Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 143730 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Till Frasse 99
17srsen17RBK:
Det var väl mera laget som sådant dvs resultat....
Mycket väl medveten att bröderna Tjärnqvist har sitt ursprung i Ängelholm.
Kommentera

Till Frasse 99
Konstigt du inte har hört talas om Rögle sedan 1993.
Bröderna Tjärnquist kommer från Rögle och hade stor del
i Djurgårdens senaste sm guld.

Hälsningar
Jan-Åke
Kommentera

Sv: 21-10 1993
Gone:
Själv har man ju inte ens hört talas om laget sedan de lämnade finrummet och det skulle förvåna mig om vi får se dem där igen.
Kommentera

Grattis på nioårsdagen då. Har ni vunnit något sedan dess?
Kommentera

RögleKrokodilen:
Historielektion ?
Känns inte som något datum som man lägger på minnet !
Tack vet jag då 12/3 -91 match i Globen (semifinal mot VIK) och 13850 åskpdare sjön "jag må de leva" då Stockholm Stolthet firade 100 år !
Kommentera

21-10 1993
En liten påmminnelse.
Vad hände den 21-10 93.
Jo att ni torskade med 10-1 mot dom grön vita eleganterna
från Ängelholm, måste ha svidit i skinnet, att ni sedan också
föll med 6-1 i en av matcherna i Ängelholm, gör väl inte saken
bättre,

Hälsningar
JL.

PS. Tyvärr spelar ju inte Rögle BK i elitserien längre, men det
gör inget för elitserien har ändå inget drag längre.
Utan det är i superallsvenskan och kvalserien, som draget
och intresset finns.ELLER HUR?
Kommentera

Djurgården - Resten av Sverige
Blir lika förvånad varje dag när jag "loggar" in på HS och hittar inlägg som handlar om hur Djurgården "särbehandlas" och "gullas"
med av förbund samt medier.

Låt oss gå tillbaka till hösten -95 och Terror-Tommys bravad på Stockholm Stadion i matchen mellan Djurgården och Halmstad.
Efter detta så skulle Djurgården slängas ut från fotbollens finrum och dessutom vara tvungna att spela matcher inför tomma läktare det var alla medier överens om.

Sedan dess har det runnit mycket vatten under broarna och situationen på läktarna runt om i detta land är idag betydligt bättre än vad det var i mitten av nittiotalet.

Djurgården är idag återigen en aktad klubb i media och lagets supporterförening rankas som den bästa i landets största tidning.
Är en fjäder i hatten för alla som har jobbat hårt med att få bort stämpeln att BS/JK skulle vara bråkstakar!
Det finns supporterföreningar i detta land som har långt kvar tills man har uppnått det som JK nu har gjort.
Läste så sent som i förra veckan om en supporter till LHC som nu står åtalad för "hets mot folkgrupp" efter en match mellan SSK och LHC i Scaniarinken.

Men att lag i från Stockholm och Djurgården i synnerhet skulle vara särbehandlade av förbund, media , domare mm det stämmer inte !
Att som Tom Prahl gå ut i media och säga "aldrig att förbundet tar poäng i från ett Stockholmslag" känns småaktigt.
Varför skulle förbundet särbehandla den klubb som man så sent som 95 ville kasta ut ?

Dock köper jag den kampanj som har dragits i gång av TIK med avseende på TV4:as sändningar (som iofs inte ät mycket att hänga i julgran). Som Djurgårdare är man självklart glad artt få se inslag efter spelad match men det finns ju fler lag ån SSK och Djurgården som TV4skulle kunna visa matchbilder i från.

Men någon särbehandling av Djurgården är inget som media gör .
Kommentera

Sv: DIF-Leksand
fd skuggan:

så sant så... nått bör göras ang. detta problem.
Iofs finns samma problem i NHL men inte lika utbrett som här i Sverige.
Kommentera

Stefan: En sak som vi nog alla tycker är att domarna och alla tränare måste ta ett möte och prata om det här problemet.
Det måste bli bättre!
Kommentera

fd skuggan:

låter som solklara utvisningar... vet att tex Linköping var på Hadelöv vid ett flertal tillfällen nere i Malmö senast.. utan utvisning som resultat.

Det är olika regler som gäller för olika domare och lag.
Kommentera

Stefan:

Var du där eller?

Naturligtvis ska nivån vara lika för båda lagen MEN:

OM man boardar in en spelare som har huvudet lågt, in i sargen med huvudet före ska man verkligen åka ut, eller?

