1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19017 inlägg · 1109 ämnen

Det tionde guldet

« · 2323992 · » Till forumet

Sv: Det tionde guldet
eltifoso: Hyfsat bra tippat i vår match och det blåser i träna idag 🥳🥳🥳🥳
Låst ämne

eltifoso: att åka ut i kvarten mot Färjestad som är lite av en dark horse kommer aldrig betecknas dom ett fiasko. Två bra lag är det och riktigt roligt att titta.
Låst ämne

mattias - 74: så är det, chansmässigt borde det stått typ 5-2 men siktet är inte helt kalibrerat

Vi kan bättre än detta och ju längre det går tror jag favoriterna från gruvan börjar tänka allt mer på fiaskot det blir om de torskar mot lag 6
Låst ämne

Iceman99:

Går fort i hockey, Skellefteå har knappt haft något innan målet
Låst ämne

mattias - 74: 2-2, det var vi värda.
Låst ämne

eltifoso:

Otroligt bra 2a av er hittills, klasskillnad faktiskt
Låst ämne

mattias - 74: Som slutspel ska vara , önskar lite mer drag här i arenan, men söndag gör väl sitt för att dämpa
Låst ämne

eltifoso:

En rolig match och kolla på som neutral. 2 bra lag och en underhållande match.
Låst ämne

eltifoso: Domarna går på när ännu en skaikspelare får heliumben. Tråkigt men förståeligt då just skaik lärt sig detta till perfektion.

Ännu inget mål insläppta mot dem med lika antal på banan.

Vi kan bättre, spelmässigt är vi minst lika bra som guldfavoriterna
Låst ämne

Svanru: Några timmar till nedsläpp.
Intressant att se om vi lyckas få mer publik än de ynka 4970 som orkade masa sig till skaiks hemmalada i fredags. Borde vara lättare att dra folk en fredag än en söndag, men vi får se vart intresset för hockey är störst

Spelmässigt har vi mycket mer att ge än i förra matchen, hoppas det plockas fram redan idag ☀️
Låst ämne

Skall det bli 1-1 i alla matcher nja kanske men återigen ett tips med hjärtat
FBK-SAIK 4-3
VÄXJÖ-Rogers Redskins 4-1
Låst ämne

Hyfsat tips dock borde Luleå avgjort i 4:e men kvällens jubel går till Timrå otroligt välförtjänt
Låst ämne

Tips för dagens matcher
Örebro-Luleå 2-3 i fjärde perioden
Oskarshamn-Rögle 1-4
Timrå-Jurgarden 4-2 och TIK skickar ner DIF till en massa derbyn nästa säsong
Låst ämne

Sven.Savage: Idag var det hjärta och kämpa vilket gör oss fans jäkligt glada
Låst ämne

Svanru: Tyckte det blev på vinklat stödjeben medan andra benet var i luften därmed inte spark faktiskt, men inte oväntat med en massa tveksamheter i den där arenan.
Låst ämne

eltifoso: ...blåser i träa ida, Ljuvligt! S är S!
Låst ämne

Sven.Savage: Sköljer ner med 0% ig staropramen
Låst ämne

Sven.Savage: och Fusklunda lyckades sparka in det avgörande målet
Låst ämne

eltifoso: He he he..."det är sen gammalt"...ren rutin för en förening som lirat sjuhundra slutspel och femtioelva SM-finaler. Coolt, skönt, rutinerat. Skitkul om ni vinner den här kvarten och era spelare har verkligen lyft, kul att se!
Låst ämne

eltifoso: starkt jobbat. Man får var glad för vinsten, men vågar inte hopppas än.
Låst ämne

Sven.Savage: Tack tack, inget vunnet än, men 1-0 i matcher är bättre än 0-1, det är sen gammalt

Nya tag på söndag
Låst ämne

eltifoso: och Svanru: Härlig insats och stort grattis till er vinst! Känns som att laget - så topptippat innan serien - successivt har arbetat sig allt bättre och nu kan utmana ordentligt i slutspelet. KUL!
Låst ämne

Saik-Småland: Nja inte domarna emot oss men de går på era filmningar och ert gnyende
Låst ämne

Svanru: Starkt att vinna när ni har domarna mot er hela matchen. GRATTIS VI KOMMER IGEN .Först till 7 som gäller.
Låst ämne

Svanru: Skönt att filmarna loosade!
Låst ämne

Svanru: Inte helt otippat så tog vi den första matchen inför en riktigt gles och enformig publik
Inte ett enda mål insläppt med lika antal spelare på isen

Men… vi kan bättre
Låst ämne

JasaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaasaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaassasaaaAaaaaaaa
Låst ämne

