Nils Ekman är inte ombytt idag =)) Bra gjort av tränarna att ställa honom utanför laget. Jag hoppas att han har gjort sin sista match på länge. Synd att han inte gjorde detta i NHL istället, då hade han absolut inte kunnat spela på ett bra tag. FORZA FRÖLUNDA
Det är så märkligt att en kille som spelat i NHL kör över en målvakt så medvetet (hans sista skär var in MOT Lundkvist, så det här med olycka kan man nog avskriva helt). Hade han gjort samma sak under sin tid i Tampa hade han inte spelat hockey på 6 månader p.g.a. att han hade legat i gipsvagga när motståndarna var klara med honom.
Om nu Djurgården skulle bänka honom (vare sig det är kortare eller längre tid) tycker jag det visar på oerhörd styrka av ledningen. Visst, några i klacken kommer att hata dem, men jag tror absolut att det är bra för hockeyn. Om inte sådant spel stävjas hårdare kommer snart den europeiska "lirar-hockeyn" att försvinna helt när alla lirare (som Nisse egentligen tillhör när han har huvudet med sig!?!) helt neutraliseras av råskinn. Det vore synnerligen trist att se på hockey om vi hamnar där...
Och när det gäller utvisningar tycker jag att Uffe Samuelsson (som ligger 10:a i NHL:s utvisningsliga genom tiderna!) sammanfattade det bäst under OS (fritt ur minnet) :
Uffe: -Ja, nu gäller det att hålla sig borta från utvisningsbåset i det här läget.
Kommentatorn: -Det var ju intressant att just du sade det Uffe.
Uffe: -Ja, jag har haft så många tränare som sagt det till mig under åren så det måste ju vara viktigt.
All heder till Mats Walltin som stänger av nils ekman kanske förhoppningsvis för alltid.Är man så korkad som att åka på Lundqvist fyra gånger får man ta konsekvenserna.Inget ishockeylag har råd med en spelare som befinner sig mer på botbänken än ute på plan.
De e inte riktigt säkert att dom stänger av honom. det bestämms strax före match start. Jag hoppas verkligen att dom gör det, för en sådan diva hör inte hemma på en hockeyrink.
Jag tror inte direkt att Djurgården klarar att vinna resten av matcherna så tyvärr åker ni ut redan nu men ingen kan väl säga emot att säsongen har vart en besvikelse.
Det var ju som sagt var inte första gången som Nils Ekman utmärkte sig på ett mindre begåvat sätt.Ishockeymatcher vinns inte i utvisningsbåset var det visst någon så vist uttryckte det för ett antal år sedan.Nu tror jag faktiskt att "Indianerna" går till semi och där ställs mot suveränerna från Karlstad.Västsvenskt derby med andra ord och ett "knökat" Scandinavium.
Diferent> dra inte alla gbg'are över en kam, klart det finns omogna jönsar hos oss men det finns det hos er också. I övrigt tyckte jag att det du skrev var väldigt bra :-)
1) Otroligt vilka omogna Göteborgare det finns ibland, det är ingen åldersgräns på hockeysnack, va? Nä, trodde väl det.
2) Blev otroligt trött på klacken som buade år Lindelöfs boarding, jisses, det skedde framför ögonen på oss hur tydligt tycker ni det ska vara innan det är utvisning??? det var SOLKLART!
3) Ni kan inte på allvar mena att ni är förvånade, besvikna, chockade, mållösa (...) över att vi nu ligger under med 1-3 i matcher och riskerar att åka ut redan på lördag? Herrejisses, titta bara på vår säsong! Den här kvartsfinalserien är ju en perfekt sammanfattning - vi ÄR inte bättre i år, det är bara så! Vi har varit ett mittenlag hela säsongen och FÖRTJÄNAR inte att gå til semi, och ännu mindre final som vissa fortfarande spekulerar i. DET vore en skandal (för elitserien), inte vårt läge just nu.
