Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 165319 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Bjurling in...Gage ut
Arthur Dent:
PA har aldrig varit någon av mina favorit spelare och tills han bevisar motsatsen så är jag skeptisk ;)
Mycket hjärta har han men skickligheten med klubban...

Idén med att låta Rudslätt spela med Linkan/Ottosson låter faktiskt helt ok.
Lossnar det inte då ja då börjar man ju undra vad som hände vid flytten egentligen.

Dags att vårt kära lag sätter igeång och producerar lite mål.
Deta har varit ett tag sedan vi var effektiva nu.
Kommentera

Frasse99: Lär säga emot lite, tycker PA har skött sig helt ok, han är tuff och har visat hjärta. Däremot har som sagt inte Rudslätt varit superb i sin nya omgivning...fast jag skulle som coach testa att dra upp honom i första torpedpar med Linkan eller Tjärnqvist. Alternativt spela med Ottosson för att få igång självförtroendet mer. Värt en chansning, kapacitet har han ju, det vet man sedan Brynäs.
Kommentera

Sv: diffan's tråd
diffan: aaaa det e ju klart dom leker ju sersligt ottosson
Kommentera

Arthur Dent:
Att Björn helt klart har kapaciteten/talangen för att göra om Tellqvist bravad är något som är säkert.
Bara hoppas att han nu får chanse natt komma in i matchen på ett bra sett så kan det nog leda hur långt som helst.

Skulle också vilja se att man petar PA igen, han gör ingen gald när han är med och spelar.

Jag har sagt det förut och jag kommer nog tjata om det hela säsongen, när skall Rudslätt visa sin begåvning?
Kommentera

Bjurling in...Gage ut
Intressant och se hur vida Bjurling för en Shaban/Tellqvist ikväll och petar Gage för ett tag. Gage har ju iof. varit bra men det hade ju även Söderström varit när Tellan kom in i bilden...

Ska bli skoj att se hur det går iaf.
Kommentera

diffan's tråd
Tja dif är kung
Kommentera

Sv: Robert Nilsson
Arthur Dent:
Detta måsta man ju ge Waltin skulden för.
Masken ringde till Robban i stort sett varje dag medans han var i Stockholm och tränade med Djurgården.
Eftersom grabben då var av den uppfattningen att han ville flytta "hem" så borde man ha behandlat honom bättre och Djurgården måste dessutom bli bättre på att hitta och förädla de få talanger som kommer fram.
Kommentera

Sv: Rykten?
Borgenvik:
Prova www.hockymagasinet.com där har du rykten gällande ES.
Kommentera

Rykten?
Tjo på er

är det nån som har något bra tips på någon ryktessida för Elitserien och även någon för NHL. söker ryktessidor för Elitserien, NHL och NBA just nu. Är det nån som har nån adress liggande så hojta i bara. är sugen på några bra sådana sidor .

Inga rykten som hörts om DIF på sistone? Har inte varit inne här så mkt o kollat så jag har ganska sunkig kolla på Elitsen just nu.
Kommentera

Arthur Dent: Låter väl rimligt och på det stora hela så tycker jag faktiskt att han gjorde helt rätt som stannade. Han har ju skola och tänka på också, plus då det att han säkerligen får mer speltid i Leksand.
Kommentera

Karl S: Jag läste också det i tidningen...men frågan är ju om det är tidningarna som hittat på det eller Robert själv som verkligen tänker så. Orsaken till att han inte gick till Dif i år var ju att han inte var garanterad en plats i A-laget vad jag förstod det.
Kommentera

Karl S: Har också för mig att jag läst något liknande. Kollektiv önskedröm? :)
Kommentera

Robert Nilsson
Jo, angående Robert Nilsson, förutom att han deltog i en del av DIF:s försäsongträningar och att han är son till Kenta Nilsson, har han någon annan "relation" till DIF.
Har för mig att han citerades i någon tidning eller i något annat media, och då sa något i stil med: "En dröm är att glida in på isen i Globen i DIF:s färger".... kanske jag eller någon annan "önskedrömt".
Är det någon som vet något om detta ????

