Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 93864 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Linkan
Stefan: Det kan i så fall inte vara tradionell torped, snarare som när Espen eller Micke J fick agera torpeder !!!
Kommentera

Frasse99: Linkan skrev på i dag, du hade helt rätt !
Kommentera

Frasse99:

Nu kan jag inte DIFs namn på allt... men Linkan är tänkt att spela som torped enligt Wikegård.
Kommentera

Jag hörde detsamma igår, så det blir nog inget i år. Men man kan ju hoppas att det blir i framtiden.

skuggan
Kommentera

Frasse99: Jag har hört att det är ett år kvar på hans utbildning på hockey-gymnasiet i Leksand. Det är kanske inte så troligt att det blir pendling Leksand-Stockholm.
Kommentera

Tony K:

Robert är i första hand inbjuden att vara med och träna en vecka
dvs förra veckan ute på Bosön.
Om det sedan leder till kontrakt beror dels på Djurgårdens intresse samt på Leksands goda vilja att släppa en lovande spelare.
Kommentera

Frasse99: Vet du nåt om Nilsson junior kommer han
att ingå i Dif:s trupp den här säsongen eller
är det nästa säsong som han är tänkt att ingå i truppen ?
Kommentera

Ref:

Man skall ju inte förvänta sig stor dåd från en 17-åring men denna yngling är sannerligen talangfull.
Titta på Ölvestad som var 17 när han lyftes upp i a-laget, det blev inte så många matcher försts året men bara att varta med och träna ger ju rutin.
Kommentera

Visst är han ung, men får vi chansen så är det självklart att han ska vara med. Inte i förstafemman på direkten såklart, men nog kommer han att kunna göra lite nytta redan nu.
Kommentera

asså,, kanske är lite sen med denna men är det verkligen bra om vi får robban nilsson?? är inte han lite för ung.. visst han platsade i leksand och är kanske en man för framtiden.. men jag tycker inte man ska sätta honom i A-laget än på några år.. vad tycker ni??
Kommentera

Tony K:

Nej vi har endast 3 liberos nu, Kronwall är halva.
Kommentera

Frasse99: Har fått för mig att vi har 4 liberos Ronnie P Micke M Niklas K samt Daniel F. Men Kronvall kan säkert spela halva också.
Tack för i dag / nice to meet you !
Kommentera

Tony K:

Libero samt en torped (beroende hur det går för Rafner,Eckerblom och/eller Robert Nilsson).
Eventuellt ytterliggare en halva om det nu blir så att Otto sticker men det får vänta på till månadsskiftet juli/augusti skulle jag tro.
Kommentera

Frasse99: Tack det låter bra, är det bara en libero vi behöver nu (Om Otto och Ekman stannar) ? Eller ???
Kommentera

Tony K:

Linkan är nog med all säkerhet tilltänk för en av platserna som halva. Med den spelstil han besitter så skulle han inte passa som torped. Du kan med all säkerhet räkna med att Linkan blir helt klar inom den närmaste veckan.
Kommentera

Linkan
Det här med att Linkan är på väg tillbaks har jag läst i aftonbladet samt på den här gästboken, hur pass sanna är ryktena ?
Jag tror faktiskt att han kan få en nytändning i DIF. Men ska han spela halva då ? eller nån slags spelande torped ?
Kommentera

Francois Bouchard
En gammal djurgårdsbekant är åter tillbaka i Europa efter en ettårig sejour i Toronto Maple Leafs organisation.
Francois Bouchard kommer att spela för nykommlingen Ingolstadt
i tyska ligan den kommande säsongen.
Kommentera

Sv: Sista nyförvärvet?
Arne-S:

Det var den yngre Östlund som jag syftade på :)
Kommentera

Sv: ES svenskaste lag?
gusten: Det var ett litet skämt. Efter din notering om att det var mycket svenskar i laget så drällde motargumenten in. Det drog jag nytta av och skämtade till det lite. F´låt.
Kommentera

Gone:

Vad menar du med att dif är det invandrartätaste laget? snackar du fotboll eller?
Kommentera

Gone: Hur många invandrare man än har så finns det ALLTID plats för en viss gutt i alla fall. Och den som väntar på något gutt väntar aldrig för länge...*s*
Kommentera

Plötsligt så är DIF det invandrartätaste laget i historien. Men vi har inga fördomar, alla är välkomna!
Kommentera

gusten: LHF har också bara två utlänningar, båda nyförvärv och tjecker.
Kommentera

gusten: I dagsläget har väl LHC bara två utlänningar i sin trupp också (Richter och Knold).

Frölunda kan väl hamna mellan 1 och 3? Om Koivisto kommer att spela i VF eller NHL är oklart i dagsläget. Som det verkar vill man också göra sig av med Juha Ikonen. Om ingen av dessa båda herrar kommer till spel, så återstår väl bara nyförvärvet Norrena?
Kommentera

gusten:

Det kan nog stämma.

MIF har iaf 3st Riihijärvi (Finland), Vas (Ungern) samt Nielsen (Danmark) sen om de två sist nämda får spela är en annan sak, de tillhör iaf truppen
Kommentera

ES svenskaste lag?
Har ni tänkt på att dif kommer ialla fall var mycket svenskt lag, förmodligen endast två utlänningar, Gage och Trattnig, det måste väl vara elitseriens svenskaste lag?
Kommentera

Arne-S:
Tror nog att Frasse menade den unge Östlund, Thomas Östlund har ju lagt skridskorna på hyllan!!
Kommentera

Sv: Nygammal spelare klar för Djurgården
Här inne var det segare än ES...
Kommentera

Det värkar ju som att vi kan glömma hannula iaf.. ;( synd men men.. han står med i mifs trupp nästa år.. han har ett år kvar..!
Kommentera

Jag säger nog som dom här inne... Att DIF.net bör fixa lösen annars stannar jag här också....! men nu e det väll slut på att prata lösen ord... varför inte börja snacka det vi kan? Hockey och DIF!