OM man står framför målvakten och blir nedslagen långt efter signalen och inte slår tillbaka bör motståndaren åka ut, eller?

OM man med flit åker på målvakten så att han flyger in i planket så ska man ut ,eller?

OM man åker runt utan att ha hjälmen på ordentligt ska man åka ut enligt regelboken, eller?

Det var 4 exempel på situationer där Leksand agerade huvudlöst och får skylla sig själva.

Annars var hakningar osv ganska lika fördelat. Dåliga tillfällen visserligen eftersom Lahti tappade matchen, MEN lika dåligt mot båda lagen.

Dessutom fanns det många löjligt tydliga utvisningar på Leksingar i slutet av matchen då dom blev frustrerade, men då vågade inte Lahti blåsa längre. Istället tog han ut en djurgårdare som kompensation, och om dom då inte kan sätta pucken i spel 6 mot 4 iallafall så duger det inte.
Lahti kan ju inte GÖRA målen åt leksingarna också?

Det var en bra match som hade blivit bättre om Lahti valt att låta spelarna reglera nivån i större utsträckning.
Kommentera

fd skuggan:

vad sliter mest på laget att spela 4 mot 5 10gånger på en match eller att spela 5 mot 4 10gånger i en match?

Precis att spela 4 mot 5 oavsett om man inte släpper in mål.

OM en spelare i ena laget åker ut för solklara hakningar bör spelare i andra laget åka ut för lika solklara hakningar eller?

Om en spelare rivs ned när han är ren och ena laget får straff bör spelaren i andra laget som rivs ned när han är ren också få straff eller?

Iaf om man dömer efter samma regelbok för både hemma och borta lag.

Ta Djurgårdens tränare Wikegård som själv erkände det när han var tränare i MIF att man i MIF fick utvisningar för saker man slapp i DIF.
Kommentera

SMÅLAND: Sluta skyll på domaren nu. Släpp det! Det så loseraktigt. Lahti hade ingen höjdarkväll, men SÅ farligt var det inte. Han dömde lika illa åt oss. Skillnaden var att DIF var mer effektiva i PP. Det blev dessutom bara 2 PP mål av 5, så skyll inte på det.

MIF verkade också tro att, lika många utvisningar sker per automatik. Dom spelade fult och åkte på solklara utvisningar. Knappast domarens fel, snarare spelare med dålig ansvarskänsla.
Kommentera

Utan domarens hjälp hade ni aldrig vunnit mot Leksand.....jag lider med dom......det var likadant mot MIF.....synd att det ska vara så....
Kommentera

difzi: den var bra...fast lite klent me dif fans på läktarn ....och gage var bättre än man hade hört
Kommentera

difzi: Bra att ni slåg Lek-sand med 5-4 hoppas ni vinner nästa match
Kommentera

DIF-Leksand
Vinnst =) Jämn och finn match. Fan, skulle ha gått på den, den värkade bra, målrikt och finna mål från båda sidorna.
// trogen difare
Kommentera

Sv: Leksand - DIF
KeiBee: jaja...men vi vann mor leksand!
Kommentera

Sv: Har ni köpt domaren idag eller?
KentaK:

Ja man kanju i frågasätta vad det är för jävla domare som tas ut till att döma Elitserien :-)

Man kanske borde döma själv snart för jag hade då inte gjort bort mig

Heja Leksand
Kommentera

bajenmattias: Leksand förlorade knappast pga domartavlor. Dom avgörande utvisningarna som kom i sista perioden var solklara. Lägg dessutom till några extremt billiga kompesationsutvisningar på djurgårdare.
Att leksingar åker runt och spelar utan att knäppa hjälmen är bara oproffsigt. Det här är idrottmän på hög nivå som VET att man åker ut, vilket också hände. Larvigt?, kanske men klantigt av leksingen. Inget att snacka om. Han kan inte gnälla på domaren iallafall.

I stort håller jag ändå med dig. Det är roligare när lagen får spela ut lite utan att det blir sönderryckt av utvisningar. (Matcherna brukar faktiskt bli justare när spelarna själva får ta ansvaret. Som sist när DIF mötte MIF. Det blev bra spel och roligare att titta på.)

Tack till Leksingarna som kom och spelade fin hockey och skapade en härlig stämning i globen!
Kommentera

bajenmattias: Lahti är alltid kass, och aldrig bra..
Så är det bara, snart kommer alla att inse detta.. och sist av alla gubbarna som har rättigheten att sparka snubben!

