Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 68568 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Avd. torpedhockeyn...
tycker DIF gjort en kanon säsong fast dom åkte ur i sm-slutspelet...
Kommentera

dif ska ha kvart t hockey tycker jag
Kommentera

Då kanske DIF skall sluta helt med T hockeyn. Det verkar ju som det bara är Hardy som fixar det någorlunda bra. Jag har själv inte sett speciellt mycket av djurgårdens spel förutom i kvartsfinalerna så jag kan väl inte säga så mycket om deras spel innan, men en kraftig förändring bör DIF göra. Både på spelsystem och attityd.
Kommentera

Darkiceman>
Njaa...håller inte med dig om att det var Frölunda som tog bort T-hockeyn eftersom DIF knappt spelat det på hela säsongen oavsett om man vunnit eller inte så har man inte spelat på samma vis i år som tidigare. Däremot är jag benägen att hålla med om att VF gjorde DIF dåliga på ett mycket bra (och irriterande vis). Men just taktiken tycks inte Johansson/Nygårds vara på det klara med. O ena sidan så vill man fortsätta på tidigare spår, men samtidigt komma på något nytt och där kommer den stora pannkakan.
Kommentera

Arthur..

Tror du inte att det beror på frölundas försvarspel som gjorde att det var omöjligt för DIF att spela sin T hockey. Det tror nämligen jag. Sen körde dom fast för dom hade inget annat att komma med och då blev det FTH (feg torped hockey). Jag tycker själv mycket om T hockeyn när den fungerar. Ta ett gott exempel SWE-CAN i OS. Jag får fortfarande ståpäls när jag tänker på den matchen. Att få T hockeyn och funka bra gäller ju inte bara för DIF. Jag anser att den är jätteviktig och kan vi få den att fungera fullt ut så kommer vi att ha ett jätteförsprång mot andra utländska lag i vm os osv. Det kan tom bli så att nästan alla elitserie lag tar över T hockey och då jävlar blir det roligt att gå på hockey!
Kommentera

Skulle trots allt vara kul att se två riktiga gamla rävar i varsitt bås i en viktig slutspelsserie. Må det bli vf mot fbk, bara därför.
Kommentera

Evensson är ju som bekant en slipad taktiker och hans
coachning ihop med Djurgårdens ineffektivitet bäddade nog
för vinsten.
Nu tror jag nog att det inte spelar ngn roll hur han än coachar
om man ställs mot FBK. Där tar nog det roliga slut...
Kommentera

Håller med dig fullt ut ang. Kenta ...men själva poängen i inlägget är ju också det att jag tycker inte DIF spelade "Torpedhockey" mot Frölunda i år ... man försökte med något mellanting vilket gick som det gick. :) Frölunda är bra på att spela sitt spel vilket kan leda långt ...lycka till!
Kommentera

Det är inte så mycket gnäll över själva torpedhockeyn tycker jag utan att det visats sig att det är väldigt sårbart. Därför måste man ändra på systemet för när man möter ett så underbart stabilt lag som VF så funkar inte det längre. Se på frölunda. Dom ändrade spelsätt ett par gånger under kvartsfinalerna och anpassade sig efter DIF:s spel. Det är där DIF gjorde fel. Dom var så insnöade på sitt sätt att spela hockey. Därför snubblade dom på startlinjen.

Sen när det gäller ledningen för DIF så blir jag lite fundersam. I alla intervjuer så sa kenta typ så här: Ja vi har gjort lite mål men det är bara att köra på och det är ingen "fara" bla bla bla.

Det verkade som om inte DIF fattade hur illa ute dom var utan trodde hela tiden att det skulle lösa sig. Att dom skulle förlora mot VF med alla sina juniorer var nog inte med i deras plan.

Där tror jag att ni förlorade DIF. Inte på planen utan på inställningen. En näsbränna till er. Hoppas nu inte att ni tar åt er så mycket att ni blir ännu bättre mot vad ni har varit för då blir det jobbigt.

