Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 111682 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Laget i kväll
KentaK: Japp, håller med dig! Kan bli bra, intressant att se vad Joenväärä är för en prick. Trodde innan att Rudslätt skulle kliva in i första femman men kan ju bli riktigt skoj det där med... :)

Ska egentligen inte uttala sig förrän efter matchen ikväll...mycket lättare att vara efterklok ;)
Kommentera

Arthur Dent: Håller för övrigt med om att erat lag ser riktigt hyfsat ut nu..
Extrem-intressant andra femma med Lundström, Falk, Nord, Rudslätt och Joenväärä!!
Kommentera

Sv: usch..detta går inte bra
Arthur Dent: De e sant, det gäller nog att ha tålamod om man ska lyckas i kassen därborta! Kolla bara på Hedberg..
Jag tror att inom ett par tre år så kan vi ha 5 första/andramålvakter i NHL, i Salo, Hedberg, Tellqvist, Holmqvist och Liv.. Men då ska vi ju ha lite flyt också!!
Kommentera

Frasse99: Nog för att en sann optimist skulle hoppas på Tellan i alla väder?? =)
Kommentera

Arthur Dent: Jag skulle vara den siste att protestera emot att Tellqvist kom hem, men som den optimist jag är hoppas man ju på att Bjurling/Gage klarar uppgiften :)
Kommentera

Föresten lär jag säga att jag, för första gången den här försäsongen, kopplar femmorna. Har inget att anmärka på, förstår det mesta. Enda ska väl vara Harfaoui skulle in i laget, har ju spelat bra vad jag förstått. Även att man kan mixa ihop Trattnig&Lindström om man vill ha en stor tuff kedja...

Hmm...blev en del saker iaf. då :D
Kommentera

Frasse99: Jo, det är sant. Men jag sa aldrig att inte någon alls hade gjort det, utan att det är väldigt få som lyckats med det. :)
Jag skulle då inte ha något emot att Tellqvist kom hem en vända...
Kommentera

Dr Avalanche: Det stämmer. Johan var över och provade lyckan för att sedan återigen komma hem och spela för LIF 2 säsonger innan han åkte över för denna sejour.
Kommentera

Arthur Dent:
Var inte "Moose" Hedberg över och misslyckades, kom tillbaks hem och åkte över igennn
Kommentera

Frasse99: Om jag förstått det hela rätt så ska väl Magnusson vara till sin rätt igen vid säsongstarten? Två veckor efter op. skulle det väl ta?
Kommentera

Laget i kväll
Tittar man på laguppställningen så kan man börja ana hur det kommer at se ut i premiären emot LHC.
Med Fernholm alt Ronnie Pettersson som libero i stället för Staffan Kronwall (här bör Micke M ta plats efter sin operation).
Kommentera

KentaK: Sitter på jobbet nu och skulle gärna byta. Han skrattar nog hela vägen till banken iaf. något som då inte jag gör :D
Men om man ser på det hela så lär han nog tröka sig kvar där om han ska ha någon chans...väldigt få som kommer hem till elitserien som senare kan komma tbx till NHL alls.
Kommentera

Borgenvik: wow, tredjekeeper i NHL.. vilken bragd!!
Kommentera

ursäkta den sunkiga stavningen men det blir så när man är lite seg och ska skriva snabbt.
Kommentera

fd skuggan: hur många pers var det i genomsnitt på matcherna i globen förra säsongen. DIF-matcherna dvs? hade vi haft en arena i storlek med många av de andra lagen i serien så hade den nog varit slutsåld varenda match.

taskigt att det inte är fler som kan gå o kola tyvärr. själv kan jag till exempel inte kola på några matcher där då jag inte bor i sthlm och i stället får lita mig till Canal+ och tv4 sändningarna som visas=)

fast å andra sidan så är det ju ingen vidare kvalité på elitseriehockeyn heller så jag ser mer fram emot NHL säsongen som kickar igång den 9:e nästa månad=)

Ska bli itressant att se hur det gårför mitt kära Toronto. Har ju Djurgårdare i truppen så helt illa borde det ju inte gå i alla fall hehe=) Sudden är ju inte direkt dålig om vi säger så och vem vet, kanske Tellan får göra nån match som tredjekeeper i år.
Kommentera

difzi:
Något som Arenabolaget jobbat med det senaste 1,5 året.
Kommentera

Miiklo: ja, jag vet att klacken har varit pinsam, globen har också ändras, ingen som skricker så mycket i högtalaren längre ex..DJURGÅRDEEEN !!!!

