DIF Hockey har idag beslutat att A-laget inte kommer att tränas av Kent Johansson och Per Nygårds under nästa säsong.
Anledningen till denna åtgärd är att DIF under den gångna säsongen inte lyckats uppnå målsättningen vare sig spelmässigt eller resultatmässigt. I nuläget finns inga ersättare klara men ambitionen är att detta skall vara löst inom de närmaste veckorna.
Tack Carina för att du infomerade direkt, drygt att behöva kolla på 17sajter för att höra något nytt annars! :)
Har DIF is i magen så kan man ju hoppas på att Sverige gör ett sump-VM och att Hardy kommer tbx...Dif trivdes med honom och han i Dif tror jag. Men men .. alvarligt talat så har man ju ingen aning om vem det kan bli.
Rickard Wallin och Nisse Ekman slog ju vad om att om färjestad vann sm-guldet så skulle nisse ekman bada i fontänen i Sergels torg i sthlm´..och om modo vann det så skulle wallin bada där...
Ja, de skall bli skoj att se vilken som blir nya tränare för DIF..för jag tror inte att kenta e kvar..och hardy kommer inte att återvända tror ja..skulle va skoj att se Challe som tränare för DIF..undera om de kan bli sant..??
Jag måste säga att jag avundas er Djurgårdare, först får ni Daniel Rudslätt, som garanterat kommer att bli landslagsspelare igen, nu när han är i Hardys "gamla" hemmaborg!!
Sen får ni hem en av mina personliga favorit, spelaren som ingen vill möta, tuffingen som har vinnarsinne som få, Johan Lindström..
Han kommer att bli en torped som ingen annan, ni Djugårdare kommer att titta efter Jimmie Ölvestad och Marcus Nilsson och skratta... GRATTIS!!
De e riktigt sköna värvningar måste jag säga Djurgården behöver ett par riktiga torpeder i år som sätter press på backarna! Ölvestad sjögren o finn-olsson de var en kedja me riktiga torpeder synd att dom inte kunde vara kvar i DIF! Men vi satsar om hoppas dom nu kan hitta en målvakt av klass också typ Tellqvist Sm guld 2003 de enda som gäller
"Pressmeddelande från DIF Hockey
Beslut i dag av DIF Hockey
Pressmeddelande
DIF Hockey har idag beslutat att A-laget inte kommer att tränas av Kent Johansson och Per Nygårds under nästa säsong.
Anledningen till denna åtgärd är att DIF under den gångna säsongen inte lyckats uppnå målsättningen vare sig spelmässigt eller resultatmässigt. I nuläget finns inga ersättare klara men ambitionen är att detta skall vara löst inom de närmaste veckorna.
Stockholm 27 mars 2002
Djurgårdens IF Ishockeyförening"