Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 198416 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Den här var ju mest...
BlackBay: Såg du vad jag skrev? Läs igen. När jag skrev att klacken inte visat sig speciellt frekvent kring hockeyrinken så menade jag att de inte visat sig speciellt frekvent kring hockeyrinken. Förlåt om jag var otydlig.
Kommentera

BlackBay:
Kom inte och tala om läktarkultur eller läktarsiffror .
Att HV71 kom i 1000-tal hade att göra med att man var sponsrade .... dock ett riktigt roligt tilltag.
För övrigt så vann inte HV publikmatchen även om de var fler så över röstades de tillreste i stort sett under hela matchen.
Inte för inte som Järnkaminerna utsågs till Sveriges bästa supportrar efter fotbolls säsongen.
Ge dem lite tid och vi kommer dominera inte bara på isen utan även på läktarna !
Kommentera

Gone och fd skuggan:
konstigt att bortalagen ALLTID vinner klackmatchen när ni lirar i Globen om ni nu har sån bra klack?
Ändå gången DIF haft en klack var mot HV senast o då bestod den i princip endast av fotbollssupportrar som säkert fått gratis inträde för att göra nåt åt situationen....
Så är det bara..... lite synd att sveriges huvudstad inte kan producera bättre på läktarna....
Se tex Frölunda, sveriges näst största stad... snacka om skillnad.... nästan fullsatt jämnt o dom HÖRS på läktarna.
Kommentera

BlackBay: Du verkar ju ruggigt inspirerad. Kan inte du kontakta Järnkaminerna och hjälpa dom lite med sånger och allmän klackhistoria? Den där Timrå-ramsan du nämner är ju genialisk.

NOT!
Kommentera

BlackBay: Klubben har en riktig klack, det är bara det att den inte visat sig speciellt frekvent kring hockeyrinken de senaste åren. Det kanske är för att det är just en riktig klack som ingen trumma är införskaffad. Troligtvis kommer ingen att införskaffas heller, i likhet med övriga mygelattribut som tillhör en klackwannabe som trots stort antal medborgare blir utsjungna av röststarkare styrkor.
Kommentera

Et tu Brute:
En klubb som inte ens har en riktig klack lär ju knappast inhandla en trumma... dom måste första lära sig att sjunga hejarramsor o klappa händerna.......

så DIFFARE... say after me..: "Heja heja heja Timrå.... Timrå IK är dom bästa".... repeteras under lång tid.... =)
Kommentera

Sv: Mikael Johansson
SirPimme: Vär det för vidriga rykten?! Vad jag hört är att Micke J. i princip är klar för ytterligare en eller två säsonger i DIF. Vilka är dina säkra källor?

Just Micke J och Björne Nord är så mycket DIF att det skulle bli enbart pinsamt om dom gjorde en "Musse"
Kommentera

Sv: BRA!!
indianen99: Vits mellan fotboll och hockey? Ska det finnas en vits mellan dem? Nu är jag riktigt nyfiken! Väntar också på indianen99s förklaring.
Kommentera

Klart han fortsätter ett par säsonger till den lill magikern...

...men inte i DIF, enligt uppgifter från säkra källor blir det med all säkerhet TIK för lill - Johansson inom en snar framtid dvs om stor - Johansson väljer att förlänga kontraktet, vilket han säkerligen gör...

...det pratas även mycket om Björne Nord som är het på listan över tilltänkta backförvärv, han har tidigare år varit upp och kollat in föreningen och omgivningen men då lyckades man inte knyta till sig honom. Timrå gjorde dock ett bra intryck på Björn och man hoppas att säsongens resultat ska kunna bidra till nya förhandlingar...!

I övrigt hoppas jag på en bra match ikväll det brukar ju bli härligt, fartfylld, chansrikt och intensivt när TIK och DIF drabbar samman och jag räknar med att så blir fallet även denna gång...

...hmm ska vi säga 4 - 3 till Timrå? Då blir det så!
Kommentera

indianen99:
Jag förstår inte skillnaden men skulle bli enormat glad om du kunde förklara den för mig ...
Kommentera

indianen99: Nej, det är inte samma sak. Möjligen samma sak som om du skulle sätta på dig en ifk-tröja, för det är väl ditt favoritgäng i allsvenskan?

