Dragan 2k: Mycket underlig match. Men kul.... Det låter så fel att säga att man är nöjd med en poäng men jag [f]är[/f] det. Jag hade inte väntat mig någon poäng. Jag hade inte väntat mig att DIF skulle spela ut så fint som de gjorde. Alltså jag är nöjd......vad är det med mig?
Carina: Man får passa på att tacka för underhållningen. Det var en extremt konstig match. Total dominans av Djurgården i första, bra tryck från Frölunda i andra, en skadad domare, trasiga båsdörrar, bortdömt mål med mera.
Nu laddar vi om batterierna för att piska dit era goda vänner i Färjestad:-)
DIForever: Nja som vanligt vet jag inte. De senaste säsongerna har väl det inte varit sådan extrem dominans av er som det varit under tidigare säsonger.
Av förklariga anledningar hoppas jag att det inte lossnar för er...i varje fall inte i dagens match:-)
DIForever: Japp. Det var total dominans av er i första perioden. Dessutom fick ni ett i mina ögon ett korrekt mål bortdömt. Men ni får gärna missa mål eller låta Lunkan fortsätta rädda skotten:-)
Enligt kommentatorn på HockeyLive så dominerade Djurgår'n totalt i den 1:a perioden, 15-5 i skott bl.a. Hoppas de fortsätter likadant och sätter dit ett par puckar också.
Frölunda spelade bra innan uppehållet och det verkar som att de inte tappat formen under uppehållet, så det blir tufft nere i Scandinavium idag. Vi får hoppas att Djurgår'n gör en bra match därnere. Hjärnan säger 4-3 till Frölunda efter sudden, hjärtat säger 4-2 till Djurgår'n.
Skönt att se att Djurgården och gjorde som man brukar efter ett uppehåll, dvs förlorar i återstarten även om det såg segt ut första 5 minuterna. När man sedan fick spela powerplay (som skulle visa sig bli hemmalagets enda i den här matchen ...) och får utdelning direkt så tog man över taktpinnen. Dessutom så såg man till att göra 2-0 innan perioden var över.
Den andra perioden är den bästa som spelats i Stockholm i år och tack vare Henriksson i gästernas mål så var Luleå kvar i matchen när Djurgården trummade på som värst i början av period 2. När sedan gästerna fick utdelning på en kontring, dessutom ett riktigt snyggt mål signerat "Bulan" så lyckades man ta sig in i matchen igen. Patrik Sjöberg gjorde dessutom sitt yttersta för att gästerna skulle vara med i matchen och gav dem powerplay efter powerplay. Kvitteringen kom också som ett brev på posten i just pp för gästerna. Skönt då att Djurgården endast 13 sek efter kvitteringen fick en utdömd straff och "Linkan" förvaltade den på bästa sätt genom att sätta pucken högt på plockhandsk sidan.
Tredje perioden blev mest en transportsträcka där gästerna försökte trumma på för en kvittering utan att lyckas och en domare som inte hade koll på någonting. Vid ett tillfälle i slutet av perioden så blev det lite gruff framför Bjurling i Djurgårdsmålet och resultatet av detta gruff var ett 5 min långt uppehåll där domaren gjorde allt för att placera fel ! killar i utvisningsbåset och dessutom så utdömda han 6 min varje lag fördelade på 2 min för en förvånad Strömberg och 2+2 för Kristoffersson i hemmalaget samt 2 min för en lika förvånad Fabricius och 2+2 för Ledin (som startade allting) hos gästerna.
De flesta spelarena i Djurgården för med beröm godkänt i denna match och det är en fröjd att se den energi som finns hos Mesta Mästrarna när laget är i form.
DIForever: Syntes att han var enormt spelsugen efter ha missat ett antal matcher pga av sin skada. Dessutom så såg han till att det blev betydligt bättre fart på hela första uppställningen även om underteckand fortfarande är minst sagt fundersam över valet att låte Lintner och Oduya spela ihop.
Måste säga att "Linkan" var helt otrolig idag, han var verkligen på spelhumör efter en tids frånvaro. Vissa stunder lekta han med Luleå försvaret, och vilka passningar karln kan lägga... ojoj. Dessutom såg jag honom göra något jag nog aldrig sett honom göra, han gick RAKT PÅ MÅL, fast det vara en Luleå back i vägen... härligt och se, hoppas han fortsätter likadant.
Dallas Stars har kallat upp Mattias i från farmarlaget Utah . Vi kan ju alltid hoppas på att Mattias nu får göra debut i NHL även om undertecknad helst av allt skulle viljat se honom tillbaka i Djurgårds tröjan.
difzi: Om det blir en lockout så tror jag nog att vi kommer få se ett par tre stycken NHL-spelare i Djurgård'sdressen. De jag helst vill se i Djurgården vid en eventuell lockout är: Mariusz Czerkawski, Espen Knutsen, Daniel Tjärnqvist/Marcus Ragnarsson, Jimmie Ölvestad/Mathias Tjärnqvist.
Frasse: de skulle vara jättekul att få hem våra stjärnor,,men frågan é ju om vi har råd. men om de bli några så tror jag att vi kommer å få se bla tellqvist,knutsen, czerkawski mm...
