Så nu var Robert Nordmark klar som ass. tränare för Djurgården då! En sak som jag tror blir kanon. Håller med alla dom som sagt att det kan bli en av Sveriges stora tränare framöver...
Tycker han har rätta bakgrunden (en vinnare helt enkelt) och det vore faan om inte spelare lyssnar på den gammla sjöbusen! :)
Sedan har Wikegård gått ut och sagt att 2st internationellt etablerade spelare ska bli klara för Dif senare i sommar....frågan är vad kriterierna är för att vara "internationellt etablerad" går och då vilka dessa blir!
Säsongen avslutad i St. John´s May 8, 2002 [16:25] Joakim Dahlberg
Men Tellan fortsätter säsongen med Toronto Maple Leafs
Nu när säsongen är över i St. John´s Maple Leafs, så har inte Mikael lagt skridskorna på hyllan, nej tvärt om! Han tränar varje dag och har plockats upp till Toronto Maple Leafs som 3:e målvakt, så han är med hela tiden nu under slutspelet med Mats Sundin, Mikael Renberg m.fl.
Nu när jag skriver detta så har jag Mikael på telefon från Ottawa, nyvaken, pigg och allert (på hotellet) för ett träningspass igen inför drabbningen mot Ottawa. Matcherna får han se från läktaren, men händer det något med "Cujjo" så är det till att vara snabb och byta om för "game".
Mikael hälsar till alla fans i Sverige så mycket! Mer info kommer inom kort.
difzi: Jag tycker truppen ser svag ut, det måste till några starka nyförvärv. Man kan väl hoppas att det dyker upp något på årsmötet. Jag kan ej gå på årsmötet, så det vore kul om någon kunde skriva ett litet kort referat från det.
DIF Hockey trupp inför 2002/03. På spelarsidan är i dagsläget följande spelare klara för spel under säsongen.
Ronnie Pettersson Joakim Eriksson Nichlas Falk Mathias Tjärnqvist Tomas Strandberg Johan Forsander Peter Lindelöf Jörgen Rickmo Mikael Johansson Björn Nord Mikael Magnusson Christian Eklund Daniel Fernholm Daniel Rudslätt Johan Lindström Daniel Rafner Joaquin Gage
Förändringar:
Thomas Östlund – slutar Kyösti Karjalainen - ny klubb ej klar Edwin Frylén – ny klubb ej klar Sergei Naumov – ny klubb ej klar Andrei Ignatovitch – ny klubb ej klar Jan Pardavy – ny klubb ej klar Leif Rohlin – Södertälje David Longstaff – ny klubb ej klar Mikael Håkanson – Linköping Kent Johansson - Timrå
difzi: Jaja, du kan ju inte mygla med att truppen just nu är bra mycket sämre än förra årets Djurgården, på pappret vill säga.. Sen vet ju jag som Brynäsare vad både Lindström och Rudslätt kommer att tillföra...
Får man säga att truppen som Difzi klistrat in här, inte direkt är någon imponerande läsning.. Vi får väl hoppas att man värvar som man brukar göra i sommartider, annars har vi snart inget Sthlms-lag kvar i Elitserien..
KentaK: men är Bjurling klar för boden - tre spelare har kontrakt 2002/03, nämligen Björn Bjurling, Johan Tellström och B-O Karlsson. Inga dåliga namn... (står det på bodensik.com)..
OCH DIF gör samma misstag som förra säsongen, det vill säga att värva två skickliga målvakter från olika ställen inför en och samma säsong, det var enligt mig vad som fällde er förra säsongen, då man tog in Naumov och Östlund som båda blev helt enkelt dåliga av den press det blev utav att ha två högklassmålvakter, bättre då att ta en målvakt ur egna ungdomsleden.. Problemen minskar iofs om man gör klart att Bjurling är andra målvakt.. Det skulle ju minska pressen på båda målisarna..
Björn Bjurling är klar för Djurgården!(Kolla länk)Björn Bjurling stog den här säsongen i Boden och var mycket bra.Även MoDo hade visat intresse för Björn.
KeiBee: Tommy hade prövat två timmar en dag och tre timmar nästa på is, i förra veckan.. Men att han skulle vara intressant för Djurgården skulle jag inte tro, visst för oss Brynäsare får ni gärna plocka in en keeper som inte spelat seriös hockey på två år..
Asså, de här med Tommy Söderström, hur stor chans finns det egentligen att han gör comeback? Jag tror chansen är minimal. Den här Joaquin Gage verkar ganska intressant. Jag skulle vilja veta mer om honom.
