Bissett19: Precis. Smart tänkt :) och klart den förlusten kommer ikväll. Bara dom spelar som dom ska, åker mycket skriskor och lägger mål! Så ska det här nog gå bra. Tippar på 4-2 till FBK.
eltifoso:Nu ska man väl inte tro på alla Brynäsare på HS,vi har ju fått Hybris allihopa,ju fler vinster Brynäs radar desto närmre kommer ju en torsk......
Bissett19: Bara att kolla formtabelle, samt era tips i er gästbok, ni om några borde väl känna till lagen? Ser inte många förlusttips i den boken. Men jag hoppas förstås att FBK kan kämpa till sig en poäng.
GävleLasse: Nej det har inte blivit så många guld på slutet, men jag tror utan att kolla efter att vi har mest guld de senaste 10 åren, vunnit 3 av de 7 senaste finalerna vi varit i. Framgångsperioden har ju varat de senaste 30 åren med små dippar inbakat, så någon gång kommer en ny dip, inget konstigt med det.
Exakt som du skriver om Arnio, tycker jag om Kåberg. Att jämföra vems spelare som är fulast kommer aldrig ge något, finns goda kålsupare i alla lag, eller menar du att Brynäs har haft "renhårigare" spelare genom åren?
Men summa summarum, så är ju Brynäs stora favoriter inför dagens match, ganska kasst om Ni inte vinner med ett par mål.
eltifoso: Och vunnit guld, det har FBK gjort i parti och minut förstår jag? Visst har FBK imponerat genom att ta sig till final så många år på raken. Me det är ju inget lag som gjort sig kända för att gå hela vägen. Jag tycker mig se slutet på den framgångsperiod ni haft länge nu.
Att Aarnio är vårdslös vet jag inte om jag vill hålla med om faktiskt. En spelare som smäller på ofta måste ju rent statistiskt missa i tajmingen alternativt att motståndarna vänder ryggen till i sista sekunden. För det är ju ingen hemlighet att sånt förekommer bara för att eventuellt få med sig en utvisning.
Men det är klart. Det kanske är att föredra än att en spelare sätter upp en armbåge i ansiktet på den som skall tackla som Peter Norström gjorde på Foppa förra säsongen.
65selander: *ler* läste bara en annan gästbok och fick ett uppslag till matchtrådsinlednin, såg inte Ledin omnämnd så mycket i den boken. Märkligt det där med "egna barn och andras ungar"
Dags för ännu en svår nöt att knäcka, det andra kaffelaget på bortais är ingen lätt match. Brynäs är väl formstarkast i ES just nu, det kan man inte säga om FBK.
Vi får hoppas att Färjestadsgrabbarna fått lite extra energi med de nya tränarna och den något turliga segern igår.
Hoppas dessutom att inte Boork skickar flåbusen Arnio på Jönsson eller Mattsson, Arnio vet jag inte vad han tillför, han har dubbelt så många matchstraff som Kåberg denna säsong till och med. Hoppas att Kåberg och Ledin är beredda på att stå upp när han kommer stapplandes längs isen.
Matchtips då? Ja med brynäs form i färskt minne så är ju hemmasegern ett självklart tips, ska vi säga 5-1?
Dom verkar lyssna på dig, 2 stolpskott på kort tid...
...hade varit skönt med stolpe in för en gångs skull =(