Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 155000 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: nästa match
carina: *skrattar* .. klart allt kan misstolkas som du vet. Vet ju vad ni tycker om på jumbotronen före match ;)
Själv tycker jag han får spela mittfältare, torped, målis vad som helst bara han blir frisk och kry och är på isen...
Kommentera

Arthur Dent: Nytänkande visserligen, men jag som har saknat honom så där bak (ska inte misstolkas). Såg fram emot Iron Mikes återkomst som libero.
Kommentera

carina: Intressant detta som står på hockeyligans sida om att det finns planer på att använda Magnusson som torped när denne är tbx på isen, kanske ingen dum idé det. Spännande med nytänkande. Han saknas av mig iallafall, en riktig favoritspelare!
Kommentera

mike66: Sant, men min undran var mest denna: Litade du så blint på honom även i början av säsongen? ;)
Kommentera

carina: Det gjorde alla även Challe. Men nu reviderade Challe sina tips för några hockeykvällsprogram sedan.
Kommentera

mike66: Ok, bottentippade inte han Timrå i början av säsongen?
Kommentera

carina: Jag litar inte på någon. Allra minst Gooone. Challe kan man dock alltid lita på. Tro mig ;)
Kommentera

mike66: Nej, nej...allt är en mycket väl genomtämkt plan för att sänka förväntningarna på DIF och samtidigt se till att gnället på honom som ultra-difare blir så litet som möjligt. Trust me! ;)
Kommentera

difzi:

Enligt Challe så skulle DIF få fortsätta att harva i bottenträsket. Det sa han i hockeykväll. Och vi vet ju hur rätt Challe brukar vara i sina tips.
Kommentera

nästa match
Om Djurgården vinner över FBK (som de gör med 5-4)
och MIF vinner över TIK så kommer DIF att flyttas upp till 4 plats och helst ska Luleå vinna över Frölunda.
det spelar ingen roll, men om de förlårar så vinner DIF nästa match och kommer upp till 3 plats!

Om det fortsätter så här så ligger vi snart på 1 plats.
nästan, FBK ska hammna i samma sitts som BIF, men till 3 plats kommer vi säkert med 61%

// Trogen Djurgårdare !
Kommentera

Sv: TIK - DIF
Selina:

Du kan väl viska i mitt cyberöra. Eller så tar vi det på läktaren när tillfälle ges. Det här måste vi bara gå upp till botten med ;)
Kommentera

Sv: sm-guld
difzi:
Djurgarden vann Europacupen 2 ggr dels 91 (som forsta lag utanfor ost-blocket) samt 92.
Man har dessutom om vi talar medaljer fran den cupen en finalplats fran 90.
Kommentera

sm-guld
Hur långt tror ni att Djurgården kommer detta år?
sammanlagt har dif 18 guld.
16-sm-guld och 2 em eller ett och en em medalj, men jag tror att det va 2 em - medaljer
Kommentera

mike66 och westerlind: Varför vänta tills i april med att få reda på hur Gone uttalar sitt nick? Jag kan skvallra om ni vill...:)
Kommentera

Sv: Hv-Dif
Ja det blev ju seger!
på straffar men vår fjärde raka seger, vår femte får vi när vi möter fbk, den 11 eller 12 nov.

// Trogen Djurgårdare
Kommentera

Sv: Grattis !
Stort grattis till SM-guldet i fotboll idag!!
Kommentera

För att citera Eldkvarn:

"Vilken underbar värld, vilken underbar dag.
vilken underbar väg, vilken underbar stad.
Där går en som är kär, där går en som är glad.
Om det ändå var du, om det ändå var jag."

...det sista får stå för andra, men vilken dag!
Sm-Guld i fotboll och sedan verkar vinnarskallen återkommit till Dif-hockey också. Straffvinst och mål av N. Kronwall också. För att späda på det så är febern borta och man börjar bli frisk igen...kroppsligt iaf. :D
Kommentera

Hälge: Tackar så hjärtligt =)
Kommentera

Grattis !
Grattis till SM-guldet i fotboll.
Kommentera

Hv-Dif
Om, fem minuter börjar matchen.
Jag tror att Djurgården kommer att vinna.
hv-dif 3-4 eller 3-2, jämn och finn match blir det.
Kommentera

westerlind:

Känner att jag måste försvara mig i den här frågan. För det första så kanske själva uttalet har att göra med vilken dialekt man för dagen talar. Ståckhålmare har sin dialekt, men visst ska det bli roligt i april att få reda på hur en del nick egentligen ska uttalas.

