1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

19008 inlägg · 1109 ämnen

Det tionde guldet

« · 2338398 · » Till forumet

Sv: Det tionde guldet
Svanru: Han låser klubban om det är den situationen du menar. Det är tillåtet.
Låst ämne

19-7 i skött än så länge
Låst ämne

Ytterligare en klockren utvisning men ingen åtgärd
Låst ämne

Sopa på FBK
Låst ämne

Härligt
Låst ämne

Har onda föraningar trots jättelikt tryck kommer ett slumpmål från Rögle att avgöra
Låst ämne

Måste göra mål på chanserna
Låst ämne

Svanru: bra tryck!
Låst ämne

Tillslut efter ca 10 incidenter orkade de blåsa
Låst ämne

Ytterligare en solklar tripping och och ingen åtgärd
Låst ämne

Rögle hakar och hakar men ingen åtgärd
Låst ämne

Vi måste göra mål på våra chanser
Låst ämne

Vi ser ut att ha vaknat idag
Låst ämne

Klockren utvisning tripping men utebliven blåsning
Låst ämne

eltifoso: nervöst nu
Låst ämne

puffe: Ja det var mer sånt förr, som i gamla härliga Kempis
Lite för mkt ombonat, popcorn och kaffe bulle nuförtiden i arenorna kan jag tycka
Hovet -83 och globen -98 var andra obekväma arenor under finalerna
Låst ämne

Om mot all förmodan vi vinner i kväll då hockeysverige med alla vill ha Rögle i final så är dessa nostalgiminnen från första guldet. Mina klasskompis Ingman gjorde mål.
Låst ämne

eltifoso: Minns mest det osunda hat som uppstod i kaffeburken match 5
Låst ämne

puffe: Det där är hockey!
Låst ämne

Icing-Ove: Äsch, Tollefsen är knappt en konfirmand

www.youtube.com/watch?v=Fvl4keWXOWQ
Låst ämne

Nu laddar vi upp med öl och rödtjut. Vid vinst final vid förlust förmodligen utslagna då vi kommer att bli förfördelade men om vi vinner måste jag glädja Sven och Lulefansen med detta klipp
Låst ämne

eltifoso: Det var bra att ni sopade till MoDo så att de vaknade till. Lite som när Tolle tog hand om Brodin...

www.youtube.com/watch?v=kwcdP81IWFA
Låst ämne

puffe: Ja den där kvarten minns man ju. Särskilt tv-sändningen från Modo när det stod klart att de skulle få möta Färjestad och alla hånlog/ skrattade och ansåg sig redan klara för semi.
Hela säsongen skulle ju bara vara en transportsträcka för modos guld

Kan säga att skrattet fastnade i halsen och i skägget på skäggis i båset.
Låst ämne

Svanru: Dock ej så härliga minnen när Nordström 'bara försvarar sej'. Startskottet till den infekterade serien

www.youtube.com/watch?v=CsjGK9WnSYU
Låst ämne

puffe: Nja tror inte att Chara provocerade myggan utan MoDoiten hade en uppgift att få ut Chara men kolla på gärna på Youtube det är härliga minnen.
Låst ämne

Svanru: Jag stod en meter från fighten(som tur var med plexi emellan) Chara provocerade Hinote så in i helvete. Till slut lessnade Hinote o gav tillbaka, sant det.
Låst ämne

Svanru: MoDo och Färjestad är rätt lika. Ni är tokmycket bättre på hockey idag, men det finns en grinighet som alla i våra landskap gillar. Från Loob till Foppa.
Låst ämne

Icing-Ove: Det var en härlig säsong med massor av stjärnor kvarten mellan FBK och MoDo var riktigt grisig och fruktansvärt tuff tyvärr avslutades säsongen i Scandalium med en inkastad puck i mål. Jag hade hellre haft en bild ovan när 118 kg leker kast med liten Jurgårdare än MoDoiten som lyckades provocera fram ett matchstraff men beundrar modet att ge sig på en dubbelt så stor spelare
Låst ämne

puffe: En Tjeck å Slovak slår på en MoDoit i bilden här ovanför. Man blir lite glad ändå. Det ska smälla lite när det är grishockey och griserier...
Låst ämne

Svanru: Det är väl bra att man kan ändra sej, speciellt om man haft fel. Borde många på HS lära sej av. Nu gäller detta inte dej, utan generellt. Blir trist när det alltid är domarnas fel att ett lag förlorar. Ibland kan ju förlorande lag t.o.m vara lite sämre och värda en förlust.

