Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 95385 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Truppen inför säsongen 2002-2003
Frasse99: Du får faktiskt inte glömma att det var Rohlin som kom i full fräs och stänkte upp det avgörande målet mot Frölunda ;) Gjorde han inte två mål under säsongen? Det mot Frölunda och sedan ett när vi hemmaslog Färjestad?
Kommentera

Kipa:

Att sedan en spelare som Rohlin (som faktiskt var ordinarie i Tre Kronor hela säsongen innan han värvades) skulle vara så dålig som han var när han drog på sig den blåa dressen med guldtexten hade nog ingen räknat med.
Kommentera

Frasse99: Hehe...nej, det gjorde de inte. Waltin var väl inte så fel ute där då :)
Kommentera

Kipa:

Med facit i hand är man glad att spelare som Pardavy (tjänade ruskigt mycket pengar) och Ignatovic endast hade 1-års kotrakt då dessa 2 herrar tillsammans med ett par andra inte uträttade mycket.
Kommentera

Frasse99: Nej, och det har ju blivit extra kännbart de senaste säsongerna. Jag får ändå känslan av att Waltin insett detta och börjat skriva litet längre kontrakt, iaf med de yngre spelarna. Det är ju en början :) Sedan är det ju inte alltid som spelarna själva vill ha längre kontrakt. Exempelvis Ekman och Musse var väl säkert sugna på att sticka tillbaka till NHL efter ett år och då är det ju inte lätt att skriva längre kontrakt.
Kommentera

Kipa:

Helt rätt , det var på wikegårds inrådan som Linkan värvades.
Exemplet var dåligt men jag tror budskapet gick fram ändå ;)
Tendensen är att man år efter år får slita onödigt hårt för att få en full trupp i stället för att se till att man i alla fal delar ut 1+1 år.
Detta skulle gwet utrymme för att skippa spelare som inte håller måtet och att kunna behåööa spelare som man vill satsa på utan att behöve omförhandla varje sommar.
Kommentera

Frasse99: Men var det inte så att Waltin var tveksam till att överhuvudtaget ta in Linkan och gjorde så endast p.g.a. Wikegårds önskemål? Isf så har jag full förståelse för att det bara skrivs ett kontrakt på ett år.

Men jag håller med vad det gäller tendensen att skriva ettårskontrakt. Den är inte bra.
Kommentera

Linda - EDiK:

Har själv aldrig förstått det här med att skriva 1-års kontrakt med i stort sett hela laget. Med utländska spelare känns det väl helt ok men att plocka hem spelare som type Linkan och bara signera honom för en säsong känns som bortkastade pengar.
Skulle han nu göra en kanonsäsong så står Djurgården där utan fallskärm.
Kommentera

Frasse99:

Problemet överlag i truppen är väl att det är en hel del kontrakt som går ut efter nästa säsong. De flesta av årets värvningar är väl 1-årskontrakt, plus att några av de "gamla" spelarna - exempelvis Micke Johansson - med största sannolikhet lär lägga grillorna på hyllan nästa sommar.

Visst kan det gå bra den här säsongen, med de intressanta nyförvärven - framförallt i målet och på torpedsidan - men å andra sidan är det lite respirator över det hela. Nästa sommar börjar cirkeln om igen. Tyvärr.

Hade kanske varit bättre att försöka få tag på lite fler framtidnamn och få en kråka på ett antal längre kontrakt. Och acceptera en mellansäsong till. Eller har jag fel?
Kommentera

Truppen inför säsongen 2002-2003
Nu när fotbollsvm är över för Sveriges del så börjar man längta mer och mer till September och starten av säsongen 2002-2003.

Tänkte försöka mig på en liten summering av truppen som den ser ut just nu.

Målvaktsidan med för oss två stycken nya ansikten känns både intressant och så här inför säsongen betydligt starkare än inför den föregående.

Backsidan som förra säsongen var en riktigt akilleshäl ser varken bättere eller sämre ut än den vi ställde på isen i fjol.
Här hoppas man på en riktig förstärkning men det är nog så att denna lagdel är spikad.

Forwardssidan ser på papperet svagare ut än fjolåret, men här finns precis som på målvaktsidan en hel del nytt och spännande.
För att denna lagdel skall kännas säker så behövs ett positivt svar från Otto till att börja med. Skulle det sedan bli så att man kan knyta till sig ytterliggare en namnkunnig och spelskicklig halva så skulle det kännas helt ok.

