Dragan 2k: Som det sjungs i en snapsvisa "Livet är härligt. Tavaritj, vårt liv är härligt. Vi alla våra små bekymmer glömmer, när vi har fått en tår på tand, En skål.
Tag dig en vodka. Tavaritj, en liten vodka. Glasen i botten vi tillsammans tömmer, Det kommer mera efter hand. Skål!"
Svanru: Brrr, för den där Staffan Strand tål jag bara inte.
Sant, Holm är en storhet, okej då, en värmländsk sådan. Första gången jag såg han på närmare håll idag och attans vad liten och smal han är. Man har visserligen sett han på tvn och även liveframträdande som Finnkampen men inte riktigt trott att han var så smal. Jag är ju både längre, tjockare och bredare.....
Helsike vilken dag det har varit egentligen. Man märker att det smittar av sig i humör eller humor kanske ska man säga. Den ena storvärvningen efter den andra.
Som jag tidigare sagt var jag emot lockouten men fasen vilka lirare som vi får se i år. Underbart.
Dragan 2k: Det är lugnt, det är smällar man får räkna med när man vill fram till storheter. Jag förväntar mig att du har din bok färdigskriven och klar till nästa bokmässa, det kommer att bli fullständigt kaos då.
Dragan 2k: Idag så fick jag ett par autografer av någon som heter Stefan Holm och en annan som heter Yannick Tregaro och det var inte alls lika svårt att få deras autrografer. Jag fick slita betydligt mer för att få din.
Sannes: Faktum är att det var så faktiskt på en försäsongsmatch man bevittnade. Går man ut från arenan under paus och så hör man det tisslas och tasslas bakom ryggen. Två yngre tjejer säger :
"Titta. Där är Dragan" "Var?" "Där!" (och pekar mot deras hjälte)
Svanru: Har man Heda som är 19x ngt och Danne som är ngt liknande är det en risk man får ta. Du känner igen mig. Dragan på Frölundatröjan och flocken med autografjägare runtomkring. Leta upp blixtarna från alla kameror. Där finns jag.
Svanru: MoDoiterna kan nog se i stjärnorna efter sitt SM-Guld. Årets guldkamp kommer att stå mellan VF & FBK. St. Peter & Co. får finna sig i att bli ett mittengäng. Både Sundström & Näslund + ett par klassbackar hade behövts för att hävda sig i den nu uppkomna konkurrensen.
Frasse: Ja 206 cm och 117 kg Huah. Ett ordspråk lyder ju större det är ju tyngre faller de. Om det nu stämmer får vi hoppas att någon av motståndar forwardarna hamnar underst.
Svanru: Härligt att se att spelarna kan tända till redan i den andra omgången. Lite onödigt många utvisningsminuter på slutet dock. Helt klart är att det kommer göra ont för forwards om de försöker parkera sig framför motståndarmålet .
Frasse: Tack för en kul match igår. Imponerad att det finns en sådan glöd redan i andra omgången. Chara ja är lite osäker på hans förmåga men det jag sett av honom är grymt imponerande. Vi måste ju ha någon annan än Kåberg som kan hålla reda på alla retstickor som Espen, Marcus Nilsson , Jämtin och några andra.
Bengt: Blod kommer nog någon annan att gråta. Jag kan se synen framför mig när en viss Jämtin försöker puckla på någon av de två små lilagula backarna.
Angående proffsförstärkningar är jag fortfarande ambivalent. Att ES översvämmas av ett gäng av Hardys oinspererade drängar med ett par få undantag höjer iaf inte min temperatur. Men nu när riktiga klasspelare som börjar dyka upp nu gör det hela mycket mera intressant. Jag förstår att de som har en hel hoper av Hardys drängar tycker det är jobbigt just nu.
Ja va det inte FBK som så stort inte behövde några NHL Flyktingar i sitt redan starka lag *asg* Snacka om att vända på den berömda kappan efter vinden Loob
Poffa: Nog känns det som man kanske från FBK håll inte riktigt förutsåg exakt vilka namn som skulle tillkomma vid lockouten. Éller för den delen antalet som kommer in. Modo var väntat men att Frölunda skulle ta till sig Samuel Påhlsson och framförallt överraskningen Sami Salo. Till och med HV är ju ute efter förstärkningar. Man försökte få Salo men han valde "rätt".
Dessutom ser vi storvärvningar från de olika klubbarna. Naturligtvis måste Loob agera då han märker att det skulle bli svårare och svårare med målsättningen att bärga tillbaks guldet till Karlstad.
För två månader sedan så var MODO och Frölunda busar som skulle ta in en massa lockoutade spelare, enligt Loob. För att ta in spelare skulle ju göra så att man förstörde lagsammanhållningen och det skulle ju aldriiiig FBK syssla med.
Nu är det helt plötsligt helt okej att värva. Heja Loob, håll på dina principer i fortsättningen också.
Dragan 2k: Tycker fortfarande att det är ett märkligt beteende av mannen som sade att FBK inte skulle ta in några lockoutade spelare utan satsa på den befintliga truppen. Han måste, precis som många andra klubbansvariga, drabbats av någon form av köpbegär...
Hehe ilanders förra svar på jämtin kanske , brad isbister en äldre bild för numer är han i edmonton ... lite onödigt vetande kanske men iaf