CFricke: *asg* .. gillar benämningen "nya finnen" ;D Jag skulle nog ta med Harfoui i startuppställningen då det annars saknas lite teknik i laget. Annars håller jag med...
Frasse99: Oja .. det blir hockey ikväll med. Sitter på jobbet och är allmänt less på det. (Skulle inte ha något emot ett byte) Så man längtar efter lite underhållning på tv:n nu...
Frasse99: Förstår inte heller uttrycket "Kolloss på lerfötter" vilket borde syfta på tungt lag som styrs dåligt. Saknar ju grund helt eftersom trojkan med Wikegård i spetsen känns mer som ett säkert kort än Johansson förra året. Ska iaf. bli riktigt skoj att se matchen (ComHem) imorgon och se hur laget spelar i år.
Då har Aftonbladet gjort sin sista ranking inför Elitserie starten. Helt plötsligt så har vi ramlat ned i från 3:e till 6:e plats utan att vi har spelat en enda match. Måste onekligen fundera på hur AB gör denna ranking.
"Kommentar: Känns lite som en koloss på lerfötter. Men tunga segrar på slutet" Var inte detta ett utryck som användes för den ryska armén under 1:a världskriget ? Kan inte påstå att jag ser någon som helst likhet.
I dagens DN skrev Malin Fransson att Djurgårdens lag bygge inte riktigt kändes färdigt utan att det skulle ta ytterliggare ett år för att nå höjder ? Hon hade dessutom mage att tippa Frölunda som vinnare i en Stockholms tidning.... I fjol så var FBK hennes gunstling (med all rätt), men hon bör nog titta på hur hennes kollegor som skriver fotboll utrycker sig. Skall man få upp intresset för sporten på "hemma plan" bör man vara lite patriotiska vad gäller tippning osv.
Blev lagom förvånad idag när jag som vanligt tog kaffet och skulle kolla om något hänt .. då har man helt petat bort Fernholm och tagit in Kronwall Jr (se länk...). Nog för att jag ville se Kronwall efter det han presterat, men att helt peta Fernholm till Huddinge??
jag säger bara frölunda! okej, Dif kan bli farliga men i år finns bara en utmanere till FBK. FRölunDA!!!!!! bara en liten varning till alla diffare. förvänta er ingenting när ni går till Globen och dif möter VF. Ni lär få gå hem med brustna hjärtan. här har ni tabellen: 1.FBK 2.VF( tar hem finalen) 3. Dif(kan gå till final) 4. HV71( har alltid bra lag men lyckas ändå inte) 5. LHC
Sedan har jag inte en aning!! kommentera järna tabellen.
Eftersom att nisse ekman har lämnat er kommer ni säkert att klara er bättre i sluspelet i år. Jag menar han sabba ju facktiskt en hel del för er!
arnetiberg: Nu är inte jag påläst vad det gäller Tellans lön eller kontrakt över huvud taget, men några tio millar i farmargänget, och dessutom på bänken har jag mycket svårt att tänka mig att han lyfter.
Var och tittade på Skills challenge idag. Det var lite loj lördagsunderhållning, men några intryck fick man med sig. Jag säger bara, Joaquin Gage! Vilken målis vi har på gång. Dom körde en övning som gick ut på 12 frilägen, och han tog alla. Det var inga dussinräddningar direkt! Blixsnabba reflexer. Björling såg också bra ut, men Gage hade nåt extra.
I övrigt såg Joenväärä (visade kampvilja), Fimpen,Trattnig, Micke Johansson och Strandberg heta ut.
Det var en lekfull lördag utan tacklingar, visst, men man ser ändå litae av vad som komma skall. Stämningen i laget verkade vara helt suverän.
Nu invaderar vi globen i vinter och ger dom maximalt stöd!
fd skuggan: Såg att Eckerblom deltog i J-20 matchen som spelades igår. Om detta tyder på att han får spela ett år till med junior-laget eller inte skall jag låta vara osagt.
PÅ DIF's hemsida så kan man kolla in truppen under rubriken "spelare". Där finns Eckerblom med på bild och allting. Visste inte att han var klar? Staffan Kronwall finns inte med, men det gör däremot Juha Joenväärä vilket tyder på en sen uppdatering. Vet nån hur det ligger till?