Karl S
Kommentera

Sv: LIF - DIF!!
fd skuggan:
Detta blir nog en målsnål historia.
Hoppas nu att laget är vakna från början och inte släpper in 2 mål direkt som man gjorde mot Färjestad.
Kommentera

difzi: LIF tar väl knappast ut målisen om det står oavgjort??
Nä, du menar att dom vinner med 2 mål efter sista i tom kasse?
Kommentera

bajenmattias: nee, djurgårdeb vinner me udda målet, de vinner knappt, de gör mål efter att lif har tagit ut sin målvakt.
Kommentera

LIF - DIF!!
Imorgon kommer DIF att få känna på lite mini magic i form av robban nilsson!!

Leksand har ju genom åren rätt lätt för Djurgården....

Mitt tips... 6-3

Heja Leksand!
Kommentera

Sv: DIF-FBK
Ford Prefect:
Du har så rätt! Jag vill ju då framhålla att Brynäs drabbas oerhört pga dessa ideliga hakningar. En kille som Ove måste ju få lite spelrum...
Kommentera

Frasse99: Jag håller med du jag. Domarna håller inte riktigt måttet. Det känns inte rätt att spelarna ska tjäna 40 000 kr i månaden medan domarna snudd på jobbar ideellt och sen får skit för det.
Tacklingar ÄR tillåtet i ishockey (eller var en gång i tiden) och fasthållningar är inte tillåtet. Just nu verkar det vara tvärtom, vilket i sin tur gör att tempot blir lågt och hockeyn ointressant.
Kommentera

easy: vi förlårade, men vi kämpade ända till slutet...
vi vinner nästa gång....för än så länge har det varit varannan gång typ, tror det iaf....me djurgården vs fbk
Kommentera

Frasse99: Vinnerborg är tydligen rättså ny och orutinerad. Vad jag har hört så har han fått mycket kritik efter en del andra matcher den här säsongen också.

Vissa felaktiga domslut får man räkna med men han verkar inte hålla ES-klass. Nån som har en åsikt? Är det bara orutin eller faller killen igenom?
Kommentera

En av de bättre matcherna jag har sett i Globen i år.
Fartfyllt och gott om chanser åt bägge håll från start.
Att hemmalaget hade väldigt svårt att utnyttja sina chanser gjorde att bortalaget kunde åka hem med alla 3 poängen även om det inte var rättvist på något sätt.

Det är dags för Hockeyligan att fundera på om det inte är dags med proffsdomare.
Marcus Vinnerborg var inte allas med i matchen i går. Han tillät både det ena och det andra passera från bägge lagen för att i nästa andhämtning blåsa en charging utvisning på Micke J (Micke har ju aldrig tacklat i hela sitt liv).
Med en domare som hade blåst för fasthållning (ja det är inte tillåtet Marcus !!!!) så hade denna match blivit ännu bättre.
Kommentera

difzi: Sorry men den härgången kanske det inte var rättvist precis som förra
Kommentera

svanru: Djurgården vinner, om vi vände sisst me tre mål i under vänder vi nu med ett...
Kommentera

DIF-FBK
För oss gamla FBK are så är kvällens match en av de viktigaste på året. Det är nu gamla minnen från fornstora dar dyker upp.
Hoppas att det blir en kanonmatch med positivt spel och spänning.
Kommentera

Djurgården - MoDo
Efter en två veckors vistelse "over there" var man riktigt sugen på att få se vad vårt kära Djurgården kunde prestera på hemmaplan mot ett borta svagt Modo.

Innan matchen bjöds vi på ett flagg tifo av tillresta Modo supportrar, ett helt ok tifo även om de kunde ha dumpat trumman !

Spelet startade upp i ett minst sagt slött tempo och trots 2 powerplay (ett åt vardera laget) så dröjde det till den 16 min innan Jocke Eriksson tillsammans med Christian Eklund och Nichlas Falk lyckades etablera tryck i Modos zon, detta resulterade i 2 bra chanser innan Eklund lyckades sätta 1-0 mellan benen på Riksma.

Andra perioden var betydligt bättre än den första och började med en bra chans för Wernblom som helt fri med Joaquin Gage försökte sätta pucken mellan benen på den senare utan att lyckas.
I slutet av perioden så lyckades Rafner peta in en retur efter skott i från Björn Nord.

Tredje perioden började med tre raka powerplay för Modo som inte resulterade i någonting !
Mycket kamp och obefintligt skönspel i denna mållösa period.