4) hur var det nu jag sa i september och som jag upprepat som ett mantra sedan dess; "vi åker ur i kvarten och OM vi EVENTUELLT skulle SNUBBLA igenom den till semi så åker vi bergsäkert ut där istället. Vi är inte värda bättre." Jag borde bli sportjournalist. ;-)
5) Inte en chans att Frölunda torskar tre raka mot oss nu.
6) Som sagt, fockar man en andremålis med potential och köper in två andremålvakter, byter ut ett halvt lag och skaffar två nya tränare som förväntas köra ett spelsystem de aldrig hört talas om så ska man inte kunna ta SM-guld. Ett mittengäng som åker ut i kvarten svarar mer mot verkligheten. Det här som nu sker ser jag som ett sundhetstecken.
7) Och vem i hela friden har gett Lundqvist tillåtelse att storspela just nu?!?!
vfvf: Kul att du kunde komma tillbaka, såg inte mycket av dig efter förra drabbningen. Hoppas jag slipper se dig i fortsättningen också. Intressant att vf faktiskt kom för att lira hockey idag, synd att våra grabbar inte var beredda på det bara. Segern var odiskutabel, trots det massiva trycket i sista. Det är inte slut än. Inte riktigt än.
Nils Ekman vad fan håller du på med. Jag tycker synd om alla Djurgårdsanhängare som måste ha en sådan spelare i sitt lag. Crosschecking i ansiktet på Joel Lundqvist i 1:a matchen. Crosschecking i nacken på Alexander Steen i 2:a matchen. I tredje matchen höll väl idioten sig någorlunda lugn men idag.... Ekman måste tro att han är en tjur som skall på allt som är lite rött. Ändå hade Lundqvist en vit tröja på sig. Men våra juniorer skräms inte så lätt. 3-1 till VF. Heja heja.
Vi vann vi är bäst! ska ni gå på nästa match eller tror inte det!!!!!!!!!!!!! 9000 är det allt ni kan komma med ni är fan huvudstaden skäms!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tja frölunda e ändå bäst om dom åker ur i kvartfinalen.............. ////////VVVVVFVVFVFVFVFFVFVFVF ////// ps. det gör vi inte ändå vi mosa er era apor, elefanter och kor..... jag säger bara stanna kvar i skansen
ronnie pettersson gör oxå comebak, men att otto inte ska spela i kväl é lite dåligare, det é bra att de har kvar naumov, men det skulle vara bästa om toronto skulle ha gått med att hyra tellan till dif
Jag är ett stort Frölunda fan och hoppas naturligtvis att VF vinner!! Men då måste VF spela bra för Djurgården är INTE ett dåligt lag! Må bästa laget vinna!
Bra att Ronnie Pettersson är med ikväll, han behövs verkligen. Synd att "Otto" e magsjuk o inte kan spela, han hade DIF behövt.
Och ÄNTLIGEN comeback för Mathias Tjärnqvist. O svar till alla rykten jag hört om att "osten" ska stå: De är Naumov som står ikväll o ingen annan. Det tycker jag är ett bra val av Kenta o Per.
Det är bara att hoppas att vi kan trycka in den första pucken, annars lär vi få se nytt världsrekordförsök i icingpuckar igen och det är inget att se fram emot. Ska bli intressant att se vilken keeper de slänger in. Hörde något om att Petter skulle vara hel igen och då blir det väl han som får chansen. Tror att det gynnar oss i dagsläget.
Idag MÅSTE DIF ta chansen o vinna o utjämna till 2-2 i matcher. Sen hoppas jag att dom vinner på lördag oxå, så har dom bra chans o gå vidare till semin.
Jo men vad jag menar är att när djurgården har pucken så är dom i sargkanterna. När frölunda hade spelövertaget så var det mycket mer vassa målchanser. Djurgården skapade inget direkt igår tycker jag. inte mer än frölunda iallafall
Nu har DIF två hemma matcher i rad. I o för sej så vann ju VF i globen senast men nu när DIF vann i Scandinavium o fått upp självförtroendet så tror jag DIF vinner båda matcherna, men jag e inte övertygad (jag hoppas så klart) om att DIF vinner hela matchserien, jag tror att det blir 4-3 i matcher till nått av lagen.