Ledarsidan var väl sådär i fjol även om jag inte riktigt håller med om all kritik som Nygårds/Johansson fick ta emot i fjol.
Wikegård/Nordmark/Garpenlöv känns som en riktigt bra trojka även om man nog inte skall vänta sig stordåd på en gång.
Kommentera

"Garpen" assisterande tränar
Ja det gick snabbt att få fram en 3:e tränare altså.
Garpenlöv gick in som ass. tränare och det tror iaf. jag blir bra.
Kom dagen efter Waltins intervju på skategate...
Kommentera

Sv: Sammanfattning
Hoppsan! Det funkade visst inte så bra med "bullet points"
Kommentera

Linda - EDiK:

• "Ambition"
• "Revanschlust"
• Tre tränare i framtiden
• Otto - tveksamt
• Robban Nilsson - tveksamt
• Nisse - ointressant
• Inga värvningar på gång
• Inget Tre Kronor för Waltin

...som vanligt kryddat med Antonssons fullständigt urusla språk, vilket gör att det tar dubbelt så lång tid att läsa om man vill fatta vad det står.
Kommentera

"Möda" heter det nog.
Kommentera

Gone: Tack för det. Kunde han inte ha sagt det rakt av i stället...*s* Tänk så mycket möde det skulle sparat.
Kommentera

Linda - EDiK: Han ska lämna landslaget, det var det intressanta.
Kommentera

Sammanfattning
Är det nån som orkar sammanfatta Waltins ord från Skategate....*s* Min semester har inte börjat än, så jag har inte tid...
Kommentera

Sv: Tellan klar för DIF
difzi: Jag tror inte att det är en bra idé att hålla någon inlåst. personen kan ju få
cellskräck. Inte bra!!!!
Kommentera

Ami: ja tellan kan komma tillbax !
Kommentera

Nån som ska till Gärdet och se "evenemanget"?
Kommentera

Linda - EDiK:

Men det skulle inte vara fairpaly emot de resterande klubbarna ;)
Kommentera

Frasse99: Kan vi inte kidnappa honom och hålla honom inlåst någonstans till Elitseriestarten då....*s*
Kommentera

Gone:

Nu var det nog många som tog ett glädjeskutt bara för att konstatera att det handlar om ploj :)
Kommentera

Gone: VIlken länk?
Kommentera

Sv: Årsmötet
27 Eriksson:

Var inte där sjlv men här har du en liten rapport.
www.svenskafans.com/ishockey/dif/artikel.asp?id=1443
Kommentera

Årsmötet
Någon som var på årsmötet i onsdags?
Var själv inte där, så skulle vara tacksam för en rapport.
Kommentera

Sv: Ny spelare klar för Djurgården
Gymnasiet? Ett par år med DIF, tv-spel på kvällarna och träning på dagarna, tolv år i NHL och sen börja kränga lite kalsonger eller skjortor, det låter väl rätt ok? Välkommen till DIF Robert!
Kommentera

Jojjje: Låter kanon det! .. men man undrar ju hur dom löst frågan med sista året på gymnasiet. Vad jag förstått det så finns det väl inget h-gymnasium i centrala Stkhlm som han kan "byta" till??
Kommentera

Sv: Är fotboll en fjollsport?
Arthur Dent:

Kjellberg har ett år kvar på kotraktet med Annaheim och han har för avsikt att fullfölja det kotraktet.
Kakko tror jag personligen är en "tidnings anka" även om han skulle vara en mycket fin förstärkning.
Kommentera

Frasse99: Härligt! Underbart!
Kommentera

Frasse99: ok .. brukar ju alltid tyda åt endera hållet! Men nu har det varit helt dött om rykten för Dif. Kjellberg står kvar på H-magasinet men lär ju inte dyka upp vad jag förstått det. Sedan var det en finsk spelare ... "Kakko"!? men där lär det sagts att det inte blev något.
Kommentera

Ny spelare klar för Djurgården
Robert Nilsson är enligt uppgift klar för Djurgården.
Det återstår väl att se om det bli a-lags spel eller om det bli spel med J-20 laget.
Kommentera

Arthur Dent:

Det återstår att se om det blir positivt eller inte.
Dock verkar det intressant :)
Kommentera

