Man kan inte säga annat än Djurgården har varit det bästa bortalaget i Stångebro den här säsongen. LHC var inte dåliga. Djurgården var helt enkelt bäst. Ojojoj vilken fart. Ojoj Bremberg. Lintner ojoj. Vilka spelare. Sen jag vete fan vem det var, men han var snabbare än allting annat.
Gone: Ja, det är roligt att se att "Linkan" har kommit igång ordentligt, han lär väl få spela ihop med Espen igen? Om så är fallet så kommer det nog bli ännu mera fart...
Och på köpet så har Linkan börjat uppträda som på den gamla goda tiden! Vi är bäst i Sverige. (och nu är alla som sympatiserar med gänget som inte slagit oss alls den här säsongen och som tappar pinnar på löpande band för tillfället välkomna med kommentarer)
difzi: Håller med... skönt att äntligen få hål på den där jäkla Norrena. Nu är det bara en match kvar innan Espen gör comeback inför ett kokande Globen (?)
Altono: Synd att han ska behöva göra debut i den match som jag tänkte att Frölunda skulle revanchera sig för nederlaget sist. 5-0 är siffror som fortfarande svider....
66Hagberg: Han får beröm i från lagledningen också. Hade varit riktigt spännande att få se Patrik tillsammans med Jens Bergenström (kedjekamraten i Mörrum och som just nu provspelar med Leksand) då dessa 2 herrar producerat mängder med poäng ihop i Mörrum.
fd skuggan: Han har tydligne spelat i Mörrum tidigare och ansågs då som en av deras absoluta topp spelare, såg honom själv live mot FBK förra veckan och han gav ett piggt intryck tyckte jag.
Vad man har kunnit se hittills av denna yngling så ser det verkligen ut som ett tänkbart nyförvärv till nästa säsong. Snabb, stark och teknisk är väl det bästa sättet att beskriva honom på.
Bara att hoppas på att Wikegård har samma uppfattning Det lär med all säkerhet finnas fler klubbar som kan tänkas vilja skriva kontrakt med honom.
Frasse: ja, vi vår verkligen hoppas att de har fel,,men dessvärre har de någ rätt :( men om han tar en operation blir han frisk om ett år..men om han villar kan han kanske spela en månad sen villa igen så de é ju nästan bättre att han kör me operationen
Carina: Det hade nog med all säkerhet att göra med det faktum att han lyckades göra mål i 2 eller 3 matcher i rad som fick mig att yttra den typen av "beröm" till herr Lundström ;)
Frasse: Nej, så långt sträckte du dig inte, det medges. Men det var något om attt han inte var så himla dålig när han fick spela som halva eller hur det nu var....
Altono: Det var bra drag mot Färjestad i fredags. Både i från klacken och inte minst i från sittplats. Mot MoDo var det hyfsat drag på klacken medans sittplats var som vanligt, dvs tyst. Möten med Lerksand bådar för både drag på isen och på läktarna.
tobbe_88_: Tydligen så har Leksand Stars inhandlat 1000 biljetter så det kan nog stämma att "ni" kommer med 10 bussar . Finns ju som bekant en hel del förvirrade stackare i 08-området så dessa biljetter går kanske åt....
DIForever: Den back som lär vara på tapeten är Per-Anton Lundström. Skall tydligen hyras alternativt lånas in resten av säsongen då Björklöven inte har råd men honom längre. Dock hoppas undertecknad på att denna uppgift inte stämmer på PA inte direkt finns med på min lista över "dugliga" spalre ;)
Jag tycker det är lite underligt att Wikegård och co. lånar in en massa forwards, det är ju fler backar som behövs. Pågår det några förhandlingar mellan DIF och någon back bakom kulisserna eller? Nu när Espen värvats för mycket pengar så finns det väl knappast pengar över för en väldigt bra back... det behövs det för att fylla luckan efter Strömberg som ju är borta länge...
Enligt DN idag så kan Nords karriär pga av kroniska besvär med ljumskarna. Bara att hoppas för både Djurgårdens och inte minst Björns egen skull att DN har fel.
För alla som Djurgårdshjärtan bär Ingen present är som den här Vi har inte som FBK någon Trygg Men presenten den var snygg
När Tommy efter mycket jobb, jovisst Hade till oss knutit en frälsare, en artist Så lät han hela Sverige ana Att ut på isen skulle kana
Världens bästa norrman som länge varit längtad Från NHL till Djurgår´n blivit hämtad Dan före julafton blev det klart Att han kommer till oss snart
Han är frälsaren på isen Trots norrman e han kisen Som med speed och ackuratess Ser till att fixa mål med finess
Nu ska Sverige få se Att Djurgår´n är att räkna mé Vi nu skall Globen fylla För att Espen och grabbarna hylla
Trots att han är en norrman och det smärta Espen Knutsen vi tagit till vårat hjärta Han sina kompisar från förr här har Så han lovat att stanna i 3,5 år kvar
När dom sedan efter mycket slit Sett till att andra gått på en nit Tagit vårat 17:e gull Då får vi supa oss full
Så här dan för dan före dopparedan kan man inte annat än att sitta och nynna på en och annan liten julmelodi. Det här tycker jag är den bästa.
Stilla natt, heliga natt. Mörkret flyr, dagen gryr. Räddningstimman för världen slår, nu begynner vårt jubelår. Espen till Djurgår´n är kommen, oss är en frälsare född.
Dragan 2k: Espen har ett stort marknadsvärde och kommer säkerligen att höja publiksnittet med sin blotta närvaro. Kanske inte fullsatt men tillräckligt iaf.
DIForever: Grattis till en finfin värvning. Undrar hur pass aktuellt det var med Bergen egentligen. Ok att man får mycket stålar men kvaliten på den norska serien är väl inte den bästa och spela framför 1000 norrmänn är väl inte lika kul som att spela inför ett kokande fullsatt (?) Globen?