Vitsen mellan fotboll och hockey? Kan inte du förklara den, det måste bli kul.
Kommentera

fd skuggan: Kan någon förklara mig, varför vissa i eran klack o i publiken har fotbolls tröjan istället för hockeytröjan??? Har ni inte råd att köpa hockeytröjan eller så har ni ingen riktigt hockey hejarklack?? Det är ungefär om jag skulle ta på mig Frölundas fotboll tröja. Förstår ni inte vitsen mellan fotboll o hockey..
Kommentera

Publiktryck
Va skoj!
Hoppas det kommer lika mycket folk i fortsättningen till Djurgårdens återstående hemmamatcher.
Det var HÄRLIGT att höra klacken sjunga som dom gjorde, och det där om SM-guld kommer vi säker att få uppleva om stödet fortsätter.
Vi har ju sveriges TVÅ BÄSTA lirare i Linkan å Micke J.
Sen hoppas jag på att stödet ökar även på bortamatcherna.

KOM IGEN Å VISA DOM VAR SVERIGES BÄSTA HOCKEYPUBLIK FINNS.

IGEN å IGEN å IGEN å .......
Kommentera

Sv: Lindelöf?
KOM IGEN och slå Timrå på Torsdag set har ni kapacitet för, eller ? jo det har ni Kom igen!!!!
Kommentera

Sv: Lindelöf?
elitnytt: Lindelöf är väl inte lik Eklund, han är väl mer lik "Linkan", teknisk och håller gärna i pucken.
Kommentera

Lindelöf?
Lindelöf?

Frasse: Du som brukar kunna det mesta, varför lirar inte Peter Lindelöf längre? Tycker han var samma spelartyp som Eklund. Han blev väl pappa eller?
Kommentera

liepins: Du har nog rätt, men tanken och jobbet för att få tillbaka klacken är en långsiktig process som kommer ta lite tid. Det är både DIF och JK medvetna om. Det viktiga var däremot trendbrottet. Dom visade att dom FINNS och det är otroligt viktigt för spelarna att känna. DIF Hockey visade också fotbollsfansen att hockey är otroligt kul. Jag tror många kommer tillbaka, men lite i taget.
Kommentera

Frasse99: Känner på mig att det är dött redan till nästa match igen. Antar att uppslutningen til denna match berodde mest på invasionen från Småland?
Kommentera

- "Slå på trumman, bonnjävlar"

:-)
Kommentera

Kanonmatch att vänta.
Skitkul att ni har börjat stödja ert lag igen, det såg lite klent ut ett tag. Det borde altså finnas goda förutsättningar för en "kanonmatch" på Torsdag. Hoppas att ni kan komma upp med lite supportrar också så att det blir tryck i hallen. Timråklacken kommer att vara jävligt taggade i alla fall. Vi syns på Torsdag då eller?
Kommentera

Frölunda85:
Nu spelades ju denna match på Hovet men helt klart så skall hockey spelas utan pausmusik.
Kommentera

BRA!!
Tycker att det var jättebra att ni tagit bort musiken i globen, så att fansen hörs istället. Bra jobbat Djurgården. Jag tror att Djurgårds publiken reser sig nu
Kommentera

Et tu Brute: Det drar ihop sig redan till helgen, du är hjärtligt välkommen! :)
Kommentera

Den här var ju mest...
blå, röd och gul. Så den kanske passar bäst här.

Var längesedan man åkte hem från Sthlm och ändå fått så stor behållning av en förlust. Fel lag vann, men det var rättvist ;-)

Får man bara bort anorektikerbaletten, samt de gigantiskt uppblåsbara vinylpylonerna också, så blir det nog svårt att hålla sig borta nästa gång det drar ihop sig :-)
Kommentera

Sv: En liten dikt...
Maiden-Anders: Det var en fin och välskriven dikt. Bra anders. Den stärker dessutom min teori.

