Svanru: Djurgården inte riktigt i form ännu, men som vanligt får de en gratisbiljett in i matchen och serien av de randiga Skrattretande, ser man till spelet skulle en hemmaspelare typ konstant vara utvisad i andra perioden
Svanru: verkar ju vara spel mot ett mål!! ni seglar mer och mer upp som dom stora favoriterna som experterna trodde inför säsongen!. Starkt då laget inte ser så märkvärdigt ut på pappret tycker jag! sen är ju pappret inte så avgörande på isen;)
eltifoso: Nu höppas jag att vi verkligen kör över Jurgarden ikväll oavsett hur många mål vi får bortdömda eller spelare som blir avstängda. Huke er göbber å kärringer för nu ladder vi öm.
eltifoso: Mycket bra första 39 men det är farligt att bevaka ledningar för tidigt samt ge jurgardarna energi till nästa match. Som vanligt blir våra mål bortdömda av SR fast nästan kopior blir godkända för andra lag. Ha en go kväll
eltifoso: £€k$and tillbaka i SHL denna kväll. Snacket om stängd liga och omöjligt att gå upp lär väl fortsätta ändå .. kan redan höra ”ja men nästa säsong... ja då är det stört omöjligt..”
Tro mig, det finns alltid goda möjligheter att kvala upp, så stor skillnad är det inte på isen som skillnaden i ekonomi gör gällande.
Så mycket annat än truppens lönekostnad avgör hur matcherna slutar
Svanru: Färjestad j18 vidare till SM-final efter övertygande seger mot Skellefteå , de höll dessutom nollan i matchen Snyggt jobbat Gott med bra juniorer i organisationen
Sven.Savage: Ledarkedjan klev fram när den behövdes som mest
Skön seger men hatten måste lyftas för våra motståndare som gjorde denna serie så spännande och underhållande
Skönt att vinna i en sjunde också så det blev mer klirr i kassan än om vi snöpligt hade vunnit redan i måndags😊
Nu vänstra ärkerivalen och nemsis Djurgården. Men dessutom väntar minst ytterligare två hemmamatcher varav den ena på en lördag, det borgar för bra med folk och förra årets publikantal i slutspelet lär krossas
Mer om motståndarna och våra eventuella chanser får jag återkomma med
Nu blir det en kopp te här hemma, alltid roligt med hockey
Nu fokuserar vi på årets sista match då vi har kraftigt underpresterat och med icke hjälp av situationsrum och andra har vi inte en chans. Jag kommer inte ens vara deprimerad av den förmodade förlusten då Golfen, chillin, tomaterna är på G. Andra får deppa efter kvällens debakel och tabloiderna kommer att skrika ut nyheterna att HV blir en underdog men Lulefansen kan jubla ikapp med dem. Mitt tips är 2-5.
Tarasov: För mig är hockeysäsongen förmodligen över imorgon och därmed lämnar jag grottan för att se det underbara dagsljuset och fokusera på massor av golf. Starttid torsdag kl.10.00 på min hemmabana i Götet.
eltifoso: ännu en härlig dag har startat här i Karlstad. Biljetterna går åt som smör i solsken inför morgondagens blivande episka drabbning
Förutom detta, glädjs vi åt vår duktiga juniorer som avancerat till semifinal i sitt slutspel, mycket bra jobbat
Ikväll blir det Oskar- Timrå Som objektiv åskådare håller väl de första på underhunden Oskar, som inte bara försvarar sig väl. Utan överaskande nog har ett bättre grundspel, lugnare försvarspel och frejdigare offensiv. Detta till en billigare lönepeng än SHL laget Timrå
Heja underdogen, samtidigt ser vi leksand ge det andra SHL laget mora fullt upp i sin serie, vi kanske ska tagga ner snacket om stängd serie ännu ett tag ? De allsvenska lagen ser fortsatt ut att matcha botten i SHL
Svanru: Solen skiner i morgon också Törs vi hoppas på över 8000 pers, vore magiskt att gå vidare inför en sådan inramning nu när alla räknat ut oss igen 😎
eltifoso: jo visst e det härligt med slutspel och våren den är oxå efterlängtad men du måste vara nervös som faen oxå!? Inget i er serie är ju logiskt och HV spelar bättre nu än på länge och ni har väl gått ner er något jämfört med för ett par veckor sedan? Må bästa lag vinna!!
eltifoso: Den som gör första målet nästa match kommer inte gå vidare, det är statistiskt bevisat. Lika bra att slå in en i egen kasse direkt ;) Lycka till!
eltifoso: Jag vet inte som är värst men jag påbörjar min helrenovering av grottan då den är raserad och ljusen släckta. Vi ses nästa säsong förmodligen om inte något slags under händer.
eltifoso: Håller på att laga en vägg samt skall köpa en ny tv imorgon. Situationsrummet berövade oss igen ett och blev förvånad att de inte dömde bort sista målet. Nu är livet lite enklare till måndag då vi skall till jesusgrytan igen
Sven.Savage: Tror du underskattar Hv Hv var väl det lag efter våra två som gick allra bäst på slutet Sä deras åttonde plats är ju sett till kvalitet i lagret totalt missvisande
En ganska avslagen första period är nyss avklarad. Hv verkar ha bestämt sig för att köra någon form av parkera bussen och hoppas på att slumpa in ngn puck
Gissar att de är toknöjda med 0-0
Hemmalaget metar fortsatt efter formen men har åtminstonde mer puck, mer uppspel på bladen och mer skott på mål.
Kanske kan trenden brytas idag och hemmalaget vinna.
Alla i hockey-Sverige håller väl tummarna för det gissar jag, ingen gillar klappor på läktarna
eltifoso och Svanru: Lycka till nu pojkar! Jag tror inte att HV fixar att bjuda fortsatt motstånd utan att Warulfven nu kommit upp i fart och nu släpper ni ingen ytterligare match i kvarten.
Börjar snarare luta mot att det blir Warulfven-Djurgårn i semi nu och det verkar som att gårdarna börjar varva upp nu. Det kan bli riktigt intressanta drabbningar!
Om nu inte Luleå kollapsar, då får ni Läjkers, med Svinsvinsvin Hollywood tillbaka i spel.
Men det blir då och nu är nu och nu gissar jag på 5-1 mot HV!