1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18534 inlägg · 1109 ämnen

Det elfte Guldet

« · 2595442 · » Till forumet


Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Kollade in spelplanen för CHL. Om vi lyckas gå vidare kan vi möta SAIK i kvarten emedan Växjö blir först i en ev final. Jag letar upp alla mina mina FBK attiraljer inför mitt första möte med FBK live den 19:e kommer bli en mix av lila och gult samt grönt och vitt. Lär vara ensam att ha en lilagul toppluva med lila tofs. Guldtröjan från 2021/22 åker på
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Inte oväntat men egentligen egalt, vi är på plats för spelarnas skull, inte för att bli omtyckta av ngn random snubbe på en tidning
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
AB har rankat oss som de bästa supportens en glad nyhet i dagens dystra tider
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: 5 gubbar/pöjkar uttagna till landslaget borde nog varit fler men tacksam att skaderisken minskar. Vet inte om vi försvagas inför chl matcherna. Har ändrat mig en vinst vore kul om det inte skapar fler skadade. 4 overtime förluster nja lika med 0 % är inte bra men kan bara bli bättre.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: hemma efter skön morgonpromenad.
Nu är det så ett uppehåll och sen börjar den viktigare delen av säsongen. Denna första del har avklarats med bravur får vi fastslå, trots att spelet knackat betänkligt av olika orsaker

16 matcher spelade
10 segrar vid full tid
4 oavgjorda
2 förluster vid full tid

Flest gjorda mål
Minst insläppta

Vi har skaffat oss ett fint utgångsläge och nu kan nästa växel petas in, tror att åtminstone Öhgren är påväg tillbaka av de skadade nu också
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Håller inte med alls, tycker det mest är tillfälligheter och i slutspelet spelar vi med fullt manskap inte detta hittepå

Undviker vi förluster vi full tid gör vi det bra och leder serien

I slutspelet vinner vi sudden istället
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: men fyra förluster på overtime av fyra möjliga suger
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Riktigt najs att klara oavgjort där nere, vi brukar ha svårt mot lag i mitten och botten av tabellen

Två ynka matcher har vi således förlorat vid full tid och man blir stolt som supporter.

Trots skador och sviktande form har vi skaffat oss ett bra utgångsläge inför kommande matcher, nu vilar vi ett tag
Uppladdat:

450x300-img1642.jpegimg1642.jpeg

Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru:

Är ju likadant med Westberg när han kommenterar Frölunda.

Märks ju vilka han håller på.

Westberg är fö klappkass ändå men när det är Frölunda märker man ju vilka han håller på.
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Somt sagt pinnen till renset Christian Olsson Radiosporten gjorde i byxan igen som vanligt när renset vinner. Pinsamt att man har partiska kommentatorerer. Älskar honom när det gäller hästsport men aset måste byta kallingar när renset gör mål
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
En pinne säkrad bra fårse om vi får en bonuspinne vilket har varit ovanligt iår
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Man blir inte förvånad, hela den föreningen har en historik av sådant
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Skönt med Lawners första mål betydligt mindre skönt med Lasus fula tackling i slutsekunderna av andra
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Fast en seger mot renset i fiskgrytan skulle smaka mumma när vi nu närmar oss jul🥂
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: 0-0 efter första och vi stod emot fiskrensets berömda anstormning bra tycker jag och leder på poäng om det nu räknas

Vad vi vet däremot är att vi leder serien även efter denna matchen , skönt
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: som vanligt händer det alltid något i Scandalium.
Nu är en målbur kass
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Ny match imorn då mot fiskrens.
Stora frågan
Leder vi serien med 4 poäng eller mer när vi går på uppehåll.

En trepoängare skulle sitta fint, men absolut inte nödvändigt

Hemmalaget lär vara mer taggade känns det som, de har bara några poäng ner till 11’e plats
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Hemma efter morgonpromenaden då jag passade på att kolla till björnfällorna och visst var allt bete borta, det vittnar om att åtminstone några björnar gick i fällan igårkväll.

Skön läsning med morgonkaffet när jag läser sporten och tittar på tabellen där vi innehar första platsen med bra marginal.

En överraskande bra resultat med tanke på att formen inte riktigt infunnits sig än.

