Gone: Jaja...vi låg sist förra säsongen också. Det räckte till semi.
Jag är ändå inte speciellt orolig. Man börjar ju alltid säsongerna svagt. Men man undrar varför. Att alltid gå på is sent kanske är en orsak, vad vet jag.
DIForever: Kan tänka mig att folk som inte är lika "miljöskadad" som en annan och som inte har lärt sig tröjnummerna ännu har det väldigt svårt att hänga med vem som är på isen .
Frasse: visst é förra säsongens tröjor snyggare..å allt visst é de svårt att läsa namnet,,men tror dels inte av vi kommer att byta tillbax..men namnet kanske kan stå över siffran..inte vet ja..men va berår de på vilka tröjor vi har? va har de att göra om vi ska vinna sm-guld lr ej? de berår väl ändå på dem som bär tröjorna!
Det är lätt att återkomma till detta ämne även om man helst av allt skulle vilja slippa. Måste säga att de blåa tröjorna är betydligt snyggare än de vita men det är praktiskt taget omöjligt att läsa namnet på spelarna.
Inte sedan "Jokern" i mitten på 80-talet och försöket med lila/gult så har Djurgården haft gräsligare dräkter. Det enda positiva med detta är att man säsongen med lila/gult faktiskt bärgade sm-guldet om det nu skulle vara någon tröst.
Vad säger ni andra är "eldflammor" och rött/vitt framtidens melodi ? Det tycker inte undertecknad som hoppas att detta blir en "ett årig fluga" och att man till nästa säsong återgår till de klassiska blå/blå hemma och vit/blå borta .
65Selander: de vet ja mkt väl..men ja skitade mer in mig på att vi lossade mot de om man tänker lite konstligt på detta sett..sisst lossade vi 3-0 kom till semi nu va de 4-0 å då kanske vi kommer till final :D
Frasse: é inte heller så orolig..man kan säga att historien upprepar sig,,i fjol åkte vi ut i semi..å vi har starkare trupp nu asså kommer vi att klara oss längre t.ex final :D
Carina: Jag är inte heller orolig utan mest förvånad över hur ett lag med denna bra mix som man har denna säsong kan uppträda så oinspererat. En stor eloge till LHC för att dess fans gav matchen en riktigt bra inramning men låt bli att sjunga kampsånger under nationalsången nästa gång.
Cash: Vad gäller Rönnqvist så är hans krånglande rygg en anledning till att man ställer sig frågande till en eventuell övergång. Dock skulle Petter vara en bra backup då han knappast lär ställa krav på speltid. I övrigt inga andra rykten vad gäller målvaktsidan .
Rykten gör gällande att Djurgården är intresserade av en back (spelandes i NHL) med ES förflutet för att fylla den sista backplatsen. Här är man dock inte ensamma utan det finns fler intressenter. Daniel Fernholm är annars ett tänkbart namn för att fylla detta hålrum.
Det har ryktats om Salomonsson (väljer nog troligen Modo om han flyttar hem),Nils Ekman (Djurgården är inte intresserade av denna diva), Frank Banham (inget nytt förutom Wikegårds uttalade önskan). I övrigt tyst vad gäller eventuella nyförvärv .
Vet någon när ärsmöter håller hus och vart?? Jag vet så mycket som att det é den 11 juni, men vilken tid? å vart? frågar jag då,,det står inget om detta på hemsidan..
Wikegård har sagt att det är tre platser kvar i truppen att fylla, en målvakt, en back och en center (om jag inte minns helt fel).
När det gäller den vakanta målvaktsplatsen verkar det inte som att det kommer att läggas stora pengar. Rönnqvist har nämnts men är det någon som känner till andra tänkbara alternativ?
Beträffande den sista backplatsen undrar jag om det är någon som vet vad DIF har i tankarna. Kommer det att värvas en etablerad back eller väljer man fylla platsen med en junior?
Det blev ingen Kjellberg i DIF. Frågan är vem som kommer att fylla centerplatsen, Banham? Är det någon som känner till tänkbara värvningar?
Frasse99: Varför är egentligen Petter Rönnqvist enligt alla ett så dåligt alternativ som målvakt i Djurgården?
När folk pratar om Rönnqvist låter det som att han är minst 35 år och att karriären är över. Jag känner inte till Rönnqvists skadehistorik det skulle kunna vara en anledning till all negativitet kring Rönnqvist. Hursomhelst undrar jag är han skadad just nu?
Inte för att man kan jämföra Rönnqvist med Lindqvist. När Lindqvist anslöt förra säsongen var det också väldigt mycket negativitet på djurgårdsforum. Räkna aldrig bort gamla Djurgårdare.
Arthur Dent: Får en att minnas ett studentskiva 93 när undertecknad sprang på Petter och denna talade om att han och Musse Håkansson skulle lånas ut till Modo för att få speltid. Fick en att önska att karln "aldrig" skulle hitta hem igen
difzi: Det är lugnt det, det är bara vi...några fanatiska supprtrar utan liv som sitter och håller koll på internetet hela dagarna, besvikna och desillusioneradade när man får läsa saker som att Rönnqvist ska stå ;-)
liepins: maj nummret kom i juni. så klaga inte, sen har jag inte haft tillgång till internet ett tag,,så jag viste inte om det stämmde eller ej, men vist var jag förvånad, hade hört tidigare ryckten om att någon av målvakterna skulle sluta (mins inte vem)..
liepins: både han å bjurlin va kvar i laget när jag kollade upp truppen sist,,det va i tidningen hockey..maj nummret, de kan ju ha ändrats såklart..men men, ny målvakter bli kul..hoppas att det kommer en bra,
liepins: *Asg* .. njae nu när det är KLART att Gage inte blir kvar så får man väl hoppas att dom som värvar har tagit sig en ordentlig funderare. Personligen gillade jag Gage skarpt, men har aldrig varit någon fan av Petter...varken artisten eller målisen...
Så jag hoppas det finns en tanke bakom det man gör i ommöbleringarna inom laget...
Bengan-nr86: Det är väl fortfarande inget större fel på Petter som målvakt bara hans rygg håller ihop. Gör den det är han bra men den verkar ju inte hålla speciellt bra numera längre stunder.
difzi: Petter är väl ingen höjdar målvakt, han hade en bra säsong i MODO där han slog många rekord. senast jag såg honom var i VF. ingen höjdar målis precis.. Tycker att det lilla jag sett av Gage är bättre än det jag sett av Petter..