Detta är en mycket intressant iakttagelse som både herr westerlind och jag har gjort under den senaste tiden här på HS. Som säkert alla vet så ska mitt nickname "mike" inte uttalas med engelsk accent. Detta är mycket viktigt.

Uttalet skall ha ett långt uttdraget "iiiiii", precis som det låter alltså. "miiiike". Detta kommer sig av att min farmor och farfar var ångermanlänningar. Så då vet ni det. Intressant sa Bill. Not sa Bull.

Likaså tar jag för givet att även Ståckhålmarna inte är så engelskinfluerad utan att mitt uttal av nicket "Gone" därför helt enkelt blir "Gooone". Ett långt utdraget svenskt "o".

För det andra så har jag 48 rätt på Rinksite och det har inte du. Tycker att det räcker så. Tack för ordet.

Förrseten hur går det för "Gooone" min gamle läromästare då? X-boxen är snart min. Tro mig.
Kommentera

Gone:

OK, jag respekterar din integrötitet: mike66 har hittills aldrig haft rätt i något så jag utgår att jag som alltid har rätt. Rättvisan segrar, som alltid. Tack.
Kommentera

westerlind: Intressant huvudbry. Men som vanligt för oss som intresserar oss i den här branschen så kommer inte svaret förräns i slutet av säsongen. Mycket nagelbitning och funderingar återstår :)
Kommentera

Gone:

mike66 och jag är lite rådvilla, hur uttalar man ditt namn igenkligen: miiiike säger "Goooone" och jag säger "Gånn". Vem har rätt?
Kommentera

Sv: Dif - Vf
Ami: bara tredje raka..ja det é det ju..men det é ju ändå bra.
Kommentera

gustavoc: Håller med, fast du kan inte säga att Norrena var dålig heller precis. Så jag tror att det inte spelat någon roll vem som stod för VF. Men en jämn och bra match var det, bästa & roligaste Dif jag sett på länge. Vågar man säga att det var den bästa matchen i elitserien hittils i år kanske?
Kommentera

Arthur Dent: Grattis ! Ni var bra, men inte bättre. det vra en jämn match och er målvakt höll hög klass. jag var och tittade på 6-0 matchen i scandinavium och Vf hade henke i mål. det märks att han har blivit ett litet spöke för djurgården. Nu var Conny( vf coachen) så dum att han lät norrena stå och gav er redan innan start ett litet övertag. men me... det var en kul match, jämn, bra hockey från båda håll och sett till de två senaste säsongerna ganska mycket folk änd(över 6000 fåt betraktas som bra). vf har inte spelat bra de 3 senaste matcherna och jag börjar oroa mig lite nu. 3.a i tabellen och b.la ni som jagar i mitten av tabellen. Ja ja lycka till tills vi möts igen, då lär det bli drag i scandinavium( vi har en heder att tänka på). till sist: grattis igen och vi ses i scandinavium!!!!!!
Kommentera

Lär stämma in i lovsången jag med och säga att det här var bland det bästa som jag sett den här säsongen i matchväg.
Förövrigt tror jag det var första gången på två säsonger som jag skådade torpedhockey i Dif!

Var ett fasligt åkande längs sarger och forecheckande med två forewards sammtidigt, mera sådant längre fram så kan det här bli riktigt skoj!
Kommentera

difzi:

Det var vår tredje raka seger. Du missade verkligen en supermatch.
Kommentera

carina: Varför känns det att man gick misste om en suppermatch?!
Men vi vann!

Nu é det väl vår fjärde raka seger? eller har jag räknat fel?

// glad och trogen Djurgårdare.
Kommentera

RST: Så...Känns det bättre nu? Nu när du fått gnälla litet på de stora stygga Stockholmarna. Inte alla spenderar sina liv på Hockeysnack vet du ;-)

Ang. vår publik: Vi tycker också att det är trist att fler inte går på matcherna. Du gnäller till fel människor. Skriv till JK istället.
Kommentera

Oj oj oj vilket drag det var här på gästboken, 5st inlägg var av 3st av frölundaiter efter en match. Vilket intresse ni djurgårdare har. Och vilken publik ni har på matcherna, både i antall och drag i hallen.
Tragiskt!
Kommentera

Oj oj oj vilken match!!
Alla (särskilt järnkaminerna) som snackar om "serielunket" skulle varit på dom 2 senaste hemmamatcherna. Vilken sanslöst kul hockey att se på! Vilken lagmoral!

