Gone: Där slog du spiken i huvudet, för det var precis så jag menade. Folk får tycka vad de vill om Wikegård, men han lämnar ingen orörd. Det var väl i princip det som var min poäng.
Ford Prefect: Tror nog att både "socker conny" och "Bengt-Ernie" hade fått Brynäs att undvika det helvete som kallas kvalserien, samt att få spö av skellefteå med 11-2 !? Men inte ska ni klaga, ni har ju gunnar persson.
Gone: Då ber jag om ursäkt. Måste ha slarvat i läsningen. Hur som helst så hoppas jag att Bergqvist lyckas. Det ska också sägas att Niklas Wikegårds uttalande om att ingenting ska skrivas under förrän Brynäs säsong är över hedrar honom. Som han sa själv sa: "Det handlar om respekt för andra klubbar." Respekt till Wikegård.
Var det förresten bara jag som saknade Wikegård i finalserien? Bengt-Ernie och Socker-Conny var bara fööör gulliga...
Ford Prefect: Niklas har sagt att kontraktet är färdigt men inte undertecknat då bif inte lirat färdigt i sin serie än. Finns ingen anledning att inte tro på de uppgifterna. En spelare kan ju anses ´klar´ även fast han inte skrivit på än.
Nike89: Enligt bifogad länk är Bergqvist klar, trots att Wikegård uttalat sig att ingenting ska skrivas på förrän Brynäs säsong är över. Nåja, jag hoppas att Berka trivs bättre hos er än hos oss. Talangfull spelare som stannat i utvecklingen. Jag hoppas för hans skull att det lossnar i en ny klubb, önskar lycka till och tackar för tiden som varit.
Ursäkta mig baklänges men vad vad håller de värvningsansvariga i jurtjyrkogården på med. Först Johan Lindström förra året och nu är de på väg att värva "Mr slow motion bacon Bergqvist". Jag tror inte de har koll. Tänker jag efter tror jag det var Wikegård som av någon anledning ville ha Bergqvist med i All star-laget också. Kul, kul.....Ni får honom lika gärna som ni fick Johan Lindström förra året.
Wikegård säger att truppen kommer att vara till 90% klar i maj, det låter ju väldigt bra. Han säger också att vi får vänta i 2-3 veckor tills nästa nyförvärv presenteras, f*n, jag orkar inte vänta! :)
Nike89: !! Förstog inte det påhoppet. Håna våra stoltheter aldrig i livet kom med i matchen. Trodde det var Norlander vi pratade om !! När det gäller Claes, Pelle och Fredrik har de inga problem med Värmlänska som redan infödda knappast Rohdin heller.
svanru:Då lär ju du alltså få problem med att prata med typ Thomas Rhodin,Clas Eriksson,Pelle Prestberg, och Fredrik Sundin. Man skulle ju också kunna säga att du hånar dom.
Gone: Det går alltid att ordna ett lexikon. jag föreslår Gustaf Frödings "Räggler å paschaser på vårat mål tå en bonne" i den finns ett lexikon för utsöcknes
Nike89: Wärmlandspöjk då da. Det är lika fint fast är han från Arvika lär ni få språkproblem Ex 1. Nä väa ä dåli me möe höl i ä a söm e sköbbträ. Ex 2. Dä ä e å å i åa ä e ö Ex 3. Öm di plöcker mölter på mösen å int hitter nåe kan di plöcke kröser iställ
Eller vad sägs om "Jolappelstamp" och "Drethusknarvel"
BJ:Nolander är född i Karlstad men har Arvika HC som moderklubb och har annars bara spelat där så om man kan kalla han för en äkta Karlstadpöjk vet jag inte...
Mackan: Jaa, Svensson e ju en riktig tuffing, som Micke. Men jag tror inte att Svensson är lika snabb, skicklig med klubban. Men jag tror inte att han skulle göra bort sig i Djurgården i alla fall.
Den här Mora backen, Peter Nolander eller vad han nu heter...vem är han egentligen? Är han bra eller? Han lär vara väldigt nära ett kontrakt med DIF.
Hoppas verkligen han går till den klubb han spelade först i ...i sverige HAMMARBY ....skapligt knäckta alla djurgårdare skulle bli....men ni borde va glada att bli av med snålgubben waltin...
Gone: Glöm inte bort att vi har Sveriges "fulaste" spelare Christian Eklund kvar i laget han bör väl kunna skrämma i alla fall någon ..... Ser tunnt ut med tanke på att Micke M och Jocke inte var de enda som fick lämna skutan även om det känns ganska naturligt med de övriga.
Varken Micke Magnusson eller Jocke Eriksson kommer att bli erbjudna några nya kontrakt av Djurgården och det mesta pekar i stället på att de blir lagkamrater i SSK.
Det vattnas i munnen på mig när jag ser Marre och Kjellberg framför mig i en DIF tröja...det skulle vara helt underbart om vi lyckas knyta till oss de två.