Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Torpedhockeyn

« · 131972 Till forumet

Torpedhockeyn
Torpedhockeyn skall ju stå för en positiv publikfriande hockey, men den tycks inte vara lika kul för spelarna.

Jan Pardavy, numera i HPK, säger så här till en finsk hockeytidning: "Det var en av få säsonger då jag inte njutit av ishockeyn. Där använde vi oss av torped-taktiken som inte passade mig alls. Ytterforwardsen åkte skridskor en halvminut så mycket som benen tillät, sedan bytte vi. Spel med puck fanns knappt."

Kanske detta återspeglar sig i målproduktionen? Har man inte kul på isen, så... Bara en tanke...
Kommentera

Sv: Torpedhockeyn
OskarB:
Det handlar om total uppoffring från spelarna som spelar torpeder och jag kan säga att detta var något som Pardavy inte var intresserad av.
Det enda som intresserade den mannen var lönechecken....

Som det ser ut nu så är torpedhockeyn död.
Antingen sönderläst eller också så är torpederna alldeles för dåliga inviduellt för att dra nytta av spelidén.
Kommentera

Frasse99:

"Som det ser ut nu så är torpedhockeyn död.
Antingen sönderläst eller också så är torpederna alldeles för dåliga inviduellt för att dra nytta av spelidén."

Jag undrar om de inte är för bra jag. Allvarligt...är inte Rudslätt litet för bra för att vara en hjärndöd torped? Det tycks mig som om torpederna i Waltins och hardys lag inte var särskilt bra hockeyspelare egentligen och de därför passade till den något monotona uppgiften att bara smälla på.
Kommentera

carina:
Tittar man på de torpeder man hade under guldåren så kan jag inte riktigt hålla med om att Rudslätt skulle vara för bra.
99/00 hade man torpeder som Knutsen,Ölvestad,Musse Håknasson mfl.
00/01 så hade man Salomonsson,Orszagh,Garpenlöw mfl.

Tror nog att det är så att man har tappat det där lilla övertaget man hade när systemet var nytt.
Lite som när man införde 1-3-1 systemet första året 87/88 och då gjorde över 190 mål.
Kommentera

Ja då var det ett toppen lag.
Med Knutsen, Ölvestad,Håkansson, Tellan, Challe....
Kommentera

difzi och Frasse99: Ahh..Ölvestad. Precis ett exempel som illustrerar vad jag menar. Han var ingen egentlig hockeyvirtuos men systemet var som gjort för honom. Går inte att jämföra Ölvestad med Knutsen för övrigt. :)
Kommentera

carina:
Jämförelsen var med Rudslätt ;)
Kommentera

Jaha..oy...läste inte allt..lalalala...
Kommentera

« · 131972