Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 104928 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Laget mot Lugano
70 Rodrigues: *skrattar* .. jo, jag brukar åka med Brynäsbussen ner faktist så det är lätt att se mig också :) Men det var många lag på den listan av kommande mästare, tror som sagt att vinnaren finns vid något av lagen: FBK, HV71...Frölunda kan man hoppas på, men tror det blir årets Modo (ungt lag som faller på mållinjen, möjligen final...) Kan alltid hoppas att LHC får det tungt ;)
Kommentera

Arthur Dent: Tänk att både jag själv och mina inlägg är färgade, häftigt! Guldkampen kommer att stå mellan FBK,DIF,BIF,HV71 och Frölunda, sen vilka som vinner till slut återstår att se! Vi kanske ses i Globen i vinter, det är svårt att missa mig! Ha det!
Kommentera

70 Rodrigues: Hmm .. Rodde, nu är du väl lite väl va?? Har läst dina inlägg ett tag och dom är bra färgade. Kan bara svara för mig själv och jag har då inte dragit några växlar av vare sig vinst eller förlust jag :)

Önska Brynäs lycka till i höst/vinter iom. att jag bor i stan, men det är som vanligt senare framåt våren som SM-Guldet delas ut, tror tyvärr varken Brynäs eller Djurgården är där då...
Kommentera

Arthur Dent: Som vanligt så måste ni Djurgårdare skylla på något så fort ni torskar, när ni lekte med Halmstad Hammers så var det annat ljud i skällan!
Kommentera

KentaK: Jo...vi gick obesegrade genom träningsmatcherna förra året vi med och det vet jag iaf. hur det slutade :)

Sedan var det Dif´s andra träningskamp med ett nytt lag, ni har ju matchat ett tag nu ni...*s*
Kommentera

Nu leder vi över era övermän med 3-0, vi har dessutom haft två mål bortdömda.. Detta känns bra inför säsongen.. =)
Kommentera

Arthur Dent:
Vilken match ?
Ser fram emot torsdag och nya friska tag
Kommentera

Frasse99: hmm ... tror vi glömmer den här matchen rätt snabbt va?? ;)
Kommentera

Arthur Dent:
Då får vi hoppas att "Saida" har rätt då ;)
Kommentera

Frasse99: njae, tar inte så allvarligt på det. Det jag grundar det på är väl snarare en Leksandspolare som sett honom betydligt mer än mig och brukar ha sunda åsikter. Haft rätt förr om jag säger så, det är väl snarare hans lösa spekulationer jag litar på :)
Kommentera

Arthur Dent:
Nu skall vi väl inte dra för höga växlar på 1 1/2 match .... men att hålla nollan i debuten (låt gå att motståndet var så där) imponerar ju mer än att släppa in att antal mål.
Tror nog att Gage blir den som får förtroendet från början men vi vet ju vad som hände efter nyårs skiftet 99/2000 .... en ny stormålvakt föddes och man skall aldrig säga aldrig.
Kommentera

Frasse99: Jaa du, får se hur det blir med målvakterna då...har sagt att det är lite Tellqvist varning på Bjurling ;)
Kommentera

Frasse99:

Period 2 (1-0)
Djurgården har ryckt upp sig, men en svacka i mitten av perioden gjorde att Lugano kunde utöka ledningen till 3-1 efter 12.09. Skotten vann Djurgården med 12-9, och matchen är långt ifrån avgjord. Gage får med viss tvekan godkänd. Å ena sidan har han gjort en del svettiga räddningar, men mellan dessa har han släppt en del onödiga returer.
Skott: 9-12
Kommentera

Arthur Dent:

Man får glädja sig åt det lilla ;)
Kommentera

Frasse99: *skrattar* .. ska man se någonting possitivt med det så här långt så är det ju att Dif gjorde mål o PowerPlay då :D
Kommentera

Arthur Dent:
Låter som om Fernholm , Ronnie P och Krona får göra skäl för pengarna i kväll. Får hoppas att man blir bättre och bättre så långt matcher går.
Kommentera

Frasse99: Jaja .. Nordmark kanske sparkar igång dom under matchen. Det trista var ju att P-A Lundström åkt på matchstraff & med Magnusson borta redan före match så är ju försvaret rätt tunt...
Kommentera

Arthur Dent:

Låter ju inte speciellt lovande. Ihåligt försvar ...
Kommentera

Period 1 (2-1)
Ett dåligt Djurgården med stora luckor bakåt ligger under med 2-1 efter den första perioden sedan Lugano tagit ledningen två gånger om. Efter 5.38 small det till första gången bakom Gage, men Djurgården kvitterade i spel fem mot fyra efter 8.07. Målet gjordes av Jocke Eriksson assisterad av Daniel Rudslätt. Lugano tog dock ledningen igen efter 14.17. Djurgården har dessutom drabbats av ett avbräck, Per-Anton Lundström fick matchstraff för cross checking.
Skott: 16-13
Utvisningar, Lugano: 3x2 min.
Utvisningar, Djurgården: 4x2 min, 1x5 min, 1xmatchstraff.