det är bara att gå på matcherna och skrika !
Kommentera

Lövva: Det kommer att gå bra.
Är Hovet ny renoverat ???? sen när???
Kommentera

difzi: Jag vet inte riktigt varför men jag är skeptiskt till att Djurgården kommer att ha något med toppstriden att göra. Tror dock att hur fler matcher de får spela i det nyrenoverade Hovet dessto mer ökar chanserna på att det INTE skall bli en fiasko säsong från Djurgårns sida
Kommentera

Isträning?
Nån som vet om man kan kolla in isträningarna?
När kör dom?
Kommentera

Miiklo: Som Djurgårdare med säsongskort måste jag tyvärr hålla med. Klacken var pinsam förra säsongen. Skärpning!
Ofta blev klacken överröstade av en enda buss tillresta motståndarsupperters. Så kan det bara inte få fortsätta! Det är tamejfan mer liv där jag sitter på långsidan i mitten, men till i år MÅSTE det bli bättre. (både klack och hockeymässigt)
Kommentera

Djurgårdens IF: Svergies sämsta hockeyklack. Fy fan va pinsamma ni är. Ni har Sveriges största Arena å sen klara ni inte ens av att fylla halva arenan skäms på er !
Kommentera

Lövva: det tror jag, med förra årets ligga, denna är bättre än förra året så vi kommer längre.
Kommentera

Sv: Juha Joenväärä
KentaK: Är den nye spelaren bra ????
Han ser yngre ut för sin ålder iaf, vart förvånad att han va 28 år!

Vi håller tummarna för sthlms stolthet..!!
Kommentera

Shadowcat: Ojdå, han hade ju spelat 56 matcher nån säsong såg jag.. Då ligger ju elitserien i lä..
Kommentera

KentaK: Drygt 200 matcher under totalt 4 säsonger i SM-liiga (inkl. slutspel).

Se länktips...
Kommentera

Shadowcat: Är det så mycke mer än 40 matcher i SM-liiga? *osäker*
Kommentera

Arthur Dent:

Visst kan han vara bra ändå. Nu vet inte jag vad han spelade i för omgivning i Kärpät och huruvida de var ett bottenlag eller inte. Sånt gör ju sitt till.

Han spelade bara 33 matcher förra året dock. Någon som vet anledningen till varför? Skadad? Petad?
Kommentera

difzi: Imponerande om de skulle komma bland de sex bästa iår!
Kommentera

KeiBee: Bra och bra...Han kanske inte var usel i SM-liiga men lika bra som under div. 1-åren var han ju definitivt inte.
Kommentera

KeiBee: Hmm ... tittade på stats:en och det var väl inga jubelår han haft i högsta serien heller!? Men men...kan vara bra ändå. Nu är det väl så att han inte skrivit kontrakt än utan provar under turneringen i Finland.
Kommentera

Shadowcat: De vaa inte bara div.1 han spelade bra, de två åren efter att hans lag gick upp spelade han oxå bra i högsta serien.
Kommentera

Juha Joenväärä
En ny spelare på prov till DIF. Han hade ett par bra säsonger för ett par år sedan men det var i finska div. 1. Vad tror vi om detta?
Kommentera

Sv: Kung Karja
Ford Prefect: hehehe
Tror att Lindström om han inte är samma långsinta ungtupp som han var 99 kan bli en grym torped.. Lagom jobbig att möta, men som sagt han var alltid tvungen att slå sista och värsta smällen senast!!
Kommentera

Arthur Dent: Ekman och Sjödin var väl inte direkt bundisar om man säger så nej... Beträffande Soling som KentaK är inne på så är jag imponerad av den mannen för att han visar att det även i dagens hockey går att spela hårt men schysst. Inga höga armar där, han kör över bara. :) Rudslätt har lite av den stilen också, han kan spela jävligt hårt och verkligen använda sin fart till att tackla. Sen får man väl, för djurgårdens och Lindströms skull, hoppas att herr Lindström har mognat något. Han kan ta mycket stryk, men han var lite för pubertal och hämndlysten i sitt agerande tidigare. :)
Kommentera

KentaK: Jo, men vad jag har förstått så är då åtminstone inte Lindström helt försvarslös...så kanske den stammande bjässen får en lika god match som förra året. Herr N. Ekman & Sjödin lär ju inte brevväxla i fortsättningen heller :)
Kommentera

Arthur Dent:
Soling har möjligen lite mer fart än Lindström, men jag kommer fortfarande ihåg finalspelet mot Modo -99! Lindström var ju helt tokig, kommer ihåg en slashing på Alavaara, klubban böjde sig och gled som "igenom" Jan-Axel och flög in i plexit mot sekreteriatet så det tjongade i hela hallen.. detta var 3 eller 4 sekunder innan perioden var över...

