1150x200-64570.jpg

Färjestads BK

18999 inlägg · 1109 ämnen

ES 17/18

« · 1845208 · » Till forumet

Sv: ES 17/18
Missade du "the rocket man" mannen som såg målet som ingen annan såg där domaren tror på "the rocket man" och dömer mål som ingen annan såg varken då eller i efterhand. Detta händer bara i Götet.
Kommentera

eltifoso: Om du kan din matte så har alltså VF o SAIK 2 spelare med och Brunus 1 spelare med :)
Kommentera

Svanru: ha ha ha!!! Så rolig!! Å så kommer det från någon som håller på ett lag där maffian styr!!

Mike.F
Kommentera

Stämmer därför har vi över 100 mille i egen kassa. Men ni lillebröder i Karlstads yttre hamn kanske lyckas någon fler gång utan att ta till metoder som är välkända i hela Sverige hört talas om Mute....
PS Det finns en värmlänning i alla göteborgare :)
Kommentera

Svanru: dretlänningarna snackar bara skit!!!

Mike.F
Kommentera

Helt rätt det vi gör sittande eller stående hamnar till slut i vattenverket i Götet. Vilket ni njuter av varje dag skål :)
Kommentera

Bli nu inte som era j20 supportrar som ylar "hata FBK" utan som era goa gubbar "aldrig hata utan alltid älska"
Jag gillar Göteborg men det händer alltid konstiga saker där
Kommentera

Svanru: hatar bara sd-retorik som jag kallar den typen av hittepå anklagelser och konspirationsteorier!

Mike.F
Kommentera

Jodå gömma sig i brist på argument bakom ett sk SD argument nä lågvattenmärke. Att ni är avundsjuka på våra framgångar är inte mycket att göra åt men att det alltid händer speciella situationer i Götet beror nog på ert mindervärdeskomplex i ert försök att vara framgångsrika. Mottot i GBG sedan historiska tider är att ändamålen helgar medlen allt som gynnar VF är ok oavsett det är sekretariat, måldomare, isen etc.
Att man kan vinna segrar med rättvisa metoder är inte VF´s anhängarnas motto utan att vinna till vilket pris som helst.
Förresten krossade vi igen er sk juniorsatsning igen :)
Vi leder alla ligor vi deltar i utan hjälp från Rylander, skrikande sk fans, arrangörsmedhjälpare etc.
Nä slopa ert uppenbara fuskande som alla ser utan era enögda fans.
Kommentera

Svanru: du är ju fullständigt slut i huvudet och det behöver du inte svara på utan kryp tillbaka under din lilla sten!! Jag kommer hursomhelst aldrig kommentera dig mer!!

Mike.F
Kommentera

Att "the Rocket man" lyckades avgöra till er fanatiska lycka ser nog övriga sportsverige med att det händer i Götet dvs inte ovanligt utan en regel.
Sedan var VF bättre i matchen än SAIK men att mycket ofta ha hjälp av fanatikerna vid sidan är osportsligt
.
Kommentera

Svanru: Tjenare ni som är insatta, vad tycker ni om Lukas Enkvist som vi får låna av er?
Kommentera

Svanru:
Ja Bert har en poäng där ang raketerna, även om man tkr sig kunna anta att den är inne så kan man inte frångå de överenskomna reglerna. Det skulle väl vara om domarn såg att den var inne, men kan han verkligen gjort det!?!? Lycka till i kvällens toppmöte, hoppas min personlige favorit Ryno fortsätter samla på sig poäng.
Kommentera

Tarasov: Tufft möte ikväll! Står dock emot oväntat väl och bara underläge med ett mål mot stora guldfavoriten, detta trots att Martin J fick kliva av tidigt och vi nu har ännu mer skador, starkt och bådar gott inför våren
Kommentera

eltifoso: Torsk som förväntat igår och ny tuff match redan imorgon mot Laget som vaknat likt fågeln Fenix. Vi pratar såklart om vårens finalister Brynäs.
Lägg till att matchen går på deras hemmaplan så förstår ni att det är en gigantisk utmaning för våra grönvita unga hjältar.

Det mesta talar väl för hemmaseger, men förhoppningsvis gör vi en bra prestation iallafall och snart kanske även lagkaptenen kan göra premiär denna säsong efter en lång skada.
Pengarna bankas in på brynässeger imorn oavsett, utan Melin är de riktigt bra
Kommentera

eltifoso: fördelen är att efter deras utklassningsseger mot muteborgarna är att vi väl förhoppningsvis står å tårna och inte gör en Rögle igen.
Kommentera

Svanru: Helt ok start mot favoriterna på förhand.
11-4 skott på bortais känns tryggt,

Men troligen steppar väl melinlösa Brynäs upp snart, allt annat vore väl en rejäl skräll och dumstrut på för de professionella oddssättarna
Kommentera

eltifoso: efter lite fortsatt flyt och medstuds står det nu 4-0 mot förhandsfavoriterna. Underbart, men underbart kan också vara kort som skalden Uggla noterat
Kommentera

eltifoso:
Mkt märklig oddssättning....
Kommentera

eltifoso: Göbbera har börje te å förstå att dä lacker mot Jul å dä ä intä förns etter Jul de ska va bra. Så de har slagö uta på taktn för å intä ha för möe poäng inna Jul.
Kommentera

Bengt: gött att segla in på jöbbet te möra. Att vi vann ikväll var en överaskning men jag tycker synd om krakarna i Gäfle
Kommentera

Svanru: Inte då! De får ju en ny chans på lördag och med varannanmatch-trenden som verkar ha infunnit sig så ska du se att de blir gladare i BIF-lägret.
Kommentera

Bengt:
Kanske kan det ge bra odds!
Kommentera

Tarasov: Inte omöjligt! Släng in en tjuga på BIF-vinst.
Kommentera

Bengt:
En grundregel är att aldrig spela mot det lag som Ryno i uppställningen!
Kommentera

Tarasov: Haha, den var bra!
Kommentera

Victor Sandberg, 17 år, får göra A-lagsdebut idag. Vi får se om han får några minuter.
Kommentera

Bengt: Ingen höjdartillställning hitills och det märks att vi saknar lite spelare nu och inne i en liten dipp med flera förluster senaste matcherna.

