fd skuggan: Nordeberg tycker jag gjorde en klart godkänd insats trots att han, av förståliga skäl, verkar sakna tempo. Han kämpade iaf på bra och slet hårt matchen igenom men vägde lite för lätt i vissa lägen.
Annars var DIFs seger aldrig hotad och efter att laget klarade ett 3 mot 5 spel i över en minuten i mitten av första perioden blev det en ganska enkel resa för DIF. Segern kunde varit större då laget kostade på sig att missa en par frilägen och pricka både stolpen och ribban.
Returmöte i kväll i Scaniarinken mellan Södertälje och Djurgården. Som bekant vann ett Djurgården utan sju ordinarie spelare den förra matchen i torsdags med 4-2 på ett heroiskt sätt. Den matchen avgjorde DIF i den tredje perioden med mål från Mika Strömberg och Nichlas Falk, ett inte helt obekant scenario - det är nämligen i den tredje perioden som Djurgården är som bäst om man ser till de första 10 matcherna man spelat i årets Elitserie.
Spaltar man upp målproduktion per period blir resultatet att Djurgården i den första perioden gjort 7 mål, i den andra 9 mål och i den tredje hela 13 mål. 44% av Djurgårdens mål har alltså gjorts i den sista tredjedelen av matcherna. Bland de insläppta målen är det en mer jämn fördelning, 7 mål insläppta i period 1 och 2, 8 mål i period 3.
Frasse: Nej, vad säger du? "Globens Gladiatorer"-introt dåligt? Var ju så trevliga spelarpresentationer på jumbotronen innan låten drog igång och allt. ;-)
Tycker även att vi i Frölunda har ett pinsamt dåligt Intro, fattar inte att det ska vara så svårt för tomtarna som ordnar detta att hitta en passande låt, just Soul of a vagabond är ju ruskigt grym just för det ändamålet!
Jag tycker Djurgår'n ska byta musiken i introt... en låt sm skulle vara så klockren är Stratovarius - Soul of a vagabond.
Ni som blir nyfikna på låten och laddar ner den :): Tänk er en nersläckt Glob/Hovet... järnkaminen står och glöder, när det har gått 23 sekunder av låten exploderar det och spelarna åker ut till publikens jubel...
Med fler hattricks som det mot Modo går det snabbt mot hägrande 21. Men han kom ju till största del för sina offensiva egenskaper och iaf inte gjort mig besviken hittills.
Enligt swehockey´s statistiksida fick Petter pris som matchens lirare borta mot ssk. Är inte det lite av ett underbetyg till de övriga lirarna som kämpade arslet av sig och snöt tre poäng...?
Arthur Dent: Djurgården lånar Robert Nordberg fram t o m jul och sedan skall Wikegård göra ett utvärdering av honom för att avgöra om man tänker förlänge lånet säsongen ut. Allt detta enligt DN idag
Jonta: han é jätte duktig för sin ålder!! de e skit synd att han blir borta ;( i fyra månader!! opereras i början av november..hoppas att de går bra..då timrå kommer hit den 18 nov får de stryk =D
*håll tummarna för salmonsson suvärena framtid som hockeyspelare* =D
Frasse: Helt otroligt vilken ruggig skotteffektivtet ni har. Och ändå ligger ni bara på nionde plats enligt Swehockeys statistik på den fronten. Det måste vara fel:-)
Frasse: Schysst start av "lånen"! Här satt man och väntade på fler mål för Södertälje efter 1-0 pling i rutan...så är det Fernholm som assisterat Stensson! :)
fritte rbk: Resultaten började gå rätt väg det året som Waltin började kampera ihop med Hardy Nilsson och det var precis som du själv skriver Waltins andra år i Djurgården . Torpedsystemet bygger väldigt mycket på att ha rätt person på rätt plats i laget och att alla är villig att göra skitjobbet, speciellt de spelare som placeras som torpeder.
Som ni säkert känner till har Rögle fått den äran att ha Mats Waltin i båset. Ny tränare, många nya spelare och ett helt nytt spelsystem.
Det har ju inte direkt börjat bra för Rögle, även om jag tror på tränaren , laget och systemet.
En liten fråga bara, när torpedsystemet infördes i djurgården, kom resultaten direkt eller är det som jag har för mig att första säsongen vara en mellansäsong och andra säsongen var en guldsäsong.
jaha..nu står tälje på tur :) vi tar de lätt ;) me bjurlin i målet så ska de gå,,men vi har många skadade å sjuka fortfarande..men om vi tog modo så tar vi tälje..de é bara så ;)
Nordeberg tycker jag gjorde en klart godkänd insats trots att han, av förståliga skäl, verkar sakna tempo. Han kämpade iaf på bra och slet hårt matchen igenom men vägde lite för lätt i vissa lägen.
Annars var DIFs seger aldrig hotad och efter att laget klarade ett 3 mot 5 spel i över en minuten i mitten av första perioden blev det en ganska enkel resa för DIF. Segern kunde varit större då laget kostade på sig att missa en par frilägen och pricka både stolpen och ribban.