Synd att kaminerna missar det roliga, men vi hoppas väl på påfyllning i klacken efter vi bärgat guldet i fotbollen!
Kommentera

Dragan 2k: Nej, och det gjorde jag sannerligen inte fast jag satt hemma i soffan idag (ekonomin under isen). Min sambo klagar på att jag skriker för mycket när jag tittar på hockey hemma :)

Ja jisses vilken rolig match det var.
Kommentera

Dif - Vf
Ett stort grattis till segern. Det var en extremt spännande match. Bland det svettigaste man sett på ett tag.Rolig match att titta på dessutom. Böljande spel, närkamper och spänning fram till 4-2 målet. Så här ska hockey vara. Man ska inte kunna sitta still vare sig man är på arenan eller sitter hemma och tittar.
Kommentera

Sv: Frölunda85's tråd
Frölunda85: Säger du det? Jag får väl kontra med att om alla djurgårdare hade varit litet mer skärpta hade det blivit en större segermarginal än 2 mål ;-)

Seriöst...Det var en skojig, fartfylld match. Hjärtat i halsgropen många gånger! Båda målvakterna spelade stor hockey. Skönt att vi kunde vinna...
Kommentera

Frölunda85's tråd
fan ni vann...hmm...jag antar vell att ni vann någorlunda rättvist...men om alla Frölunda spelare hade gett 100 procent hade ni inte vunnit.

*suck*
Kommentera

Mikael Magnusson
Varför dröjer det så med Micke magnusson. Tyckte att jag läste för ett tag sedan att han tränade med laget men han dyker ju aldrig upp i laguppställningen. Någon som vet mer?
Kommentera

nek97raj: hoppas det, sen tänkte jag att både hv och tik kunnde lossa så det blir så här bättre, men de möter varandra i dag...det får bli straffar som avgör..
Kommentera

difzi: Hoppas att MIF kan förverkliga din önskan och slå SSK.
Kommentera

Frasse99: YES! seger, precis vad man tippade (på skoj).
Vi tar Frölunda, men ssk måste förlåra sin match mot mif om dif ska upp till femte plats, och så ska inte heller linköping vinna. De kan men det blir säkrare om de förlorar.

Mesta mästarna här äntligen börjat klättra!
Kommentera

Sv: Otto?
Frasse99: Japp. Håller med när det gäller Otto och JJ. Det är bra dock för debutanterna och de unga spelarna att få känna på internationell hockey.

Jonas har sagt att han tänker inte vara med i landslaget över huvudtaget denna säsong. Han barn håller också på med hockey och han säger sig ha dåligt med tid att se dem spela.

Barnen är också en av anledningarna att Johnson spelar i elitserien och inte i NHL.

Vad tror du om matchen imorgon?
Kommentera

Dragan 2k:
Jag tycker han gör helt rätt att tacka nej till en "dussin turnering".
Bättre att vara hemma och träna samt spendera tid med familjen.
Misstänker att Jonas Johnson resonerar på samma sett.
Kommentera

carina: Mats Wennerholm skrev att Otto nobbat Hardy och tre Kronor. Det var därför jag trodde att det var något problem mellan dessa två.

Han fick väl barn för inte så länge sedan eller flyger tiden fram så att han tackade nej på grund av familjen låter högst troligt.

Tack för infot.
Kommentera

Dragan 2k: Har inte hört talas om någon konflikt. Vår Otto är ju en familjeman precis som Jonas Johnson. Ser kanske uppehållet som en chans att få vara med familjen mera.
Kommentera

Otto?
Är det någon som vet varför Otto har tackat nej till landslagsspel? Är det en konflikt med Hardy som ligger bakom beslutet? Riktigt synd att han inte är med. Han skulle tillfört en hel del till Tre Kronor. Han är i grym form.
Kommentera

Vad är nu detta ?
Har dagis hittat in i denna tidigare så "fina" och väl skötta gb ?
Mopeder i alla ära men är vi inte här för att diskutera ishockey ?
Nu när Stockholms Stolthet äntligen har vaknat ur dvalan så är det hög tid att börja sikta uppåt i tabellen.
Kommentera

mike66: Tänker du på Mats Sundin nu? Han är i fin form vad jag har förstått. Tvåa i poängligan och alltihop!
Kommentera

Gone:

Kanske vore bättre om vi höll oss till ämnet ishockey istället? I hur pass bra trim var egentligen DIF a´la årgång 1971?

Gonatt märe!
Kommentera

mike66: Nu känner ju jag en betydande skillnad mellan begreppen ´att hålla i trim´ och att ´trimma´. Dessutom ifrågasätter jag det uppkomna läget med detaljerad åldersbeskrivning av den ena komponenten då den inte relateras till en jämförbar beskrivning hos den andra. En krake från 1971 tror jag å det bestämdaste rör sig långsammare än en Zündapp med samma produktionsår, även om de vårdats på samma sätt.

Men det känns som det kvittar.
Kommentera

« · 155000 · »