Frasse99: Vad hemlighetsfull du låter då Frasse! ;) Bedömmer du att värvningarna som är på g. kommer bli possitiva för laget? (om dom går i lås naturligtvis!) Eller är det värvningar som det kan bli gnäll på den stora massan om??
Kommentera

Linda - EDiK:

Inget nytt ännu men det är fortfarande lite på gång ;)
Kommentera

Är fotboll en fjollsport?
Ska det anses bevisat nu, kanske...*s*

www.expressen.nu/html/bildarkiv/bilder/argentina.jpg

Nåt nytt på värvningsfronten?
Kommentera

Sv: Finns...
Nu är det äntligen lösenord på dif.net!!!!!!!!!!!! mycket bra mycket bra... då kan man ju återvända dit!
Kommentera

Finns...
...det några insatta "DIF-historiker" i detta forum?

Säsongen 76/77 (den i ettan), så spelade en back vid namn Ralf Sundberg 12 matcher för laget. Är det någon som har kännedom om var han spelat/sysslat med efter detta?

Vid denna tiden figurerade ju även betydligt mer kände Reino Sundberg i laget. Är det någon som känner till ev. släktskap? Det har väl inte direkt vimlat av "Sundbergare" i DIF.

Tacksam för alla "ledtrådar".
Kommentera

Rickard Östlund
Någon som har info om Rickard Östlund, junioren som deltar i försäsongsträningen ...
Ålder/vikt/längd/och poäng under tidigare säsonger m.m. i J-laget...
Och är han egen produkt ?
Kommentera

Sv: Sticker Otto?
Linda - EDiK: Det ser ut som det. men jag hoppas verkligen att han stannar.
Kommentera

Frasse99: Jag anade det, och därför poängterade jag det där med att inlägget enbart fanns där. Så med andra ord kan man sova lugnt nån natt till då....*s*
Kommentera

fd skuggan... kan finnen vara Erik KAkko???? det har ju varit rykten om han... för han e väll finne????? ;L)
Kommentera

Linda - EDiK:

Det händer att jag skriver där också men aldrig om inte samma inlägg dyker upp även här. Detta för att undvika att bli ihop blandad med dem lustigkurrar som roar sig med att låna/stjäla/använda kända nick för at skriva osanningar dumheter etc.
Kommentera

fd skuggan: Jag fick också för mig att Frasse inte skrev där längre (framförallt inte e n b a r t där), men med tanke allvaret så tvekade jag....*s*
Kommentera

Linda - EDiK: Jag tror knappast Ottoson är klar för Islanders. Dessutom tvivlar jag stark på att Frasse skriver på DIF.NET längre.
Men men, han får själv bekräfta eller dementera här.

Däremot förhandlas det med en stark finne som ska spela halva. Återkommer med namn så fort jag får det från mina kontakter.
Kommentera

Sticker Otto?
Är Otto klar för Islanders, som "Frasse" skriver på DIF.net?? Eller är det nån sinnesförvirrad typ som försöker vara lustig?
Kommentera

Sv: Stort på gång
Har räknat lite på kommande säsongs trupp...

Medelvikten ligger på nästan 87 kilo (86,75)

Medellängden är drygt 183 centimeter

Medelåldern är 26 år.

Längst är #33 Daniel Fernholm - 195 centimeter. (RågsvedsRonnie habil två på 192)

Tyngst är också #33 Daniel Fernholm 105 stabila pannor (tätt skuggad av Trattnig och RågsvedsRonnie på vars 95 kilo)

Äldst är Micke "Gud" Johansson 36 bast

Yngst är Robert Nilsson 17 år eller Daniel Fernholm om Robert inte ritar på.
Kommentera

Truppen i siffror
Har räknat lite på kommande säsongs trupp...

Medelvikten ligger på nästan 87 kilo (86,75)

Medellängden är drygt 183 centimeter

Medelåldern är 26 år.

Längst är #33 Daniel Fernholm - 195 centimeter. (RågsvedsRonnie habil två på 192)

Tyngst är också #33 Daniel Fernholm 105 stabila pannor (tätt skuggad av Trattnig och RågsvedsRonnie på vars 95 kilo)

Äldst är Micke "Gud" Johansson 36 bast

Yngst är Robert Nilsson 17 år eller Daniel Fernholm om Robert inte ritar på.
Kommentera

« · 95385 · »