eltifoso: Får se om domarna kan hitta ngn utvisning på Rögle i afton
De har svårt att blåsa mot seriesegrarna detta slutspel
Att endast fått spela 11 boxplay på 9 matcher i ett slutspel torde vara unikt. Tar man dessutom bort för too many och liknande så är det verkligen iögonfallande vad domarna dömer i deras fördel
mattias - 74: Tack ska du ha. Just nu sitter jag i solen med en kall staro igen och börjar uppladdningen för viktiga match 3. Skulle vi på något vis knipa denna, få seriesegrarna det tufft
eltifoso: Vore en dröm om GuldRagges son får möta Luleå efter 25 år och dunka in ett avgörande slagskott i ribba och in. Tänk om det kan hända då skulle jag sabrera flera av mina vällagrade årgångschampagner i jordkällaren med min sabreringssabel och i skenet av tänt stearinljus jubla och bli riktigt go
eltifoso: Glädjen i ögonen över att spela slutspel och chans på Guld lyser fullkomligen på FBKs spelare! Ser inte tillstymmelse till det i motståndarlaget . Det 10e är med största sannolikt på G !
eltifoso: 1-1 efter två och fortsatt bra läge för en överraskande hemmaseger Vinner vi har vi fina 2-0 Torsk och helt förväntade 1-1 Win win helt enkelt
Svanru: S2 på intågande. Solen skiner och är på väg mot vackra Skutberget för en lunch ute i naturen. Men runt 14 styr bilen mot kaffetemplet där rond 2 mot Europamästarna skall gå av stapeln
Ingen utanför Värmland tror väl på oss, men det gör inget, roligare att vinna som underhund. Rögle underskattade oss inte match 1 så som de självgoda skaik gjorde, en vi lyckades knipa vinsten ändå.
Hur kommer det se ut idag? Svårt att sia om, jag önskar bara att de gör vad de kan, i samtliga matcher i slutspelet hitills har min känsla varit att
Dags för ny match. Har ett litet litet problem i värmen måste åka till fjällen med sommar-eller vinterdäck se matchen eller lyssna till den. Kanske låter som lyxproblem med kriget i Ukraina och stenkastningarna i Sverige i bakgrunden vilket gör att alla problem förminskas. Hoppas att de våra fixar det.
eltifoso: Njut äckligt disciplinerat och kämpa med hjärtat. Svårt att få färre PP i nästa match. Imponerad av de våras lugn både i bås och på plan när de drabbas av utvisningar eller får tjyvsmällar och crosscheckas emedan Abbot är Rogerröd gapar och skriker.
Svanru: Trevligt, ska se matchen i repris inatt när gästerna åkt hem Skönt med seger Trevligt att De la Rose hänger två baljor, han är nu seriens mest överskattade spelare enligt brynäsboken
Skönt att vinna borta, hoppas på fullsatt på måndag och gärna lite mer powerplay
Blister Brigade: trodde jag skulle kunna se lite i smyg , men inte en sekvens har jag kommit åt Födelsedag och påsk får gå före Men trevligt att de leder
Måste säga att jag är imponerad över hur FBK hanterat rögle första 40 men eftersom jag ser Liverpool på datorn samtidigt så blir det svårt att se hela matchen haha
Du vet ju vad jag tycker om klubben " inte supportrarna " men ni är riktigt bra denna säsongen, trots en sämre placering i grundserien än ni räknat med har ni prickat formen i rätt tillfälle.
janersa: Det är så kul att se glädjen för Lagace att han håller nollan från utespelarna fantastiskt. Han gjorde nog en av årets bästa räddningar i första. Nu håller tummarna att vi börjar få ordning på försvarsspelet även om det såg svajigt i första.