Nu tar VF SM GULD eller hur!
Kommentera

Arthur D

Bra inlägg men jag tror faktiskt att det beror på materialet att
DIF inte lyckats spela TORPEDHOCKEY i år.
Man har tappat de utpräglade torpederna från i fjol
(Ölvestad,Wiklander,Finn-Olsson bl.a) som hela systemet
bygger på. I år verkar det ha blivit ngn mittemellan-variant
som inte har funkat. Känner jag DIF-ledningen rätt kommer det
att bli räfst och rättarting och ett helt annat spel nästa år....
Kommentera

Sv: Okej herrar..det är över
Minimyran ta det lite lugnt nu. Sluta att vrida om kniven i hjärtat på alla DIF anhängare. Kom med lite konstruktivitet istället för att bara skriva "ni förlorade hahahaha". Som tur är så är jag en stolt, nä förlåt en mycket stolt VF anhängare men jag tycker att sånt du skriver inte är särskilt kul.
Kommentera

Avd. torpedhockeyn...
Avd. Torpedhockey…

Har sista tiden sett många klagomål på strategin som blev kallad för torpedhockey.
Senast igår på Tv4-sporten så låg ”Torpedhockey” på nedflyttningsplats på listan som alla skulle kunna offra liv & lem för att får vara med på. Om jag ska summera vad detta uttryck betyder för mig så är det fart och fläkt och schysst hockey. Förra årets finalserie innehöll den bästa hockey jag sett i en finalserie tror jag, detta inte pga. att DIF vann utan som jag då sade till några Brynäsvänner att ”det här får gå precis hur som helst, för det här är skoj att se hur som helst!” …dom höll med då.

Att man nu klagar på Hardy/Walltins roliga spelidé efter att dels Tre Kronor åkt ur som måste ha haft 3träningar att lära sig det nya sättet att spela och gjorde det bra tills man gör en plattmatch, köper jag inte. Jag köper heller inte att man nu gnäller när Djurgården åker ut i kvartsfinalen är rent löje! Inte en sann Djurgårdare kan påstå att firma Johansson/Nygårds har stått för samma positiva TORPEDHOCKEY som tidigare, utan en fegare linje som byggs på att backa hem och skylla på att man inte har rätt spelarmaterial. Se på vilka spelare man haft i år gentemot två tidigare år så ska väl för f** dessa spelare kunna åka och jaga allt vad dessa kan också eller…?

Njae gnäll inte på det positiva spel som gav DIF två SM-Guld och som gav dess supportrar nöje att gå och se sitt lag spela.

Arthur Dent over & out ….
Kommentera

Misslyckad säsong såväl för MIF, DIF som Tre kronor, eller hur, Gone.
Tror dock inte MIF rått på DIF, tyvärr. Som de spelade i slutspelet hade MIF fått problem med Limhamn Limeburners.
F.ö. verkar det som om DIF knäcktes av starten, totalt spelöverläge i förta mtchen, men ingen utdelning. Så dåligt spelade inte "järnkaminerna".
Kommentera

GOTT!! Heja Frölunda...
Kommentera

vill bara göra ett inläg till inan det är dags att nana kudde,
ni som är djurgårdare sluta smutskassta laget, med att dom va dåliga i slutspelet och bla bla bla.en ricktigt suporter står och faller med sitt lag..
tack och god natt
Kommentera

mini myggan ändrar sig fort när det blir lite folk som säger imot, tyder lite på osäkerhet,
men vad gör väll det.
Kommentera

Dom har gjort en jätte bra säsong men i slutspelet var de inte så bra..Hade nämligen vart kul om de hade lirat mot Färjestad i finalen så man kunde få se en riktig match för en gång skull..
Kommentera

Värst vad du var sur...
Kommentera

tycker att DIF gjort en ganska bra säsong iallafall...
Kommentera

Hördudu miniapan, vad är det du vill egentligen? Alla vet att DIF har åkt ut vid det här laget, och alla vet dessutom att linköping inte ens var nära på riktigt att ta sig till slutspel. Så ta din lilla jordiga uppnäsa och garva åt någon annan, förslagsvis någon som är sämre än dig själv.
Kommentera

