Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Stora problem?

« · 39357 Till forumet

Stora problem?
jaja, då är djurgården inte längre i vinnarlag! att släppa in 7 mål mot AIK får väl betraktas som pinsamt! Ni åker ut mot MIF i slutspelet!
Kommentera

Sv: Stora problem?
Vad baserar du det på då Sundis? Är det det som är definitionen? "När man släppt in 7 mål mot AIK ska laget ej räknas som vinnarlag. Resultatet skall också anses som pinsamt. Vidare så föjer som konsekvens att sagda lag skall förlora i följande slutspel mot laget som har vunnit nio matcher mindre, förlorat fem matcher mer (full time) och som har gjort 23 mål mindre och släppt in 8 fler". Bra då vet vi!
Kommentera

Varför har DIF så svårt mot AIK, när dom står som hemma lag?
Tappa 2-0 till 4-7, det ska inte DIF göra mot AIK. Men nu har vi sett det igen motivation slår klass.
Kommentera

Ja, vad säger man? Att marginalerna är små, det har vi sett förr. Vid 2-0 så blir ett DIF-stolpskott istället till ett kontringsmål i arslet, och efter det tände gnaget till och var bättre. Är inte speciellt säker på att allt Tellansnack har gynnat målvaktssituationen direkt, Sigge var darrig igen och Nisses dragningar var som vanligt härliga att skåda, synd att han gör en del av dem som sista man bara... Surt, särskilt när man bevittnade det hela med tre gnagarpolare...
Kommentera

Då kan det inta vara kul att vara järnkamin när man sitter med 3 GNAGET polare. Ha det bra där uppe i stockholm.
Kommentera

Vem som står som hemma/borta-lag har ingen som helst betydelse i derbyn. Man spelar ju i samma arena som vanligt och publiken är ungefär densamma, så... Däremot slår motivation definitivt klass. Och där brukar AIK ge besked. De är ofta ett helt annat lag när de möter oss än vid "vanliga" matcher. DÄR kan man prata om problem... Nu hade jag iofs viktigare saker att tänka på udner matchen (privata saker) så jag följde inte så noga, men vad jag minns var det ett vääääldigt slött DIF. De såg helt enkelt trötta ut redan tidigt i matchen. Oinspirerade.

Och den där Anger-typen.... han måtte hata DIF.... ;-)

Eftersom jag hela säsongen tyckt att vi är ett mittenlag så rör det mig itne så mycket att spelet är som det är. Tror ändå itne att vi tar oss längre än till semi, och i den här ligan är det ju slutspelet som gäller nåt. Framförallt nu när FBK kör sitt eget race på nåt sätt... vad käkar de egentligen?!?
Kommentera

När tre (!) lirare kraschar på röda mattan som är utrullad för nationalsångerskan inledningsvis, då kan man undra hur det är med koncentrationen... Vilka tre? Ronnie, Strandberg och Musse.
Kommentera

« · 39357