Jag får väl tacka för din omtanke. Och visst skulle jag behöva ett par sprayburkar 5-56 inplanterade i mina leder alltid.
Apropå mocka så har du alldeles rätt i det. Häruppöver så tar vi oss till matcherna om än inte på renar så med havremoppar. Dom är mer lättrimmade än en gammal Zündapp från -71.
carina: Nej, precis. Inte jag heller. Och hörde du om mike5-56? Han vurpade tydligen när han mockade förra veckan så han har gjort illa ryggen. Han bara sitter/ligger hemma på dagarna nu så skicka honom en hälsning så blir han snart piggare igen.
carina: Som väntat. Ett till bredden fyllt av fasa sargat timrå smyger in på isen och önskar redan innan första nedsläpp att matchen var över. Ett hungrigt livsfarligt DIFgäng som bara väntade på att få sticka in dolken och vrida om. Matchen startade föga överraskande med att DIF satte efter tikarna i fullaste fart, moppetrimmarna hade bara att försöka hålla undan och bytte så fort de kunde. Det var helt blankspolat i DIFzonen i alla tre perioder, förutom ett par skär ifrån domarens skridskor efter att han åkt och hämtat de mångfaldiga icingpuckarna. Segern för DIF var helt logisk och rättvis och alla i publiken applåderade de blivande Svenska Mästarna från huvudstaden i en stående ovation efter matchen.
Nix jag missade min andra raka hemmamatch. Ligger/sitter hemma och är ryggskadad förtillfället. 1-1 inför den tredje perioden tyder ju iaf på att det måste ha varit en jämn match som egentligen kunnat sluta hur som helst.
Men eftersom vi nu är nere i en liten svacka och ni på uppåtgående så drog ni det längsta strået ikväll. Jag hade det lite på känn också att vi skulle förlora ikväll.
KentaK: Tveksam till det, men det måste ju provas någon gång.
Jag var bara nyfiken om du hade sett honom för det brukar ju dyka upp väldigt många kommentarer och sedan visar det sig att många egentligen inte har något belägg för det dom säger.
KentaK: Det Hardy vill åt när det gäller Lindman är hans egenskaper som offensiv back, vilket är något som passar in Hardys "big ice hockey"-konsept....
Hälge: Jajamän, och han har huserat friskt i mina DreamTeam-femmor.. Men tror du ärligt talat att han är redo för landslaget? Ska sanningen fram så tycker jag att det finns en handfull svenska backar i elitserien som är bättre än Lindman.. Men det är min uppfattning..
Men vad fan gör Martin Lindman i landslaget? Ännu en konstig uttaggning.. Jaja, för en gångs skull kan väl inte en brynäsare klaga över att vi har 0 representanter i truppen.. =)
Trots att jag håller på Frölunda så är jag på jakt efter DIF-prylar, jag skall ge bort i födelsedagspresent.
Jag har varit och kollat på DIFs hemsida och deras elitshop (eller vad det nu heter) och vad jag nu undrar är om det finns muggar att köpa. Jag kan liksom inte hitta det på hemsidan.
Sen så läser jag mig till att de inte expedierar beställningar under ett varuvärde på 150 kr gäller det enbart på köp via nätet eller även via telefonen? Nån som vet?! (Jag kan ju i och för sig ringa och fråga nån dag)
Jag vore jättetacksam om någon kunde hjälpa en förvirrad indiangumma tillrätta.
difzi: Jag är bara nöjd om Dif slipper skicka sina spelare till halvtrista Cuper lite här och var...man får utvilade spelare och man får fler chanser att träna ihop laget.
Arthur Dent: Ja, tycker att de borde va fler Djurgårdare. Men den fansastiska fyran då? som då består av Krisstoffer Ottossn, Mikael Johansson, Björn Nord och fredrik Lundqvist.
BlackBay: Jo och vilken spelare sedan då, Falken har ju inte gjort så himla mycket väsen av sig i år...men då tar dom väl med honom mest som tekare då :)
Verkar som DIF inte håller så hög landslagsklass längre...... laget har i år EN spelare med i Hardys trupp...... tidigare brukar ju en fjärdedel av Tre Kronor bestå av DIFare.....
Ford Prefect: Ja, Djurgården har börjat klättringen. Ni som va på matchen kanske hörde att DIF Hockey har fått en egen låt som heter "Golbens gladiatorer" men hur går den? Kan bara vissa snutter.
