Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 131514 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHF - Djurgården
Arthur Dent:
Resultatet från lördagen ljuger något då hemmalaget var det klart bästa men med Liv i motståndar målet var det inte lätt.....
Kommentera

Frasse99: ok .. hade fullt upp med barn och morföräldrar i helgen så det blev väldigt lite tid åt hockey :)
Såg resultatet 1-2 och suckade väl åt den enorma målskörden & publiksiffran efter dock...
Kommentera

Arthur Dent:
De spelade ihop redan i lördgas och tyvär såg jag ingen förbättring från Rudslätts sida.
Kanske är dags att låta Eckerblom spela och förpassa Rudslätt till läktaren.
Kommentera

Frasse99: Har väntat på någon ändring för Rudslätt-paret. För så lite som den mannen har uträttat så kan det inte stämma bra med Eklund. Får se om nya torpedparet lyckas bättre...
Kommentera

LHF - Djurgården
Kvällens laguppställning
Kommentera

Sv: Djurgården - HV71 1-2
Frasse99: visst.. Timrås framfart är obeskrivlig och oförklarbar.. =)
Kommentera

Sv: Hmmm....
difzi: klart som fan att DIf går till slutspel. Jag håller iaf laget som en glödhet outsider till favoriten FBK.
ha dé
Kommentera

KentaK:
Nu var det ju så att jag hade matchen från i tisdags i färskt minne.
Motståndaren då var ett lag som alla s.k experter tippade som ett bottenlag innan säsongen.
Timrå kom till Globen och spelade hockey och inte alls som man skulle kunna förvänta sig av ett "bottenlag".
HV71 däremot spelade som om man skulle ha legat i botten dvs väldigt avaktande.
Kommentera

Frasse99: Nu ska vi väl inte klaga på ett lag som kommer till stora globen utan att få torgskräck och kommer hem med 3 poäng i bagaget, bara för att dom spelade tråkhockey.. =)
Kommentera

Frasse99:

Det finns en enkel förklaring till HV´s fattiga spel igår. Den stavas skador. Sex stycken borta till matchen mot DIF så sett till de förutsättningarna tycker jag faktiskt inte att HV bör dömas alltför hårt. De spelade absolut inte som de vill göra. Harald Lückner bad ju nästan om ursäkt för poängen på presskonferensen efteråt. Nå ja, nu verkar skadeeländet vara över för den här gången eftersom åtminstone tre spelare kommer tillbaka denna veckan, ytterligare två är inte alltför lång ifrån spel. Per Gustavsson borta halva säsongen. Där har du förklaringen.
Kommentera

Djurgården - HV71 1-2
Ja vad skall man säga ??
En ny hemmamatch och fortfarande ingen 3-poängare och fortfarande inget målskytte.
Dock skall sägas att spelet var både 2 och 3 snäpp bättre än det som presterades emot Timrå.
Att sedan Liv spelar på sin absolut högsta nivå gjorde inte saken bättre.

Måste dock säga att det är förvånande hur ett tippat topplag som HV71 ställer upp och spelar så defensivt som man gjorde i går, det var nästan så att man lyckades tangera Frölundas rekord vad gäller icingpuckar !

Då spelet går ut på att göra mål så måste man vara ärlig och säga att HV vann väl förtjänt.

Hoppas bara att man bättre bjuder upp till spel nästa gång.
Kommentera

Sv: muntra upp Djurgården
difzi:

Skulle väl säga ungefär nått i den här stilen:

Kvalserien är inte så hemsk som man kan föreställa sig, så det är inget att oroa sig över. Men det kan vara bra att ändå vägra en kvalserie precis som vi i de lallande fånarnas klubb gör.

Ni får också fixa en sån klubb i Djurgården och kämpa för att försöka undvika kvalstrecket.

Vill ni ha mer tips och råd så är det bara att vända er till oss Timråfans som är vana att handskas med just sådana här situationer. Kan förstå att ni är en aning frustrerade men det är nog bara att bryta ihop och komma igen. Efter regn kommer sol och tvärtom!
Kommentera

Kärran: Jag visste inte att fansen från Timrå, Frölunda och MoDO inte kunde läsa.

