Grattis till vinsten även om situationsrummet berövade oss det viktiga och klockrena 1-0 målet vilket hade förrändrat resultatet betydligt men som sagt tidigare vi kämpar i motvind i avundsjuka Sverige
Blister Brigade: Nej men om är oresonlig kan man hålla sig til sin egen GB. Vi behöver inte tjattrande apor i vår GB oavsett det är jurgårdare eller norra AIkare
Blister Brigade: Domarna brukar döma mot oss sista 30’åren (typ) så inget märkligt på så sätt Men för en utomstående förstår jag att det ser lite märkligt ut 😂
Tacklingen i rygg på Lennström som kunde också gett mer än interference, kansle 2+10 för check i rygg
Men det är mest av akademisk karaktär, utan linkan är vi uddlösa oavsett Så domarna speciellt han som tacklade sönder honom under säsongen har än en gång gjort sitt för att motarbeta oss
eltifoso: Även om jag är grymt nöjde med 2 mål (med missad offside, såg det inte själv fören dom visade reprisen, domar miss!), så kan jag inte fatta att dom dömde bort erat mål, 2 perioder kvar och allt kan hända! hoppas vi håller i det här
Svanru: smart att lägga sig ner på isen och grina när motståndarna anfaller, synd att domarna gick på den lätta😂
Annars en rätt bra period, trodde hemmalaget skulle komma ut taggade Men de ser rätt bleka ut och tror inte de har något med guldet att göra denna säsong om de inte steppar upp
Ser att den gamle Färjestadslegenden Tommy Samuelsson är klar för en återkomst till dynastiernas dynastiförening nästa år. Kul!
Vad tror ni om det här påståendet:
Färjestad har ju haft en mäktig dynasti tidigare, på 80-90-00 talet för att sen dö ut. Det sammanföll ju med att det infördes utvisningar för spelförstörande moment dvs hakningar, fasthållning, slashing interference. Var det en slump eller?
Nu när det äntligen är fart och fläkt i hockeyn igen, då är det istället vi som är mitt uppe i vår dynasti.
Detta innebär att vi kan kunna hugga av knäskålarna på valfria spelare i Norra Aik utan påföljd knappast att det händer men tvärtom troligen. Nu vet man att göra en tandlossning är ok om det sker mot en Fbkare men tvärtom blir det minst fem matcher fy f.n
Det groteska överfallet med dubbla chrosschekingar på Steen renderade i noll avstängningar Hur är det möjligt!! Jo det var en FBKare som drabbades. Om det vore tvärt om minst fem matcher jämför med överfallet som Hudacheck gjorde inte så stor skillnad då menar jag den sista nästryckaren som är minst lika ful dvs medvetet.
Yoda Marklund: Då får kanske Bert gråta ut ännu mer då😂😂
Kul om det kan hetta till lite på isen, bra med rubriker också. Kanske kan ni sälja lite mer biljetter nu då, ni har väl haft svårt att få sålt dem under säsongen?
efter att ha tittat på bilderna så tog de rätt beslut.
Tycker ändå ni spelar en bra hockey och att ni har en bra bredd i anfallsspelet. Det som däremot ser ororande ut för er är hur långsamma backar ni har. De ser skitnödiga ut varje gång Söderlund, Olofsson, Wingerli, Möller, Olsson och resten av knattarna kommer i flygande anfall alternativt när de jagar efter pucken i forecheck.
En på förhand helt jämn matchserie har nu svängt över lite till oss, men det är jämnt och tufft och ovisst ändå.
Blister Brigade: ingen avstängning på Jocke som väntat. Det var väl bra, matcherna blir roligare med honom på isen, om inte annat finns stora möjligheter till mer powerplay
Nu är iofs vårt powerplay tandlös med de skadade spelarna, särskilt Linkan. Men sånt är livet, bara att köra på
Oavsett utgång denna säsong kommer vi före Hv och har fler guld än saik👊
tycker att det som framför allt skiljer lagen åt är att vi har en betydligt bättre speed i laget samt så är vårt passningsspel betydligt bättre. I spel 5-5 är siffrorna större än 1-3, vi boxar fan halva matchen.