De trodde ju att det häs skulle de ta..det är ju Frölunda..o så förlorarar dom..
Kommentera

Ja men DIF är ju s.k mästarna
Kommentera

har nog LHC också gjort ska du se...
Kommentera

Ni förlora mot FRÖLUNDA!
Hahahahahahaha
Kommentera

DIF har ju skämmt ut sej totalt denna säsong..hoppas det blir bättringar nästa säsong!
Kommentera

Sv: slutet för djurgården
När börjar den säsongen då?
Kommentera

oki till att börga med vill jag säga att det är jävligt tråkigt att djurgårn är utslagna, men jag jillar inte det jag ser här ,endelskriver att djurgården är ändå mästa mästare, till dom vill jag bara säga att det går inte leva på gamla meriter, och till dom som säger att djurgården vinner nästa år vill jag säga ,att man ska inte ta ut segern i förskått,,se barahur det jick för sverige i os,,
m.v.h Dif killen
måste säga tt jag ser fram mot fotbolls sesongen
Kommentera

Kom igen nu...
DIF är inte bra!
Kommentera

Gone: Du ska nog se att det har lagt sig helt om några veckor.

(Det var föresten Pierre Hedin crosscheckades)
Kommentera

NJA....
Varför var ni igentligen så dåliga nu?
Ni brukar (tyvärr) inte vara det...
och mot Frölunda..
Kommentera

slutet för djurgården
jah, där tog det slut, men vi vinner nästa år.

Djurgården é ändå den mest framgångs rika föreningen i sverige..
16 sm-guld och ett em-guld i hockey, sammanlagt 300 guld i alla sporter...dif é de ända bästa, fast de inte vissade det säkilt bra i år (inom hockey) nu får vi väl se om vi tar guld i fotboll, vi fick silver sisst.
Kommentera

Det finns fler exempel på idiotframträdanden i elitserien som inte inneburit landsförvisning. Pekkas slashing har väl ingen glömt? Eller Sandströms armbåge på keepern (efter avblåsning?) förra året, eller malmögubbens crosscheckingattacker framför mål på vem det nu var eller... eller... eller... Jag tycker bara att Nissehatet har gått lite väl långt, i stridens hetta tar man inte alltid rätt beslut.
Kommentera

Gone:

Att påstå att Alavaara "tacklade" domaren är väl att ta i! Alavaara rusade fram till domaren och missbedömde i sin ilska både hastighet och avstånd och fick därmed inte stopp på rören när han kom fram, när man ser på TV-bilderna så ser man ju tydligt att det verkligen inte handlar om en medveten "tackling".
Hursomhelst så fick ju Alavaara en väldigt lång avstängning för den incidenten, 8 månaders avstängning.
Kommentera

Gone:
Får nog hålla med dig jag även fast du är en sånn där äcklig Djurgårdare! Ni som såg på de sista hockeykväll programet för säsongen uppfattade kanske vad Challe sa angående detta med hårde Hardys påhopp på det Lettiska landslaget.

Challe hade själv varit där och hört hela diskussionen men som vanligt så får dessa murvlar till både det ena och det andra och vi sväljer det med både hull och hår och tror att allt som står i tidningarna är sant!

Jag tvivlar starkt på dagens journalistkår som jag anser är totalt inkompetent när det gäller att framföra både sanningar och smutskastning av människor som dom sköter på ett uselt sätt, eller kanske på ett bra sätt skulle man kunna säga!

