Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 173343 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Skäms ni inte?
Jag kan hålla med om att det är juletider och spelare vill vara hemma. Men jag tycker inte att man ska svika sitt land så. Varför vi snackar om ottoson vet jag inte, han borde inte ens platsa i landslaget, han ligger inte ens med i poängligans högre delar (?). Jörgen Jönsson är bra nu och kan styra i landslaget m m. Han borde ställa upp för sitt land, man tjänar trots allt mycket pengar om man vinner denna turneringen!
Kommentera

carina: Håller med...har svårt att själv finna något som helst intresse i dessa turneringar så vad ska då spelarna ha? Inte har väl någon gnällt på Ljungberg&Zlatan i sista träningskampen för fotbollslandslaget heller?? Jag menar att där finns färre landslagsturneringar och ändå finns plats för att säga nej.

Vi måste ju fråga oss om vi (eller landslagen) behöver all den hockey som turneringarna, serielunk m.m skapar. Kanske dra ner på dosen för att locka mer folk och få spelarna konstant sugna.
Kommentera

Frasse99: Ja i dagsläget behövs all fokusering på DIF från spelarnas sida. Skönt att laget får vila från landslagsuppdrag i år hittills. Jag kunde personligen inte bry mig mindre om dessa dussinturneringar de får spela, Tre Kronor.
Kommentera

matsby:
Denna diskussion låter som om den bättre hör hemma i Tre Kronor's GB.
Att Ottosson har tackat nej till andslagspel tycker jag personligen är helt ok då han in stället kan fokusera på Djurgården till 100 %.
Kommentera

matsby: Eller så har de svårt att motivera sig för en betydelselös turnering runt juletid i Ryssland. De som har familjer och har varit med ett tag kanske prioriterar andra saker än de yngre. Det behöver inte vara så att de är för gamla bara för att de inte vill vara med i en turnering även om de som tackar nej är runt 30. De orkar fint i sina klubblag så den förklaringen köper jag inte. Landslaget med alla dessa småturneringar har tappat sin glans genom åren och publikintresset dalar. Det måste även spegla sig på dem som är med och spelar.
Kommentera

carina: Jag tycker att man borde bli otroligt motiverad att bli utagen i det finaste vi har, är det inte därför de spelar hockey? de kanske helt enkelt har blivit för gammla för att orka med, antingen ställer man upp när man blir utagen eller också så kan man helt enkelt sluta att spela helt i landslaget, punkt slut.
Kommentera

matsby: Nej jag skäms inte för vad en annan person gör bara för att jag håller på laget han spelar i. Det är ju knappast så att han förväntar sig att få spela VM och OS trots hans nej till tidigare turneringar. Han säger väl att han tackar ja om han blir tillfrågad om VM. Jag tycker personligen att ställer man inte upp i turneringarna under säsongen så ska man inte förvänta sig att bli uttagen till VM heller, men som sagt så tror jag inte att dessa spelare väntar sig det utan accepterar nog att få stanna hemma isf.

För att ge en annan vinkel på det hela så ställer jag en motfråga till dig. Hur mycket nytta gör omotiverade spelare i Tre Kronor egentligen? Vill vi verkligen ha med dem då?
Kommentera

Skäms ni inte?
Jag måste bara få fråga om ni läst ottossons uttalande i Aftonbladet där han tycker det är helt ok att skita i landslaget i princip allt utom OS och VM, skulle alla gå på hans linje så skulle vi inte ha ett tre kronor idag.
Vad tycker ni Djurgårdare om att spelare som Ottosson och Jörgen jönsson m.m skiter i de mindre turneringarna och bara spelar VM, borde hardy skita i dom då?