Ännu en helt obegriplig utvisning med sex minuter kvar grattis SAIK
Låst ämne

Perro: jo nu ett överfall på vår målis och försvaras av de våra då riktar Apanen högerkrok och och slår med klubban utvisning njet
Låst ämne

Svanru: Var beredd på att filmningarna kommer att bli fler och fler ju närmare slutet matchen kommer.
Låst ämne

Perro: SAIK fan eller inte men domaren påverkas tydligt över gnyendet och filmningarna.
Låst ämne

Svanru: Exakt. Filmar, tjafsar efter varenda avblåsning men ändå har motståndarna fler utvisningar. Är känt sedan länge att ena domaren är skaik-fan
Låst ämne

Saik-Småland: oj en cyklop har uttalat sig alla ser att dina favoriter filmar och gnyr hela tiden på domarna. Det har lönat sig hitentills dock kunde inte domarna blunda för yxhugget i slutet på perioden. Tack Nygård
Låst ämne

Saik-Småland: Glad att du håller med mig.

Ännu en jämn period.

Vi kan bättre
Låst ämne

eltifoso: Håller med. Bedrövlig domare. Men fansen söder om oss är såklart enögda, och tycker att alla andra alltid har fel.
Låst ämne

eltifoso:Det är satt i system allt är domarnas fel när det går mot sitt eget lag! Men jag kan trösta dej med att du inte ensam laget norr om Skellefteå skyller alltid på domarna.när det går dåligt
Låst ämne

Svanru: svagt av domarna att gå på alla allmänt kända filmningar som skaik pysslar med

Till sist fick domarna hål på oss och 1-0 på tavlan
Låst ämne

Och naturligtvis lönar det sig fördjävligt
Låst ämne

Hur ordnar man ett PP ju ställ dig 1,5 meter från sargen puta med rumpan och vänta på en knuff fall redlöst framåt pinsamt SAIK
Låst ämne

eltifoso: håller med men får vara ganska nöjda hoppas att vi håller det fysiska spelet uppe
Låst ämne

Svanru: Ja mycket enkla alibiskott har de fått
Ngt övertag i heta chanser till oss tycker jag
Låst ämne

17-6 i sköt men bra kämpat
Låst ämne

Svanru: En helt jämn första period spelmässigt

Men ack så tyst i hallen och flera rader med stolar som gapar tomma som vanligt

Vi kan bättre
Låst ämne

Saik-Småland: Jag tror på mitt lag men efter en säsong med uselt backspelet, uselt i egen zon, uselt många utvisningar, uselt PP, uselt BP, usel hjärta och kämpa från många spelare och uselt ledarskap är det lite tungt men det har sett betydligt bättre på senaste tiden så hoppet finns där 😇
Låst ämne

Svanru: Bofors vann såsom önskat och har skaffat sig fint utgångsläge för att nå semifinal

Men det stora igår var (ursäkta OIK) att Timrå Slog spiken i kistan för dif, vi säger grattis HA till ännu ett storlag på besök. Medias intresse för HA kommer öka rekordartat nu med tre lag från 08 trakten , grattis grattis säger jag på förhand trots att en seger i praktiken återstår
Låst ämne

Svanru: Här du äntligen börjat tror på ditt lag!Det blir tufft imorgon men hemma vinner vi.
Låst ämne

Hyfsade gissningar missen på Jurgarden-Timrå tar jag alla dagar.
Imorgon smäller det då får ni huka er göbber å kärringer. Mitt tips är med hjärtat och inte empiriskt baserat.
Fusklunda-Växjö 3-4
SAIK-FBK 4-5 (Sudden)
Låst ämne

Realisten: Mitt tips var enbart resultatet i första matchen inte matchserien. Jodå är mycket bekant med staden och Norrbotten efter att ha krigat där vid många tillfällen även om jag var placerad i ett förband långt därifrån men det var många år sedan
Låst ämne

Svanru: Tips i första matcherna
Rögle-Oskarshamn 3-4 då jag tror att Oskars har ett jäkla momentum
------------------------------------------------------------------------------
Mitt tips: Rögle Oskarshamn 4-0! Möjligen 4-1, om skåningarna bestämmer sig för att casha in på en tredje hemmamatch.

Svanru:Hertzöns favoriter-Örebro 4-1
------------------------------------------------------------------------------
Den vill jag helst inte tippa. Men jag säger 4-3 eller 3-4.

Ps: Jag är imponerad över att du som värmlänning var bekant med Hertzön. Hur kände du till det området? Har du varit där??
Låst ämne

Sedan glömde jag Jurgarden mot Timrå om inte Stöckhölmarna får stora darret vinner de med 4-2 med stöd a’la Fusklunda av Stockholmsmaffian men hoppas naturligtvis att jag har fel.
Låst ämne

« · 2323992 · »