Fan nån som har hört nåt om Kjellberg? eller den mystiske spelare som spelat 44 a-landskamper... Linkan värkar ju vara rätt klar.... hoppas att lill magic skriver på med....
!!!!!!
Kommentera

Gone:
Du har aldrig varit ensam att försvara, vi står bakom dig i alla väder, det borde du ju veta DIF broder =)
Kommentera

Stefan:
Tack =)
Känns redan som man ligger på en nivå som passar. Dessutom känner jag att vi är välkomna ;)
Kommentera

Gone:

hahaha den var bra :) Du har iaf haft Carina här, iofs skriver hon inte ofta... men nog e hon diffare allt :)

Pratade med Wikegård idag... satt på ett cafe och drack bira med en gammal MIF anställd apropå ingenting :)
Kommentera

För att inte tala om hur jag känner det! Nu slipper jag bränna omkring ensam i alla gästböcker med taggarna utåt och försvara DIF´s underbara färger, som alldeles för ofta missförstås och missunnas runt om i lägren. Ska bli skönt att vara gästbokspensionär ett tag :)
Kommentera

Arne-S:

För att svära lite så är det SKITskoj att ni kommer hit... får hoppas att det inte kommer lösenordsskydd på dif.net utan att man lägger ned den gästboken och länkar hit istället :p

hur som helst välkommna till Hockeysnack
Kommentera

250kg kärlek:
Ähh Vaddå? Det blev för mycket med ett öppet "Forum" där alla skulle kunna vädra sin åsikt, men som vanligt finns det småbus som snor andras "Nick" och skriver skit, så vi beslutade att komma hit och kanske återvända när lösenord har införskaffats! För vi stör väl inte? ;)
Kommentera

Gone: Ja, nu vilar ansvaret i dina händer.

Här finns det inloggningsfunktion, moderatorer, egen brevlåda och andra finurliga ideér. Jag vet att minst ett av dessa, "havererade" på er sida.

Kör på.
Kommentera

250kg kärlek: Jadu, nu gäller det hålla i hatten! Vi mobiliserar inför hösten.
Kommentera

Det "ramlar" in nya Difare på löpande band här på Hockeysnack. Vad har hänt?
Man börjar bli smått orolig...
Kommentera

Nog ska man klara av att lära sig även det här.....*hmmmm*
Kommentera

Peter Wallin
Tror att Wallin är en bra injektion. Pratade med honom under våren allmänt om hockey (har en grabb som lirar i JHC) och karln har en sund syn på hockey. Gillade faktiskt honom som GM oxå. Kul att dom skriver om mälarhöjden när JHC är rena rama plantskolan för spelare som lirar i DIF ... ;)
Kommentera

Frasse99:

nädu Linkan blev inte klar för DIF igår.. först ska man lösa det ekonomiska med Linkan och sen även "utbildningsbidraget" till MIF så det återstår en bit innan ett ev. kontrakt kan skrivas.
Kommentera

Gone: NN:

Härligt =) Då känner jag mig tillfreds. Men vi vet ju hur det är..
Det finns inga dumma frågor, bara dumma människor.
Kommentera

Frasse99: Nej Inte Osten!! Du menar inte allvar väl? Iofs som tredje målvakt, men jag minns förra säsongen början och Osten var 1:a keeper..... HUGA! =)
Kommentera

NN:

Värvat klart skall man nog inte säga med de 3 senaste säsongerna i gott minne då det har plockars in folk under säsongen. Att det skulle bli en panik värvning (lik Ignatovich) tvivlar jag på men den enda som skulle kunna besvara den frågan helt korrekt är förstås Waltin. Vi andra kan endast spekulera.
Det skall ju förstås aven registreras en 3:e målvakt som nog kan bli Östlund.
Kommentera

Frasse99:

När DIF säger i pressmeddelandet att man har tre platser öppna i truppen, är det då inklusive eller exklusive den plats som blir ledig om/när Otto sticker? Låt oss säga att Linkan är klar och att Rafner eller Eckerblom tar en tröja. Dessutom värvar man en back (Per-Anton Lundström har det ju snackats en del om...). Har man då värvat klart även om/när Otto sticker eller blir det en ny ta-vad som-finns kvar-i-sista-minuten-värvning i gammal god Waltin-stil?
Kommentera

L u n k a n: Ryktet har väl sagt att familjen skulle vilja flytta hem igen men om detta då skulle ha inneburit att Patric skulle ha dragit på sig Djurgårdströjan igen låter jag vara osagt.
Glömde Otto i mitt tidigare inlägg och när det gäller honom så tro jag nog att han kommer att få ett kontraktsförslag i från Islanders även om han den gågna säsongen inte var lika het som tidigare.
Att Otto sedan skulle acceptera eventuellt kontraktförslag det återstår väl tt se, men det dröjer nog fram till mitten av juli innan vi vet med säkerhet vad som händer med nr 9.
Kommentera

Frasse99:
Visst är det så att vi kan glömma Kjellberg?
Vad jag förstår har han aldrig varit aktuell eller ens i närheten av att komma till DIF?!
Kommentera

Han var ju sannerligen en frisk fläkt före jul.
Sedan visade han ju inte speciellt mycket efter sin skade , förutom i slutspelet men då på en felaktigt sätt när han tacklade Lundqvist.
Även om det sist nämda på något sätt borde ha tänt resten av laget.
Kommentera

Suck. Jag som verkligen ville ha Ekman kvar :(
Kommentera

« · 93864 · »