Bäste pelare i hemmalaget var helt klart Niklas Kronwall som tacklades och åkte skridskor på ett sett han aldrig gjort tidigare.
Kommentera

Sv: Björn Bjurling klar för Djurgården!
Se länk.Björn blir alltså utlånad till Boden i tre matcher...
Kommentera

Sv: MIF-DIF
difzi: för vi håller till på den officiella gästboken på difhockey.se
Kommentera

MIF-DIF
jag tror att Djurgården tar hem seger, visst kan MIF va en aning starkare på hemmaplan, men dif tar de me 0-5 till dif eller 3-5 till mesta mästarna djurgården

varför é det så dött här nu för tiden?

// Trogen Djurgårdare.
Kommentera

Sv: DIF-LHF
erkiperki: Ok, LHF tog stopp på vår segersvitt, men vi får bara bygga upp en ny, men du tog inte stopp på vår poängsvitt =)
9 raka poängaren nu,,,mesta mästarna é tillbax!!
Kommentera

difzi: oväntat att denna match skulle visa sig bli en sådan målglad historia :)
Kommentera

GAGE TILLBAX !!
Kommentera

DIF-LHF
djurgården vinner nog med uddamålet!
Kommentera

Sv: nästa match
dif-luleå 5-2
Kommentera

Arthur Dent: oy, men det é ju bättre i kväll blir det en 9.E RAKA POÄNGAREN, och 6 raka segern!
Kommentera

difzi: anmärker ... faktum är att det är 8:e raka poängen :)
Kommentera

fd skuggan: Var inget märkvärdigt. Bjurling blev så glad efter han hade tagit första straffen så han sträckte armarna i luften och såg sådär härligt TV-pucksglad ut. när sedan Wallinheimo tog sin straff så härmade han Bjurling. Inget att tjata om :)
Kommentera

fd skuggan: vi vann!
5 raka segern!
Kommentera

carina: Vad hände? Vem fånade sig?
(Såg bara en period och var tvungen att åka hem)
Kommentera

Gone: Ja, vad sur jag blev :D Jag som tyckte Bjurlings spontana glädje var så rolig och så kommer stollen och fånar sig därefter. Hur som helst så skipades den så sköna poetiska rättvisan sedan.
Kommentera

Han var inte på någon av de två sista straffarna, men det känns som det kvittar. Målvaktens agerande är alltid avgörande, även när skotten går utanför. Skönast ikväll ändå att fånkeepern i det andra laget fick vika sig på en straff, efter att han narrat Bjurling efter första räddningen.
Kommentera

Brynäsfan: Jo visst tog han väl den. Det var Hammarströms straff som gick utanför vill jag minnas.
Kommentera

sannes: Kanonfin räddning? han var la inte på jörgen röds straff. om inte jag såg helt fel
Kommentera

BJURLING ÄR GUD! (gammal banderoll i Björknäshallen)
Kommentera

Kul att Bjurling lyckades när han fick hoppa in i målet. Det var ju en kanonfin räddning han gjorde på Jörgen Jönssons straff. Och en mycket bra sista period för dom andra två var ingen höjdare direkt.

Nu har jag kikat in här och berömt er, ätminstone litegrann, jag lovade min DIF-kompis det om det blev poäng ikväll.
Kommentera

mike66: nee..då vi vinner jag tror att djurgården kommer att hålla sig kvar där vad de é nu kanskestiga men de kommer inte lägre än 5 plats iaf inte under linjen igen.
Kommentera

Sv: sm-guld
Frasse99: Finalplats kanske är en något difys beskrivning från "Top Four Final" i februari 1990. Den turneringen avgjordes i en enkelserie med fyra lag, vilket inte turneringarna 91 och 92 gjordes. Där avgjordes det i direkta finaler efter gruppspel i finalrundan.

Top Four Final's enkelserie nådde DIF även 1983, men blev då fyra och missade medaljerna. 1990 blev man tvåa i serien och tilldelades därmed silvermedaljerna.
Kommentera

Arthur Dent:
Det vore ju intressant om vi gick i brasen och inforde mittfaltare ;).
Skamt asido, tror att han skulle gora ett mycket bra jobb som torped .
Kommentera

carina: Jadå, stenhårt! Han kan säkert allt han :)
Finns ingen hejd på karln...jaja, förutom att han är skadad då.
Kommentera

Arthur Dent: ehm...Målis?
Kommentera

« · 165319 · »