Alla kan vara bra på åtminstone något.
Kommentera

Maiden-Anders: Den var inte så tokig, hehe
Kommentera

Den va inte så finn....
Kommentera

Maiden-Anders: Det var mycket ironi i din dikt...
Kommentera

En liten dikt...
Från Rosenlunds hjärta hörs jubel å skratt!
det e våra hockeykrigare som SM guld tat´ !!!
men vem är det som gråter så röd, blå och gul?!
jo det e en apa så smutsig och ful...
han sitter så ensam så indränkt i sorg
han sitter så ensam i håves borg
hans lag har förlorat men han vet inte hur!?
han är ju så korkad detta Djurgårds djur....
det var ju såhär att tjurarna vann
dom kämpa bättre än nån annan kan
dom kämpa som hjältar
dom kämpa för oss!!!!
och Djurgårn förlora
som vanligt förståss!!!!!
Kommentera

Portello: Kul att han vill fortsätta! men han é väl ändå ingen gubbe!
men han é ju 36-37 nu va??
Men han +e ju skit duktig.

Ja de va härligt me seger.
Nästa Hv71
som vi vinner me 3-2 =)

// Trogen djurgårdare
Kommentera

Frasse99: Väldigt snygga mål det bjöds på av DIF igår.
Och grattis till segern .
Kommentera

Frasse99:
Det står mellan FBK och DIF...igen...
Kommentera

Nu verkar "gubben" vilja fortsätta ytterliggare några säsonger .
Härligt att höra !
Kommentera

Sv: Nordin Harfoui
Arthur Dent:
Enligt dagens DN så förhandlar LHC med Djurgården om ett lån av Nordin för resten av säsongen.
Kommentera

Sv: ?????
difzi: Det blir definitivt inte Timrå som vinner SM - Guld, jag tror inte att dom räcker till i slutspelet. Jag tror att det står mellan VF och FBK...med DIF som en liten outsider.

FORZA DIF !
Kommentera

Mikael Johansson
Jaha då var Micke Johansson historisk då.
Bäste poängplockare i Djurgården genom tiderna.
Kommentera

aabb81: inte modo! de blir tik eller vf eller..förhoppnings viss dif
Kommentera

Frasse99: Håller med fullständigt. Modo vinner SM guld iår. De är på gång.
Kommentera

Frasse99: Ja nu fick jag dig att börja jobba lite där hemma i kammaren?:)

Det visar också att sambandet "ettan åker oftast ur tidigt" inte heller har någon given utgång.
Kommentera

11 utav 27 säsonger som har spelats med slutspel så har seriens etta också vunnit guldet.
Varav Djurgården har gjort denna bedrift 4 ggr.
Färjestad har gjort detta 2 ggr.....
Vilket visar på att sambandet "seriens etta" och "sm -guld" inte på något sett har en given utgång.
Kommentera

liepins:
Sedan säsongen 82/83 är det 50% chans att seriens etta slutar som svenska mästare....
Kommentera

Frasse99: Då är du inte påläst.
Kollar man i historien är det allt som oftast ettan i serien som går och vinner hela skiten.
Kommentera

Frasse99: Jaså det säger du, tycker det gick rätt bra för FBK förra året.
Kommentera

liepins:
Kom ihåg vart du hörde det först, ni vinner inte guld !
Skulle ni göra det ja då får jag väl krypa till korset och gratulera.
Det är ju ett välkännt faktum att lag som leder serien med 10-15 poäng när serien är färdigspelade knappast går långt i slutspelet ....
Kommentera

Frasse99: Är man i serieledning drömmer man knappast.

Ska ni lyckas i år är det väl dags att tända krutet snart? Om inte annat börja spela hockey så någon vill komma och se laget spela.
Kommentera

liepins: Det är ju så att dom som inte har nått att se fram emot nu blickar tillbaka, låt dom göra det så blickar vi framåt :)
Kommentera

liepins:
Drömma kan man ju alltid .....
Skulle tro att ni har brännt ert krut lagom till slutspelet !
Kommentera

Frasse99: Men det kvittar väl om vi inte vunnit??
Kan väl bara påminna om hur det gick i slutspelet förra säsongen... upprepning i vår?
Kommentera

liepins:
Mycket liv i från någon som inget vunnit !
Du är mer än välkommen tillbaka och bevisa att jag har fel efter slutspelet men jag skulle nog tro att vi går längre
Kommentera

Frasse99: Det eviga tjatet...
Vi skiter väl om ni vunnit en massa guld i det förflutna! Grejen är vem som gör det nu...
Kommentera

« · 198416 · »