Har som sagt bara sett match 4 och då var Färjestad oerhört speediga och giftiga, oavsett domarinsatsen.
Låst ämne

puffe: Ingen tvingar dig men i match 4 grät Abbot ut om deras utvisningar och i match 5 när Rögle fick dubbla antalet PP då hyllade Abbot domarna
Låst ämne

Charliejfz: om ni lyckas med det är ni garanterat i final på torsdag
Låst ämne

Svanru: När du skriver som nu ökar inte sympatierna för ditt lag. Jag såg matchen i fredags och såg inte att Rögle hade domarna med sej direkt. Blir så trött på alla på HS som alltid alltid gnäller på domare när man inte vinner.

Så vi hoppas bästa laget vinner då, får man tippa så vinner ett grönvitt gäng denna serien
Låst ämne

Svanru: hoppas omvänt att Rbk fått en nytändning och vinner mot FBK.
Låst ämne

Vår chans till final är nu på tisdag. Den gråtande Abbot får förhoppningsvis inte domarnas fördelar och att deras avancerade filmningar inte får resultera i utvisningar. Men jag är tveksam då vi tydligt har hockeysociteten emot oss men hoppas att vi kör över Rögle. Vi skall inte bjuda på att Skrikegård och Christian (SR) blir blöta i byxorna när de som representerar FBK hatet får framgång.
Låst ämne

eltifoso: Hoppas det
Låst ämne

Svanru: Gjort våra två sämsta perioder på ett par månader och ligger ändå bara under med 1 mål på bortais mot Europamästarna, starkt på sitt eget vis

Vi kan bättre
Låst ämne

Alla verkar sjukt sömndruckna. Har alla fått barn i natt? Nej Rögle har verkligen sovit och jobbar febrilt och det ger utdelning. Vi får nog ladda om till match 6 om det inte sker ett mirakel.
Låst ämne

eltifoso: jo men avstängningen är absurd.
Låst ämne

eltifoso: Peppe Lundh som väntat avstängd, plus böter

Med bötesbeloppet ser vi att han har en lön runt cirka 50000kr/ månaden
Rimlig lön tycker jag
Låst ämne

Charliejfz: Tack, nya tag imorgon
Låst ämne

eltifoso: Grattis
Låst ämne

Svanru: Hemma från arenan nu. Var en underhållande match. Kändes tryggt efter att straffen räddades

Borde väl fått några mer mål, men en bra rifalk och ramarna var ivägen. Hoppas på bättre utdelning kommande match

Vi kan bättre
Låst ämne

Karpo: Skrikegård har säker lyckats med att skrika sig till flera avstängningar på de våra. Men Albert vår junior som jagar på publiken❤️❤️❤️
Låst ämne

Svanru: Jajamän, med klubbskaftet långt ned i halsen, bra FBK!!!
Låst ämne

Karpo: Fullständigt krossade de små skåningarna härligt
Låst ämne

No lubricants in use
Låst ämne

Zappaholic: Härligt
Låst ämne

Svanru: Jag har alltid tyckt att lag ska få välja straff eller PP. Jag hade tagit PP allt som oftast.

Fem matcher blir det knappast. Skulle gissa på två. Det tycker jag den är värd
Låst ämne

Zappaholic: Absolut säkert 5 matcher vilket sker mot bara vissa lag. Crosschecking mot halsen eller farfars slowfoxtrot renderad intet så är det. Nu fick Rögle en straff halleluja .
Låst ämne

« · 2338398 · »