carina: Fick inte du lära dig i skolan att man alltid skall sikta högt ? Omdet sedan råkar bli 5-0 i stället för 10-0 så får vi väl leva med det också ;)
Då är det ju tur att det finns en sådan som Gone då :) 10-0 till DIF minsann. Är han månne ett typexempel på en optimist då?
Allvarligt....om de kan spela som i första perioden mot LHC, då är jag inte orolig. Det som gör mig orolig är att de tappar det så lätt. Ingen moral verkar det som. Får skylla på premiärnerver.
Brynäs verkar ha hittat en rätt bra blandning folk till årets upplaga. Dessutom kan nog den där Ram eller vad han heter plocka en och annan puck. Matcherna i gavlerinken brukar vara tuffa av hävd, så jag tror att det blir.. hmm... tio - noll till DIF.
carina: Ja man får ju hoppas på ett sådant fint resultat som du tippar och att de missar några frilägen så att Ram får ett ännu bättre självförtroende...
BrynasDanne: 5-1 till Brynäs. Djurgården gör sitt första mål för säsongen genom Niklas Kronwall som får en släng av självförtroende och faktiskt trycker in ett av sina frilägen. Efter matchen säger Wikegård att DIF spelade som de ska göra och rycker på axlarna över alla missade målchanser. Suck....
Var inte Wikegård lite...vad ska jag säga....för accepterande? Han stod och ryckte på axlarna och sa att de spelade bra hela matchen. Jag upplevde INTE det så...
Frasse99: Gör vi? Noll poäng, -3 och noll gjorda ger oss väl knappast någon plats bland de åtta översta? Vår 495 omgångar långa svit är nog bruten tyvärr.
Gone: Vi ligger ju forfarande kvar på slutspelsplats :) Annars känns det som om vi ligger efter övriga lag vad gäller speed och "intresse". Dags för någon att kliva fram och visa att man tänker bli "skyttekung". Vi är det enda lag som inte har gjort mål ! Det är skrämande och nu får vi hoppas på en riktig uppryckning till matchen emot SSK på torsdag då jag tror att den motståndaren är bättre än vad LHC var i går.
Sista 40 var på tok för mycket allmänhetens åkning från Djurgårdens sida. "Dump and chase" blev "dump and change" och med det blir det inte många mål gjorda. Personligen blev jag mest orolig över att det lät som Lull-Kenta skrivit Wikegårds kommentarer till efter matchen... En axelryckning.
Någon mer än jag som började se oroväckande tendenser till förra säsongens mes-spel i andra och tredje? De verkade spela som om de ledde med tre mål istället för att ligga under med tre. Jag kanske bara är överpessimistisk men jag vill verkligen inte se en sådan säsong som förra igen.
Det här var väl ganska exakt vad man kunde vänta sig efter att det började skrävlas om DIF´s oslagbara (?) svit på runt hundra år på slutspelsplats. Att folk aldrig lär sig hålla mun!
Ja, måste hålla med. Staffan är riktigt bra. Sandberg är riktigt bra men några av avsluten har ingen skärpa. Allt för likt förra säsongen. Det ger sig förhoppningsvis...
Frasse99: Trattnig & Lindström matchens lirare tillsammans med Staffan Kronwall enligt mig. Är inte orolig vad det gäller säsongen däremot matchen kan bli jobbig att ta. Mycket "roligare" Dif än förra året så här långt än.
Sandberg i målet för LHC har gjort en bättre match än jag någonsin sätt honom. Även Gage har gjort en bra match och kan inte lastas för något av målen. I slutsekunderna så gjorde han en jätteräddning på ett två mot ett läge med en rejäl räddning! :)
Frasse99: Johansson hade friläge, men det mest överraskande var ändå att dom mest kreativa var kedjan med Trattnig - Lindström!?!? Dom smällde på, sköt för styrningar om hade riktigt tryck! *skumt*
BrynasDanne: Ja, man hoppas på seger. Om Gage gör lika bra i från sig som på Skills comptiton (eller bättre) så blir det någ en seger, för sthlms stothet,
Frasse99: hahahah "blåmärkekonceptet" har ju alltid varit Johan Lindströms motto.. Ska bli kul o se erat lag i år faktiskt, det är inte ofta jag känner så för Djurgården.. Men för första gången på länge känns de som att ni har nåt fräscht och intressant på gång!