ÄLSKA TIMRÅ
Kommentera

Sv: DIF TILL KVALSERIEN
claesw:
Synd bara att det skulle krävas en uppvisning i egen zon från PA Lundström för att MoDo skulle göra sitt enormt snygga mål......
Äntligen så fick man se lite kämpatag från hemmalaget och dessutom så visade man att det går att göra mål även om 19-3 i en period bör ge bättre utdelning än ett mål.
Kommentera

Gone:
Jag kan hålla med dig, om du med krav på att ta hänsyn till folks språkliga begränsningar (vilka tål att debatteras i ett anat forum), menar att sortera bort allmänt prepubertalt trams ; )

Jag är kanonnöjd med 2-2 mot FBK (jag slutar titta efter full tid). Är sedan fräck nog att utbrista: vad va det jag sa! Jo, att ni skulle slå MoDo...Däremot gjorde Hlinka ett mycket tjusigt mål- det får ni bjuda på!
Kommentera

claesw: Vad är det för fel med att ha krav på språkbruket? Det gäller naturligtvis inte stavfel eller meningsuppbyggnadsproblem utan snarare inlägg skrivna bara med versaler o.dyl. I övrigt kan väl poängteras att inläggen som efterlystes med kvalserierubriken innehöll riktnummerrelaterade påhopp och föll alltså på det, tillsammans med språkbruket.

Assen till femte? Man kan väl konstatera att Linkan är tillbaka...
Kommentera

Arthur Dent: det går ju dåligt nu, men jag tror inte att de kommer att kvala, men de kommer inte att vinna sm-guld heller.

// Trogen Djurgårdare.
Kommentera

Tror nog att djurgården får kvala i år, men ej att de åker ur.
Läste idag att de har väldiga ekonomiska problem.
Backar rejält pga de dåliga publiksiffrorna.
Det är klart att ingen vill gå och titta på ett lag som inte kan göra mål. Nä, tror nog att djurgården behöver "rensa" upp lite bland spelare, ledare, och styrelse, annars kan det bli riktigt tufft för dem om ett par år.

Leksand mot slutspel!!!!
Kommentera

claesw: Tycker fortfarande att Gone har helt rätt i att ett inlägg borde innhålla mer valda ord än "X till tjotahejti" eller
"Y till h-vetet" för att vara kvar i denna gb! :)

Att man inte stavar alla ord rätt spelar ingen roll, men en aning konstruktivitet i sina inlägg kan man faktist kräva...
Kommentera

Zigge:
Ni borde slå MoDo, de har inget vidare grundspel utan tar en del pinnar tack vare en enögd hemmapublik och Wernblom. 3-1 till DIF sålunda. Måste kommentera Gones krav på ett bra språkbruk för att inte raderas ur gästboken- låter som en ganska tuff censursform!
Kommentera

Gone: Ja ikväll möts DIF - MODO. Väldigt osäkert, Dif verkar inte va i form, ej heller MODO, som TROTS stundtals dåligt spel lyckats vinna hemma, men har förbålt svårt BORTA att komma till. Ska det vända ikväll? Elelr bli ännu en tråkig 2-2 match?
Jag hoppas förstås att Stalle, Werner , TP o Antos får igång målskyttet, men det kan o andra sidan bli en riktig plattmatch.
Nåja, den som lever får se. Tips? Får bli 2-2 då, med MODO-straffseger...
Kommentera

Sv: Wikegård i bilolycka
Arthur Dent:
Det är vad jag kallr inställning det !
Hoppas nu att vi får se i alla fall en bråkdel av detta i morgon.
Alldeles för mycket "primadonna" spel hittills i år .
Kommentera

Sv: Wikegård i bilolycka
Arthur Dent: Det är ju inte för inte grabbarna pinnar in genom en Järnkamin när det drar ihop sig till fight. En Järnkamin viker knappast ner sig för någon struntsak som en trafikolycka e.dyl.
Kommentera

luring:
Använd rätt ord och dina inlägg får vara kvar.
Att vi kommer spela i kvalserien ser jag inte ens som en möjlighet.... ännu är det 23 omgångar kvar och det är många som har mycket att bevisa i Djurgården så kurvan kan bara peka uppåt
Kommentera

Wikegård i bilolycka
Läste precis på aftonbladets hemsida att Herr Wikegård sladdat av och skadat sig, men ont krut förgås inte så lätt...ingen sjukskrivning utan på med stödkragen och in i båset bara tydligen. Det är takter det, får hoppas att killarna i laget visar hjärta också och dammar hem 3poäng imorgon. :)
Kommentera

luring: Rädda och rädda... Självklart vill vi inte se vårt favoritgäng i kvalserien. Det har knappast något med raderingen av inlägg här i gästboken att göra. Försök att skriva lite nyanserat och använd god svenska i fortsättningen så kanske inläggen får ligga kvar.

