Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 372265 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Ny spelare klar till DIF?
Enligt Eurohockey.net så har Richard Franzén nu lämnat Hannover Scorpions. På väg till DIF?
Kommentera

Sv: Alexander Hult i Dif?
KOM IGEN DIF å vinn i dag!!!!!
Kommentera

Jag märker att jag låter som om jag känner killen men så är verkligen inte fallet.
Bara för att förtydliga:

Hans kusin är en kompis till mig. Hon är helt ointresserad av hockey, men träffar honom ganska ofta. Senast i julas. Då berättade hon det som jag nu återberättar. Hur han mår och haft det i Jönköping lär hon ju knappast ha missuppfattat, men att han TV-puckat för Sthlm, där hade hon ju fel vilket ledde till att jag hade fel.
Ber om ursäkt...

Låt oss droppa ämnet och se framåt.
Kommentera

Patrik L: Jag tycker också att det rimligen borde varit så som du beskriver, men enligt honom så är det väldigt mycket politik inblandat. Jävligt trist om det är så. (Det är säkert likadant hos alla organisationer och jag menar inte alls att det skulle vara så i just HV)

Jag är iallafall nyfiken på denna junior...
Kommentera

fd skuggan:

Jag kan varken risa eller rosa killen, tycker att han är allt för ung och oerfaren för det.

En viss uppmuntran har han då ändå fått som junior. Som 18-åring fick han följa med och spela kvartsfinal i SM mot Malmö. En av få juniorer som tillhört A-truppen under de två senaste säsongerna.

Man kan inte tvinga någon att gå på Sanda Hockeygymnasium. Det finns 10 lediga platser för utomsocknes och läsår. Dessa måste man själv söka till med rekommendationer från sitt nuvarande distrikt.
Kommentera

Bengt:

Det stämmer att han är född i Borlänge. Hans yngre bror André spelar i vårat J18 lag (Mora IK) fö.
Kommentera

fd skuggan: Hade HV ansett att han vore något att satsa på så hade man väl rimligtvis givit honom chansen? Ellerhur? Alexander har fått chansen några gånger utan att utmärka sig...Han är säkert en potentiel elitseriespelare, etablerad sådan.....Men ingen stjärna!
Kommentera

Bengt: Ja, jag verkar haft fel där och kryper till korset....
Poängen är iallafall att vi vill veta NÄR han isåfall kommer till DIF om nu så är fallet.
Kommentera

Patrik L: "Hade Hult platsat hade han spelat!"

Det är just därför han vill därifrån. Hur mycket han än kämpar så får han inte ens chansen. Han är utfryst av ledningen som knappt pratar med honom.
(Han kanske är utfryst för att han missade HV's balletlektioner eller kursen "anmälningar for dummies"?)

Vad jag hört så är han ett grymt framtidslöfte som definitivt kan tillföra iallafall DIF något. Lite avlastning och ung kämpaglöd.
Kommentera

fd skuggan:

Enligt den här länken så är Hult Borlänge-kille. www.eurohockey.net/players/show_player.cgi?serial=32163
Kommentera

Et tu Brute:

Ska kolla upp det. Han kusin är stockholmare (som är en vän till mig) vilket jag då tog för givet att han också var. Hon är inte intresserad av hockey själv och sa till mig att han TV-puckat för Sthlm, men om hon hade fel så ber jag om ursäkt!

Och ja, han har varit utfryst i 4 säsonger och funderar på att lägga av med hockey om han inte kommer därifrån, och helst till DIF. DET visste hon iallafall med bestämdhet.
Kommentera

Et tu Brute: Håller med dig helt å hållet. Hult är ingen spelare som kan tillföra varken HV eller DIF något, möjligtvis bredd i truppen men knappast! HV har redan många fler lovande unga killar och har satsat hårt på dem exempelvis Jämtin, Thörnberg, Ljuknvist, Skoog...Hade Hult platsat hade han spelat! Han har ju inte ens knappt platsat i Oskarshamn!
Kommentera

fd skuggan:

Så Hult är Stockholmskille? Vad jag erfar så är han född i Falun och har sedan Borlänge HC som moderklubb. TV-puckade för Dalarna 1999.