Jag vände mig till Djurgårdarena.
Jag tror att du kan bli en aning gladare att få en upp muntran från fansen.

// Trogen Djurgårdare.
Kommentera

difzi:
Det kan kanske vara så att den sena starten på isträningen visar sig nu. Djurgården är i princip inne på försäsongen ännu. Dessutom tror jag att lag som är vana att plocka russinen från andra lag och haft förmåner av diverse art ( att verka i huvudstaden som lockar många stjärnor, landslagets tränarkontakter och möjligheten att komma med i Tre Kronor tex) har svårare att jobba sig upp när det tar emot.

Nyheten att TV 3 skall fortsätta att sända VM är förödande för hockeyintresset, och inte blir det bättre av att S-holmslagen sviker, för då börjar media också dömma ut hockeyn. Detta styrs tyvärr från huvudstaden, då får det nästan vara hur det vill ute i landet.
I våras var det knappt man kunde hitta resultatet från slutspelet mellan Färjestad-MODO i DN.
Kommentera

liepins:
Jaja, men nu är ju du Frölundait också.. :)
Kommentera

liepins: Jag menar Djurgårdare! jag vände mig till Djurgårdare!
Så vad säger ni för att muntra upp vårt kära Djurgården?
vad skulle ni ha sagt?
om ni skulle få träffa de och få muntra upp de.
Jag tror att de skulle bli glada att få en upp muntran av fansen. eller vad tror ni?
jag ska fram föra det på något sett. Har snackat med kansliet, Andras Antsson eller vad han hette.
Kom igen vi måste upp muntra vårt Djurgården!!!!!
KOM IGEN!!!

// Trogen Djurgårdare i både vårt och tort. Djurgårdare för alltid.
Kommentera

skalpjägaren: Det återstår att se...*s* Sen ska bara förortsgänget tvålas dit för Svenska Cupen och med lite flyt i lottningen kanske även UEFA-cupen kan bjuda på nåt kul framåt vintern.... ;-)
Kommentera

Ja, djurgårn, det går säker bättre om ett par omgångar, men om jag vore ni skulle jag ängna mig lite åt fotboll, där är ni lite bättre (men inte tillräckligt, ÖIS tar hem guldet ;))
Kommentera

Huge: Det kommer att gå bättre för Djurgården. vi har bara fått en dålig start.
Kommentera

muntra upp Djurgården
Vad skulle ni säga för att muntra upp Djurgården?
Alltså om ni typ skulle träffa de, vad skulle ni säga?
Kommentera

fd skuggan: Hur många rätt "experten" Anrell brukar ha vet vi ju alla. Det är bara att vända på hans resonemang sisådär en
180 grader så kommer man närmast sanningen....
Det går lite trögt för Sveriges två mesta mästare just nu men det lossnar snart skall du se.... ;-)
Kommentera

Hmmm....
Var är "vinnarskallarna"? Var är självförtroendet? Var är DIF? Det finns ju ingenting kvar av det som var så njutbart för ett par år sen. Ingen hockey att se på. Ingen teknik, ingen fart. (Utom fram tills man får första målet i baken.)

Det kommer säkert bli bättre men nu måste det bli förändring illa kvickt innan vi hamnar i en ännu värre sits. (Än så länge är det trots allt bara ett par vinster upp till toppen igen.)

Lasse Anrell skriver hårt, men ack så sant om situationen i dagens Aftonbladet.
Kommentera

Sv: Frölunda - Djurgården
...men det börjar bli lätt att gissa vilka som kommer komma sist. 0.8 mål per match känns inte helt ok vill jag påstå.
Kommentera

fan vad elitserien är konstig de är omöjligt att veta vilket lag som vinner de är mycket jämmnare i år en på länge
Kommentera

Frasse99: Intressant att se hur det går för Harfoui iallafall...
Kommentera

Sv: Djurgården - Timrå 1-4
Frasse99: Jag sa rätt siffror. men fell lag vann.
Hoppas att det går bättre för djurgården snart.
tinrå kommer inte att toppa serien länge någ.
Kommentera

Igor:
Du menar att det skulle vara ett jämnt byte då ?
Tillåt mig att säga att jag är skeptisk :)
Kommentera

