DIF skulle ha slagit ut dom. Jag hoppas o tror att DIF slår ut Frölunda (helst med 4-0 i matcher)
Jag var i Gävle... kul med motiverade grabbar! Eller så var det helt enkelt så att killarna där uppifrån var heltända. Utspelade blev vi i alla fall i de två första perioderna, sen fick vi vara med i tio minuter i sista och då såg det ju okej ut. Sen fick de visst en kontring och så var det visst tokkört.
DIFferent; Jag har ju sagt att du kan få hjälp om jag får ditt login namn, men du är ju så tjurig. Gone missade också en tippning över OS och det höll på att kosta 1:a platsen i vår grupp..
Hade turen (...) att jobba idag så jag var INTE i Gävle. Så ledsen jag är... Tänk vad jag sparade i bensinpengar! Men det var inte för det jag skrev utan för en kolumn av Leffe Boork, allvetarens överguru, typ. (IRONI!!!) Han fick för sig på nåt omständigt vis att vi skulle vinna SM-guld i år. Jag vill inte säga nåt, men minns att jag i september sa att "om vi tar oss förbi kvarten, vilket vi isåfall gör på ett snubblande sätt, så åker vi stensäkert ut i semin". Glad sommar på er, jag räknar kallt med lite ledighet före fotbollssäsongen. :-) Pessimist - näpp. Ärlig åsikt om hur mycket vi är värda guld - japp.
mike66 och gone kan inte ni göra som jag och glömma bort ett par omgångar? Det blir liksom lite mer match då.... Tog t ex typ hela OS innan jag upptäckte att man skulle tippa då också... där ser man... Undrade hur jag kunde rasa så i listan...
Gone: Äre sant eller driver du bara med mig? Fick förresten rätt på Timrå som jag tipsade dig om inför rinksite, du la väl in en bergetta på oss eller? Sprack ju på både FBK och HV jag, inte bra nu drog du säkert ifrån i toppen igen, käkar du Mûgel frukostar eller?
MIFsnubbe - Tänkte mer på "hat-känslan" i presentationen (speciellt i slutet). Jag respekterar folk som håller på sina lag, men inte folk som gång efter annan måste avsky alla andra...lite trist enligt mig!
Gone: Ja det var väl den 31/1 som var den sista chansen för övergångar, men Djurgården har väl fuskat hit Ragnarsson på nått sätt, typiskt Djurgården dom bara fuskar hela tiden ! Måste kännas skönt att få in Ragnarsson i laget så här inför ett stundande SM-Slutspel iaf..
Jaha? Vart har du hört det någonstans då? Det är alltid trevligt med en angiven källa under sådana uttalanden. Man slipper en hel del massa löst ryktesjidder då nämligen. Självklart är Ragge hur välkommen som helst, det har sett lite tunt ut på backsidan i år. Jag väljer nog dock att ta nedanstående uttalande med en nypa salt så länge, vanligtvis får man sådana uppgifter någon annanstans ifrån än ifrån ´spanga´.
Visst vore det ganska riktigt om man fick börja med -10 för att man brutit mot en regel. Men egentligen har denna icke EU spelare inte direkt medfört något till laget. (Kanske mot SSK för visst stog han i straffarna)
Ett regelbrott är ett regelbrott. Att få tillbaka poängen denna ä säsong är rätt eftersom det drabbar/gynnar andra lag än Djurgården. Men varför inte få börja nästa säsong med minus 10p. Eller ett högre bötesbelopp, tycker att det är väl lågt med tanke på de ev förlorade intäkter pga hemmaplansfördel vid slutspelet. Förstår att Djurgården är nöjd över besutet.
Härligt med ännu en seger i Östersund. Djurgården – Timrå 6-2 (3-1, 1-1, 2-0). Skotten vann de med 45-25 så man kan väl lugnt säga att segern antagligen var rättvis.
Inte heller så pjokigt att få tillbaka de 10 förlorade poängen. Skönt att se att ishockeyförbundet tagit sitt förnuft tillfånga.
Asså, jag tycker du ska lugna ner dej, bara för att VF vann över DIF med 3-0 så tror du att Frölunda är bäst i världen o kommer att krossa alla lag i slutspelet i fortsättningen, jag har hört att DIF förde hela matchen i Scandinavium men att det vaa VF som gjorde målen. VF kommer INTE krossa DIF imorron. Om dom vinner (vilket jag ej tror) så kommer dom INTE vinna lätt.
FORZA DIF