Vi har ju rejält sparkapital också i Öhgren stjärnan som inte spelat en match än, och rutinerade målskytten Björklund som inte spelat en minut sedan huvudtacklingen som leksand delade ut försatte honom ur spel tyvärr

Men men, skönt med uppehåll snart där vi kan rehaba och fortsätta söka efter formen. Vi lär leda tabellen även efter helgen, man blir tacksam och glad
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Wennerholm drar iaf sitt strå till stacken för att det ska bli torsk på lördag och en jämnare tabell.

Lönen åker in på Frölunda, precis som den gjorde sist han uttalade sig innan matchen mot Oskars
Tack för kaffet och extra inkomst Wennis
Uppladdat:

450x300-img1627.jpegimg1627.jpeg

Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Hela sex mål från backar ikväll!

Kan det ha hänt ngn gång tidigare? Tillåt mig tvivla i Färjestads framgångsrika historia, med stor sannolikhet bevittnade vi således en rekordmatch
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Luleå fortsatt på en andra plats
Jämnt i tabellen , just nu 2 poäng mellan lag2 och lag 10!!
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Jämt i skötten men inget snack gött med revanschen mot förra matchen. Hvete vad det blåser i träa ida
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: 7-3 efter ännu ett mål från blålinjen
Nu har vi sju poäng ner till andra platsen, skönt med lite luft nedåt får man säga

Denna matchen avgjorde under första minuten, efter de två målen slirade Lule ur sin gameplane och spred ut sig över hela isen i ngn form av run ’n gun hockey vilket inte passar dom lika bra som våra grönvita killar

Dock gav de aldrig upp och blev första laget som gjorde mer än två mål på vår rookiemålis Carl

6 mål från våra backar är suveränt gjort

Och utanför villan hör jag hur det tar i i luften

Håhåjaja håhåjaja hör va de blåser i träa idag

Håhåjaja håhåjaja de blååååser i träa idag
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: 6-3
Björnarna är fria från fällorna

Rafflande avslutning och vi får nog se tvåsiffrigt antal gjorda mål
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: björnen sover inte längre

6-2 och vem sa att det blir målsnålt när de två jättarna Färjestad och Luleå möts
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Tar väl ett backmål till nu när björnarna fick luft
6-1 !
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Får nog ge några till domarna också
Fasligt svårt att få ngn utvisning med oss trots stort spelövertag
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Wermlandskörv är gött🤗🥰
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: 5-0 efter 40

Känns som några av björnarna fastande i de gillrade björnfällorna sen igårkväll
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Tomasek påbörjade precis avbetalningen på kontraktet som sajnades inför matchen

Gör 4-0 snyggt framspelad av Åsa

Första målet som inte en back gjorde

Kämpa på nu,

Precis nu kom 5-0 av en Back — snyggt Axel B
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Roxettlåten…

Crash Boom Bang

Andersson - Nyström - Göransson 🤩

Tre raka backmål hör definitivt till ovanligheterna
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Då blev jag av med tjugan. 2-0 Herrejisses
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Missar tyvärr denna
Men gläds redan nu
Tomasek klar för TVÅ nya säsonger!!
Grymt 🤩
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Absolut deras gulddrömmar stöppades förra gången trots 0-8. Körven kommer att göra nytta🥳🙌🥰💪.
PS lagt en tjuga på det hemska resultatet.
Är du på plats?
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Hemma efter en slinga längs skogsbrynet ute på Färjestad

Gillrade och agnade med värmlandskorv sprayad med doften av guld, det agnet ska nog kunna dra till sig lite Björn
Uppladdat:

450x300-img1622.jpegimg1622.jpeg

Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Skönt att höra, såg inte en minut av matchen på grund av andra sociala åtaganden. Men anade att det vart seger och att vi därmed är bästa grönvita laget

Hur anade jag det kanske du undrar?

Jo när jag promenerade längs Kungsgatan mot östra Torggatan där bilen stod parkerad, kände jag något i luften, det drog liksom ..