Lycka till själv förresten.
Kommentera

DIF TILL KVALSERIEN
är ni rädda för sanningen???
andra gången ni tar bort "DIF TILL KVALSERIEN"
Kommentera

Sv: Rudslätt
carina:
De andra lagen spelar ju inte torpedhockey inte..
Nej det är Schakalhockey som t.e.x FBK spelar
;)
Kommentera

FaluTigers: Som svar på dina frågor: Nej och nej.
Kommentera

Håller Djurgården på att braka ihop totalt?. igår var dom stundvis ett riktigt skitlag. Dem åkte runt och enbart var griniga på brynäsarna, mycke eftersläng oså, blir det allsvenskan för er nästa år? //Danne
Kommentera

Ford Prefect: Du det har jag sett i flera matcher den här säsongen. Andra lag är bättre på torpedhockey än vad DIF är :-/
Kommentera

carina: Jag håller med dig jag, men det har vi ju diskuterat förut. Just nu är jag bara glad över segern ikväll. Tycker Djurgården såg bitvis bra ut, och däremellan stirriga. Framför allt kändes det som de gång på gång tillät sig själva att bli sönderstressade, dvs gå på sin egen medicin. Det hände mer än en gång att backar helt enkelt tappade pucken till forecheckande brynäsare.
Kommentera

rättvisa!
Kommentera

lizzard: Rådbjär förstörde matchen direkt med en massa fjantutvisningar. Det fick liksom inte bli nån kamp. När en Lule-spelare körde förbi Micke Johansson i mittzon och ramlade blev det tripping direkt!? Sen i andra perioden åkte Lule-spelare ut på löpande band, men utan att det fanns tendenser till fult spel.

Helt obegripligt men tyvärr blev matchen ett sömnpiller när det inte fick kämpas. Båda lagen blev bestraffade direkt. Skitnivå!

Det enda man kan säga med säkerhet är att Luleå kämpade bättre än DIF. Därom råder det ingen tvekan. DIF hade inte slagit Luleå ändå som dom spelade igår. Inte en suck, tyvärr.

Nu tar vi nya tag och glömmer detta!
Kommentera

carina: Var det en ful match eller höll Rådbjär en låg nivå med tanke på alla utvisningar?
Kommentera

fd skuggan: Är inte problemet att spelarmaterialet är fel för systemet? Systemet skapades för de spelare man hade. Nu försöker Waltin skaffa spelare som ska passa in men det verkar inte gå. Inte vet jag. Är allmänt nere just nu efter en sån skitmatch.
Kommentera

Johan J: Spelsystemet är knappast förlegat. Problemet är att det inte uträttas. Det är naturligvis svårt med så många nya spelare i laget. Det tar tid, men nu måste det lossna, det är sant.

Det såg bra ut för typ 5 omgångar sen, men kvällens match var den sämsta jag sett DIF göra sen förra året. Nej, förresten, INGET slår den andra perioden idag. Det var den sämsta perioden jag någonsin sett DIF göra! Sorgligt....
Vad sysslade dom med? USCH, SKÄRPNING!!!

