Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 115894 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nils Ekman
Arthur Dent: Angående Juha så tror jag att den plats som fanns öppen bland torpederna togs av Rafner vilket skulle betyda att både Eckerblom och Juha blir utan kontrakt.

Nu tror jag personligen att truppen inte skulle ta skada av att man kontrakterar antingen Juha/Eckerblom samt Kronwall junior.

Som det ser ut just nu så har man lite väl mycket skador på liberos, med både Micke M och Fernholm skadade/halvskadade.
Kommentera

Sv: Nils Ekman
Frasse99: *skrattar* ödets ironi när man läst att det var bra med det här året för Nisse och att han nu åkte tbx säker på en plats.

Förövrigt...någon som vet hur det är tänkt med Juha Joenväärä??
Är han kontrakterad eller går det trögt med honom?
Det har ju östs beröm över honom, så man funderar ju lite.
Kommentera

Nils Ekman
Läste i dagens DN att NY Rangers inte tycker Nisse håller måttet utan man har redan nu förpassat honom till framarlaget Hartford Wolfpacks.
Kommentera

Sv: Mikael Tellqvist
Frasse99: Njae, verkar som att han får hoppas på att tradas till ett annat lag om det ska bli spel den närmaste säsongen. Slog mig föresten att på bilden längst ner av dom två var Tellqvist ruskigt lik Tommy Salo :)
Kommentera

Sv: Karjalainen
Frasse99: njae, finns ingen anledning i det här fallet heller. Tycker Kösa gjorde mer än rätt för sig i Dif. Sedan är han utbildad på annat håll (i Brynästrakter rent utav). Om man kräver för mycket så hade det slutat med att han fått kliva av ett år tidigare och spelat för Skutskär istället.
Kommentera

Arthur Dent: Djurgården har aldrig gjort sig kända för att vara en klubb som tar ut ocker-priser eller för den delen stoppar en spelare. Det är bara att titta på utvecklingen i fotbolsslaget (vet att detta inte hör hemma här.... och jag unviker gärna att diskutera ämnet här men det var ett bra exempel).
Kommentera

Frasse99: Djurgården har rätt till utbildningsbidrag, men förmodligen så har Brynäs och Dif förhandlat ihop ett bra pris för båda parter...I Arbetarbladet så gick Brynäs tidigt ut och sa att man inte var intresserad av Kösa om det blev för stora utgifter.
Kommentera

Karjalainen
Nu när Karjalainen är klar för Brynäs så ställer man sig ju frågan .Innebär detta att Djurgården har rätt till utbildningsbidrag för denna spelare ?

"Ska vi strikt följa reglerna för utbildningsersättning pratar vi om 600 000 kronor"

Läste det där citatet i VF
Kommentera

Sv: Daniel Rafner
Frasse99: Ok...håller på dig då :) Vad vi behöver är ju målskyttar i laget, ja, snarare fler av dom. Det finns ju ett par som kan stänka in mål. Men har man för få går dessa att tas bort i matcher och på så sätt störa laget.
Kommentera

Arthur Dent:
Jag såg honom vid ett tillfälle i fjol och han verkade var en ung och hungrig spelare då.
Läsar man vad Wikegård har sagt om ynglignen så verkar der sannerligen som han har gjort rejäla framsteg sedan i fjol.
Kommentera

Frasse99: Eckerblom har jag varker sett eller hört något om. Tyvärr...men visst har han visat framfötterna så är det klart han ska vara med.
Kommentera

Arthur Dent: Jag skulle vilja se att både Kronwall den yngre samt Eckerblom blev erbjudna kontrakt.
Kommentera

Miiklo
Carina: Han är avstängd från Dif´s gästbok och vad det verkar hela HS. Dessutom är tråden borttagen (på nytt) så det kommer inte att upprepas av honom...
Kommentera

Frasse99: Lite överraskande ändå, hoppas själv på att Kronwall Jr. ska få kontrakt. Fler liberos behöver laget och dessutom en som verkar liten aning kreativ.
Kommentera

Daniel Rafner
Daniel Rafner fick kontrakt med Djurgården.
Kommentera

Sv: usch..detta går inte bra
KentaK: Vi ställer alltid höga krav på våra nyförvärv ;)
Kommentera

CFricke: hahaha Höga krav i huvudstaden eller??

Ekman gjorde väl lite mer än en poängmässigt hygglig säsong, han var enligt mig en av dom klart bästa spelarna i serien!!
Kommentera

Angående den nya finnen...

Ser vi till historian så borde finnen inte få nytt kontrakt. De senaste "sena" värvningarna har inte slagit väl ut. Jag tänker på Kontilla, Garpenlöv och Ekman. Även om Ekman gjorde en poängmässigt hygglig säsong...

