Intervju med Patrik Nilsson gjorde av "08-Hockey" inför hans eventuella debut ikväll. Skall bli spännande att se vad Patrik kan prestera på isen. Helt klart får vi en kämpe till och dessutom en "rightare" och det är inte fel.
Portello: Mycket viktigt att man lyckats knyta upp en av detta lags verkliga stöttepelare och han har ju dessutom framtiden för sig. Bara att hoppas på att detta är en trend och att vi snart får läsa om fler nyskrivna kontrakt.
Kan alltid hoppas på en ny 3-poängare i kväll, men Timrå är sannerligen ingen önskemotståndare. L
fd skuggan: n´ja han är duktig i grund spelet Lintner men ingenting alls och ha i ett slupspel.. är alldeles för vek eller kan man säga för feg där,,, Han var då så i modo när han var här
OM dom velat ha honom skulle dom inte tvekat, men jag är HELT säker på att dom vet vad dom gör i ledningen. Han var verkligen genom-usel defensivt. (även om jag velat se honom i DIF iallafall)
Enligt rykten på stan så skall en gammal hjälte och målskytt vara på gång tillbaka till Mesta Mästarna. Richard Lintner skall enligt uppgift vara nära ett kontrakt med Djurgården.
Sportbladet skriver idag att Patrik Nilsson kommer att ansluta till Djurgården efter nyår. Patrik som mest gjort sig känd för att han åkte dit för doping för ett par år sedan är en ettrig "rightare" och påminner en hel del om sin äldre bror.
Tydligen lyckades Erik Ryman imponera på Djurgårds ledningen för man skrev ett 1-års kontrakt med ynglingen ifrån Södertälje. Erik är en utpräglat defensiv back och kommer bli en nyttig förstärkning.
Kollar Fan: En ny back komma in och han ser ju bra ut:
29-årige Stanislav Neckar, med 510 NHL-matcher på meritlistan, kan bli Djurgårdens lösning på backkrisen. Neckar som förra säsongen spelade i tjeckiska andraligan med Ceske Budejovice, som han hjälpte tillbaka till högstaligan. Neckar var även med i det tjeckiska världsmästarlaget 1996.
JanT: Haha, nä jag hade bara läst det eftersom jag bor i Sthlm- bra iaktagelse annars. Men jag beundrar DIF för organsiationens proffsighet och känslan av höga krav på de spelare som ansluter. Det jag brukar tjata om alltså...
Tror att islanders kan vara e nystrat för honom, jag önskar honom lycka till, vet vad han kan, Hoppas han får vara ifred för pappa. Nu kan han ju anställa minst 1 person som knyter skridskorna åt honom ;)
Kollar Fan: jo men ´han kommer nog inte direkt ösa in poeng i farmarligan direkt. Han fick inte mycket speltid i dif förra sesången, han är inte redo för nhl.
Johannes Salomonsson lämnar DIF för provspel med Pittsburgh Penguins.
"Jag skall vara med på båda camperna, sedan får vi se. Det enda som är helt klart är att jag kommer att spela ishockey i Nordamerika den kommande säsongen," säger Salmonsson till Djurgårdens hemsida."
Frasse: Så är det ju så ni får vällans glädja er över det ett tag till då :) Kul var det när någon SThlmare för nått år sedan sade att Frölunda har minsan inget SM GUld. Jodå från 1965 påminnde man han snabbt om då.... jaja med dom räknas ju inte. Han kanske skulle kollat när DIF vann många av sina :)
Skall bli spännande att se vad Patrik kan prestera på isen.
Helt klart får vi en kämpe till och dessutom en "rightare" och det är inte fel.