Ja har fanimej läst klagomål på stackarn efter varje omgång den här säsongen!!
Det lär väl inte bli sämre av att man klagar lite till så dom avskedar killen, för man lär ju inte ha nåt kul jobb när man e så dålig som han är..

Okej om man har en dålig dag emellanåt, då e de förlåtligt.. men om och om och om igen.. JOBBIGT!
Kommentera

Har ni köpt domaren idag eller?
Varför skall Leksand förlora pga domartavlor?

Ni dif:are som var där måste ju hålla med om att domaren dömde till eran fördel!!!

Inget illa om er men domaren idag var fan inte bra.

Lahti lär få poliseskort från leksand nästa match hur han än dömer tror jag!
Kommentera

Dif - Lif (eller Lif-Dif om man vill..)
Lär ju bli bortamatch idag hur som haver, men några saker att tänka på inför den är väl att se upp för slashings och skjuta mycket från halva plan ;]
Kommentera

Sv: Femma till åtta
KentaK: Nä, men det är ju dyrt att gå på både och.
Kommentera

nek97raj: Helt klart, men tänker verkligen supportrarna;
-"Nej nu spelar djurgårn så pass bra fotboll så nu slutar jag gå o kolla på hockey"???

Ja tror nog snarare ni kan skylla problemet på Djurgården Hockey som helt enkelt inte klarar av att skämma bort sina fans med det spel man brukar prestera!!
De va min teori..
Kommentera

carina: Jag vill lansera en annan teori: Fotbollens styrka i Sthlms-området. Trots att jag är MFFare vill jag uttrycka min beundran för det sätt som DIF spelar fotboll.
Kommentera

Lunkster:

Tror inte svaret är så enkelt som att folk inte gillar arenan. De har tappat intresset för hockeyn snarare vad det verkar. Under 90-talet kom ju folk, trots den i ditt tycke så hemska arenan, så något annat beror det sannolikt på.

Sänka biljettpriserna? Absolut! I like it! Skriv till Wallin och kräv. =)

Nej...DIF_SSK är inget derby i ordets rätta bemärkelse. Har någon påstått det, förutom gubbarna i hockeyförbundet?

"hur många tror att derbygrupperna har någonting att ge förutom möjligtvis lite minskad restid?

Ja, klubbarna är nog av den åsikten att det ger en hel del i ökade intäkter så otyget lär nog få vara kvar oavsett om Stockholmslag är med eller inte. Tyvärr...
Kommentera

Lunkster: Håller med dej..

Ända gången man inte kan klaga på globen är väl när det är söndag i Sweden Hockey Games-veckan och Finland står för motståndet.. Då brukar det inte vara nåt fel på varken aukustiken eller närvarokänslan!
Men så är det ju aldrig fullsatt när det är klubbhockey i globen...
Kommentera

Gone: För länge sedan sist?.... nja...
Problemet med publiksiffran i Globen beror väl på att det är en urusel hockeyarena... vad än alla tror.... Kass akustik och ingen närvarokänsla... tyvärr, så är det och det är synd...

DIF höjer biljettpriserna då det förväntas komma folk... borde inte strategien vara att sänka priserna om det kommer lite folk... i alla fall om man skall följa det där med utbud och efterfrågan... annars kommer ni bara sänka antalet åskådare då det är bra gäster på besök...

Målrik hockey brukar annars locka folk...

Derbygrupperna som infördes var ju bara till för Stockholmarna, då derbyn mellan Karlstad och Gbg är ingenting jag skulle vilja kalla ett derby... Nu är förståss Södertälje kvar men är det verkligen en derby i ordets rätta bemärkelse ?

Låt oss hypotetiskt anta att ytterligare ett Stockholmslag åker ur ES, och Hammarby och AIK lyckas inte ta sig upp... hur många tror att derbygrupperna har någonting att ge förutom möjligtvis lite minskad restid?

mvh
L
Kommentera

Sv: Johan Lindström
Arthur Dent:
Hade gärna sett att Johan fick fortsätta.
Med det hål som nu lämnas i spelartruppen hoppas jag verkligen att man har något på gång.
Salle hade man ju kunnat hoppats på (dock inte realistiskt) men nu när han ätnligen fått byta klubb i NHL så lär han nog bli bofast i a-laget.
Kan inte finnas så mycket att hitta på spelarmarknaden, skulle vara någon i farmarligan.
Kommentera