Men att ändå leda trots kass form får duga, håll i detta nu och sen väntar vi in form och spelare
Kommentera

eltifoso: och där kom kvitteringen som ett brev på posten. Skönt att vi ändå lyckades bärga tre pinnar på bortais mot dom..
Kommentera

eltifoso: Dra på trissor! Bortalaget Brynäs vek visst ner sig efter kvitteringen och de sköna grönvita Färjestad vann matchen och ytterligare tre pinnar

Skönt med lite gruff i matchen också, det saknas allt för ofta k serielunken.

Härlig lördag och imorn drar jag till solen i några veckor☀️😎🍾
Kommentera

Måste vara något i ett blod som gör er till SHLs fegaste
, fulaste lag. Vad är det för fel Er. Huvudtacklingar och hopptacklingar om och om igen.
Usch ! En skam !
Kommentera

Tarasov: En bra regel verkar det, Rynos lag vann igen😎👊
Kommentera

eltifoso:
Grattis verkar blivit lite bus på slutet.
Kommentera

Tarasov: Tack! Ja extra skönt med seger trots att spelet och formen lyser med sin närvaro sista två matcherna.
Kommentera

eltifoso: Grattis 👍
Kommentera

pjåtor: Tack och lycka till framöver, tråkigt att vi bara möts en gång till innan ett eventuellt slutspel
Kommentera

eltifoso: hahaha ja ni lär inte möta oss i nåt slutspel iallafall 😉
Kommentera

eltifoso: Nu när snart en tredjedel av säsongen har jag gått på moln av eufori. När skall det ta slut förmodligen mot våra antagonister från hufvudstan i nästa dubbelmöte
T o m mina söner som har givit upp sedan sex år av motgångar börjar tro på slutspel utan påhittat kval och för av experterna tippade guldfavoriter har det varit betydligt tyngre förutom höglands smålänningarna vilket gör att jag drar på smilbanden till max. Det är härligt och ljuvligt att än så länge att gå till jobbet i ett blåsigt och regnigt muteborg.
Oh vad jag älskar Dicken sicken lirare:)
Kommentera

Börjar bli nervös inför mötena mot Jurgården men måste konstatera att det är i Muteborg det händer konstiga saker. Bortalaget leder, VF plockar ut målvakten time out tas sedan hittar dommaren en utvisning för osporstligt uppträdande för bortalager för att gynna VF med spel 6-4. Någon som såg händelsen.
Kommentera

Svanru:
Nej ingen såg, kommentatorn trodde VF fått den;)
Kommentera

Svanru: Ja ujujuj typ hälften av backarna borta i denna episkt svåra bortamatch.
En härligt match kanske inte blir så härlig när ena parten är så svårt skadedrabbat

Får nöja mig med swehockey, kanske lika bra det. Men en tröst vi eventuell ( väntad) förlust är läget i tabellen
Kommentera

Svanru: att inte du bara tar å kryper tillbaka under din trollsten!!
Hoppas på Dif trots Stockholmslag!!
Aldrig gillat lila/gult, sportvärldens fulaste färgkombination!!

Mike.F
Kommentera

eltifoso: Blev jämnare än förväntat ikväll
Såklart aldrig roligt att förlora, men tittar vi i tabellen ser man att vi är långt före Brynäs och fiskrens.. Gott nog👊👊
Kommentera

eltifoso:
Bra match, ni stod upp bra. Inte så många som trodde på er och Dif som topplag i år. Borde kunna bli en trevlig vår.
Kommentera

eltifoso: jag blir tårögd av de två första perioderna sicket spel. Onödigt stressnde tredje men en seger gu va gött.
Kommentera

Mike.F: lycka till i bottenmötet
Men glöm inte att även Heim spela i dessa färger när de tog guld i handbollen. Idag hade vi vackert gröna dräkter utan att vara nedkladdade med reklam som ett visst lag från Muteborg har.
Kommentera

Svanru: Har bara kunnat följa via swehockey på grund av resa i solen. Men seger mot starka Djurgården värmer , trots att det redan är typ 30 grader här.
Nu blir det en segerdrink och lite strosande i hamnen som tillhör Basseterre
Kommentera

eltifoso: t o m jurgårdarna i studion var lyriska över vårt spel. Det bästa jag sett sedan 2001
Kommentera

Svanru: Tråligt att jag missade matchen.
Tänkt på en annan sak,
Finns det något annat lag som tagit SM-guld samtliga fyra senaste decennierna
Vi har ju guld på 80-talet, 90-talet , 00-alet och såklart 10-talet.
Så här i efterhand en fantastiks prestation under lång tid
Kommentera

eltifoso: Närmast är Brynäs som har guld på 60. 70 , 80, 00 och 10-talet.
Kommentera

« · 1845208 · »