Jag måste trots allt säga att jag inte är det minsta orolig.
Så länge vi skapar chanser och får iväg skott på mål så kommer det nog att lossna snart. Dom måste lära sig att hitta varandra och det tar tid med så många nya spelare.
Ge dom lite mer tid, så reder det nog upp sig.
Se positivt på tillvaron! Det är om 3 veckor det gäller och det är då vi ska vara bra. Den här tiden är till för att göra alla felen så vi slipper dom senare.
Så här efter 3 spelade matcher plus en period i den fjärde så börjar man oroa sig för hur det egentligen står till med vårt kära lag. Mycket skott mot motståndar målen men väldigt dålig utdelning... det ser inte alls bra ut. Vad har hänt med Kristoffer Ottosson t.ex. han har ännu så länge inte producerat en enda poäng . Joaquin Gage ja vad skall man säga ? så här långt så har han inte imponerat alls. Försvars spelet lyser med sin frånvaro. Kan detta bero på att Mikael Magnusson saknas ? Nej en spelare har inte den betydelsen det måste snarare vara så att match ovanan lyser igenom.
Arthur Dent:Det är ju inte direkt första gången Lindström sitter i botbåset, han satt mer där än han var på isen när han spekade i Brynäs, men vi älskar/alskade honom för det, han är en riktig slitvarg som är jävligt jobbig att möta.Han är nog ganska övertänd i denna match!
70 Rodrigues: nämen .. ett nyanserat svar av dig :D Nej retas lite bara, ett bra tips, kan nog mycket väl gå in det. Dif får ju spela med Falk som libero och tappar nog ännu mer framåt nu...har ju inte precis drällt av målskyttar i laget hitils. Så jag tippar nog 1-4 till Brynäs motvilligt :)
Arthur Dent: Brynäs har alltid haft problem med Djurgården och kommer nog att få det ikväll också, jag tippar 4-2 till Brynäs pga formen dom visat den senaste tiden, men å andra sidan så är det den 4:e matchen på lika många dagar så allt kan hända, snacka om sjukt spelschema!
L u n k a n: Ja det här känns inte bra en DIF Lunkan aj aj aj. Vi får väl se vem som blir kvällens stoltaste Lunka. Ska vi sätta en hundring så man kan bli kvällen pLunka?
Om DIF spelar lika bra som de förra två matcherna där dom dominerat matcherna (enligt Niklas Wikegård) och sätter sina chanser så vinner dom över Brynäs.
Lunkan: Har väl förhoppningar på att Gage känner en enorm revansch lusta och spikar igen. Det kan nog bli en mål snål tillställning men som den optimist jag är tippar jag Djurgårds seger med uddamålet.
Ja vad tror jag....DIF har fem man på skadelistan; Magnusson, Lundström, Tjärnqvist, Lindström och så var det väl Rickmo hemma i Stockholm tror jag. Kan hända att någon/några spelar ikväll dock. Det blir väl 3:e matchen på 4 dagar för DIF. Det har inte sett så väldigt effektivt ut så jag tror att Brynäs vinner denna gång. Tyvärr :(
Vad tror ni om kvällens match kombatanter? Själv tror jag det blir jämnt men att det blir BIFs 4e match på lika många dagar kanske avgör till DIFs fördel. På skade listan har vi just nu Molin, Louvi och Petré. Soling ska tydligen spela i kväll.
Frasse99: 5:e perioden som Bjurling nollar nu, om Gage fick en trög start i Dif så har ju Bjurling fått en bättre. Oavsett motstånd så lär det vara skönt att nolla...håll en period till så kan man säga 2st matcher istället. :)
Frasse99: Period 2 Det är fortsatt Djurgårdspress mot Fribourg/Gotterons mål, men spelet är samtidigt nonchalant och ineffektivt vilket har bäddat för en del farliga kontringar för Fribourg. Bjurling har dock klarat prövningarna galant! Perioden slutade mållös trots 14-6 i skott till Djurgården. Skott: 6-14
Frasse99: Svårt att veta så här tidigt, som jag skrev förut så är träningsmatcherna nu tvetydiga, ena dagen spelar ett lag suveränt, andra dagen kasst...först när man lirat ihop laget märker man vart det bär. Men oandra sidan, alltid kul att vinna :)
Djurgården är överlägset motståndet i dagens match - hittills. Jämfört med matchen mot Lugano är motståndet sämre och Djurgårdens halvor har fått betydligt mer fart under skridskorna. Daniel Rudslätt gav Djurgården ledningen med 1-0 efter 10.08 och Mikael Johansson ökade på till 2-0 efter 15.32. Än finns det dock saker att jobba på, passningsspelet har inte fungerat speciellt bra. Skott: 4-15
"Djurgården är överlägset motståndet i dagens match - hittills. Jämfört med matchen mot Lugano är motståndet sämre och Djurgårdens halvor har fått betydligt mer fart under skridskorna..."