Frasse99: Ni kan få Nylander. Han är ju av god Finn-Olsson/Sjögrenklass ;)
Kommentera

Igor:
Ge och ge tror du att vi sysslar med välgörenhet ?
Skall vi göra ett byte ? Anger emot Rudslätt låter som det skulle gå jämt upp ;)
Kommentera

fd skuggan: Ge oss Rudan tillbaka så ska ni få se vad han kan.
Kommentera

Frasse99: Håller med. Vad har hänt med Rudslätt? En av landslagsspelarna? Han får knappt nån istid och när han väl är på isen så händer absolut ingenting. Märkligt. Linkan och Forsander tyckte jag ville mest i DIF. Gage var som vanligt mycket bra. Kunde kanske ha tagit både ettan och tvåan, men det är inte därför vi förlorar. Vi gör inga mål. Vi måste ha utrymme för att släppa in ett par mål och ändå vinna pga att vi gör flera.

Första perioden fram till Timrås mål så spelade DIF fruktansvärt rolig och fin ishockey, men som sagt, det är märkligt att DIF's hockey rasar så totalt när vi inte får första målet.

Jag måste också verkligen berömma Timrå som spelade väldigt fin och ren hockey. Det bästa och effektivaste jag sett i år. Skillnaden är att dom gick rakt på mål och sköt medan DIF mest trängdes i hörnen. Dessutom måste DIF bli MYCKET snabbare med uppspelen från egen zon. Det är pinsamt vad många cirklar alla måste åka i innan pucken börjar sin vandring uppåt.
Kommentera

Frasse99: Jag förstår allt mindre varför man "kickade" Longstaff...han hade hög nivå och en av anledningarna till att Håkansson gjorde en del poäng. Lär säga så här efteråt att det är en spelare man saknar. Dessutom en profil.

Håller annars med vad som sas på ComHem igår under matchen, att forwardssidan ser väldigt lika ut. Ungefär samma spelartyper i samtliga kedjor. Försvarsmässigt tycker jag det ser helt ok ut, Ronnie P. bättre än förra året.

Men det känns som förrut har man haft stommen (Falk, Ottosson, Johansson, Magnusson mfl.) som en stomme att luta sig emot. Kryddat detta med ett gäng målspelar (målskyttar - assistlirare), som exempelvis Pardavy, Ekman, Knutsen, Orszagh för att nämna några. I år känns det dock som man har stommen och sedan ett knippe juniorer och spelare som maxar en poängskörd runt 15poäng (in the tops...*s*), det bådar inte gott om inte minst ett par av dessa kliver fram. Dessutom har jag svårt att se en del äldre kliva fram mer än förra året Strandberg exempelvis...
Kommentera

Djurgården - Timrå 1-4
Det är slående hur svårt Djurgården har att skapa någonting offensivt så här långt i årets ES.
Nu är det ingen katastrof att man inte spelar på topps så här i början av säsongen men man blir häpen av att se den ovilja som finns på banan.
Timrå var både 2:a och 3:a på puckarna i går medans många av Djurgårds spelarna mest åkte omkring och verkade ha annat i tankarna.

Joaquin Gage gjorde en habil insats, inte mycket han kunde göra på målen.

Första trean (Staffan Kronwall ,Micke Johansson och Kristoffer Ottosson) skapade mest av det som hände framåt. Micke blev bättre och bättre ju längre matchen gick.
Staffan Kronwall såg seg ut på skridskorna och han får ta på sig Timrås andra mål.
Första torped par (Fredrik Lindqvist och Juha Joenvärää) var pigga och Linkan var inblandad i det mesta som Djurgården skapade framåt.
Bla hade Linkan ett friläge i spel 4-mot-5 men Kapanen plockade försöket.

Andra trean (Nichlas Falk, Per Anton Lundström och Björn Nord) skapade ingenting förutom Falks mål i 5-mot-3 men då var han inne med Micke J, Otto, Nord och Linkan.
Lundström ser precis som Staffan Kronwall väldigt seg ut på skridskorna.
Andra torped par (Daniel Rudslätt och Christian Eklund) var väldigt bleka.
Vad har hänt med Rudslätt ?