Vill också passa på att tacka för igår. Det var mycket trevligt. Det var länge sedan man kunde känna sig så lugn under en match och bara njuta. Hoppas det fortsätter så här.
Ford Prefect: Stämmer in i lovsången och tackar också för trevlig sammankomst. Nu bär det av till Gävle igen och det lär dröja ett tag innan man får se Dif igen. Men många utropstecken efter matchen...
Ser mycket lovande ut, nu när laget fått lite självförtroende. Det kom på Brynäs bekostnad och nu ser det riktigt illa ut för Bif. Sågningarna i lokalpressen såg jag hade börjat.
carina: Tack själv, även om jag inte tyckte det var roligt av samma anledning som er andra. Men man har ju inte roligare än man gör sig så med några öl och trevliga människor omkring sig så blev det ganska roligt ändå. Djurgården ser riktigt bra ut nu ja. Det verkar som man har fått upp farten helt enkelt, och kanske har man behövt den här tiden för att folk ska hitta sina roller.
Ford Prefect: *ASG* Tack för en rolig eftermiddag Forden. Det gäller er andra som var där också...Arthur, Frasse99 och Ami.
Djurgården såg riktigt bra ut. Roligaste hockeyn de spelat den här säsongen. Brynäs, ja...de saknar den där viljan att göra det lilla extra. Brynäs ÄR bättre än vad vi såg men när de inta har självförtroendet så har de inte. Det gör nog hela skillnaden nu. Rädslan att förlora är större än viljan att vinna. Inte konstigt, sånt sätter sig väldigt lätt i huvudet på ett lag som har det tungt. Brynäs kommer igen...
Grattis till segern. Djurgården kommer att klättra nu när man verkar ha fått upp farten igen. För Brynäs del... Nej, jag törs inte tänka på var det här kommer att sluta.
Djurgården kommer att vinna, jag tippar på 4-1 till vårt kära DIF. Men matchen kommer nog att bli bra spelat från båda lagen. Men det kommer inte va lika jämn som Leksand - och ssk matchen.
Nu är mesta mästarna tillbax. Vi loosade visst ssk, men vi vinner mot Bif. Och den matchen ska jag se asså vinner de =) har nämligen alldrig sett de loosa...
carina: Det första man hör när man sätter sig i bilen på väg hem i från Stadion är att Rudslätt ??? skall slå den första strafffen...... Blev inte bättre när andre straffläggare var Strandberg.
Nej som sagt låt Micke J, Otto och Linkan lägga straffarna.
Tydligen var Wikegård väldigt nöjd med domare Andersson..... nästan så att man börjar fundera om vi bli särbehandlade bara för att vi är 08:or .....
Gone: Du har helt rätt ! Koncentrationen för hockeyn är inte den bästa just nu men man svävar nästan på moln efter den undebara upplevelsen man fick uppleva på Stadion i går.
Svider lite i stjälen att erkänna att man håller en tumme eller två att "tvillingklubben" plockar poäng i Malmö på måndag.
Vinner vi inte det ena så får vi väl vinna det andra. Någon annan som tycker att det känns lite svårt att koncentrera sig på hockeyn den närmsta veckan?
Arthur Dent: Hade väl lite farhågor emot Gage innan serien körde igång med tanke på hur det såg ut i träningsmatcherna men dessa farhågor har byts ut emot ett stort !
Hoppas nu att det är fler som höjer sig och börjar göra mål
Arthur Dent: Hade väl lite förhågor emot Gage innan serien körde igång med tanke på hur det såg ut i träningsmatcherna men dessa farhågor har byts ut emot ett stort !
Hoppas nu att det är fler som höjer sig och börjar göra mål
Frasse99: Prexis .. men nu är det ju faktist inte målvakten som är vår akilleshäl i år tycker jag det verkar som iallafall. Är imponerad av Gage så här långt, man undrar ju lite hur det skulle startat utan Gage & Ottosson.
Det är med blandade känslor som man ser att Tellan gör bra i från sig i Canada. Hade väl egentligen hellre sett honom i Djurgårdens färger men det är alltid kul när det går bra för en gammal hjälte :)
Inte för att jag vill verka framstå som en trimmad "messerschmitt" men visst är det lättare att hålla en häst i trim än en gammal moppe från -71.