Nä fy faan för den Svenska journalistkåren! Ord och inga visor Gone och dom ska ha skit de små murvlarna det är dom värda! Ger man skit så ska man också ha skit, i massor, Wennerholm var rätt less på email efter OS kan jag lova! Salo pratar inte ens med journalistpacken längre! Själv så var det längesedan jag slutade att köpa dessa sk kvällstidningar!
Kommentera

Utan att kasta alltför mycket skit på journalisterna så kan jag meddela att den artikeln är kraftigt vinklad. Nisse gick självklart inte in i situationen för att skada någon, han jagade en lång puck i högsta fart och i sista stund märker han att han blir tvåa och väljer att trycka till istället för att kasta sig åt sidan. Jag har förstahandsinformation angående hur Nisse känner för det inträffade.
Kommentera

stackarna.. hur många gånger höll frölunda nollan mot er egentligen?
Kommentera

Så jag vill ge en stor eloge till tränaren Kenta Johansson och övriga ansvariga som petade Ekman. Har man en sådan inställning (uttalandet) så har man inget på isen att göra.....
Kommentera

Gone:
Jag gillade Ekman förr, en härlig hockeyspelare tyckte jag. Å en härlig person tyckte jag oxå han var efter tv-inslaget då han skojjade till det med Espen looken. Men efter att ha läst ett uttalande om petningen i en morgontidning idag så har jag förlorat all sympati för killen.....
Kommentera

Och allt jidder om "om det hänt i NHL bla bla bla..."? Vad ska det betyda. Nu spelar varken han eller någon annan elitseriespelare för tillfället i NHL och dessutom brukar de här gästböckerna överösas med motstånd mot att efterlikna nordamerikanska ligan både på det ena och det andra sättet. Det gäller plötsligt inte längre.
Kommentera

Nu får ni väl för satan lugna ner er angående Ekman?! Ok, han spelade fult tidvis i slutspelet och fick även sina utvisningar. Det finns många andra som suttit på utvisningsbänken med rätta hittills i dessa matchserier. Ok, han gick över gränsen ordentligt och tacklade en målvakt, han fick även sitt straff för det och det är färdigspelat både för honom och hans lag den här säsongen. Om jag inte minns helt fel var det en herre vid namn Alavaara som tacklade en DOMARE för en tid sedan. Ok, en målvakt är inte tacklingsbar, men det är knappast en domare heller. Jag har inte hört några önskemål om att han aldrig mer ska spela i Sverige dock...
Kommentera

lite synd att backarna valde att inte straffa ekman, för så ska ingen gör mot en målvakt... Men det var nog tur att de inte gjorde det eftersom det blev mål, och DIF-ledningen valde att straffa ekman... starkt gjort, hoppas bara nu att han gjort sin sista säsong i Sverige om han tänkt fortsätta med det spelet...
Kommentera

Boråsindian: Hade Nils Ekman spelat på samma sätt som han gjorde mot VF målvakt,i NHL hade han förmodligen inte överlevt säsongen
Kommentera

DIFferent:
Bara att ta nya tag! Ses på Rinksite...
Kommentera

danoj>>> jag skrev "ibland", med ibland menas just ibland, inte alltid. Läs färdigt meningen innan du reagerar.
Kommentera

Sv: davva glömde rubriken :/
skulle väl va Håkanson i så fall
Kommentera

Det enda positiva är att vi förhoppningsvis inte tappar några gubbar i år.
Med tanke på brandskattningen efter senaste två säsongerna så vore det fint med lite lugn och ro och några tidiga värvningar i stället.
Nu blir det Färjestad som får känna på att tappa halva laget och det är positivt.
Frölunda har ju några killar som är grymt bra på icing vilket säkert kan locka några heta tyska klubbar...
Kommentera

NHL köper söner? Vem skulle de rimligtvis vilja ha?
Kommentera

davva glömde rubriken :/
DIF kommer tillbaka nästa år om inte NHL köper sönder dom eller om de värvar en till puckrädd MV.
Kommentera

men ekman ska ju tillbax till nhl till nästa säsong och ställa till för det nhl-lag han ska till.
Kommentera

Bra gjort av ledningen att inte låta Ekman spela då kanske han lär sig bättre till nästa gång.
Kommentera

« · 68568 · »