//från difhockey...
Kommentera

Frasse99:
Lindströms hårdhet med Rudslätts skridskoåkning och tempo tror jag skulle vara ett grymt framgångsrecept! Varför inte Linkan och Tjärnqvist tillsammans..?
Kommentera

Sv: Lojalitets "vip"...
Arthur Dent:
Det där låter ju sannerligen intressant !
Inget som jag har hört något om tidigare men skall slänga ut frågan och se vad man kan få för svar ;)
Kommentera

Lojalitets "vip"...
Någon som hört mer om detta och hört reaktionerna om det?
Possitivt är ju att man arbetar för att få det bättre och lystnar på supportrarna. Om det fungerar är det ju riktigt possitivt.
Kommentera

KentaK:
Tror nog att Lindström bättre hör hemma i den omgivning ha nu har. Rudslätt kommer med all säkerhet kampera ihop med antingen Linkan eller Tjärnqvist.
Rafner får nog stå på tillväxt och spela ett och annat byte i 3:e eller 4:e femman.
Kommentera

Ojoj, dubbelklick och bra uppkoppling går inte alltid hand i hand.. =)
Kommentera

Jag håller med er DIF:are, eran laguppställning ser enormt konstig ut.. Jag som brynäsare har räknat och räknar fortfarande med att se Lindström och Rudslätt tillsammans på topp! Dom skulle bli det klart bästa torpedparet ni nånsin befogat över!!
Kommentera

Det ser ut som om man provar olika uppställningar.
Varför skulle man ställa upp med en "fjärde femma" med Peter Lindelöf - Niklas Eckerblom
Nichlas Falk - Mikael Johansson
Ronnie Pettersson

Verkar lite slöseri med talang. Andra femman om den nu blir kompleterad med Micke M och blir intakt skulle kunna vara en ruskigt bra checking-line.
Kommentera

Ser mycket ut som om man vill blanda nytt och gammalt i kedjorna...det kan väl blir bra iof.
Kommentera

Inte någon mer än mig som tycker att laget är lite "konstigt" sammanställt? Tredjekedjan ser ut som en konstruktiv variant medans andra ser ut som mer av en "checking-line".
Första är den som jag är mest skeptisk emot, Strandberg, Rafner & Fernholm får inte jag ihop :) Men, intressant lär jag säga att det är och jag hoppas det går riktigt bra och att man börjar se kedjorna fastare efter turneringen...

Möjligt är ju att man vill testa Rafner nu när Tjärnqvist är borta...
Kommentera

fd skuggan: Med Mikael Magnusson som libero i andra femman så har vi den "fruktade" femma som saknades i fjol.
Kommentera

Laget mot Lugano
Herre min skapare!
Fjärdefemman skulle jag vilja se "in action"! Lysande!

Laget ser väldigt starkt ut och det ska bli spännande att se hur långt det räcker.
Kommentera

Laget i kväll
Kolla länken för laguppställningen i kvällens match emot Lugano.
Kommentera

Sv: Landslaget nästan utan Stockholm
Frasse99: Härligt härligt!! Slog på burken på jobbet och såg det precis. Ytterligare ett possitivt steg för nya Difsiten!
Kommentera

Arthur Dent: Det ser ut som om det blir rapportering även från Schweiz. Kolla länken .
Kommentera

Sv: Trattnig - Succé?
Arthur Dent: Jag skulle vilja se Ottosson som halva i den line som man kommer att använda Linkan som torped i antingen tillsammans med Falk eller också Mikael Johansson.
Kommentera

Frasse99: Kan inte mer än instämma. Verkar som man satsar på just det torpedparet som "checking-line" i år. Frågan som jag ställde mig i Halmstadsmatchen var varför man placerar en spelare som Ottosson bakom dessa "tanks".

Dock vill jag inte dra för stor växlar av att herr Johansson gör tre poäng i första träningsmatchen. Hoppas dock att han fortsätter gå på.
Kommentera

elitnytt: Jag tror att Trattnig/Lindström kan bli det "jobbiga" torped par som Djurgården sakande i fjol.
Ser det som enormt positivt att Micke Johansson verkar vara på spelhumör så här todigt på säsongen, hoppas nu att han kan få den "insomande" Ottosson att vakna också.
Kommentera

Trattnig - Succé?
Hej!

