Thomas Friedman citerar i sin krönika en gammal NHL-kommentator som hade ett råd för hockeylagledare, som även kan gälla i krig och konflikt. – När du förlorar, säg litet. När du vinner, säg ännu mindre.
Bam Bam Bautin: Er Värmlänning Linus Fröberg bidrog fint till er seger med sitt resoluta spel (not) när han skulle få ut pucken ur zon just innan målet. Ska ni inte lägga ett bud på honom, snälla 🙏🙏
Svanru: Oj har inte läst det, totalt ointressant också Jag sjunger inte för att andra fans ska tycka om det, jag sjunger för Färjestad och vet att dom uppskattar stödet
Domarna; ett känsligt ämne. Ikväll lyckades jag bli avstängd på Luleås forum och fick stora delar av Brynäs forum mot mig. Min åsikt att det är spelarna som avgör matcher inte domarna, inte populärt.
Känns som jag fick rätt ikväll åtminstone, Lilliz och Virtanens prestationer avgjorde. Nästan säker på att ingen domare slog in pucken😂😂
Mycket bra period FBK. Kolla gärna i kommande period hur lulespelarna ställer sig en meter ut från sargen med röva utåt. Undrar vad de väntar på kanske en knuff så de kan falla in i sargen och få ett matchstraff
Svanru: Skönt också med annorlunda uppladdning , vi kan ju inte starta sämre än sist här i arenan eller senast i Coop, all förändring på den fronten blir till det bättre
eltifoso: Hört att det är match, Färjestad borta tydligen. Något som MoDo siktar på nån säsong bort. Sprejar Lex Luthor Loob ut alkohol-ånga i lokalerna för att det ska bli lite fart?
Bam Bam Bautin: Tar bort alla inlägg som anses som facklor och inte tillför ngt under matchdag, detta inlägg passar bättre i Luleås forum Ha en bra kväll
BIF Kungen: Matchen ikväll senareläggs! Perfekt då hinner mer omsättning komma in i barerna och kiosker och folk kommer i bättre stämning, ju senare desto bättre. En bra dag detta
Perro: Som sagt Rhodin har aldrig spelat i Putinligan men har bl a 4 SM guld vilket är fler än hela Luleås trupp. Att se det som en merit av vara en av Putins storstjärnor är magstarkt där man istället borde skämmas för att ha varit en del i Putins propaganda. Måhända att ett antal av de våra har spelat Putins liga men det är inget vi skrävlar med. Jag kan räkna upp mer än 20 förmodligen 50 eller fler FBKare med större meriter än er sopa till gnällspik.
Perro: Har inte hört eller läst en enda s k expert tippa oss och inte mig emot, det är förståeligt vi kom 6:a i tabellen och spelat mest matcher och mest boxplay
Än så länge ser experterna och etablissemanget ut att få sina favoriter som segrare, men vi kämpar på likt David mot goliat likt vi gjorde 97 också