Tycker istället att det är bättre att spara degen och kanske på artistskatt värva in en ny katt om det verkar gå åt helvete

F.ö. håller jag med. Det funkar inte att bara ha en producerande kejda. Avdelningen "lägga alla ägg i samma korg"
Kommentera

KentaK: har jag någonsin sagt att han ska sitta på läktaren i toronto?? nope. att vara en potentiell tredjemålvakt innebär oftast att man spelar i lagets farmarlag och kallas upp om någon av de ordinarie två målvakterna bli skadade.
Kommentera

Arthur Dent: Jag hade Rudslätt tilltänkt som partner till Lindqvist men å andra sidan så har ju Tjärnqvist och Ruda spelat bra ihop.
Skönt att se att Gage verkar ha hittat spelet
Kommentera

Frasse99: Joenperää verkar ju iof. trivas i sällskap med Lindqvist efter rapporterna ikväll!? Så är inte så säker på dom som kedjor.
Kommentera

Arthur Dent: För att det skall kunna fungera så får vi nog placera Lindström (med Trattnig)) i en line och Joenperää i en (om han nu blir kvar...) tillsammans med Lindelöf.
Kommentera

Frasse99: njae .. vet inte om jag håller med. Tycker det finns två kedjor som producerar (särskilt om man sätter ihop Rudslätt - Tjärnqvist i en andra kedja, men Nordin som halvback). 3 & 4 tror jag "öser på" rätt bra, verkar mer som kedjor som spelar 0-0 men verkar göra det bra. Ungefär som senast Espen var med.

2producerande & 2 spelförstörande :)
Kommentera

Arthur Dent: Helt klart verkar vi endast ha en och ibland två som gör mål... och vi saknar tredje och fjärde som öser på ....
Kommentera

Sv: Laget i kväll
Frasse99: Staffan Kronwall verkar föresten göra mer succé än sin bror... :)
Kommentera

Frasse99: Hoppas verkligen att Lindqvist fortsätter så här .. verkar ju ligga bakom allt. Tycker iof. inte att det är så illa om man jämför med guldåren, oftast var det en eller två femmor som producerade medans dom andra körde sönder andra laget.
Kommentera

3-1 nu målskytt Björn Nord
Kommentera

Arthur Dent: Verkar som om vi får förlita oss på firma Lindqvist och Johansson i vinter. Dessa båda har gjort kvällens mål (hittills...) och Linkan har dessutom assisterat till Mickes.
Kommentera

Sv: biljett Hovet
rhetor:
som tidigare men naturligtvis skall det vara
Irlye@ med företrädet, sen e´re som sagt
Kommentera

biljett Hovet
har en lysande biljett till elitseriepremiär/ Hovet som jag dess värre inte kan nyttja.
Finns intresse kontakta
[email protected]
Irley har första tjing sen e´re fritt

vänligen
L
Kommentera

Frasse99: hoppas det, hoppas attv vi vinner mot fbk !!
Kommentera

Frasse99: Det fick vi se i förra också? Eller stod Nicklas över i den matchen *osäker* .. intressant att se om man kan åstakomma en målsnålare historia idag :)
Kommentera

KentaK:

Han lär ju vara närmare spel i Toronto som backup än att harva i farmarlaget. Tror han väljer backup före farmarlaget.
Kommentera

Arthur Dent: Kan hända att vi får se båda bröderna Kronwall spela i a-laget i vinter.Följ länke för mer info.
Kommentera

Borgenvik: haha, "dryga dig?"
Ja tänkte bara, att Tellan är sällan nöjd med att sitta på läktaren i Toronto.. Då spelar han nog hellre farmarhockey tror jag!
Kommentera

Arthur Dent: Wikegård råkkar. Jag skulle gärna ha sett honom i LHF, men nu var det ju dessvärre enklare att ordna det till det bästa för familjen i Stockholm än i Luleå.
Kommentera

KentaK: jaaj dryga dig lagommen faktum är att han om några av dom ordinarie målvakterna blir skadad mycket väl kan bli uppkallad för matcher med Toronto. Sebastien Centomo ligger bra till han med sådet lär bli en tuff säsong bland Torontos målvakter.
Kommentera

Frasse99: Jag gillar Wikegårds inställning när han säger att han inte vill komentera allt för många enskilda spelare utan att:

"- Det här var en lagseger. Vi vann för att alla spelare sliter arslet av sig." Poesi från coachen :)
Kommentera

Arthur Dent: Äntligen en seger och Gage harb spelat upp sig !
Kommentera

Frasse99: *skrattar* .. nu var det ju inget dribbel vad jag förstod utan ett hårt skott från herr Trattnig. Så du kan fortfarande klaga på hans hanleder :)
Kommentera

3-5 Ottosson på passning från Trattning (vad var det jag sade om hans handleder ??)
Kommentera

Arthur Dent: Personligen så hade jag hoppats på att någon av de nya skulle kliva fram och producera mål. Men än så länge tycker jag inte att Rafner har visat att han skall ha en plats i laget.
Lindström/Trattnig får se upp om nye finnen får vara kvar för det verkar som om hans styrka inte sitter i handlederna.
Kommentera

Frasse99: Vad ska man säga om att Johansson & Lindqvist är pigga? Possitivt men skrämmande att Johansson är poängkung på försäsongen... :)

Lindqvist? Jag tänker inte säga något om super come-back eller blåsa i trumpeterna än...

Nya finländaren .. verkar inte vara någon känslig lirare precis, en evighetsmaskin, torped?

Oroväckande som sagt att man släpper så mycket puckar återigen...
Kommentera

3-4 Falk på passning av Linkan
Kommentera

3-3 nu och återigen är det Mikael Johansson som gör mål
Kommentera

Känns forfarande som om man släpper till alldeles för mycket bakåt !
Kommentera

2-2 efter den första perioden .. tydligen Lindqvist och nyförvärvet Juha Joenväärä som är bäst på plan. Vad jag har hört från direkta uppgifter från hallen...Rolig detalj är att Rudslätt kammar in utvisningsminut efter utvisningsminut, medans Lindström i tidigare matcher varit en hel del snällare. Det trodde man inte :)
Kommentera

Arthur Dent: Första perioden spelad
Kommentera

« · 115894 · »