Läs mer på Difhockey... men Bjurling håller nollan än ;)
Arthur Dent: Hoppas nu på att Bjurling fortsätter på den inslagna vägen , dvs inte släpper till några mål :) Sedan så vill man ju se högre effektivitet vad gäller avslut.
fd skuggan: Fast Gage får vänta på sin revanch eftesom det är Bjurling som står i målet ikväll. Får se hur länge han får hålla sin nolla i Djurgårdströjan... :)
Vi måste hopppas på mer effektivitet från DIF. Det pratas mycket om det ihåliga backspelet, men jag såg att skottstatistiken var nästan exakt lika mellan DIF-Lugano och BIF-Lugano! Det speglar inte matcherna men det är inte helt oväsentligt heller.
Inte kul för Gage att tömma kassen 6 ggr. i debuten heller, men han är trots allt kanadick och dessutom en revanchsugen kanadick. Dom ger aldrig upp!
Arthur Dent: Det är kvällens match som får en att se ljuset i tunneln när man sitter på jobbet ;) Micke M var mitt val till kapten också. Falken kanske växer in i rollen denna vinter vem vet. Hoppas nu på en lika bra rapportering i kväll och att den är lite mer positiv ;)
Frasse99: Har svårt att se en vinst ikväll med tanke på 4st spelare skadade (ja plus Rickmo på hemmaplan). Framförallt Magnusson, som jag ville ha i en kaptensroll saknar jag på planen. När man hörde att det just var försvaret som sackade i förra matchen är det verkligen där man inte vill ha skadorna...
Men oandra sidan kan negativiteten vara för att man är tbx tidigt på morgonen på sitt härligt trista arbete och har en lång dag framför sig innan man kan åka hem :)
Arthur Dent: Med tanke på att Färjestad inte kom i närheten av den brandskattning som Djurgården drabbades av efter sina guld så känns dem som de starkast laget. Tittar man dessutom på nyförvärv så blir det än mer talande även om man får lägga in en brasklapp för målvakterna.
Själv är man en obotlig optimist så jag sticker ut hakan och säger att Djurgården bli finalmostståndare ;) Kan man bara få lite arbestro och vågar spela sitt eget spel så kan man nå riktigt långt med det lag man nu ställer på benen.
Skall bli kul och se om man lyckades skaka av sig förlusten emot Lugano och tar ny friska tag i kvällens match.
Frasse99: Tror som sagt att ett av finallagen heter Frölunda, men att dom gör en "Modo" i år. Det är kul att se unga lag ha framgångar men oftast räcker det inte ända fram tyvärr. Det är väl det som talar emot Dif också, man har sänkt medelåldern i år och relativt många är ny till Elitserien. Vid dom två SM-Gulden senast hade truppen ett par nya som inte spelat och resterande väl så god rutin av elitserien...
Färjestad - Frölunda i final .. (liten varning för HV & Brynäs...) men tror att Färjestad tar sin dubbel ändå ...
Lunkan: För att SSK skall lyckas så krävs det att Wannheinen spelar på den nivå han gjorde förra säsongen och jag är lite skeptisk till att han lyckas med det. När vi ändå är inne på målvakter så finns det fler som måste lyckas för att mitt tips skall slå in. Gage började lite skakigt så där kan det bara bli bättre, Ram fick en bra start ,Wallinheimo har väl börjat så där. Hv71 med Liv kan känna sig trygga men jag undrar om inte VFHC med både Lundqvist och Norrena känns starkast på den positionen.
Lunkan: Ja vem vill att nya "Malmö IF" skall vinna guld ? Skulle inte sörja en sekund om det går dåligt för LHC, den typen av satsningar måste bara misslyckas annars kommer det att kopieras gång på gång.
Jag tror att guldstriden kommer att stå emellan 5 lag, FBK,VFHC,HV71,BIF samt DIF med MoDo som outsider.