Tredje trean (Ronnie Pettersson, Niklas Kronwall och Joakim Eriksson).
Kronwall och Eriksson fick en hel del istid och Eriksson var en av få godkända spelare i Djurgården denna afton.
Tredje torped par (Daniel Rafner och Tomas Strandberg).
Rafner bänkades efter första perioden och ersattes av Johan Forsander, men innan dess så hade dessa två herrar väldigt svårt att skapa något på isen.
Kommentera

Sv: Dif - Tik
bucken:
Skulle AIK då vara ferrarin ?
Timerå skall ha en eloge för att de kom till Globen och spelade ishockey, inte många lag som gör det.
Att man dessutom spelar med stort självförtroende gjorde att man dominerade och vann matchen väl förtjänt.
Kommentera

bucken: Jaha vad var det jag sa jo iof 1-3 men 1-4 går bra det med hehehe
Kommentera

Frasse99:
EN viss skillnad dock....... AIK spelade mot två nykomlingar plus ett MIF som inte vaknade förrän efter 15 omgångar....
TIK har tryckt till fjolåret båda finalister + ett upphaussat SSK...
som sagt.... en viss skillnad
Kommentera

Sv: Litreb's tråd
Litreb: Näe som jag sa så kommer Djurgår´n att underskatta Tik:s hockey kunnande & gå på pumpen i kväll 1-3.
Men miströsta inte ni kommer ändå att lira slutspel. :-)
Kommentera

Frasse99: Jasså du jämför aik med timrå?????
Ja man skulle väl kunna säga att en fiat och en ferrari båda är en bil, men det vore väl bara halva saningen eller :-)
Kommentera

Litreb's tråd
I kväll kommer djurgårn att ta sin andra trepoängare 4-2 tippa jag! i övrigt lär färjestad vara ganska sura och vinna sin match med 7-8 mål
Kommentera

Frasse99: Djurgården vinner. de slå serieleddarna Timrå.
4-1 mike johansson gör ett av målen. så tror jag.

vad? gissade rätt på ssk matchen :D
Kommentera

Lite om Gage
En liten artikel om hur svårt Gage hade det i början...
Kommentera

Amb-41:
Inte för att detta hör hemma i denna gb men ...
Jag tror att Kenta K syftade på SSKs spel och inte på Timerås....
Kommentera

KentaK: Vakna...!!!! Du menar att grishockey = mv har assist...???? Ditt hockeykunnande lär inte vara stort.
Att TIK skulle spela grishockey kan jag inte hålla med dig om men visst i år har vi ingen lirare i laget så det är ju kollektivet som gör matchen... men grishockey.... nä du
Kommentera

KentaK: tycker att du bör kolla upp dina källor, grishockey spelade dock ssk när de mötte tik nu i helgen..vilket de även gjorde förra säsongen...går inte att spela bra hockey mot sådana lag tydligen...hoppas det blir en bättre match ikväll...och att timrå vinner såklart...men man kan kanske inte få allt här i livet...tre raka är redan det för bra : )
Kommentera

bucken:
Det var något lag med säte i Solna som började med 3 segrar i rad i fjol och vi vet ju hur det slutade ;)
Kommentera

Amb-41: Ok, har som sagt bara haft mina rapporter att gå på..
Men han hade 7 assist i finska ligan förra året läste ja nånstans me.. Kanske inte bara e nån tillfällighet..
Kommentera

KentaK: Varför Kapanen har 2 ass kan jag berätta. Slutminut och motståndarna plockar ut mv. Kamapnen lägger ut puck som sedan spelas in i öppet mål!
Kommentera

bucken: Enligt mina rapporter så har ni hittills spelat en grishockey likt den som Lasse Falk anammade tidigare.. 1-3-1 med extremt defensiv inställning!? Är det fel??

Hur ska annars Kimmo Kapanen ha fått 2 assist redan?
Kommentera

fd skuggan: HA smekmånad????? Vadå 3 mål bakåt på lika många matcher & 10 gjorda framåt Hmmm kallar inte detta för smekmånad.
Och dessutom mot fjolårs mästarna m.m
Nädu håll i hatten för sverige kommer att förbli chockat.
Kommentera

« · 131514 · »