Så Hult har varit utfryst i fyra säsonger nu då?
Kommentera

Oscar: Toppen...för oss. De ansåg väl första och andraplatsen vara vikta åt SAIK och Bajen redan från början eller något :P
Kommentera

Carina:
Enligt Oskarshamns hemsida så har man släppt Hult av ekonomiska skäl.
Kommentera

fd skuggan: Så Oskarshamn släpper honom redan? Behövs han inte i superallsvenskan?
Kommentera

Carina: Stockholmskille som tjatats ner till Jönköping (som 16-åring för hockeyutbildning) bara för att sedan bli utfryst av ledningen.

Han vill till DIF och fick ett kontraktsförslag efter provträning i julas. Espen-affären kom emellan och meningen var att han skulle komma till DIF till kommande säsong, men det verkar onekligen som om det blir dags redan nu.
Kommentera

Sv: Thoresen till DIF
Bengt: Nej! Vi älskar när ni stör er på något. Helst mycket och länge :-)
Kommentera

Bengt: Ja, det förklarar ju saken.
Kommentera

Carina:

Hihi, för att det verkar störa DIF-anhängare att FBKare stör sig...;-)
Kommentera

Bengt: Just FBKarna stör sig på det där med att man ville ha stockholmare i laget. Vad beror det på tro? Man har ju aldrig sagt att det [f]endast[/f] skulle vara stockholmare.
Kommentera

Oscar: Jo, det stämmer men han har ju spelat i HV71 också. Är han deras produkt kanske?
Kommentera

Bengt:
Nej vi har hittat en Mörrusmk norrman som snart blir en Stockholmsk ;)
Kommentera

Frasse:

Japp, kul att ni hittat en norsk stockholmare...;-)
Kommentera

Bengt:
Inte vill vi ha spelare som kommer i från era led ;)
Vi kan leta upp våra egna talangwer för att sedan forma dem efter eget behag .
Kommentera

Frasse:
Spelar inte Alexander Hult i Oskarshamn?
Kommentera

Arthur Dent:
Alexander var inbjuden att träna med Djurgården under Baltica Cup och tydligen så blev Wikegård så imponerad av vad han såg då att man beslutat sig för att försöka knyta Alexander till sig.
Kommentera

Sv: Espen skadad..
Ford Prefect: va? sa att han kommer va grym (han kommer va kung,,ett annat ord fört)
Kommentera

Alexander Hult i Dif?
Satt och ögnade igenom "inför matchen" på Aftonbladet och blev lite förvånad när det står att Dif knytit till sig Hv71s junior Alexander Hult!?
Någon som hört något mer om detta?

Bifogar länk ...
Kommentera

Alla: Ska vi försöka hålla oss till topic kanske? ;-)
Kommentera

difzi: Ska han gifta sig med kungen i slutspelet? Eller är det slutspelets kung han ska gifta sig med?
Kommentera

Bengt: haha..kankse de ;D skogås-snack ;D
Kommentera

difzi:

"äkta"? Är det någon sorts Rinkebyslang, eller? ;-)
Kommentera

Dared: de va rikgtigt tyspisk att espen skulle skaddads..de andra lagen hade säkert äkta festa igår :P
men han kommer tebax å äkta kungen i slutspel =D
Kommentera

Carina:

Trodde först att det var FBKs Thoresen, Steffen, men han är ju två år yngre och spelar i Skåre. :-)
Kommentera

Rykten säger att en tyst minut ska hållas för TV4-sportens stora idol ikväll. Frälsaren från Betlehem, Espen Knutsen oturligt skadad. uj uj uj..
Kommentera

Det är så typiskt... just när man trodde att skadeproblemen börjar lätta så kommer det här!