Och vi alla stämde in i

Håhåjaja håhåjaja hör va de blåser i träa idag
Håhåjaja håhåjaja de blåååååser i träa idag 🥰
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Otroligt välförtjänt vinst Det blåser i träa igen
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: fredag , vacker morgon och man vaknar ännu en dag som serieledare. En härlig känsla

Detta trots att vi inte spela med alla friska än!!

Trots extremt låg form

Trots sjukdomar i truppen och flertalet märkliga domslut emot.

Summa summarum, det ser fantastiskt bra ut!

Hur ser det ut för guldkandidaterna Frölunda och HV då?
Nja… inte riktigt lika bra, båda indragna rejält i striden om att slippa kval, skickar en lyckohälsning till er, kämpa på det löser sig nog med alla dyra knektar ni köpt in
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Såg nu!! Torsk hemma mot Oskars !!

6 poäng ner till kvalplats med 2 matcher mer spelade, jo jo.. ingen höjdare första fjärdedelen av serien för renset

Och mitt i allt detta försöker media dra igång att vi är skakade 😂
Ja jo vi skakar verkligen i toppen av tabellen.

Kan utan problem räkna upp 5-6 andra lag som torde vara med skärrade

Men men vi berör som alltid
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: 😂
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
Svanru: Har missat sändningen av övriga matcher, hur gick det för mäktiga favoriterna , fiskrenset från Gbg?
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Tillbaka till herrarna som kvitterar tre gånger och krigar till sig en viktig poäng.
Sen i sudden åker Åslund ut för att han lyfter klubban så en modoit trillar , såklart felaktigt och inte långt efter pillrar hemmalaget in målet för bonuspoängen

Så 2 till Modo och 1 Viktig till oss den poängen gör att vi leder serien fortfarande , detta trots skador, sjukdom och mindre bra form. Vad månde bliva framöver 😎

Det syns att det är sjukdom i truppen nu så stor eloge till denna insats. Var rejält orolig inför denna match , men de stred bra och det avgörs på tillfälligheter

Nu har vi mött alla lag, och jag tycker vi varit med bra i samtliga , någon strykpojke tror jag inte vi blir denna säsong heller hur mkt övriga önskar det

Fortsatt tungt för HV som inte gör mål längre, osis för dom
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: tre pinnar av nio möjliga nja tveksamt även om vi kämpade lite idag men MoDo kan tacka zebrorna och ett svagt FBK
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Härligt mål igen av Loob

30:10 5-0 (EQ) FBK 10. Loob Trygg, Linus (3)
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: ser ut att bli ytterligare blek insats 2-1 nu krävs nu hjärta och kämpa för att vända
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Samtidigt i en arena nära mig

Loob gör 2-0 mot grums J18

08:24 2-0 (PP1) FBK 10. Loob Trygg, Linus (2)
81. Ryen, Lucas
57. Vass, Malte
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Kämpade på en stund och nu 1-1
Lite oväntat, men tycker ändå vi står emot modos anstormning ok första 5
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Match mot Modo och domarn assisterar till hemmalagets 1-0
Vi kämpar vidare
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Ikväll var det som vanligt enkla pengar att hämta på Brynäs.
Imorn äntligen SHL igen

Vi spelar borta mot frejdiga kvicka effektiva Modo och med vår nuvarande form är nog förlust att kalkylera med, och kanske får vi Modonäsan i röven igen, varit lite tomt utan den, Beep Beep

Men men vi har överraskat förut i svåra tider
Kommentera

Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Kvällens matcher slutar alla som förväntat med tre hemmasegrar

HV med ny tränare förlorar igen och nollas igen
0-10 de två mötena mot Malmö

Frölunda torsk, man blir glad. Pratade med några göteborgare efter matchen i lördags, då var de hundra på att de skulle vinna i stort sett resten, oturen de hade haft hittills var bruten nu sa de i och med allt flyt de hade när de lyckades få oavgjort mot Färjestad vid full tid.
Jag var skeptisk , och fick rätt igen

Sedan vann såklart Linköping, Rögle har inlett klent på bortais,

Ingen bra kväll för spelbolagen denna kväll, typ alla spel lär väl suttit, ja förutom de från Göteborg då som jag språkades med som säkerligen satt sin veckopeng på Frölundaseger 😅
Kommentera

« · 2595442 · »