Många är de hockey fans ute i detta avlånga land som går och hoppas på en lockout i NHL till nästa säsong. Vad skulle då en sådan lockout kunna innebära för Djurgården ? En snabb titt i listan över de spelare som "vi" skeppat över får en att dra på smilbanden. Tänk er ett lag där vi skulle kunna mönstra spelare som Mats Sundin,Espen Knutsen,Mariusz Czerkawski,Mikael Tellqvist mfl.
För er som läst DN idag så vet ni att just Mats Sundin är minst sagt ointresserad av spel i Sverige vid en eventuell lockout. Detta kan tolkas på flera sätt men i grund och botten handlar det nog om att Mats helst av allt skulle vilja vinna Stanley Cup och en utebliven säsong 2004/05 skulle innebära att hans chanser till detta minskar ytterliggare.
Nästa fråga är om vi verkligen skulle ha råd med att plocka in en massa stjärnförstärkningar "from over there". Även om de inte kan räkna med att tjäna samma pengar i ES som de gör i NHL så lär de med all säkerhet ha rejält betalt för att komma "hem". Självklart så skulle denna typa av förstärkningar innebära att även 08:orna skulle släppa sig till Globen/Hovet för att titta på hockey.
Frasse: Jag trodde mest det handlade om närheten jag. Han hade ju inte direkt flera dagar på sig att ta sig till Finland och då var det bra med en målvakt som befann sig i Stockholm.
Nike89: Det vet ju alla att Hardy endast plockar ut sina egna favoritspelare och då främst spelare ifrån Djurgården...... Att Björn blev utplockad handlar väl främst om att han är en "coming star" och att han faktiskt fanns tillgänglig för att kunna kallas in som backup till Lundqvist.
Ford Prefect: Haha ... min tur hinner nog inte komma innan HårigeHardy fått sparken för förargelseväckande beteende. Men om vi byter förbundskapten till en lagom hjärndöd individ som har känsla för sporten, så står jag här fortfarande och stretchar i mina hot-pants ;)
...så Bengt-Åke ring mig med din hesa "Ernie" stämma
Arthur Dent: Det handlar nog till störst del att Bjurling var i Stockholm och kunde åka till Suomi med kort varsel. Hardy har ju skrivit i det officiella pressmeddelandet att målvaktsplatserna ska fördelas på Liv, HL och Henriksson.
Såg att skoterraggarna från lappland störde sig på att Bjurling kommit med i landslaget. För det första förstår jag knappt att folk orkar engagera sig i dessa småturneringar, väntar själv på att Hardy ska ringa och kalla in mig till någon obskyr rinkmatch.
Så i grund och botten handlar det kanske om att i Luleå hade man velat köpa lite billig "prit" över gränsen och nu blev sur över att en Dif-målis tagit platsen på tax-free stolen.
Du ser saker då inte i något vidare större perspektiv, eftersom du uppenbarligen drar den slutsatsen på dom 16 omgångar som har spelats av ES. Bjurling får väll vara ordinarie en hel säsong först i ES, håller man däremot en målvakt som Norrena på bänken nästan en hel säsong, det säger väl egentligen allt?
Gone:Så du menar att Hårde Harry också håller på Frölunda för att han tog ut Henke som andremålvakt i stället för Björn?
Personligen tycker jag då att Henke är bättre och mitt favoritlag i elitserien är då neutral!Men det är kul att Björn har lyckats fått landslagsplats efer inte ens en och en halv säsong!
danoj: Bjurling har spelat bra hittills, Lundqvist har varit något mindre lyckad. Alltså; Bjurling bättre än Lundqvist. Sen att du råkar hålla på det laget som avlönar Lundqvist för tillfället, det kan man tyvärr inte ta med i beräkningarna.
8/11 Ändring i Tre Kronors trupp i Karjala Tournament Det har gjorts en ändring i Tre Kronors trupp i Karjala Tournament i Nyköping, Sverige, och Helsingfors, Finland, under tiden 6-9 november 2003. Målvakten Björn Bjurling, Djurgårdens IF, är uttagen till Tre Kronors trupp. Björn Bjurling anslöt till truppen på lördagsförmiddagen. Fakta om Björn Bjurling nedan: 1. BJÖRN BJURLING Born: Stockholm Aug 21 1979 Height: 184 cm Weight: 93 kg Position: Goalkeeper Catches: Right Club: Djurgårdens IF First club: Kista HC Previous clubs: Kista HC, AIK, Uppsala AIS, Bodens IF, Luleå HF, Bodens IK National games: 0 A, 0 B and 0 Junior games Målvakten Stefan Liv, HV 71, har sträckt en nackmuskel och kan inte delta mer i Karjala Tournament.
Zcootah: Den är i vilket fall bra mycket bättre än förra året, och dessutom så innehåller den fortfarande videosnuttar och intressant info med jämna mellanrum. Jag tror du tycker fel.
Carina: Bra initiativ! Det gäller att vara noggrann med tråden om vi ska få en lättläst och trevlig gb.