Vadå alla dessa Djurgårdare, det finns inget bättre än dessa alla Djurgårdare.. Vi är alla trogna vårt lag och vi sviker inte när det går dåligt för dom (men det går ju aldrig dåligt för dom, så det spelar ingen roll)...
Vi är alla en stor familj
//// DJURGÅRDEN Ps. Vi är laget som krossar gnaget.!? Med vänliga hälsningar Stefan(Djurgården trogen) Bara så ni vet så är jag kompis med Lothar, och han är jävlig farlig (nä jag skojar) men ful det är han!!!!!!
dark ice man: Jag håller med dig till 100%! Jag tyckte det var helt solklart att frölunda hade minst lika många chanser som frölunda! För att inte säga exakt lika många :-)
Darkiceman>> Förstår vad du säger men så där gick inte tongångarna i Göteborg när VF förlorat mot DIF i elitserien. Då var det minsann så att VF var ju mycket bättre och hade spelet hela tiden o.s.v. Då var det ingen i Göteborg som poängterade det relevanta i att ha gjort fler mål.
DJ! Nu får du fan snart ta och ge dig. Jag är frölundait ut i fingerspetsarna men jag kan hålla med om att djurgården är ett bättre lag än frölunda. Möter man ett offensivt lag måste man spela mer defensivt och kontra. Av 40 skott som djurgården sköt mot lundqvist så kanske 5st var riktiga målchanser. Visst, djurgården är mycket i frölundas zon men 99% av tiden så ärm ute i sargkanterna och där gör man inga mål. Sett till matchen igår så hade frölunda minst lika många farliga målchanser som frölunda. Så sitt inte där och tjöta om att djurgården är så satans överlägsna för att dom har mer puck än frölunda för det är orelevant. Vad sär relevant är hur många mål man gjorde och igår gjorde djurgården ett mål mer än frölunda och det är bara att gratulera. Lär dig hur hockey fungerar innan du säger något. 3-1 till VF på torsdag både i matcher och mål.
Jasså? Vad är det för konstigt med det? vi har ÄGT spelet i alla 3 matcher men tur och eran berömda mylla har gjort att ni oförtjänt vann dom första 2 matcherna.
DIFferent> Nu tycker jag du tar i.. killen i Frölunda gruppen är ingen tönt. Känner han personligen. Visst det var kanske dumt att göra som han gjorde. men jag hade oxå blivit rätt förbannad om speakern förstöre en bit av matchen för mej. Var det befogat av vakterna att slita armen ur led på han? Övervåld??
I dag blir meta mästarna Djurgården 111år, i dag é det vår dag vi kommer att vinna mot de där frölundarna de har haft sitt lilla roliga, nu é det vår tur att ta över.
Gizaro>>>> För det första är han inte vår speaker. Vår speaker sitter i båset och sköter sitt jobb. Det där mina vänner var ingen mindre än Pajas-Peter, vi trodde vi hade sluppit honom sedan ifjol men så lagom til slutspel - voila. Brrr.... Han är INTE rolig och inte det minsta populär hos några andra än småglinen. För det andra; hur populärt tror du hans lilla tilltag var då? Både publikvärdar och vakter slet sitt hår och förklarade ett och annat för tönten. Dessutom fick han en åthutning av säkerhetsansvarig efter matchen också. Ok för att han är korkad, men HUR korkad får man bli? Jag kan inte annat än beklaga det inträffade, men den där supernollan tror att alla är söta och rara och bästa vänner hela väääärlden i teletubbies-land....
Å andra sidan undrar man ju vad tönten i Frölundagruppen tänkte på/med. Men så åkte han ut också...
Bra gjort av tränarna att ställa honom utanför laget. Jag hoppas att han har gjort sin sista match på länge. Synd att han inte gjorde detta i NHL istället, då hade han absolut inte kunnat spela på ett bra tag.
FORZA FRÖLUNDA