Men jag tvivlar på att det räcker så långt som till slutspel.. Men en klart trevlig satsning!!
*asg* läste precis intrevjun med Ronnie Pettersson på difhockey...
På frågan om han trodde sig bli premiärmålskytt i år igen så svarade han det något lustiga svaret:
"- Skulle tro att den aktuella siffran ligger på siså där 20-25 %. Man måste ju tro på sig själv, annars är det ingen idé säger Ronnie." //hmm...är det att tro på sig själv att säga att det är 20-25% chans?? :)
Frasse99: Som sagt, är det tuffaste torpedparet hittils i Dif det fjärde?? Trattnig & Lindström altså...bara det inte blir allt för många onödiga utvisningar på det paret. Annars ser förstakedjan stark ut.
Frasse99: Aftonbladets ranking ger man inte ett skit för. BIF klättrar till 3e plats trots att de matcher som spelats sen sist har varit torsk mot LIF 1-8 och SSK 2-7. Verkar ju jävligt logiskt att man klättrar då. Iof lika ologiskt som när man sjönk gången innan efter idel segrar.
Nej glöm den rankingen och glöm definitivt clownen Ramboozo Boorks tabell BIF 11a kyss mig i arselet säger jag om det. Hoppas för övrigt att ni tvålar dit LHC ikväll (fö 1a gången nånsinn jag hållt på er i en match)
Frasse99: Det ska bli så jäkla skönt nu...det är det här man har längtat efter hela sommaren!!! Jag skulle oxå vilja beställa hem...men vi fick nyss våran nya motagare å telefonjacken vid Tv är trasiga så jag kan tuvär inte göra det...me det bruckar ju gå å smyg titta lite=)...men man ska ju åka ner till Jönköping å se dem å sen upp till stockholm när de spelar ot MoDo...
Man kan säga att elitserien börjar i kväll....det är ju då djurgården börjar!!!!! Så kommer de att vissa att de är bättre än vad alla så kallade "experterna" säger!!!! 3-2 till djurgår´n är mitt tips...lr vad säger ni???
fd skuggan: Du får nog helt rätt vad gäller PA Lundström även om jag tror att Trattnig kommer att göra sitt yttersta för att ändra på den profetia.. Hoppas att Gage har en bra dag och att Micke J och Linan spelare på den nivå man har under försäsongen. Dessutom är det dags för Ruda och Tjärna att börja göra mål.
CFricke: Det är dags för Forsander att få ett gonombrott. Lyckas han inte i år så tror jag att han får söka sig en ny klubb efter denna säsong.
Mattias Ttjärnqvist är också en spelare som har mycket att bevisa. Om det skall bli spel i Dallas någon gång i framtiden så är det dags för en säsong däe han i alla fall gör 15-20 mål.
Rickmo gjorde inte heller mycket väsen av sig första året och behöver verkligen visa att han "duger" i år.
Har under de försäsongsmatcher jag sett verkligen börjat gilla Forsander. Tror och hoppas att han kan slå igenom ordentligt iår efter några tröga och skade drabbade säsonger.
Harfoui å andra sidan är jag också förtjust i. Han hade stundtals lekstuga i Halmstad. Problemet är bara vem som ska lämna plats till honom såvida Wikegård inte tänker matcha fyra kedjor. Ett annat alternativ är kanske att låta Harfoui spela torped..?
Där ser du att om man bara "vill" och önskar så kan det gå vägen :)