Båda är duktiga i alla fall söderstöm, gage vet jag inte mycket om men som han beskrivs så é han duktig. Gage som första keeper och söderström som andra eller tvärt om skulle inte vara så dumt för dif. men salo och tellan..bättre,, men vem vet djurgården tar väl sitt 17 sm-guld 2003 med gage och södersröm.
SirLancelot: Mats Waltin dementerade i Aftonbladet idag att Söderström skulle vara på väg tillbaka..
Däremot verkar det som om Joaquin Gage kommer att bli Djurgårdens nya målvakt, Edmontons gamle reserv som stått bakom Salo i många matcher, men som spelade i England den gångna säsongen.. Spännande med nytt folk från "over-seas"
Enligt Aftonbladet är den förre NHL målvakten Joaquin Gage på väg till DIF. Han har varit andre keeper i Edmonton efter Salo. Har den senaste säsongen spelat i England, där han blev utsedd till bäste spelare. Kan det vara något för DIF?
6 Lundström:Jag är tveksam till att det är rätt att satsa på Tommy Söderström som annars slutade för två år sedan och jag tror nog faktist att en av anledningarna till att han slutade var att Mikael Tellqvist tog över målet.
Djurgården Hockey vill ha tillbaka sin förre stormålvakt Tommy Söderström, 32.Söderström har i hemlighet testats på is under förra veckan.Nu hänger det på om Tommy Söderström själv är intresserad av en comeback.Se länktips!
Ville bara säga att vi Brynäsare är tacksamma över att ni inte knep Anger. Det var jag övertygad om att ni skulle göra. Han kommer att göra stor nytta i BIF. Förmodligen större nytta än vad Rudslätt och Johan Lindström kommer att göra tillsammans i DIF.
Är det bara jag som är orolig in för nästa säsong. Det är ingen vidare fart på diskusionen angående DIFs nuvarande trupp. Okej, vi har en del intresanta namn på ryktes listan, men annars verkar det ganska dött på värvningsfronten. Var är MÅLVAKTERNA.
kvasten: Man kan undra om Waltin ska sköta Landslaget eller Djurgården. Sköter han spelarköpen i pauserna? Jag tycker att han håller på att sälja ut själen i Djurgården. Både Otto och Musse hade en tung säsong men har mycket kvar att ge. Att dom vill ha betalt är väl inte konstigt, det vill nog herr Waltin också ha.
Angående Mats Waltin: År 1: Skickar han i väg Nicklas Anger, poängkung i AIK i år. I dålig omgivning blir Angers poängskörd 32 poäng (12mål, 20 assiat) räcker till topp 5 i Djurgården av årets uppsättning.
Skickar iväg Markus Matthiasson. I år 7.a i totala skytteligan samt skulle platsa i top 5 poängliga i Djurgården ( 18 mål, 12 assist). Också han spelar i bottenlag.
Anger och Matthiasson sdpelade tillsammans i den så omskruivna ungdomsdedjan i Djurgården säsongen 1997-98
Waltins framgångar sammanföll med Hardi Nilssons engagemang i Djurgården, året innan och året efter Hardis uttåg. Det är bara att summera och dra konsekvenser.
Jag vill att Edvin Frylén ska komma till Svanvägen odensala 83162 östersund för där bor hans tremmening Andreas Ljungqvist och Alexander snälla Edvin snälla snälla snälla snälla?????????? Det här mailet är till just Edvin Frylén!!!!!!!!!!! Hejdå
27 Eriksson: Du kan ju inte säga att Djurgården inte till viss del har köpt till sig sina senaste SM-guld.. För ekonomin spelar stor roll just nu.. Färjestad ligger i topp med sin nya arena.. Medan lag som har det extremt knapert, tex Brynäs kämpar för att ens klara av slutspel.. Det är tråkigt men sant.. Djurgården kommer säkert att värva ihop ett lag likt det man hade i år närmare hösten.. Men face it, Håkansson och Ottosson har inte alls varit sig själva senaste säsongen, det är ju bara att kolla på vad de producerade i Karjala Cup, förstår absolut inte vad de har att göra i landslaget.. Likaså Falk.. Enligt min åsikt är det spelare som lever på gamla meriter, undantaget då kanske Håkansson, och till viss mån Ottosson som dock va kass i år! Hardy måste förstå att när Djurgårdarna inte spelar bra hockey kan han inte bara fortsätta att ta ut dom i landslaget, bara för att han har tränat de tidigare!
Det kan vem som helst se att Falken inte bidrar med något som helst i landslaget som är i Göteborg för VM ikväll.. tur för Hardy att han inte har registrerat någon av spelarna jag nämde där uppe, för vilket NHL-tillskott som helst skulle bidra med mer till laget..