Grattis Luleå också för en bra spelad match (icke att förglömma)
Grym skidskoåkning och härlig fighterinställning. Bra gjort.
Kommentera

FaluTigers: Kan det bero på det förlegade spelsystemet Djurgården fortsätter att hålla fast vid?
Kommentera

Rudslätt
Hur kan en kille som Danne gå så dåligt hos er i globen.. han var juh kung hemma i gavlerinken?? är han en besvikelse? för jag lovar er att vi gärna tar hem han.. //Danne
Kommentera

Rudslätt bl.a
Rudslätt är bänkad i kväll. Äntligen får man väl tyvärr säga. Han har ju inte uträttat mycket överhuvudtaget i år. Han har fått chans efter chans av Wikegård, det lossnar inte. Om han hade nått upp till sin normala kapacitet skulle DIF nog avgjort några fler matcher. Spännande med Micke Johansson som torped och PA Lundström som halva.
Kommentera

Sv: Vem står i morgon??
MoK GG: jo, du har någ rätt...dif måste sattsa mer...

men seger mot luleå
Kommentera

Frasse99: Nej matchen var inge direkt höjdare det kan jag hålla med om. Första perioden förstår jag inte vad Frölunda höll på med men dom laddad i pausen och kom ut i 2a som ett nytt lag. Tror vi skall tacka mer än Lunkan och Johnson för segern. Kan inte påstå att jag var speciellt impad över DIFs spel. Bjurling agerade osäkert många gånger i kassen och hade väl Frölunda spelarnas taskiga avslut att tacka att det bara blev 2-1.
Kommentera

MoK GG:
Djurgården förlorade mot ett för dagen betydligt effektivare Frölunda.
Matchen i sig var igen höjdare och Frölunda skall tacka Jonas Johnsson och Henrik Lundqvist för segern.
Djurgården bör åka hem och träna avslut.......
De enda som får godkännt i bortalaget är Mattias Trattnig,Tomas Strandberg samt Björn Bjurling.
Övriga ha långt kvar till storformen.....
Kommentera

difzi: Ja visst vann ni med Bjurling i mål :)
Kommentera

carina: kul att de låter bjurlin låta stå... vi vinner
Kommentera

BORÅSINDIAN: Bjurling står, inte Gage. ;)

Se länken...

Kul det vore om de hette Burling och Cage :P
Kommentera

BORÅSINDIAN: Bjurling
Kommentera

Vem står i morgon??
Vem sätter DIF i målet i morgon, Cage eller Vjurling??
Kommentera

Sv: Bjurling in...Gage ut
Frasse99: Som sagt, har haft på känn om Bjurling sedan man surrat med folk från Boden som "skvallrat" lite. Men frågan är om man nu ger honom fler chanser eller om man går på med Gage tillsvidare. Inte alltid det är bra att ha två st. så pass bra målvakter heller...

Har inte sett en match med DIF nu på ett tag och börjar få abstinens. Men snart så...första gången då som man får se Magnusson då förhoppningsvis.
Kommentera

Arthur Dent:
Ja den debuten kan vi inte klaga på, nästa så att man börjar tänka sig 3 år tillbaka i tiden och namnet Tellqvist dyker upp igen.
Vad man däremot skulle vilja önska sig mer av är spelet.

Verkar som man denna säsong har ruskigt svårt att spela på en hög nivå under lång tid.
Vissa matcher hittills har varit bra (Djurgården-BIF, Djurgården-VFHC) och tom mycket bra (Djurgården - FBK) men de flesta har tyvärr varit sådär.

Fortfarande saknas den där riktiga hungern känns det som.
Defensivt spelade man tydligen bra i går men i offensiven saknas den där glöden som tex VFHC (svider i själen) visar upp.
Kommentera

Sv: Rykten?
Borgenvik:
Någon bättre sida än HM lär du inte hitta.
Skulle du lyckas å andra sidan så är jag mer än intresserad att få se en länk :)
Kommentera

Borgenvik: Vad är rykten om inte spekulationer?
Kommentera

Arthur Dent: Jo'ra de ska bli kul att se.

men tellan,,, han é ju så duktig och så ung.
Vilka två finna år de va me honom, asså de me sm.gulden...
Kommentera

Frasse99: nejdu hockeymagasinet har för dålig klass för det. jag behöver en sida med mer rykten inte bara spekulationer om oftast finns på HM.
Kommentera

Frasse99:
Vi tar gärna tillbaka Rudslätt- han passar inte in i ert spelsystem helt enkelt!
Kommentera

« · 173343 · »