KentaK: Om jag ska vara seriös, så tror jag att för inte så länge sedan så stod det på Difhockey att den som tog mest styrkemässigt var österrikaren Trattnig och ingen annan. Förövrigt kan vi väl strunta totalt i vem som är stark eller inte...? Börjar låta lite som "Min pappa är större än din pappa..." i sandlådan ;)
KentaK: Nejdå, Micke J tar 160, Linkan 190 och Falken runt 200. Alla spelare i DIF är starkare än den starkaste i brynäs. Jag tränade med Anger när han var kvar i stan. Han tog 85. Vad tar Ove? 60?
Arthur Dent: Nej nej nej.. Det jag tänkte på när diskussionen gällde elaka kontra slöa liberos, ville jag bara lägga in att Sjödin skulle vara den Perfekta kombinationen.. De va en ovanligt tvär vändning iofs.. =)
Läste nu i Aftonbladets chatt med Wikegård att Johan Lindström ska ha varit bäst i lagets bänkpress med 140.. Här läste jag tidigare att Rudslätt slagit rekord med 135! Betyder detta att två ex-brynäsare är starkast i Djurgården?? =)
KentaK: Hänger inte med nu riktigt :) Jag har inte skrivit något om Sjödda va? Uhm...kollade bland det som skrivits och jag kommenterade att "elaka" liberos oftast var sega (vilket är fullständigt sant), och att jag tyckte det var bra om man petade in Kronwall Jr. som libero då.
Ursäkta om jag är riktigt virrig och har bommat något :)
Du kan nog dra av cirka 1,500-2000 på FBK:s siffra. I samma artikel står det att LLA kostade 180 miljoner när den i själva verket kostade cirka 130 miljoner.
CFricke: Nackdelen med PA är att när han är inne behöver vi 2 spelskickliga halvor tillsammans med honom för det kreativa spelet är inte riktigt hans starka sida ;) Skönt att vi nu har 2 "elaka" liberos , detta kan väga tungt senare under säsongen och inte minst i slutspelet.
Å ena sidan hade han inte så mycket att göra på något av dom fem målen. Å andra sidan kanske han kunde gjort en idiot räddning och räddat ett av dom fem målen.... Jag blev inte hundra procentigt imponerad...
fd skuggan: Det handlar nog inte så mycket om priset utan mer om att det inte är "inne" med hockey. Att ändra på detta tar nog tid och kräver nog att Djurgården Hockey bjuder in folk i från Järnkaminerna för att dess själva skall få möjlighet att vara med och bestämma runt arrangemangen. Dock är det väl så att Arenabolaget står för det mesta av vad som planeras i Globen/Hovet.
fd skuggan: Det är bara att kolla vad för typ av reklam de olika supporter föreningarna gör för resp lag så ser man intresset. I Stockholm finns det NOLL intresse i från Järnkaminerna vad gäller ishockeyn vilket smittar av sig på biljett försäljningen.
P-A Lundström kommer bli kung i Globen i vinter! Oj oj vad det smällde så fort någon försökte komma förbi PA in i zon!
Staffan Kronwall kan gå rakt in i truppen. Han var stundtals dominant. Stor och redan stark, säker i försvarsspelet och gick då och då på egna offensiva räder. Otroligt.
Den ofta loja Nord var riktigt het. Otto, Johansson, Rudslätt, Rafner också bra.
Trattnig var snabbast av alla på plan i Skills Competition. DIF vann för övrigt alla speed skating matcherna mot Malmö. Tänk om han kunde visa det på banan också?
Fimpen, Harfoui och Lindelöf fick inte spela.
Linkan osynlig då och då sen vips, gubben i lådan mål och ett par läckra pass.
Lindström vevade så fort tillfälle gavs, brottades med PEter Andersson och Toivo Suurso
Arthur Dent: Både Wikegård och Wlatin har sagt att de är nöjda.... om detta innebär att man inte skriver några nya kontrakt eller inte återstår at se men det verkar luta emot att Eckerblom får spela J-20 hockey och att Kronwall Jr får spela med Huddinge.
Frasse99: Ja frågan är ju om man resonerar att truppen har tillräckligt med slitvargar och vill ha en junior istället. Eller om man kör på en rutinerad spelare som gör sina poäng.
Annars ser det helt ok ut.