Men vi hade tur i oturen... han kunde ju ha brutit foten...
Kommentera

Espen skadad..
Såg på text tv att han blir borta ca 7 matcher
Kommentera

Carina:
Tråkigt nog så har ju Mörrum inlett med 2 raka förluster.
Dock kommer Patrik bli en riktigt bra förstärkning inför nästa säsong.
Kommentera

Thoresen till DIF
Han har undertecknat kontrakt för två år f.o.m. 1:a maj. Kan ansluta tidigare om Mörrum säkrat det allsvenska kontraktet innan 31:a januari som jag förstår det.

Länken...
Kommentera

Sv: bif-dif
Arthur Dent: Jo, men även om Soling inte dominerade innan (har han väl inte gjort på hela säsongen) så innebär det ändå en gubbe mindre och tyngre börda för de andra. Och Djurgården är nog ett av de jobbigaste lagen att möta.

Beträffande slashingen: Jag har inte sett några bilder, men intrycket jag fick på av webradion var ungefär som du sa - en slashing som olyckligtvis hamnade i ansiktet. Dock har jag sagt det förut och måste säga det igen: Kan man inte hålla ordning på sin egen klubba har man inget på isen att göra. Det gäller naturligtvis även brynäsare.

Grattis till segern. Nu ska jag börja spara pengar så jag har råd att se Brynäs mot Hammarby och AIK i kvalserien...
Kommentera

Föresten så kan jag tipsa om att det kommit matchbilder på hockeyligan. Såg det precis...räddningen och Falks nummer fanns med iaf.
Kommentera

Carina: Hmm...pga. öltältsbesök *tittar rodnande* (var ju tvungen att kolla vad det var dom satt upp där) så bommade jag det "Live" utan såg det bara på storbild. Det var ju precis i uppstarten av andra perioden det. Men vad jag erfar både enligt en av som arbetade där och vad man såg på tv-bilderna så var det väl en "slashing" som inte menades mot ansiktet men som hamnade där.

Ett par tänder sa vakten som stod vid ingången till vår sektion, men det var ingen fara med Eklund som var inne och spelade ett par byten senare...
Kommentera

Arthur Dent: de låter bra de =) tack för infot ;D
Kommentera

Arthur Dent: Slashingen då? Hur ful var den? Fem minuter i BP kan ju ta hårt för stunden....
Kommentera

Jag var där... och vad ska man säga.

Efter en första period som Dif var totalt utspelade i så vände matchen totalt i andra. Brynäs fick ett matchstraff som tidningar säger var avgörande. Nu var ju inte Soling dominant före heller så jag vet inte om det. Dock gjorde Dif sin 2-1 reducering just i det powerplayet.

2-2 kom någon minut efter pp var slut.

Det som gjorde matchen ricktigt sevärd hände dock i 3:e perioden då dels Brynäs målvakt gjorde en riktigt jä**ig räddning bakom ryggen då Espen prickat ribban. Nicklas Falks framspelning till Kollars 2-3 var det klass på. Även framspelningen till 2-4 målet var fin.

Kort sagt kan man säga att efter Dif kommit upp till 2-2 så kändes det som att Dif blev lugnare och Brynäs tappade... Och på det hela taget en schysst hockeymatch.
Kommentera

bif-dif
f'n va skönt me seger! =) tebax till tredje plats =) va de någon som va på matchen som kan berätta hur den va?
Kommentera

Sv: Djurgården - Frölunda 0-2
DIForever: Grattis till segern idag.
Kommentera

mangan: men fröluna brukar ha bra klack oftast,,så ja blev lite förvånd,,djurgården har ju haft lite små problem me sin publik,,men den har kommit tillbax nu,,så ja tror nästan att de kommer mer djurgårdare ner till gbg den 21 feb.
Kommentera

difzi: Liten klack? Det var inte speciellt många med DIF-tröjor i Scandinavium sist heller. Som vanligt kan tilläggas. Men det är så det blir när supporterklubben inte åker på mer än tio bortamatcher per år. Det var ca 30-35 frölundaiter samlade på sektionen, slår ni djurgårdare det den 21 feb? Knappast, va?
Kommentera

« · 372265 · »