Men det är väl just såna "blindgångare" Sjödin och Djoos är mästare på, Sjödin kan ju vara rent idiotisk ibland.. Medan Djoos allt som oftast kommer undan med sina tjuvnyp!

Soling är väl iaf den enda av dom som hittills iaf inte visat prov på att hålla på med riktigt fula grejer..
Det ska bli kul att se Sjöddas behandling av Rudslätt och Lindström när dom kommer upp till Gavlerinken igen, om den blir lite mildare än vanligt eller om den blir extra hård.. =)
Något av det blir det, och jag tippar på det sista!!
Kommentera

KentaK: Tror personligen att Soling kan göra ondare att möta, finns lite mer "pang-på" över honom. Lite tjuvnyp får man tåla...värre att bli överkörd. :)
Kommentera

Ford Prefect: Jo och Sjödin kan ju läs..läs..va fan...läspa ihjäl dom "stackarna" dom lär ska...ska...skaka av rädsla då! ;) Ok..ska vara Djoos som ska vara elak då, "but u got to catch them first"...*skrattar*
Kommentera

KentaK: De kan nog försvara sig på annat sätt. Sjödin har säkert ingenting emot att sätta "överlöparna" på plats och Djoos är rätt duktig på att dela ut tjuvnyp och sen åka därifrån och se oskyldig ut. ;)
Kommentera

Ford Prefect: Konstigt för oss, mera läskigt för Djoos och Sjödda som inte hinner undan stackarna!
=)
Kommentera

Linda - EDiK: Rudslätt kan jag ta att han återvände till stockholm. Men jag trodde aldrig jag skulle få se Brynäs spela MOT Johan Lindström... Det kommer att kännas konstigt.
Kommentera

Ford Prefect: Absolut inte, men skillnaden är att vi har räknat Kösa som pensionerad. Det var inte så att han gick spikrakt från DIF till Brynäs, eller hur? Personligen hade jag gärna sett att han stannat i Stockholm, men eftersom han ändå skulle sluta (eller spela i Skutskär) så köpte man att han lämnade "oss"...
Kommentera

Linda - EDiK: Och du tror att det känns roligt för oss att få en frispelad Rudslätt mot oss då? Eller en galen Lindström som redan under försäsongen tacklat sönder en gubbe för oss? *sakna* :)
Kommentera

Sv: Johan Witehall
Jens: Tackar för info...hoppas själv på att det kan dölja sig en ny "Tellan" bakom honom. Skämtade innan försäsongen började om det, nu efter ett par matcher & 12mål i baken på Gage så känns det mer som en desperat förhoppning :)
Kommentera

Sv: Johan Witehall
Arthur Dent: Jag har sett en hel del av Bjurling, så gott som alla hemmamatcher + ett par borta under den tiden han spelat i Boden. Och det är inget snack om att han var en av allsvenskans absolut bästa målvakter och i Boden var vi förvånade att han inte fick kontrakt med någon elitserieklubb redan ifjol.

Bjurling kommer göra stor nytta på isen och blir lätt populär bland publiken, då han gillar att bjuda på sig själv.
Kommentera

Lingonben86:
Räknar kallt med att det inte blir någon förlängning med efter följande starffläggning i någon av matrcherna mellan DIF och BIF.
Skulle nu BIF av någon anledning bli tilldelade ett straffslag så tror jag att den slås av Anger eller Molin.
Kommentera

ja men de finns ju straffar ochså...=)
Kommentera

Frasse99: Kan hoppas på det, men ett par lyckade lägen fick han till förra året....bland annat nån straff han förvaltade väl.
Kommentera

Linda - EDiK:
Glöm nu inte att Kösa är lite till åren och snabbheten avtar som bekant när man blir äldre.... så att han skulle lyckas med att åka sig fri känns inte helt troligt ;)
Kommentera

« · 111682 · »