Sv: Johan Lindström
Frasse99: Trist att det inte fungerade med Lindström, hade kunnat bli en spelare som man verkligen gillat. Frågan är...har Djurgården någon spelare planerad som ersättare eller kör man på vinst och förlust nu? För seriöst funderar jag vad man ska ersätta med...
Kommentera

Johan Lindström
Djurgården löste i går kväll Johan Lindström i från hans 2-års kontrakt.
Mer information följer under dagen.
Kommentera

Gone:
Skönt att höra och jag måste hålla med dig om att det känns minst sagt konstigt med den situation "vi" nu har hamnat i .
Kommentera

Pratsugna?
Joje, Pappin och övriga. Vänligen respektera att det här inte är någon chatsida, utan en gästbok. Chatliknande meddelanden raderas.
Kommentera

Frasse99: Jag pessi? Nej, nej. Ibland kan jag dock tycka att det känns motvilligt att plocka fram steppjucken när vi ligger på sista plats. Kalla mig bortskämd eller vad som helst, det är bara det att jag är mer van vid att vi sitter på toppen och småler åt kravlarna.
Kommentera

difzi: Jag kan inte gå på matchen på torsdag för då sitter jag på finlandsbåten.
Kommentera

KeiBee: Men nästa hemma match é ju mot Leksand.
varför åka bort dit när det är match är nu på torsdag.
Kommentera

Gone: Vilken konspirationsteori!
Kommentera

Gone:
Vad är detta hör jag lite positiva tongångar från pessimisten själv ?
Har själv inte tittat in i glaskulan ännu och tänkte vänta med det till efter jul och nyår ......
Kommentera

Femma till åtta
Jag tänkte redan nu förstöra för alla som tror att DIF verkligen ÄR dåliga i år. Allt är planerat och skall resultera i en slutlig femte till åttonde plats, helst då sjua eller åtta. Allt för att slippa lira i Globen så mycket som möjligt i det stundande slutspelet, eftersom det är trist att lira inför halvtomma läktare. Guld lär det bli framåt vårkanten. Det är liksom vår tur nu, alldeles för länge sedan sist.
Kommentera

Leksand - DIF
Jag funderar på om jag ska åka till Leksand den 26 november och kolla på när DIF spelar mot masarna, e de nån som ska dit?
Kommentera

Sv: Ni ligger Etta...!!!!
carina: Tänkte att man måste hjälpa till att se ljusglimtarna i tillvaron när poängen saknas i den rätta tabellen
Kommentera

Amb-41: Ja, med Falk och Ottosson i laget så är det lätt. =)
Kommentera

Glömde säga att det var tekningsstatistik det rörde sig om
Kommentera

Ni ligger Etta...!!!!
Gör ett inlägg som Ni Djurgårdare kan vara glada över....

1 Djurgårdens IF 56%
2 Södertälje SK 56%
3 MIF Redhawks 52%
4 Luleå HF 51%
5 Brynäs IF 49%
6 Frölunda 49%
7 MODO Hockey 48%
8 Leksands IF 48%
9 HV 71 48%
10 Linköpings HC 47%
11 Färjestads BK 46%
12 Timrå IK 45%

TIK-POWER --- THE RED MACHINE
Kommentera

Sv: DIF- Färjestad
carina:
lol, får hoppas att gauge inte spelar så här resten av säsongen....för laget kommer säkert att höja sig när de är ordinarie.
Kommentera

stegna: Skyll på vad du vill =) Om DIF kan göra tre mål på så få skott när "fbk var så totalt överlägsna spelmässigt" så har jag iaf gott hopp om framtiden.

Varken såg matchen eller lyssnade på radion så jag har verkligen ingen aning om hur den utspelade sig.
Kommentera

fd skuggan:
hm....såg du matchen kanske???
var själv där och det gick inte att missa hur överlägsna fbk var, sedan hur effektiva de var eller hur bra gauge var låter jag vara osagt. tycker faktsikt inte att jag är för färgad när det gäller denna mening.
Kommentera

carina:
I denna matchen var de helt klart det, men om det berodde på att gerden var sysslolös långa stunder eller om det var dif-spelarnas skicklighet som fällde avgörande vet jag inte.
känns tråkigt att fbk var så totalt överlägsna spelmässigt, det som tidigare har varit täta hårda fajter.
Kommentera

« · 143730 · »