Jag har fått rapport från en jag känner som var med på Djurgårdens träningsläger i Halmstad. Han säger att Trattnig var grymt stor och stark. Vi får hoppas att han inte är lika feg och dålig som han var förra säsongen. Nu hoppas jag att han går in framför målet och tar bort lite folk och styr in pucken i sann Kjellberg anda!

Fortfarande så är jag väldigt besviken på Djurgården att de "släppte" iväg Longstaff, fast han kanske kostade för mycket vad vet jag. Men jag tycker att det var exakt en sån spelare vi behövde som vågade utmana mot målet. Fast det kanske Lindström & Rudslätt tar hand om nu istället.
Kommentera

Sv: Hockeyabstinens
Arthur Dent:

Har planer på att åka upp till Gävle den 28/9.
Kommentera

BJ: Kan inte påstå att jag ser någon nackdel med det .
Snarare tvärtom, hellre att Djurgården får chansen att träna ihop laget på försäsongen än att åka iväg och spela en direkt ointressant landslagsturnering.
Kommentera

Arthur Dent: Uhm...blev fel...första delen var naturligtvis till Lunkan då :D
Kommentera

FnitterLisa: Jo, sitter själv och väntar på svar om Difhockey kommer att köra direktrapportering eller inte. Hoppas att man kan få direkta målgörare och kommentarer m.m :) Och det verkar som det blir Gage som står mot Brynäs ja...

FnitterLisa: hehe ... lugnt, så lättstött är jag inte ;)
Kommentera

Arthur Dent: Jag tror att Hardy Nilsson tog ut en del djurgårdsspelare bara för att dom ÄR BRA. Inte bara för att dom spelar i Djurgården. ta inte åt dig bara. pöss FnitterLisa
Kommentera

Sv: Hovet - En ny arena?
Arthur Dent: Du missförstod mig jag ska inte till Lugano (tyvärr) hoppas vi får rapporter därifrån iaf. Det jag menade var att det förmodligen blir 1a duellen mellan Ram och Gage (inte Cage Frasse99 ledsen för felstavningen)
Kommentera

Arthur Dent:

Enligt Hardy så skulle det ju vara fler från DIF, men:

" - Djurgården är på träningsläger i Schweiz den här veckan och därför tar jag inte ut spelare som Nichlas Falk och Kristofer Ottosson. Jan Mertzig (Linköping) var aktuell till Tjeckien, men tyvärr kände han sig inte helt återställd efter en nackskada."
Kommentera

Arthur Dent: Kan vi i vinter hoppas på att slippa bli "brandskattade" till varje landslagsturnering så är jag den förste att jubla.
Som det har varit de sista åren med 5-6 st. spelare från vårt kära lag med i varje turnering har bara slitit på truppen och dessutom inneburit att man aldrig har kunnat kört hårt med träning vid uppehållen.
Kommentera

Landslaget nästan utan Stockholm
Första landslagstruppen har nominerats och innehåller endast en spelare från DIF...detta gör mig inte det minsta, men innebär kanske att det lättar lite snacket om att Hardy enbart tar ut Djurgårdare!?

Den enda med Djurgårdsanknytning i truppen vad jag hittade är Daniel Rudslätt som gjort en match så här långt för klubben. :)
Kommentera

Arthur Dent:

Det är inte alls omöjligt att det lir ett litet besök i Gävle på den matchen. Själv har man ju säsongskort så det blir att bänka sig på Globen den 26/9 när Södertälje kommer på besök.
Annars så blir det en resa till Leksand den 26/11 för att se hur Stockholms Stolthet kommer upp och lär Dalarna dito hur spelet går till.
Kommentera

Frasse99:

Nehe du Frasse...känner abstinensen kryper jag med!
3:e omgången så blir första matchen man får se "live" i gavlerinken. Tänkte slänga ut en fråga och höra om det är fler än Carina här i forumet som kommer upp till Gävle?

Vill också ge cred. till Difhockey som skötte raporteringen snyggt sist och utgår från att man kör en lika snygg report från nästa läger.
Kommentera

Hockeyabstinens
Djurgårds kamrater.

Är det bara jag som känner en enorm frustration av att inte kunna ha möjligheten att gå och se "mitt" kära lag spela innan säsonger kör i gång (känns väldigt jobbigt att behöva vänta 4 veckor till..) ?

Tur att man genom nya hemsidan fick en möjlighet att ta del av vad som hände i Halmstad utan art själv ha möjlighet att närvara.
Hoppas nu att vi får lika bra service i från turneringen i Lugano.
Kommentera

Sv: Laget i kväll
Arthur Dent: Det är underbart att höra att spelarna nu är hungriga igen. Att dessutom höra att man spelar fysiskt gör ju inte helhets intrycket sämre.
Hoppas nu att man lär sig att spela powerplay också, box-play verkar man ju klara av :)
Kommentera

« · 104928 · »